Witaj na blogu IMKER

Zobacz, co robimy i co możemy zrobić dla Ciebie i Twojego biznesu.

Zapisz się! » do newslettera i odbierz Biznesplan dla self-publisherów!

– Średni wskaźnik tego, jak długo słuchany jest podcast, to u mnie około 90% na Spotify. W przypadku YouTube’a to jakieś 40-50%. Na tym drugim serwisie jest więcej rozpraszaczy – zobaczymy jakąś miniaturkę po prawej stronie, wyskoczy coś na Facebooku i przerywamy oglądanie. W podcastach, jak już słuchamy, to zazwyczaj podczas jakiejś czynności i nawet […]

Sam pomysł napisania własnej książki jest dopiero początkiem drogi, którą musisz przebyć, aby sfinalizować swoje dzieło. W twojej głowie pojawia się najpewniej wiele pytań: od czego zacząć? Jakich zasad przestrzegać? Jak zaplanować pisanie książki? Na te i inne kwestie odpowiadamy w poniższym artykule. Mamy nadzieję, że nasze rady i sugestie pomogą ci w napisaniu własnej, […]

– Blog dał mi możliwość rozwoju na wielu płaszczyznach. Od takiej prostej rzeczy, jaką jest ćwiczenie umiejętności pisania, aż po odwagę, asertywność i nieprzejmowanie się tym, co pomyślą o mnie inni. Nauczyłam się podejścia, że albo kupujecie mnie taką, jaką jestem, albo nie – w końcu internet pełen jest ludzi, nikt nikogo tutaj na siłę […]

Coraz więcej autorów decyduje się na wydanie już nie tylko książki papierowej czy elektronicznej, ale i audiobooka. To dodatkowe źródło dochodu dla twórcy oraz komfort dla czytelników i słuchaczy. Co warto mieć na uwadze rozważając wydanie książki do słuchania? Z tego tekstu dowiesz się, jak wygląda rynek audiobooków w Polsce, jak wydać książkę do słuchania […]

– Szachy z mojej największej pasji zmieniły się w pracę, z której jestem się w stanie utrzymywać. Prawdopodobnie nie byłoby to możliwe przed erą social mediów – rozmowa z Michałem „SzachMajkiem” Kanarkiewiczem w ramach cyklu Historie Twórców od IMKER. Prowadzisz własną firmę szkoleniową, występujesz publicznie, uczysz gry w szachy dorosłych, dzieci i gwiazdy, sprzedajesz książki […]

Poniższy wpis powstał na podstawie e-maila wysłanego wcześniej tylko do subskrybentów newslettera IMKER. Zapisz się », by otrzymywać ciekawe informacje ode mnie dla Twórców, zanim zostaną opublikowane na blogu! W ostatnim czasie obserwuję na Zachodzie swego rodzaju wysyp płatnych newsletterów. To nowa forma dostarczania ciekawych treści dla odbiorców i zarabia dla Twórców. Niektórzy z powodzeniem […]

– Moją życiową ambicją nigdy nie było bycie blogerką – było nią pisanie książek. I nie mam wątpliwości, że nie wydałabym aż czterech, gdybym była kompletnym nołnejmem bez bloga i bez kariery, która została na blogu zbudowana. Kasa z bloga jest miła, ale jeszcze milsze jest bycie kimś, z czyim zdaniem liczą się inni – […]

Czy ustawa o obowiązkowych egzemplarzach bibliotecznych dotyczy też self-publisherów? Oczywiście! Dlatego przygotowaliśmy dla Was artykuł, w którym tłumaczymy wszystkie wątpliwości związane z egzemplarzami obowiązkowymi. Sprawdźcie ile książek i dokąd powinniście wysłać? Kiedy powinniście to zrobić? I co grozi za niedopełnienie tego obowiązku? Na liście zadań związanych z wydaniem książki self-publisherzy muszą dopisać sobie jeszcze jedno […]

  Nasze ebooki stały się tak popularne i tak bardzo spodobały się ludziom, że wydaje się, iż będziemy mieć ten komfort, by dokładniej wybierać zlecenia reklamowe, które chcemy podjąć – o swojej pasji do gotowania i tajnikach swojego biznesu opowiada Grzegorz Ostrowski, twórca i założyciel MniamMniam.pl, jednego z najstarszych i największych serwisów kulinarnych w Polsce. […]

Zróżnicowanie form dostawy to jeden z najważniejszych czynników, które przyciągają potencjalnego klienta do kupowania w sieci. Mogąc wybrać spośród kilku opcji przesyłki, kupujący z większym prawdopodobieństwem dokończy rozpoczęte zakupy, a Ty zwiększysz poziom swojej sprzedaży. Zastanawiasz się pewnie jakie metody dostawy uwzględnić w rozszerzeniu swojej oferty wysyłki i jakie kryterium stosować do ich wyboru. Zanim […]

Wydając książkę w modelu self-publishing autorzy poza procesem twórczym, muszą zadbać o wiele innych aspektów. Jednym z nich jest pozyskanie numeru ISBN, czyli numeru identyfikacyjnego książki. W tym artykule odpowiemy na najważniejsze pytania z nim związane. 1. Jak odczytać numer ISBN? ISBN, czyli International Standard Book Number (Międzynarodowy Znormalizowany Numer Książki) to numer złożony z […]

Czy umiesz określić dla kogo jest Twoja książka? Z myślą o jakim czytelniku zamierzasz ją napisać, a może już to zrobiłeś? Jeśli wydaje ci się, że praca nad grupą docelową to zawracanie głowy, bo przecież twoja książka jest dla każdego, zatrzymaj się na chwilę i przeczytaj ten tekst. Dzięki niemu nie tylko napiszesz lepszą książkę, […]

Gdy rozpoczynasz sprzedaż swoich książek w internecie, musisz zdecydować się, jak będzie wyglądała Twoja strona sprzedażowa. Bardzo często gotowy wygląd, w formie karty produktu, otrzymujesz wraz z rodzajem wybranego oprogramowania sklepowego (trochę więcej o tym pisałem o tym w poradniku Self-publishing. Jak zacząć samodzielnie sprzedawać w internecie? »). Jest jednak skuteczniejszy sposób na zaprezentowanie książki […]

Ile osób tyle opinii! Nie inaczej jest w przypadku self-publishingu. W poniższym materiale rozprawiamy się z najczęstszymi mitami dotyczącymi samodzielnego wydania książki. Szkoda byłoby, gdyby miały one kogokolwiek zniechęcić do tego przedsięwzięcia.

Chyba nikomu nie trzeba tłumaczyć, po co autorom własna, zaangażowana społeczność. Pytania kluczowe są inne – jak tę społeczność zgromadzić? Jak przekonać do zainteresowania własnymi treściami? Jak to zainteresowanie podtrzymywać? I w jaki sposób nie uzależniać się jedynie od kapryśnych zasięgów Facebooka? Tego wszystkiego dowiesz się z tego poradnika na temat budowania własnej społeczności!

Brzmi skomplikowanie, ale w praktyce obcojęzyczna nazwa oznacza przekazanie obsługi logistycznej zamówień zewnętrznemu operatorowi. Z fulfillmentu najczęściej korzystają właściciele sklepów internetowych, którzy z różnych powodów decydują się na outsourcing niektórych procesów. Jakie korzyści płyną z takiej decyzji?

Direct to consumer czyli bezpośrednio do konsumenta. To właśnie ten trend najbardziej zyskał na popularności w ubiegłym roku. Wszystko wskazuje na to, że klienci, którzy z przymusu zaczęli kupować w internecie, nie zrezygnują z tej możliwości, nawet po otwarciu galerii handlowych. Jak marki korzystają na bliskich relacjach online z konsumentami?

Dobre przygotowanie do prowadzenia biznesu internetowego jest podstawą przyszłych sukcesów. Wybory, jakich dokonujemy już na samym początku funkcjonowania w internecie sprawiają, że później jest nam łatwiej – lub niestety trudniej – prowadzić sprzedaż online. W przypadku sprzedaży książek, poszczególne etapy tego procesu, których realizacji trzeba się podjąć, znajdziesz w treści naszego biznesplanu dla self-publisherów (patrz: […]