Witaj na blogu IMKER

Zobacz, co robimy i co możemy zrobić dla Ciebie i Twojego biznesu.

Zapisz się! » do newslettera i odbierz Biznesplan dla self-publisherów!

– W końcu dojrzałem do tego, żeby powiedzieć: chrzanić zasięgi. Do tego stopnia, że nie wiem już, ilu czytelników czyta moje teksty. Kolejna rzecz to regularność publikacji. Kiedyś uważałem, że regularność jest ważna i publikowałem po dwa wpisy tygodniowo. Rzeczywiście w fazie rozruchu bloga to jest kluczowe, żeby ludzie stale dostawali od ciebie coś nowego. […]

Outsourcing obsługi klienta w branży e-commerce (np. support w IMKER) to usługa, która polega na przekazaniu zadań i obowiązków związanych z komunikacją z klientami do zewnętrznej firmy. Jest to rozwiązanie dedykowane przede wszystkim przedsiębiorcom, których przerasta aktualna ilość obowiązków. Outsourcing obsługi klienta w sklepie internetowym wiąże się z szeregiem korzyści dla właściciela firmy. Najważniejsze z […]

– Kiedyś sklep internetowy wydawał się ubogim krewnym punktu stacjonarnego, na przykład w galerii. A teraz sklepy internetowe zakładają sobie punkty w galeriach, jeśli tylko chcą. Z kolei w Stanach Zjednoczonych tradycyjne centra handlowe są zamieniane na magazyny sklepów internetowych – mówi Krzysztof Bartnik, założyciel IMKER. Bartek Przybyszewski: Właściwie cała twoja kariera związana jest z […]

Prowadzenie bloga to nie tylko regularne publikowanie interesujących treści, ale również rozwijanie go pod kątem zdobywania nowych czytelników. Niezwykle ważne jest także budowanie więzi z osobami, które są już częścią twojej blogowej społeczności. Najlepszym narzędziem do tego typu działań jest oczywiście lista mailingowa. Jak jednak zachęcić odbiorców do subskrypcji newslettera? W poniższym artykule opisujemy takie […]

– Dostałem ultimatum, że albo odchodzę z pracy, albo zawieszam działalność kanału, dopóki będę pracował w tej firmie. Wybrałem robienie filmów na YouTube, i dziś się z tego cieszę. Gdybym podjął inną decyzję, to wydaje mi się, że do końca życia zadawałbym sobie pytanie: co by było, wybrał inną drogę – wspomina Damian Sobczyk, znany […]

W twojej głowie pojawił się pomysł napisania autorskiej książki, ale czujesz niepewność, ponieważ nie jesteś profesjonalnym pisarzem? Zastanawiasz się, czy uda ci się wydać swoje dzieło, skoro nie masz żadnego doświadczenia i znajomości? W tym artykule rozwiejemy twoje wątpliwości. Otóż wcale nie trzeba być profesjonalnym pisarzem, aby wydać własną książkę! W niniejszym artykule przeczytasz o: […]

Początkujący autorzy nie posiadają jeszcze tak bogatego doświadczenia, jak profesjonalni pisarze. Oczywistym jest, że na początku pisarskiej drogi pojawiają się liczne nieścisłości i potknięcia. Które z nich popełniane są najczęściej? Przeczytaj nasz artykuł i uniknij najpopularniejszych błędów początkujących self-publisherów! Brak analizy grupy docelowej. Brak wcześniejszego planu pracy. Przywiązywanie zbyt małej wagi do pisowni. Brak spójności […]

– Średni wskaźnik tego, jak długo słuchany jest podcast, to u mnie około 90% na Spotify. W przypadku YouTube’a to jakieś 40-50%. Na tym drugim serwisie jest więcej rozpraszaczy – zobaczymy jakąś miniaturkę po prawej stronie, wyskoczy coś na Facebooku i przerywamy oglądanie. W podcastach, jak już słuchamy, to zazwyczaj podczas jakiejś czynności i nawet […]

Sam pomysł napisania własnej książki jest dopiero początkiem drogi, którą musisz przebyć, aby sfinalizować swoje dzieło. W twojej głowie pojawia się najpewniej wiele pytań: od czego zacząć? Jakich zasad przestrzegać? Jak zaplanować pisanie książki? Na te i inne kwestie odpowiadamy w poniższym artykule. Mamy nadzieję, że nasze rady i sugestie pomogą ci w napisaniu własnej, […]

– Blog dał mi możliwość rozwoju na wielu płaszczyznach. Od takiej prostej rzeczy, jaką jest ćwiczenie umiejętności pisania, aż po odwagę, asertywność i nieprzejmowanie się tym, co pomyślą o mnie inni. Nauczyłam się podejścia, że albo kupujecie mnie taką, jaką jestem, albo nie – w końcu internet pełen jest ludzi, nikt nikogo tutaj na siłę […]

Coraz więcej autorów decyduje się na wydanie już nie tylko książki papierowej czy elektronicznej, ale i audiobooka. To dodatkowe źródło dochodu dla twórcy oraz komfort dla czytelników i słuchaczy. Co warto mieć na uwadze rozważając wydanie książki do słuchania? Z tego tekstu dowiesz się, jak wygląda rynek audiobooków w Polsce, jak wydać książkę do słuchania […]

– Szachy z mojej największej pasji zmieniły się w pracę, z której jestem się w stanie utrzymywać. Prawdopodobnie nie byłoby to możliwe przed erą social mediów – rozmowa z Michałem „SzachMajkiem” Kanarkiewiczem w ramach cyklu Historie Twórców od IMKER. Prowadzisz własną firmę szkoleniową, występujesz publicznie, uczysz gry w szachy dorosłych, dzieci i gwiazdy, sprzedajesz książki […]

Poniższy wpis powstał na podstawie e-maila wysłanego wcześniej tylko do subskrybentów newslettera IMKER. Zapisz się », by otrzymywać ciekawe informacje ode mnie dla Twórców, zanim zostaną opublikowane na blogu! W ostatnim czasie obserwuję na Zachodzie swego rodzaju wysyp płatnych newsletterów. To nowa forma dostarczania ciekawych treści dla odbiorców i zarabia dla Twórców. Niektórzy z powodzeniem […]

– Moją życiową ambicją nigdy nie było bycie blogerką – było nią pisanie książek. I nie mam wątpliwości, że nie wydałabym aż czterech, gdybym była kompletnym nołnejmem bez bloga i bez kariery, która została na blogu zbudowana. Kasa z bloga jest miła, ale jeszcze milsze jest bycie kimś, z czyim zdaniem liczą się inni – […]

Czy ustawa o obowiązkowych egzemplarzach bibliotecznych dotyczy też self-publisherów? Oczywiście! Dlatego przygotowaliśmy dla Was artykuł, w którym tłumaczymy wszystkie wątpliwości związane z egzemplarzami obowiązkowymi. Sprawdźcie ile książek i dokąd powinniście wysłać? Kiedy powinniście to zrobić? I co grozi za niedopełnienie tego obowiązku? Na liście zadań związanych z wydaniem książki self-publisherzy muszą dopisać sobie jeszcze jedno […]

  Nasze ebooki stały się tak popularne i tak bardzo spodobały się ludziom, że wydaje się, iż będziemy mieć ten komfort, by dokładniej wybierać zlecenia reklamowe, które chcemy podjąć – o swojej pasji do gotowania i tajnikach swojego biznesu opowiada Grzegorz Ostrowski, twórca i założyciel MniamMniam.pl, jednego z najstarszych i największych serwisów kulinarnych w Polsce. […]

Zróżnicowanie form dostawy to jeden z najważniejszych czynników, które przyciągają potencjalnego klienta do kupowania w sieci. Mogąc wybrać spośród kilku opcji przesyłki, kupujący z większym prawdopodobieństwem dokończy rozpoczęte zakupy, a Ty zwiększysz poziom swojej sprzedaży. Zastanawiasz się pewnie jakie metody dostawy uwzględnić w rozszerzeniu swojej oferty wysyłki i jakie kryterium stosować do ich wyboru. Zanim […]

Wydając książkę w modelu self-publishing autorzy poza procesem twórczym, muszą zadbać o wiele innych aspektów. Jednym z nich jest pozyskanie numeru ISBN, czyli numeru identyfikacyjnego książki. W tym artykule odpowiemy na najważniejsze pytania z nim związane. 1. Jak odczytać numer ISBN? ISBN, czyli International Standard Book Number (Międzynarodowy Znormalizowany Numer Książki) to numer złożony z […]

Czy umiesz określić dla kogo jest Twoja książka? Z myślą o jakim czytelniku zamierzasz ją napisać, a może już to zrobiłeś? Jeśli wydaje ci się, że praca nad grupą docelową to zawracanie głowy, bo przecież twoja książka jest dla każdego, zatrzymaj się na chwilę i przeczytaj ten tekst. Dzięki niemu nie tylko napiszesz lepszą książkę, […]

Gdy rozpoczynasz sprzedaż swoich książek w internecie, musisz zdecydować się, jak będzie wyglądała Twoja strona sprzedażowa. Bardzo często gotowy wygląd, w formie karty produktu, otrzymujesz wraz z rodzajem wybranego oprogramowania sklepowego (trochę więcej o tym pisałem o tym w poradniku Self-publishing. Jak zacząć samodzielnie sprzedawać w internecie? »). Jest jednak skuteczniejszy sposób na zaprezentowanie książki […]

Ile osób tyle opinii! Nie inaczej jest w przypadku self-publishingu. W poniższym materiale rozprawiamy się z najczęstszymi mitami dotyczącymi samodzielnego wydania książki. Szkoda byłoby, gdyby miały one kogokolwiek zniechęcić do tego przedsięwzięcia.