fbpx

Witaj na blogu IMKER

Zobacz, co robimy i co możemy zrobić dla Ciebie i Twojego biznesu.

Zapisz się! » do newslettera i odbierz Biznesplan dla self-publisherów!

YouTuber to nie tylko właściciel kanału i twórca. To bardzo często również przedsiębiorca i osoba, która stara się rozwinąć swoją markę osobistą. Wielu YouTuberów może pochwalić się także własną witryną, choć rozwiązanie to wciąż nie jest standardem. Posiadanie odrębnej strony internetowej wraz z blogiem zaprojektowanej specjalnie pod kanał na YouTube wiąże się z szeregiem korzyści. […]

Fulfillment to usługa stworzona z myślą o wszystkich twórcach i przedsiębiorcach, którzy potrzebują zewnętrznego wykonawcy do realizacji określonych zadań. To niezwykle wygodne i wydajne rozwiązanie, które spotyka się z coraz większym zainteresowaniem. W naszym dzisiejszym artykule omówimy pokrótce najważniejsze zalety usługi fulfillment, na które zdecydowanie warto zwrócić uwagę.   Zalety fulfillment w kwestii finansowej Fulfillment może […]

YouTuberzy generują zyski nie tylko z reklam i płatnych współprac, ale również ze sprzedaży własnych produktów. W tym celu tworzone są najczęściej sklepy internetowe, które mogą być następnie promowane właśnie w publikowanych przez twórcę filmach i mediach społecznościowych. Jakie konkretnie produkty YouTuberzy mogą sprzedawać w tym modelu? Temu zagadnieniu poświęciliśmy nasz dzisiejszy artykuł. Czym jest […]

W obecnej rzeczywistości każda firma, która chce pozyskać nowych klientów i wyróżnić się na tle konkurencji, musi zatroszczyć się o swój wizerunek i obecność w sieci. Jedną z podstaw w tym zakresie jest oczywiście firmowa strona internetowa. Czy warto tworzyć ją w przypadku małych i średnich firm? Odpowiedź brzmi: oczywiście, że tak! Dlaczego obecność firmy […]

– Przyjemnością było dla mnie tworzenie pierwszej książki o bilansowaniu diety i generalnie o tym, które pokarmy są wartościowe, a które nie. Pisałem ją kilkanaście miesięcy. Zawsze po przyjściu z pracy do domu, czyli około godziny 19:00, robiłem godzinną przerwę i zabierałem się do roboty. Zazwyczaj kończyłem o 24:00 – wspomina Mateusz Żłobiński, autor bloga […]

Facebook to wciąż świetne miejsce na pozyskiwanie ruchu przez twórców i twórczynie. W jednym miejscu gromadzą się miliony ludzi, którzy codziennie sprawdzają, co w sieci “piszczy”. Tak szeroki i w zasadzie wciąż darmowy dostęp do potencjalnych odbiorców i odbiorczyń to potężne narzędzie, które warto wykorzystać w swoich działaniach marketingowych. Jak i co publikować na Facebooku […]

Zastanawiasz się nad stworzeniem autorskiego podcastu, ale nie wiesz, od czego zacząć? W tym samym punkcie znajdowali się prawdopodobnie wszyscy twórcy. Na początku każdego nowego przedsięwzięcia wszystko wydaje się trudne i skomplikowane, a z czasem okazuje się banalne proste. W naszym dzisiejszym artykule podpowiemy ci, jak nagrywać podcasty i czego potrzebujesz na początek. Czym nagrywać podcasty? Przegląd […]

Wielu początkujących pisarzy podczas organizowania procesu wydawniczego swojego dzieła spotyka się z prośbą o podanie ilości znaków. Zasady szacowania objętości tekstu warto również znać z uwagi na planowanie swojej pracy – jeśli np. zakładasz tworzenie konkretnej ilości stron w ciągu dnia. 3000, 2000, 1000 znaków – ile to stron? Właśnie tego dowiesz się z naszego dzisiejszego […]

Znam youtuberów, którzy okazali się być genialnymi biznesmenami. Takich, którzy pieniądze zaoszczędzone u szczytów popularności odpowiednio poinwestowali i żyją sobie spokojnie jako rentierzy. Ja okazałem się być kolesiem, który potrafi oszczędzać, ale zarządzać kasą – zupełnie nie – mówi Martin Stankiewicz, youtuber, który zrezygnował z bycia youtuberem i na obecnym etapie próbuje odnaleźć się w […]

11 sekund. Średnio tyle czasu daje nam odbiorca na zainteresowanie go. Niewiele, prawda? W moment człowiek kształtuje sobie pierwsze wrażenie, czy to o drugim człowieku, czy o stronie internetowej. Dlatego, żeby osiągnąć sukces w sprzedaży, nie wystarczy świetny produkt. Potrzebna jest jeszcze równie dobra strona sprzedażowa, która doskonale zaprezentuje Twoją ofertę i Ciebie. Brzmi to […]

Podcasty to obecnie jeden z najpopularniejszych formatów służących do dzielenia się wiedzą, czy doświadczeniem z danej dziedziny. Wielu twórców decyduje się na stworzenie własnego podcastu, mając na niego konkretny plan i zamysł. Równie wiele osób chciałoby rozpocząć nagrywanie autorskiego podcastu, ale brakuje im pomysłu na konkretny content. Jeśli należysz do tej drugiej grupy i wciąż […]

Podcasty to stosunkowo młode medium, które w ostatnich latach konsekwentnie zyskuje na popularności. Twórcy coraz chętniej decydują się na ten format, przede wszystkim z uwagi na duże grono odbiorców, a regularne nagrywanie kolejnych odcinków własnej audycji to doskonały sposób na zbudowanie silnego audytorium. Z naszego dzisiejszego artykułu dowiesz się, od czego zacząć tworzenie autorskiego podcastu! […]

– Podczas nagrywania pierwszych filmów stresowałam się tak bardzo, że musiałam być sama w mieszkaniu, by na pewno nikt mnie nie usłyszał. Z czasem ośmieliłam się nagrywać przy rodzinie, potem z operatorem, a teraz jestem w stanie mówić do kamery nawet w sklepie pełnym ludzi. Pomyłki i duble są normalną częścią nagrywania filmów – o […]

Proces wydawniczy wymaga od twórcy podjęcia szeregu (niejednokrotnie trudnych) decyzji, które mają kluczowy wpływ na finalny wygląd dzieła. Jedną z nich jest wybór odpowiedniego papieru do druku. Autorzy mają w tym zakresie wiele możliwości. Często stawiają na papier satynowy lub kredowy, dlatego w dzisiejszym artykule postanowiliśmy scharakteryzować obie te opcje. Papier kredowy – czym się […]

– Pewnie historia zna przypadki podcastów, które zaczęły żreć po kilkuset odcinkach nagranych z czystej zajawki. My upewniliśmy się, że to ma sens, dosłownie po kilku, może kilkunastu epizodach. Wszystko dzięki słuchaczom, którzy wysyłali nam wiadomości w rodzaju “kiedy nowy Podcastex?” – mówi Mateusz Witkowski, jeden z autorów podcastu o latach 90. i 00. Podcastex. […]

Wyobraź sobie spontaniczną wizytę w księgarni. Wchodzisz pewnym krokiem do środka i kierujesz się do działu ze swoim ulubionym gatunkiem literackim. Na półkach stoją jednak książki, o których nic nie wiesz. Co w takim wypadku najbardziej wpłynie na Twoją decyzję zakupową? Bardzo prawdopodobne, że będzie to dobry tytuł. Dlaczego tytuł jest taki ważny? Wielu autorów […]

Wielu początkujących autorów wskazuje na braki dotyczące podstawowych zasad formatowania treści książki. Błędnie sformatowany tekst wiąże się niestety z ryzykiem negatywnej oceny wśród czytelników, dlatego zdecydowanie warto zgłębić tę dziedzinę. W dzisiejszym artykule omówimy istotny element formatowania, czyli interlinię. Co to jest interlinia? Interlinia to odległość między wierszami tekstu, dzięki której cała treść prezentuje się bardziej […]

Wybór formatu książki (czyli jej wymiaru) to nieodłączny element procesu wydawniczego. Podstawowym kryterium doboru jest w tym przypadku treść dzieła oraz jego docelowe przeznaczenie. W naszym dzisiejszym artykule podpowiadamy, czym jeszcze kierować się podczas wyboru formatu książki. Formaty kartek – wydawnicze ABC Główne formaty kartek dla publikacji drukowanych to A, B i C. Początków tej typologii należy […]

– Nigdy nie patrzyłem na YouTube jako na platformę dla twórców. Dla mnie to była od zawsze platforma, która zarabia, a my – twórcy – próbujemy ją jakoś wykorzystać dla siebie. I albo w stu procentach łapiemy się na to, co algorytmy nam każą robić, albo próbujemy jakoś ślizgać się z nienajlepszymi wynikami lub szukając […]

Autor podczas tworzenia swojego dzieła musi zwracać uwagę na szereg szczegółów, które finalnie wpływają na odbiór całej publikacji. Jedną z niezwykle ważnych kwestii jest wybór odpowiedniej czcionki. W tym artykule podpowiadamy, która czcionka uznawana jest za najlepszą do czytania (i pisania)! Czcionka a font – czy to tożsame pojęcia? Zanim przejdziemy do meritum, warto najpierw […]

Posiadanie własnego magazynu to dla sklepów internetowych nie lada wydatek, szczególnie jeśli dana marka dopiero wchodzi na rynek. Czy jest sposób na zoptymalizowanie tego typu kosztów? Czy możliwe jest prowadzenie sklepu internetowego bez magazynu na wyłączność? Na to pytanie odpowiadamy w naszym dzisiejszym artykule. Sklep internetowy bez magazynu Skoro sklep internetowy ma sprzedawać określony towar, […]

Niezależnie od tego, w jakiej branży działasz, wydanie książki jest jednym z ciekawszych sposobów na wyróżnienie siebie i/lub swojej firmy w obecnych czasach. Własna książka to nie tylko świetna wizytówka i sposób na prezentację świadczonych usług, ale też znakomity pomysł na prezent dla swoich klientów czy partnerów biznesowych. W 2022 roku mieliśmy przyjemność w IMKER […]

Napisanie i wydanie własnej książki to zaledwie połowa sukcesu. Pozostała część to sprzedaż autorskiego dzieła, która najczęściej podyktowana jest rozpoznawalnością autora oraz działaniami promocyjnymi. Jednym z kluczowych elementów jest własna strona sprzedażowa, która pełni funkcję swego rodzaju wizytówki autora i jego książki. Dlaczego każdy twórca powinien ją posiadać? Czym jest landing page? Landing page to, […]

Prowadzenie własnego sklepu internetowego to nie tylko sprzedaż oferowanych produktów, ale również wykonywanie szeregu innych obowiązków, takich jak m.in. pakowanie zamówień, ich wysyłka czy odpowiadanie na reklamacje. Właściciele sklepów nie zawsze mają czas i zasoby, aby samodzielnie realizować wszystkie te procesy. Z pomocą przychodzą usługi fulfillmentu. Czym jest fulfillment? Fulfillment to usługa polegająca na zleceniu […]

Odbierz wartościowy bonus przy zapisie do newslettera!

Wzór biznesplanu książki dla selfpublishera na 12 miesięcy! Będziemy Ci także regularnie (co wtorek) wysyłać ciekawe inspiracje dotyczące świata twórców online.

    Twoje dane osobowe będą przetwarzane w celu obsługi newslettera przez IMKER spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością (dawniej „IMKER KRZYSZTOF BARTNIK”) z siedzibą w Zamościu, ul. Szczebrzeska 55A, 22-400 Zamość, KRS: 0000967893, na zasadach opisanych w polityce prywatności. W każdej chwili możesz zrezygnować.

    Twoje dane są u nas bezpieczne. 🛡️