Odbierz wartościowy bonus przy zapisie do newslettera!
Wzór biznesplanu książki dla selfpublishera na 12 miesięcy! Będziemy Ci także regularnie wysyłać ciekawe inspiracje dotyczące świata twórców online.
Twoje dane są u nas bezpieczne. 🛡️
Zobacz, co robimy i co możemy zrobić dla Ciebie i Twojego biznesu.
Zapisz się! » do newslettera i odbierz Biznesplan dla self-publisherów!
Poniższy wpis powstał na podstawie e-maila wysłanego wcześniej tylko do subskrybentów newslettera IMKER. Zapisz się », by otrzymywać ciekawe informacje ode mnie dla Twórców, zanim zostaną opublikowane na blogu! W ostatnim czasie obserwuję na Zachodzie swego rodzaju wysyp płatnych newsletterów. To nowa forma dostarczania ciekawych treści dla odbiorców i zarabiania dla Twórców. Niektórzy z powodzeniem […]
– Moją życiową ambicją nigdy nie było bycie blogerką – było nią pisanie książek. I nie mam wątpliwości, że nie wydałabym aż czterech, gdybym była kompletnym nołnejmem bez bloga i bez kariery, która została na blogu zbudowana. Kasa z bloga jest miła, ale jeszcze milsze jest bycie kimś, z czyim zdaniem liczą się inni – […]
Czy ustawa o obowiązkowych egzemplarzach bibliotecznych dotyczy też self-publisherów? Oczywiście! Dlatego przygotowaliśmy dla Was artykuł, w którym tłumaczymy wszystkie wątpliwości związane z egzemplarzami obowiązkowymi. Sprawdźcie ile książek i dokąd powinniście wysłać? Kiedy powinniście to zrobić? I co grozi za niedopełnienie tego obowiązku? Na liście zadań związanych z wydaniem książki self-publisherzy muszą dopisać sobie jeszcze jedno […]
Nasze ebooki stały się tak popularne i tak bardzo spodobały się ludziom, że wydaje się, iż będziemy mieć ten komfort, by dokładniej wybierać zlecenia reklamowe, które chcemy podjąć – o swojej pasji do gotowania i tajnikach swojego biznesu opowiada Grzegorz Ostrowski, twórca i założyciel MniamMniam.pl, jednego z najstarszych i największych serwisów kulinarnych w Polsce. […]
Zróżnicowanie form dostawy to jeden z najważniejszych czynników, które przyciągają potencjalnego klienta do kupowania w sieci. Mogąc wybrać spośród kilku opcji przesyłki, kupujący z większym prawdopodobieństwem dokończy rozpoczęte zakupy, a Ty zwiększysz poziom swojej sprzedaży. Zastanawiasz się pewnie jakie metody dostawy uwzględnić w rozszerzeniu swojej oferty wysyłki i jakie kryterium stosować do ich wyboru. Zanim […]
Czy umiesz określić dla kogo jest Twoja książka? Z myślą o jakim czytelniku zamierzasz ją napisać, a może już to zrobiłeś? Jeśli wydaje ci się, że praca nad grupą docelową to zawracanie głowy, bo przecież twoja książka jest dla każdego, zatrzymaj się na chwilę i przeczytaj ten tekst. Dzięki niemu nie tylko napiszesz lepszą książkę, […]
Gdy rozpoczynasz sprzedaż swoich książek w internecie, musisz zdecydować się, jak będzie wyglądała Twoja strona sprzedażowa. Bardzo często gotowy wygląd, w formie karty produktu, otrzymujesz wraz z rodzajem wybranego oprogramowania sklepowego (trochę więcej o tym pisałem o tym w poradniku Self-publishing. Jak zacząć samodzielnie sprzedawać w internecie? »). Jest jednak skuteczniejszy sposób na zaprezentowanie książki […]
Ile osób tyle opinii! Nie inaczej jest w przypadku self-publishingu. W poniższym materiale rozprawiamy się z najczęstszymi mitami dotyczącymi samodzielnego wydania książki. Szkoda byłoby, gdyby miały one kogokolwiek zniechęcić do tego przedsięwzięcia.
Chyba nikomu nie trzeba tłumaczyć, po co autorom własna, zaangażowana społeczność. Pytania kluczowe są inne – jak tę społeczność zgromadzić? Jak przekonać do zainteresowania własnymi treściami? Jak to zainteresowanie podtrzymywać? I w jaki sposób nie uzależniać się jedynie od kapryśnych zasięgów Facebooka? Tego wszystkiego dowiesz się z tego poradnika na temat budowania własnej społeczności!
Brzmi skomplikowanie, ale w praktyce obcojęzyczna nazwa oznacza przekazanie obsługi logistycznej zamówień zewnętrznemu operatorowi. Z fulfillmentu najczęściej korzystają właściciele sklepów internetowych, którzy z różnych powodów decydują się na outsourcing niektórych procesów. Jakie korzyści płyną z takiej decyzji?
Direct to consumer czyli bezpośrednio do konsumenta. To właśnie ten trend najbardziej zyskał na popularności w ubiegłym roku. Wszystko wskazuje na to, że klienci, którzy z przymusu zaczęli kupować w internecie, nie zrezygnują z tej możliwości, nawet po otwarciu galerii handlowych. Jak marki korzystają na bliskich relacjach online z konsumentami?
Dobre przygotowanie do prowadzenia biznesu internetowego jest podstawą przyszłych sukcesów. Wybory, jakich dokonujemy już na samym początku funkcjonowania w internecie sprawiają, że później jest nam łatwiej – lub niestety trudniej – prowadzić sprzedaż online. W przypadku sprzedaży książek, poszczególne etapy tego procesu, których realizacji trzeba się podjąć, znajdziesz w treści naszego biznesplanu dla self-publisherów (patrz: […]
Premiera własnej książki jest zawsze emocjonująca, a już szczególnie książki wydanej w modelu self-publishing. Dlatego podczas współpracy z naszymi klientami, staramy się strategicznie zaplanować cały proces obsługi, by uniknąć błędów, opóźnień i niepotrzebnego stresu. W poniższym artykule szczegółowo opisujemy realizację premierowej wysyłki książki Marcina Iwucia, pt. Finansowa forteca. Duży nakład, jak w przypadku Finansowej fortecy, […]
Właściwie prowadzone biuro obsługi klienta może mieć decydujący wpływ na to, czy klient będzie regularnie wracał do Twojego sklepu internetowego. Prezentujemy kilka prostych zasad, których przestrzeganie sprawi, że Twój sklep będzie miał opinię godnego zaufania i prokonsumenckiego.
Ostatni kwartał roku kalendarzowego zawsze obfituje w emocjonujące wydarzenia związane ze sprzedażą produktów w Internecie. Pod koniec listopada mamy Black Friday (w 2020 roku odbędzie się 27 listopada), za którym bezpośrednio idzie Cyber Monday (30 listopada 2020). Z kolei w pierwszej połowie grudnia odbywa się “nasz rodzimy” Dzień Darmowej Dostawy (w tym roku 10 grudnia). […]
Zbyt wiele projektów biznesowych, a takim bez wątpienia jest wydanie książki w modelu self-publishing, zaczyna się na fali entuzjazmu i nigdy nie dochodzi do etapu konkretnych wyliczeń. Tymczasem obliczenie opłacalności całego przedsięwzięcia powinno leżeć u podstaw samodzielnego wydania książki. Im szybciej zrozumiesz, że sukces finansowy książki zależy od ciebie i twoich decyzji, a nie od […]
Twórcy internetowi coraz chętniej decydują się na wydawanie swoich książek w modelu self-publishing. Dystrybucja online wśród odbiorców zgromadzonych wokół bloga, podcastu lub kanału na YouTube jest skuteczniejsza, a Autor może zarobić nieporównywalnie więcej niż podczas współpracy z tradycyjnym wydawnictwem.
Autor napisał książkę i co teraz? Jak ją teraz sprzedać? Jak dotrzeć do potencjalnych czytelników? Przykra wiadomość jest następująca: zwykle jest już za późno. Praca związana z promocją książki wydanej przez niezależnych autorów zaczyna się na długo przed jej napisaniem, wydaniem i sprzedażą.
W 2020 roku sklepy internetowe odnotowały gwałtowny wzrost liczby transakcji. Jednocześnie stan środowiska i związane z nim protesty klimatyczne rozbudziły świadomość ekologiczną konsumentów. To znaczy jedno. Przyszedł czas na produkty eko, w ekologicznych opakowaniach i dostarczone z poszanowaniem planety.
Uruchomienie sprzedaży ebooków to świetny pomysł na zwiększenie i zróżnicowanie źródeł przychodów niemal każdego serwisu internetowego. Ebooki są łatwiejsze w przygotowaniu niż książki tradycyjne (choć wiele kroków się powtarza) i, przy profesjonalnym podejściu, zdecydowanie mogą szybko przynieść autorowi wymierne korzyści. Właśnie z tego założenia wyszedł Grzegorz Ostrowski z popularnego portalu kulinarnego MniamMniam.pl i w sierpniu […]
Liczba autorów, z którymi współpracujemy, wkrótce przekroczy setkę! Nie poprzestajemy na tym. Codziennie zgłaszają się do nas kolejne osoby. Niektóre z nich są doświadczonymi self-publisherami, inne dopiero przygotowują swoją pierwszą książkę. Dla tych drugich przygotowaliśmy odpowiedzi na najczęściej zadawane nam pytania. Pogłębione informacje dotyczące najważniejszych zagadnień samodzielnego wydawania książek już znajdują się na naszym blogu […]
“Wydać książkę” – co to tak naprawdę znaczy? Jakie procesy i etapy kryją się za tym przedsięwzięciem? Kto za nie odpowiada, w zależności od tego czy autor zdecyduje się na współpracę z tradycyjnym wydawnictwem, publikację w modelu self-publishing, lub self-publishing ze wsparciem IMKER? W całym procesie tworzenia i sprzedaży produktu, jakim jest książka, można wyróżnić […]
Kiedy twórcy decydują się na outsourcing procesów logistycznych? Najczęściej wtedy, kiedy sukces wymyka się spod kontroli… Twórca, z natury rzeczy opiera swoją działalność na marce osobistej. To oznacza, że jego zaangażowanie w bieżącą działalność jest niezbędne, ponieważ na jego aktywności opiera się cały projekt biznesowy. Poza produkcją treści, musi się angażować w jej dystrybucję i […]
Wielu współpracujących z nami self-publisherów sprzedaje swoje książki fanom zgromadzonym wokół ich blogów, stron internetowych czy kanałów w mediach społecznościowych. Potencjalni czytelnicy – ci, którzy kupią książkę jako pierwsi – mają z autorem wyrobioną relację, darzą go zaufaniem, podzielają zainteresowanie poruszanymi przez niego tematami. To ich jest najłatwiej przekonać do zakupu. To im najbardziej zależy […]