Zapisz się do newslettera i odbierz bonusy!
Prognoza sprzedaży i pierwszego nakładu
To idealny moment w naszej Akademii, aby poruszyć temat prognozy sprzedaży książki i szacowania jej pierwszego nakładu.
Najlepsze źródło wiedzy dla osób samodzielnie wydających książki. Od IMKER.
Zapisz się! » do newslettera i odbierz Biznesplan dla self-publisherów!
Prognoza sprzedaży i pierwszego nakładu
To idealny moment w naszej Akademii, aby poruszyć temat prognozy sprzedaży książki i szacowania jej pierwszego nakładu.
Przedsprzedaż książki – dlaczego warto ją robić?
Przedsprzedaż książki to oferowanie jej czytelnikom zanim jeszcze dzieło zostanie oficjalnie wydane. Organizacja przedsprzedaży to kluczowa umiejętność wśród niezależnych autorów.
Płatne źródła ruchu w Internecie
Jeśli posiadasz solidnie zbudowany blog, sklep internetowy, landing page sprzedażowy lub inną stronę docelową, możesz skutecznie wesprzeć sprzedaż książki za pomocą płatnych kampanii marketingowych.
Współpraca z firmami/freelancerami zajmującymi się usługami wydawniczymi
Ostatni artykuł naszej serii postanowiliśmy poświęcić szeroko pojętej współpracy z firmami i freelancerami oferującymi usługi wydawnicze.
Promocja książki w mediach społecznościowych
Jednym z najlepszych sposobów na promowanie własnej twórczości są media społecznościowe, które przyciągają miliony użytkowników i są aktualnie częścią codziennego życia większości ludzi.
Jak promować książkę przez blog i newsletter?
Jednym z najważniejszych elementów skutecznej strategii promocji samodzielnie wydanej książki jest zbudowanie solidnego audytorium wiernych odbiorców.
Czynniki sukcesu w promocji i sprzedaży książki
Aby sprzedaż autorskiej książki osiągnęła satysfakcjonujący poziom, istotnych jest kilka czynników, których pod żadnym pozorem nie można lekceważyć.
Jak wiadomo, reklama jest dźwignią handlu. Zasada ta dotyczy sprzedaży dosłownie wszystkiego, a więc również książek.
Współpraca z firmą outsourcingową: obsługa klientów, reklamacje i zwroty
Na temat współpracy z firmą outsourcingową w zakresie obsługi klienta pisaliśmy już nieco w naszej Akademii, jednak zdecydowanie warto rozwinąć ten temat nieco bardziej
Sprzedaż własnej książki w sieci nie może ograniczać się jedynie do czekania na spływające zamówienia. Jednym z najważniejszych czynników sukcesu są rozbudowane działania promocyjne.
Dystrybucja plików (ebooków i audiobooków)
Wydawanie e-booków i audiobooków z roku na rok staje się coraz bardziej popularne. Wielu niezależnych twórców decyduje się na tę formę wydawniczą
Magazyn, zaplecze, pakowanie i wysyłka paczek
Jeśli twoje dzieło zostało wydane w tradycyjnej formie, a drukarnia lada dzień wyśle zamówione egzemplarze.
Sklep internetowy + niezbędne integracje
Twoje dzieło przeszło już przez cały proces wydawniczy i jest gotowe ujrzeć światło dzienne? Wspaniale! Tylko od czego zacząć? Jak wprowadzić książkę do sprzedaży?
Debiutujący autor książki powinien przyzwyczaić się do konieczności dokonywania wielu wyborów. Gdy dzieło jest już gotowe do sprzedaży, pojawia się kolejny.
Audiobook – nagranie i przygotowanie książki audio
Książka audio to format wydawniczy, który z roku na rok coraz bardziej zyskuje na popularności. Wciąż powstają kolejne platformy, które umożliwiają odpłatne słuchanie wybranych książek.
Ebook / e-book, czyli elektroniczna wersja książki, jest obecnie jednym z najpopularniejszych formatów wydawniczych.
Wszystko na temat druku książki
Druk książki jest swego rodzaju przejściem dzieła z formy elektronicznej w materialną. To właśnie ten moment, gdy publikacja przestaje być tylko plikiem w komputerze i zamienia się w coś namacalnego, gotowego do sprzedaży.
Okładka książki i jej znaczenie w procesie promocji
Mówi się, aby nie oceniać książki po okładce. Czy to powiedzenie ma jednak pokrycie w rzeczywistości?
Skład książki – dlaczego jest tak ważny?
Gdy książka przeszła już proces redakcji i korekty, pora na kolejny etap w procesie wydawniczym, czyli graficzne przygotowanie materiału do publikacji.
Omawiana już przez nas redakcja książki to nie koniec opracowywania jej treści. Aby materiał był w pełni gotowy do wydania, musi jeszcze przejść przez ręce profesjonalnego korektora.
Wszystko, co musisz wiedzieć o ISBN
Wydając swoją książkę samodzielnie lub przy współpracy z wydawnictwem self-publishingowym, autorzy często zapominają, że pozyskanie numeru ISBN (czyli numeru identyfikacyjnego wydania) jest integralną częścią procesu wydawniczego.
Redakcja – współpraca z redaktorem w self-publishingu
Zredagowanie treści to innymi słowy przygotowanie językowe książki do jej wydania. Redaktor odpowiedzialny jest za naniesienie wszelkich koniecznych poprawek: nie tylko gramatycznych i leksykalnych.
Pisanie książki – o czym trzeba pamiętać?
Pisanie własnej książki to proces bardzo wymagający, wiążący się z ciężką i wielogodzinną pracą. Czym jest jednak owa praca wobec autorskiego dzieła?
Obowiązkowe egzemplarze biblioteczne
Wydawać by się mogło, że lista zadań związanym z samodzielnym wydaniem książki dobiegła już końca... a jednak nie!
Etapy na drodze do wydania własnej książki
Podjęcie decyzji odnośnie napisania własnej książki jest oczywiście najważniejszą kwestią w całym procesie wydawniczym, jednak to dopiero początek drogi do sukcesu.
Self-publishing czy wydawnictwo?
Jeszcze do niedawna wydanie własnej twórczości było możliwe tylko dzięki współpracy z profesjonalną oficyną. Obecnie rynek oferuje pisarzom ciekawe alternatywy, np. w postaci self-publishingu.
Wydawanie własnych publikacji w kilku formatach – dlaczego warto?
Współczesny rynek wydawniczy umożliwia autorom publikację własnej twórczości nie tylko w formie tradycyjnej książki, ale także w postaci audiobooka czy ebooka.
W naszej Akademii poruszaliśmy już temat wydania książki tradycyjnej i ebooka. Przyszedł czas na ostatni i „najmłodszy” format wydawniczy, czyli audiobook.
Rozwój nowych technologii umożliwia czytelnikom wybór najwygodniejszego formatu książki. Tradycyjny papier zyskał konkurencję w postaci ebooków i audiobooków.
Gdy na rynku wydawniczym pojawiły się firmy oferujące usługi self-publishingowe dla niezależnych autorów, początkujący pisarze i debiutanci mają wreszcie szansę na wydanie własnej twórczości.
Kto wydaje najczęściej swoją książkę?
Wydanie własnej książki to wielka rzecz, która wiąże się z szeregiem korzyści. Nie każdy ma w sobie na tyle samozaparcia, aby tego dokonać.
Formaty wydawnicze: książka papierowa, ebook, audiobook – na co się zdecydować?
Czasy, gdy jedyną możliwością wydania własnej twórczości było wydrukowanie książki, już dawno minęły. Obecnie możliwości jest o wiele więcej.
Autorska publikacja to dla wielu wielka rzecz. Wiąże się co prawda z dużym nakładem pracy, jednak w ogólnym rozrachunku przynosi wiele długoterminowych korzyści. Co konkretnie zyskasz wydając własną książkę? W dzisiejszym artykule dokładnie omówimy tę kwestię oraz zastanowimy się, kto najczęściej decyduje się na wydanie własnej publikacji.
Zapisz się do newslettera i odbierz bonusy!
Odbierz wartościowy bonus przy zapisie do newslettera!
Wzór biznesplanu książki dla selfpublishera na 12 miesięcy! Będziemy Ci także regularnie (co wtorek) wysyłać ciekawe inspiracje dotyczące świata twórców online.
Twoje dane są u nas bezpieczne. 🛡️
Wyszukiwarka