Akademia Self-Publishing

Najlepsze źródło wiedzy dla osób samodzielnie wydających książki. Od IMKER.

Zapisz się! » do newslettera i odbierz Biznesplan dla self-publisherów!

To idealny moment w naszej Akademii, aby poruszyć temat prognozy sprzedaży książki i szacowania jej pierwszego nakładu. Poruszymy także kwestię ustalenia odpowiedniej ceny wydanego dzieła, co bywa dla niezależnych autorów bardzo problematyczne, a od tej decyzji zależy zazwyczaj opłacalność całego projektu wydawniczego. Jak przygotować prognozę sprzedaży książki? Stworzenie prognozy sprzedaży książki wydanej samodzielnie jest niezwykle […]

Przedsprzedaż książki to oferowanie jej czytelnikom zanim jeszcze dzieło zostanie oficjalnie wydane. Organizacja przedsprzedaży to kluczowa umiejętność wśród niezależnych autorów. Dlaczego? O tym opowiemy w dzisiejszym artykule naszej serii. Co daje przedsprzedaż książki? Jedną z największych bolączek początkujących autorów, którzy decydują się na samodzielne wydanie swojej twórczości, jest oczywiście zebranie odpowiedniej kwoty pieniędzy. Każdy etap […]

Jeśli posiadasz solidnie zbudowany blog, sklep internetowy, landing page sprzedażowy lub inną stronę docelową, możesz skutecznie wesprzeć sprzedaż książki za pomocą płatnych kampanii marketingowych. Są to działania nastawione przede wszystkim na sprzedaż i umożliwiają precyzyjne targetowanie odbiorców. O tym, z jakich płatnych kampanii warto skorzystać i jak to zrobić, opowiemy szerzej w dzisiejszym artykule naszej serii. […]

Ostatni artykuł naszej serii postanowiliśmy poświęcić szeroko pojętej współpracy z firmami i freelancerami oferującymi usługi wydawnicze. Mamy tu na myśli przede wszystkim osoby, które zajmują się składem książek, korektą, pracami graficznymi i redakcyjnymi. Jak wybrać odpowiedniego fachowca i na co warto zwrócić uwagę?   Jak wybrać solidnego specjalistę? Wybór odpowiedniego specjalisty lub firmy, która zajmie […]

Jednym z najlepszych sposobów na promowanie własnej twórczości są media społecznościowe, które przyciągają miliony użytkowników i są aktualnie częścią codziennego życia większości ludzi. Social media kreują potrzeby odbiorców w czasie rzeczywistym i pozwalają na budowanie zaangażowanej społeczności. Jak wykorzystać social media do promowania własnej książki? Kanały social media do promowania książki Planując działania promocyjne książki […]

Jednym z najważniejszych elementów skutecznej strategii promocji samodzielnie wydanej książki jest zbudowanie solidnego audytorium wiernych odbiorców. Nic tak nie buduje relacji z czytelnikiem, jak publikowanie wartościowych i angażujących treści. Doskonałym narzędziem jest w tym przypadku własny blog i połączony z nim newsletter. Jak wykorzystać te kanały w promowaniu autorskiego dzieła? Promowanie książki za pomocą bloga […]

Aby sprzedaż autorskiej książki osiągnęła satysfakcjonujący poziom, istotnych jest kilka czynników, których pod żadnym pozorem nie można lekceważyć. Ich przepracowanie pozwoli ci osiągnąć sukces, o którym marzy przecież każdy debiutujący pisarz. Czym są owe czynniki sukcesu? Tej kwestii poświęcimy dzisiejszy artykuł naszej serii. Budowa relacji z odbiorcą Sprzedaż każdej książki niezależnego autora powinna być oparta […]

Jak wiadomo, reklama jest dźwignią handlu. Zasada ta dotyczy sprzedaży dosłownie wszystkiego, a więc również książek. Samo napisanie i wydanie dzieła jest dopiero skromnym początkiem drogi do sukcesu. Szczególnie jeśli chodzi o autorów niezależnych, którzy samodzielnie muszą zaplanować promocję swojej publikacji. Dlaczego promocja książki jest ważna? Współczesna rzeczywistość zasypuje odbiorców różnego rodzaju produktami, w tym […]

Na temat współpracy z firmą outsourcingową w zakresie obsługi klienta pisaliśmy już nieco w naszej Akademii, jednak zdecydowanie warto rozwinąć ten temat nieco bardziej. Zadowolenie klientów to jeden z najważniejszych czynników sukcesu, dlatego nie można tej kwestii bagatelizować. Jak zewnętrzna firma może pomóc w obsłudze twoich czytelników? Obsługa klienta na najwyższym poziomie Jeśli sprzedajesz swoją […]

Sprzedaż własnej książki w sieci nie może ograniczać się jedynie do czekania na spływające zamówienia. Jednym z najważniejszych czynników sukcesu są rozbudowane działania promocyjne, o których szerzej opowiemy w dalszej części naszej Akademii. Dzisiaj skupimy się na innej, równie ważnej kwestii, czyli landing page’u sprzedażowym, który zgodnie z badaniami specjalistów konwertuje o wiele lepiej, niż […]

Wydawanie e-booków i audiobooków z roku na rok staje się coraz bardziej popularne. Wielu niezależnych twórców decyduje się na tę formę wydawniczą również dlatego, że wiąże się ze stosunkowo mniejszymi kosztami niż w przypadku tradycyjnej książki. Jak jednak zorganizować dystrybucję e-booka i audiobooka? Współpraca z platformami streamingowymi Na rynku dostępnych jest wiele serwisów, które oferują […]

Jeśli twoje dzieło zostało wydane w tradycyjnej formie, a drukarnia lada dzień wyśle zamówione egzemplarze, to z pewnością zastanawiasz się, jak rozwiązać kwestię ich magazynowania oraz późniejszego pakowania i wysyłki do klientów. Z logistycznego punktu widzenia nie jest to zbyt łatwa sprawa. W końcu trzeba zorganizować odpowiednią przestrzeń zapleczową, nawiązać współpracę z firmami kurierskimi, odpowiadać […]

Twoje dzieło przeszło już przez cały proces wydawniczy i jest gotowe ujrzeć światło dzienne? Wspaniale! Tylko od czego zacząć? Jak wprowadzić książkę do sprzedaży? Jak rozliczać płatności? Jednym ze skutecznych i praktycznych sposobów jest założenie własnego sklepu internetowego. Nieco więcej o tym rozwiązaniu opowiemy w dzisiejszym artykule. Dlaczego warto stworzyć własny sklep internetowy? Sprzedaż książki […]

Debiutujący autor książki powinien przyzwyczaić się do konieczności dokonywania wielu wyborów. Gdy dzieło jest już gotowe do sprzedaży, pojawia się kolejny. W jaki sposób sprzedawać swoją książkę i jak zorganizować jej dystrybucję? Jeśli autor współpracuje z profesjonalnym wydawnictwem, nie musi właściwie przejmować się kwestią sprzedaży i dystrybucji, ponieważ działania te są na liście obowiązków wydawcy. […]

Książka audio to format wydawniczy, który z roku na rok coraz bardziej zyskuje na popularności. Wciąż powstają kolejne platformy, które umożliwiają odpłatne słuchanie wybranych książek. Czytelnicy lubią mieć wybór, dlatego jeśli zależy ci na dotarciu do wszystkich, nie ograniczaj się tylko do książki tradycyjnej i nagraj audiobooka! To doskonałe rozwiązanie szczególnie wtedy, gdy twoja grupa […]

Ebook / e-book, czyli elektroniczna wersja książki, jest obecnie jednym z najpopularniejszych formatów wydawniczych. Początkujący autorzy bardzo często decydują się właśnie na takie rozwiązanie, głównie z uwagi na niższe koszty produkcji niż np. w przypadku książki papierowej. Wydając ebooka trzeba mieć jednak na uwadze, że nie wystarczy opublikować plik z tekstem, zainwestować środki w jego […]

Druk książki jest swego rodzaju przejściem dzieła z formy elektronicznej w materialną. To właśnie ten moment, gdy publikacja przestaje być tylko plikiem w komputerze i zamienia się w coś namacalnego, gotowego do sprzedaży. Wielu niezależnych autorów zupełnie nie wie, jak podejść do tematu zamówienia druku. Nasz dzisiejszy z pewnością ułatwi ci zorganizowanie tego procesu. Jak […]

Mówi się, aby nie oceniać książki po okładce. Czy to powiedzenie ma jednak pokrycie w rzeczywistości? Statystyki jasno mówią, że wielu czytelników sięga po daną pozycję właśnie dlatego, że spodobała im się oprawa wydania. Projekt okładki to kolejny etap procesu wydawniczego i graficznego opracowania książki. Opowiemy dziś o nim nieco więcej. Dlaczego okładka książki jest […]

Gdy książka przeszła już proces redakcji i korekty, pora na kolejny etap w procesie wydawniczym, czyli graficzne przygotowanie materiału do publikacji. Prace z tym związane obejmują skład książki, opracowanie okładki i innych, istotnych elementów. Dziś skupimy się na samym składzie i łamaniu publikacji – dlaczego to tak istotna kwestia? Co to jest skład książki? Skład […]

Omawiana już przez nas redakcja książki to nie koniec opracowywania jej treści. Aby materiał był w pełni gotowy do wydania, musi jeszcze przejść przez ręce profesjonalnego korektora. Na czym polega korekta książki i dlaczego warto z niej skorzystać? Dziś dokładnie omówimy tę kwestię. Co to jest korekta książki? Korekta treści dzieła następuje po akceptacji prac […]

Wydając swoją książkę samodzielnie lub przy współpracy z wydawnictwem self-publishingowym, autorzy często zapominają, że pozyskanie numeru ISBN (czyli numeru identyfikacyjnego wydania) jest integralną częścią procesu wydawniczego. W dzisiejszym artykule przyjrzymy się tej kwestii nieco bliżej. Co to jest numer ISBN? ISBN, czyli International Standard Book Number (Międzynarodowy Znormalizowany Numer Książki) to numer złożony z 13 […]

Zredagowanie treści to innymi słowy przygotowanie językowe książki do jej wydania. Redaktor odpowiedzialny jest za naniesienie wszelkich koniecznych poprawek: nie tylko gramatycznych i leksykalnych, ale także logicznych i składniowych. Wszystko to odbywa się oczywiście w porozumieniu z autorem oraz z poszanowaniem założeń jego dzieła. Jaką konkretnie rolę odgrywa redaktor i jak powinna przebiegać jego współpraca […]

Pisanie własnej książki to proces bardzo wymagający, wiążący się z ciężką i wielogodzinną pracą. Czym jest jednak owa praca wobec autorskiego dzieła? Każdy początkujący pisarz czuje ogromną motywację i podekscytowanie, które niestety mogą gasnąć w trakcie tworzenia. W tym artykule podpowiemy, jak pomóc sobie już na wstępie pisania autorskiej książki, o czym bezwzględnie należy pamiętać […]

Wydawać by się mogło, że lista zadań związanym z samodzielnym wydaniem książki dobiegła już końca… a jednak nie! W naszym prawie obowiązuje ustawa o obowiązkowych egzemplarzach bibliotecznych, która dotyczy także self-publisherów. Poniżej znajdziesz najważniejsze informacje na jej temat. Czym jest ustawa o obowiązkowych egzemplarzach bibliotecznych? Ustawa została wprowadzona w życie 7 listopada 1996 roku. Stanowi […]

Podjęcie decyzji odnośnie napisania własnej książki jest oczywiście najważniejszą kwestią w całym procesie wydawniczym, jednak to dopiero początek drogi do sukcesu. Zanim twoja twórczość ujrzy światło dzienne, musisz przejść przez wiele etapów. Dziś pokrótce opowiemy o każdym z nich, a szersze omówienie znajdziesz w kolejnych artykułach naszej Akademii. Etapy procesu wydawniczego Pierwszym etapem na drodze […]

Jeszcze do niedawna wydanie własnej twórczości było możliwe tylko dzięki współpracy z profesjonalną oficyną. Obecnie rynek oferuje pisarzom ciekawe alternatywy, np. w postaci self-publishingu. Oba modele znacznie różnią się między sobą, mają swoje plusy i minusy. Właśnie te kwestie będą przedmiotem dzisiejszego artykułu naszej serii. Współpraca z profesjonalnym wydawnictwem Współpraca z wydawnictwem rozpoczyna się zawsze […]

Współczesny rynek wydawniczy umożliwia autorom publikację własnej twórczości nie tylko w formie tradycyjnej książki, ale także w postaci audiobooka czy ebooka. Każdy z tych formatów ma swoje plusy i minusy, o czym pisaliśmy w poprzednich artykułach naszej Akademii. Coraz większa liczba twórców decyduje się na połączenie kilku formatów. Dziś zastanowimy się, dlaczego warto to zrobić. […]

W naszej Akademii poruszaliśmy już temat wydania książki tradycyjnej i ebooka. Przyszedł czas na ostatni i „najmłodszy” format wydawniczy, czyli audiobook. Książki mówione stają się coraz bardziej popularne, głównie z uwagi na możliwość ich słuchania praktycznie w każdych warunkach. W dzisiejszym artykule zastanowimy się nad plusami i minusami wydania książki w formie audio oraz pokrótce […]

Rozwój nowych technologii umożliwia czytelnikom wybór najwygodniejszego formatu książki. Tradycyjny papier zyskał konkurencję w postaci ebooków i audiobooków. Wybór ten jest także istotny dla autorów książek, a postawienie na konkretny format wydawniczy nie jest łatwą decyzją. Dziś przybliżymy temat ebooków: ich zalet, wad, kosztów wydania oraz popularności. Plusy wydania ebooka Ebooki tak naprawdę weszły w […]

Gdy na rynku wydawniczym pojawiły się firmy oferujące usługi self-publishingowe dla niezależnych autorów, początkujący pisarze i debiutanci mają wreszcie szansę na wydanie własnej twórczości. Jedną z najważniejszych decyzji jest wybranie formatu wydawniczego. Dziś zastanowimy się, jakie zalety i wady mają książki tradycyjne oraz jakie branże najczęściej korzystają z tej formy. Plusy książki papierowej Największą zaletą […]

Wydanie własnej książki to wielka rzecz, która wiąże się z szeregiem korzyści. Nie każdy ma w sobie na tyle samozaparcia, aby tego dokonać. Wielu specjalistów z różnego rodzaju dziedzin postanawia jednak wziąć sprawy w swoje ręce i pozostawić po sobie wartościową publikację. Kto i dlaczego najczęściej wydaje własną książkę? W dzisiejszym artykule postaramy się przeanalizować […]

Czasy, gdy jedyną możliwością wydania własnej twórczości było wydrukowanie książki, już dawno minęły. Obecnie możliwości jest o wiele więcej. Poza standardową, materialną książką można również postawić na e-booka lub audiobooka. Na który format wydawniczy postawić? Odpowiadamy: to zależy! Poniżej wyjaśniamy, od czego. Książka papierowa Książka papierowa to wciąż najpopularniejszy format wydawniczy. Wielu czytelników nie wyobraża […]

Autorska publikacja to dla wielu wielka rzecz. Wiąże się co prawda z dużym nakładem pracy, jednak w ogólnym rozrachunku przynosi wiele długoterminowych korzyści. Co konkretnie zyskasz wydając własną książkę? W dzisiejszym artykule dokładnie omówimy tę kwestię oraz zastanowimy się, kto najczęściej decyduje się na wydanie własnej publikacji.

Odbierz wartościowy bonus przy zapisie do newslettera!

Wzór biznesplanu książki dla selfpublishera na 12 miesięcy! Będziemy Ci także regularnie (co wtorek) wysyłać ciekawe inspiracje dotyczące świata twórców online.

    Twoje dane są u nas bezpieczne. 🛡️

    email-icon facebook twitter youtube linkedin instagram whatsup