Biuro prasowe IMKER

Wiadomości i pliki dla mediów zainteresowanych naszą firmą i świadczonymi usługami.

Rynek książki stawia przed autorami wiele wyzwań – choć ich praca stanowi fundament branży, to sukces komercyjny osiąga jedynie nieliczna grupa. W USA jedynie około 13 autorom w skali roku udaje się sprzedać ponad pół miliona egzemplarzy, podczas gdy większość tytułów nie przekracza progu opłacalności. W Polsce sytuacja  nie wygląda lepiej – nawet gdy książka […]

Królują na YouTubie i skupiają się na powiększaniu swojej społeczności, a działalność internetowa przynosi im znaczące dochody – wynika z analizy działalności twórców internetowych przygotowanej z okazji Dnia Mężczyzn przez firmę Imker.  Wśród nieco ponad 600 twórców internetowych, którzy wzięli udział w ankiecie Imker dot. ekonomii twórców i twórczyń w Polsce, zaledwie 26 proc. stanowią […]

Według danych Imker trend ekonomii twórców ciągle się rozwija. Coraz więcej influencerów wybiera zarabianie na własnych zasadach, rozwijając swoje marki i sprzedając powiązane z nimi produkty. W 2024 twórczynie i twórcy internetowi korzystający z oprogramowania Imker odnotowali ponad 570 tys. zamówień na łączną kwotę 102 mln zł. Powodzeniem ciągle cieszą się książki od sław z […]

Rynek książki cyfrowej zyskuje coraz bardziej ugruntowaną pozycję w Polsce odpowiadając już za 15,5% wartości całego sektora. Wydawnictwa dystrybuując produkty cyfrowe od lat idą jednak utartą ścieżką współpracy z platformami streamingowymi, nawet za cenę rezygnacji z potencjalnie większych zysków i dodatkowych zalet, które niosą ze sobą własne kanały sprzedaży. Stan rynku książki w Polsce Wartość […]

Według  raportu Imker i Influencers Live Wrocław tylko z działalności w sieci utrzymuje się co trzecia osoba określająca się jako twórczyni czy twórca internetowy. Na czym najlepiej zarabiają i jak tworzą? Twórca internetowy stał się pełnoprawnym zawodem. Według różnych szacunków, ponad 200 mln osób na całym świecie zajmuje się profesjonalnie twórczością online. Imker, firma oferującą […]

Pomimo malejącej luki płacowej w Polsce, kobiety w branży twórców internetowych wciąż zarabiają znacznie mniej niż mężczyźni. Twórczynie rzadziej sprzedają własne produkty i częściej zmagają się z syndromem oszustki, co wpływa na ich dochody – wynika z raportu Imker “Ekonomia twórców po polsku 2024”. 18 września obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Równej Płacy. Według rankingu przygotowanego […]

Najnowsze dane potwierdzają, że twórcy internetowi coraz chętniej korzystają ze sztucznej inteligencji. Implementacja narzędzi opartych na AI przekłada się również na ich zarobki. Niektórzy twierdzą jednak, że dynamicznie rozwijająca się technologia może w przyszłości zabrać twórcom pracę. Czy jest to realny scenariusz? Według raportu Imker Ekonomia twórców po polsku 2024 niemal co drugi twórca internetowy […]

Polscy twórcy internetowi są świadomi trendów i chętnie korzystają z rozwiązań sztucznej inteligencji. Jakie kanały i tematy wybierają polscy twórcy? Czy w swoich działaniach idą pod prąd czy dopasowują się do trendów? W dobie dynamicznego rozwoju technologii i zmieniających się preferencji internautów, twórcy internetowi muszą nieustannie dopasowywać swoje strategie, aby utrzymać popularność i zainteresowanie odbiorców. […]

Specjalizują się w tematyce lifestylowej, tworzą głównie na Instagramie i chcą sprzedawać własne produkty. Nie jest zaskoczeniem, że i tu zarabiają mniej niż mężczyźni – tak wynika z analizy działalności twórczyń internetowych przygotowanej z okazji Dnia Kobiet przez firmę Imker. Wśród prawie 180 twórców internetowych, którzy wzięli udział w ankiecie Imker dot. ekonomii twórców w […]

Polski self-publishing jest ciągle w fazie intensywnego rozwoju, a przy tym napędza branżę fulfillmentową. Przekonuje o tym Imker, który w okresie przedświątecznym wysłał, głównie w imieniu twórców internetowych, prawie 150 tys. paczek z książkami. Imker od 2015 roku kompleksowo wspiera twórców internetowych w zakresie kreowania i wprowadzania autorskich produktów fizycznych i cyfrowych na rynek. Firma […]

Kontakt dla mediów:

Maria Wagner

Agencja Profeina

maria@profeina.pl