Zapisz się! » do newslettera i odbierz Biznesplan dla self-publisherów!

Jak promować książkę przez blog i newsletter?

 Czas czytania: 3 minut

Jak promować książkę przez blog i newsletter?

Jednym z najważniejszych elementów skutecznej strategii promocji samodzielnie wydanej książki jest zbudowanie solidnego audytorium wiernych odbiorców. Nic tak nie buduje relacji z czytelnikiem, jak publikowanie wartościowych i angażujących treści. Doskonałym narzędziem jest w tym przypadku własny blog i połączony z nim newsletter. Jak wykorzystać te kanały w promowaniu autorskiego dzieła?


Promowanie książki za pomocą bloga

Blog to twoje własne miejsce w sieci, które możesz zaaranżować tak, jak tylko zechcesz. Najważniejszą kwestią w odniesieniu blogowego sukcesu jest oczywiście wartość publikowanych na nim materiałów. Treści powinny być nie tylko interesujące dla odbiorcy, ale także zachęcające do dyskusji. Istotne jest również budowanie wizerunku eksperta, co zapewni ci stały dopływ wiernych czytelników.

Jak wykorzystać bloga do promocji własnej twórczości? Tak naprawdę ma to sens tylko wtedy, gdy budowanie społeczności rozpoczniesz jeszcze przed wydaniem książki. Gdy uda ci się zdobyć stałe grono czytelników, twoja książka tak naprawdę będzie sprzedawać się sama, ponieważ odbiorcy będą zaciekawieni jej zawartością, a poza tym będą chcieli wesprzeć swojego ulubionego blogera.

Jakie jednak konkretnie działania podjąć, aby czytelnicy bloga z pewnością zakupili twoje dzieło? Przede wszystkim staraj się publikować postępy ze swojej wydawniczej pracy. Dziel się z odbiorcami swoimi spostrzeżeniami i doświadczeniami, chwal się kolejnymi osiągnięciami i spróbuj zasiać w nich nutkę zaciekawienia.

Możesz też zaprezentować kilka darmowych fragmentów dzieła jeszcze przed wydaniem książki. Gdy zostanie już wydana, nie bój się publikować pozytywnych opinii i recenzji na jej temat. Nic tak nie przekonuje odbiorców do zakupu, jak społeczny dowód słuszności.


Angażujący newsletter

Newsletter to rozwiązanie, które powinno być zintegrowane z twoim blogiem. Czytelnicy nie zawsze pamiętają, aby odwiedzić twoją stronę i zapoznać się z najnowszymi publikacjami. Z tego względu warto subtelnie im o tym przypomnieć za pomocą ciekawej wiadomości e-mail.

Aby móc realizować taką wysyłkę, trzeba oczywiście posiadać odpowiednią bazę kontaktów. O tym, w jaki sposób ją zdobyć, opowiemy za chwilę. Na ten moment skupmy się, jak wykorzystać newsletter do promowania autorskiej książki.

Na początku warto sobie uzmysłowić, ile wiadomości mailowych otrzymują dziennie twoi czytelnicy. Część z nich jest oczywiście filtrowana przez SPAM, jednak sporo i tak trafia do skrzynki odbiorczej. Niestety bardzo często zdarza się, że wśród reklam i ofert wartościowe newslettery zostają przez odbiorców przeoczone.

Z tego względu istotne jest ustalenie dobrego tytułu wiadomości (pozwoli ci to także uchronić się przed wpadnięciem do SPAM-u). Tytuł powinien odnosić się bezpośrednio do tematu, który zainteresuje odbiorcę. Zrezygnuj zatem z oklepanych formułek i postaraj się wpaść na coś kreatywnego.

Wielu niezależnych autorów wykorzystuje potencjał newslettera do informowania czytelników na temat postępów w swoim wydawniczym projekcie. Odbiorcy czują się dzięki temu częścią całego przedsięwzięcia i budują więź z autorem. Gdy w końcu otrzymują wiadomość, że dzieło jest już dostępne w sprzedaży, bardzo często decydują się na jego zakup.

Poza tym staraj się przemycać w newsletterze wartościowe informacje: eksperckie porady i opinie, interesujące komentarze, przemyślenia czy newsy. Wszystko po to, aby zbudować maksymalnie silną więź z każdym pojedynczym odbiorcą, który w przyszłości może stać się twoim klientem.


Jak zachęcić odbiorców do subskrypcji newslettera?

Jest kilka sposobów, aby zdobyć adresy mailowe odbiorców. Wszystkie je łączy wspólny mianownik: wartość dodana. Innymi słowy, musisz swojemu czytelnikowi zaproponować coś w zamian za pozostawienie adresu mailowego. Może to być na przykład:

  • darmowy rozdział twojej książki do pobrania,
  • obietnica rabatu na zakup książki, gdy zostanie ona wprowadzona do sprzedaży,
  • możliwość zakupu twojej książki w przedsprzedaży ze specjalnym autografem lub dedykacją,
  • broszura lub krótki e-book, który zawierał będzie np. garść najcenniejszych informacji z tematu, w którym się specjalizujesz,
  • zaproszenie na spotkanie autorskie.

Tak naprawdę tylko od ciebie zależy, co zaoferujesz odbiorcom. Ważne, aby bonus odpowiadał na ich potrzeby. Prowadząc własnego bloga najlepiej wiesz, czego oczekują twoi czytelnicy i z jakimi problemami się mierzą. Wykorzystaj tę wiedzę w promowaniu newslettera, a dzięki temu zdobędziesz pokaźną listę mailingową, która przyda ci się w reklamowaniu autorskiej książki.

Ważne jest także poinformowanie odbiorców, czego będzie dotyczył newsletter. Postaraj się w kilku słowach opisać jego główne założenia, aby czytelnik był pewien, że wysyłane przez ciebie treści będą dla niego przydatne i interesujące.

Własny blog i newsletter to dwa narzędzia, które w połączeniu odgrywają ogromną rolę w promowaniu własnej książki. Nic tak nie ułatwia sprzedaży dzieła, jak solidna i zaangażowana społeczność. Szacuje się, że konwersja sprzedaży wśród takiego audytorium wynosi nawet 10%!

IMKER
IMKER

Firma IMKER od 2015 roku wspiera twórców i producentów we wprowadzaniu własnych produktów na rynek. Wyróżnia się kompleksowością usług - oferując m.in. doradztwo, usługi fulfillment, support (obsługa klienta) oraz SalesCRM (oprogramowanie do sprzedaży). IMKER prowadzi Twórców przez całość procesów związanych ze sprzedażą w internecie, od uruchomienia sprzedaży, poprzez przedsprzedaż, magazynowanie, pakowanie i wysyłkę, aż do profesjonalnej obsługi klienta i zwrotów.

Odbierz wartościowy bonus przy zapisie do newslettera!

Wzór biznesplanu książki dla selfpublishera na 12 miesięcy! Będziemy Ci także regularnie (co wtorek) wysyłać ciekawe inspiracje dotyczące świata twórców online.

    Twoje dane są u nas bezpieczne. 🛡️

    email-icon facebook twitter youtube linkedin instagram whatsup