Autorska publikacja to dla wielu wielka rzecz. Wiąże się co prawda z dużym nakładem pracy, jednak w ogólnym rozrachunku przynosi wiele długoterminowych korzyści. Co konkretnie zyskasz wydając własną książkę? W dzisiejszym artykule dokładnie omówimy tę kwestię oraz zastanowimy się, kto najczęściej decyduje się na wydanie własnej publikacji.
W tym artykule przeczytasz o:
Prestiż i wiara we własne możliwości
Wydanie własnej książki to nie lada wyczyn. Nie każdy potrafi zebrać swoje doświadczenia i przemyślenia w całość, a do tego zaprezentować je w sposób zachęcający dla czytelnika. Własna publikacja to coś, co pozostanie po Tobie już na zawsze.
Autorzy książek kojarzeni są w społeczeństwie jako osoby światłe, wyjątkowo inteligentne, pracowite i konsekwentne w działaniu. Jeśli zatem chcesz dołączyć do tego zacnego grona, nie zastanawiaj się dłużej i zacznij pisać autorską książkę.
Warto dodać, że wydanie własnej publikacji wiąże się także z podniesieniem samooceny i wiary we własną determinację. Jeśli uda ci się osiągnąć ten cel, to z pewnością inne wyzwania staną się łatwiejsze w realizacji.
Twoja biznesowa wizytówka
Kto z nas nie chciałby pochwalić się przed potencjalnym kontrahentem własną publikacją i wręczyć mu w trakcie biznesowego spotkania specjalny egzemplarz z dedykacją?
Chyba nikt nie ma wątpliwości co do tego, że to wyjątkowy sposób na autoprezentację. Wówczas w oczach partnera biznesowego stajesz się specjalistą w danej dziedzinie i osobą o niezaprzeczalnie szerokiej wiedzy. Taka forma przekonania do siebie klienta będzie z pewnością doceniona i potraktowana jako coś więcej, niż tylko kolejna oferta współpracy.
W końcu kto nie chciałby współpracować z osobą, której udało się wydać własną książkę?
Budowanie wizerunku eksperta
Od momentu wydania własnej książki możesz myśleć o sobie nie tylko w kategoriach osoby mającej wiedzę w danej dziedzinie, ale również jako o autorze profesjonalnej publikacji. Śmiało możesz przedstawiać się jako ekspert i specjalista, czego dowodem jest wydana książka.
Odtąd czytelnicy nabiorą do ciebie jeszcze większego szacunku i docenią wiedzę, którą otrzymali za sprawą publikacji twojego autorstwa. Po jej przeczytaniu staniesz się w ich oczach swego rodzaju autorytetem w danej dziedzinie. Obdarzą cię zaufaniem i z pewnością zakupią kolejne usługi: np. kursy, inne książki lub poproszą o spersonalizowaną usługę.
Każdy autor fachowej książki może liczyć na znaczny wzrost liczby klientów i partnerów biznesowych, ponieważ uznawany jest za eksperta w danej branży i osobę niezwykle doświadczoną.
Wartościowe kontakty biznesowe
Wiele branż uznawanych jest za środowisko dość hermetyczne, w którym niezwykle ciężko jest pozyskać wartościowych kontrahentów. Jak zatem przebić się do osób decyzyjnych, reprezentujących ten segment rynku, na którym najbardziej nam zależy?
Jednym z rozwiązań jest napisanie własnej, eksperckiej książki. Możesz potraktować ją jako swego rodzaju materiał reklamowy i rozesłać kilka darmowych egzemplarzy do przedstawicieli ważnych dla ciebie firm. Dzięki temu zyskasz gwarancję, że zainteresujesz daną osobę swoim doświadczeniem, determinacją i wiedzą.
Inną kwestią jest fakt, że nigdy do końca nie wiesz, kto sięgnie po twoją publikację. Może trafi na nią ktoś, komu zaimponuje twoje podejście do danej dziedziny i postanowi zaproponować ci wyjątkowo korzystną współpracę lub zamówi dużą usługę? Pewne jest jedno – książki czytają osoby inteligentne, które stawiają na rozwój, a więc na takich czytelników z pewnością możesz liczyć.
Dodatkowe zyski
Jedną z najważniejszych zalet wydania własnej książki, jest oczywiście dodatkowy zarobek. Jeśli posiadasz grono oddanych czytelników i fanów, nie musisz martwić się o sprzedaż publikacji. Twoi dotychczasowi odbiorcy z pewnością zechcą poszerzyć swoją wiedzę z danego zakresu, a jednocześnie wesprzeć twoją działalność.
Zyski ze sprzedaży książki można zwiększyć również za pomocą wydania jej w kilku formach: oprócz tradycyjnej, materialnej wersji zaproponuj czytelnikom także ebooka lub audiobooka. Warto dodać, że dochody z wydanej publikacji są pasywne, a zatem będą doskonałym zabezpieczeniem na przyszłość.
Kto najczęściej decyduje się na wydanie własnej książki?
Na rynku nie brakuje twórców, którzy postanowili wziąć sprawy w swoje ręce i wydać autorską książkę na własną rękę, np. korzystając z pomocy niezależnych specjalistów lub firm wydawniczych wspierających self-publisherów. Kto najczęściej decyduje się na to rozwiązanie?
- osoby, dla których wydanie własnej publikacji ma być swego rodzaju zwieńczeniem działalności, jubileuszu lub innego, ważnego wydarzenia,
- naukowcy i eksperci, którzy są zobowiązani opublikować swoje badania w określonym czasie,
- blogerzy, doradcy i specjaliści w danej dziedzinie, którzy zebrali już zadowalające grono stałych odbiorców i chcą zacząć zarabiać więcej oraz stać się liderem na rynku konkretnych usług,
- osoby, które na co dzień sprzedają np. kursy i szkolenia z danego zakresu i chcą zebrać swoją wiedzę w całość, aby zwiększyć grono klientów.
Podsumowanie
Jak widać, wydanie własnej książki to doskonały sposób na budowanie i promowanie marki osobistej. Wiele osób, które decydują się na napisanie i wydanie własnej książki, nie kończy pisarskiej kariery na jednej pozycji, a w przyszłości tworzy kolejne, które sprzedają się jeszcze lepiej z uwagi na znane i wypromowane już nazwisko.