Witaj na blogu IMKER

Zobacz, co robimy i co możemy zrobić dla Ciebie i Twojego biznesu.

Słynne nagrody literackie w Polsce

Na okładkach książek często można znaleźć informację, że ich autor lub sama publikacja zostały wyróżnione jedną z literackich nagród. To bardzo ważna informacja dla czytelnika. Wskazuje bowiem na fakt, że dany tytuł został dostrzeżony i nagrodzony przez znawców literatury, a zatem niesie za sobą dużą wartość. Które polskie nagrody literackie warto znać? Poniżej przedstawiamy krótki […]

Biały kruk – co to jest?

W naszym języku funkcjonuje charakterystyczne określenie „biały kruk“. Odnosi się do unikalnych egzemplarzy książek, które uchodzą za niezwykle rzadkie i wyjątkowe. Nie każdy wie, czym dokładnie jest „biały kruk“ i skąd pochodzi. Jeśli chcesz zgłębić tę kwestię, zapraszamy do lektury poniższego artykułu. W artykule „Biały kruk – co to jest?” przeczytasz o: Co to jest […]

Self-publishing krok po kroku: przegląd książek o… pisaniu książek

Marzy Ci się napisanie i wydanie ciekawej książki? Siadasz do laptopa, zaczynasz pisanie i… pojawia się problem. Nie wiesz co chcesz przekazać czytelnikowi? Zastanawiasz się nad cechami bohaterów, albo nad tym, w jaki sposób poprowadzić historię? Jeśli tak, głowa do góry! Przygotowałem dla Ciebie zestawienie pięciu książek, które powinieneś przeczytać jeśli zastanawiasz się nad rozpoczęciem […]

Najczęstsze problemy self publisherów przy dystrybucji książki

Dystrybucja autorskiej, samodzielnie wydanej książki organizowana na własną rękę, często wiąże się z licznymi utrudnieniami. Do „ogarnięcia” jest naprawdę sporo spraw, a wraz ze wzrostem sprzedaży publikacji, pojawiają się również kolejne problemy. Z czym konkretnie musi zmierzyć się self-publisher w trakcie dystrybucji własnej książki? W tym artykule Najczęstsze problemy self publisherów przy dystrybucji książki przeczytasz […]

Popularność audiobooków – dlaczego warto wydać książkę w tym formacie?

W ostatnim czasie audiobooki stały się niezwykle popularne. Sięga po niej coraz większa liczba odbiorców, czego dowodzą wyniki badania przeprowadzonego przez PBS we współpracy z serwisem audiobook.pl. Wynika z niego, że około 4,8 mln Polaków chociaż raz sięgnęło po audiobooka. Liczba aktywnych użytkowników książek audio liczy przeszło 2,8 mln osób. Dziś zastanowimy się, dlaczego audiobooki […]

Planery i kalendarze – sposób na promowanie własnej marki

Planery i kalendarze roczne to od zawsze jedne z najbardziej popularnych gadżetów. Nie tylko ułatwiają codzienną organizację dnia i pilnowanie terminów, ale również przypominają właścicielowi o ważnych świętach oraz inspirują dawką wartościowych sentencji. Na rynku dostępnych jest wiele planerów dedykowanych osobom, które reprezentują np. konkretny zawód, lub interesują się daną tematyką. Czy warto w ten […]

“Ostatnio usłyszeliśmy, że fajny ten nasz plac zabaw, ale trudno z niego wyciągnąć dzieci” – rozmowa z Anną Komorowską

– Z wielu stron słyszymy: “Zwolnij, żyj wolno, prowadź slow life”. Uważam, że każdy powinien żyć w takim tempie, jakie mu odpowiada. I nie zawsze będzie to slow. Myślę, że wystarczy, jak przestaniemy ciągle przyspieszać – mówi Anna Komorowska z wydawnictwa Nieśpieszne i pracowni projektowej Nieplac Zabaw. Prowadzicie m.in. działalność wydawniczą. Do kogo skierowane są […]

Czym jest insertowanie i kiedy się je stosuje?

Insertowanie to termin pochodzący z języka angielskiego („insert‟ oznacza wkładać, umieszczać coś w środku) i związany jest z konfekcjonowaniem produktów. Polega na dokładaniu do głównego przedmiotu różnego rodzaju darmowych dodatków, np. gadżetów reklamowych, ulotek czy próbek. Najczęściej dotyczy wydawnictw prasowych i książkowych, które wykorzystując dystrybucję danego tytułu, dołączają do książek i czasopism materiały promujące inne […]

“Nie muszę być sługą mojego audytorium” – wywiad z Michałem Szafrańskim, autorem bloga “Jak oszczędzać pieniądze”

– W końcu dojrzałem do tego, żeby powiedzieć: chrzanić zasięgi. Do tego stopnia, że nie wiem już, ilu czytelników czyta moje teksty. Kolejna rzecz to regularność publikacji. Kiedyś uważałem, że regularność jest ważna i publikowałem po dwa wpisy tygodniowo. Rzeczywiście w fazie rozruchu bloga to jest kluczowe, żeby ludzie stale dostawali od ciebie coś nowego. […]

Outsourcing obsługi klienta sklepów internetowych – dlaczego warto?

Outsourcing obsługi klienta w branży e-commerce (np. support w IMKER) to usługa, która polega na przekazaniu zadań i obowiązków związanych z komunikacją z klientami do zewnętrznej firmy. Jest to rozwiązanie dedykowane przede wszystkim przedsiębiorcom, których przerasta aktualna ilość obowiązków. Outsourcing obsługi klienta w sklepie internetowym wiąże się z szeregiem korzyści dla właściciela firmy. Najważniejsze z […]

“Bardzo bym chciał, żeby Remigiusz Mróz został self-publisherem” – rozmowa z Krzysztofem Bartnikiem, założycielem IMKER

– Kiedyś sklep internetowy wydawał się ubogim krewnym punktu stacjonarnego, na przykład w galerii. A teraz sklepy internetowe zakładają sobie punkty w galeriach, jeśli tylko chcą. Z kolei w Stanach Zjednoczonych tradycyjne centra handlowe są zamieniane na magazyny sklepów internetowych – mówi Krzysztof Bartnik, założyciel IMKER. Bartek Przybyszewski: Właściwie cała twoja kariera związana jest z […]

Jak zachęcić czytelników bloga do subskrypcji newslettera?

Prowadzenie bloga to nie tylko regularne publikowanie interesujących treści, ale również rozwijanie go pod kątem zdobywania nowych czytelników. Niezwykle ważne jest także budowanie więzi z osobami, które są już częścią twojej blogowej społeczności. Najlepszym narzędziem do tego typu działań jest oczywiście lista mailingowa. Jak jednak zachęcić odbiorców do subskrypcji newslettera? W poniższym artykule opisujemy takie […]

„Czasem nie warto kalkulować, a wystarczy zastanowić się, co daje największą przyjemność” – rozmowa z Damianem “Mestosławem” Sobczykiem

– Dostałem ultimatum, że albo odchodzę z pracy, albo zawieszam działalność kanału, dopóki będę pracował w tej firmie. Wybrałem robienie filmów na YouTube, i dziś się z tego cieszę. Gdybym podjął inną decyzję, to wydaje mi się, że do końca życia zadawałbym sobie pytanie: co by było, wybrał inną drogę – wspomina Damian Sobczyk, znany […]

Czy trzeba być pisarzem, aby wydać książkę?

W twojej głowie pojawił się pomysł napisania autorskiej książki, ale czujesz niepewność, ponieważ nie jesteś profesjonalnym pisarzem? Zastanawiasz się, czy uda ci się wydać swoje dzieło, skoro nie masz żadnego doświadczenia i znajomości? W tym artykule rozwiejemy twoje wątpliwości. Otóż wcale nie trzeba być profesjonalnym pisarzem, aby wydać własną książkę! W niniejszym artykule przeczytasz o: […]

5 najczęściej popełnianych błędów początkujących self-publisherów

Początkujący autorzy nie posiadają jeszcze tak bogatego doświadczenia, jak profesjonalni pisarze. Oczywistym jest, że na początku pisarskiej drogi pojawiają się liczne nieścisłości i potknięcia. Które z nich popełniane są najczęściej? Przeczytaj nasz artykuł i uniknij najpopularniejszych błędów początkujących self-publisherów! Brak analizy grupy docelowej. Brak wcześniejszego planu pracy. Przywiązywanie zbyt małej wagi do pisowni. Brak spójności […]

Jak zacząć pisać książkę?

Sam pomysł napisania własnej książki jest dopiero początkiem drogi, którą musisz przebyć, aby sfinalizować swoje dzieło. W twojej głowie pojawia się najpewniej wiele pytań: od czego zacząć? Jakich zasad przestrzegać? Jak zaplanować pisanie książki? Na te i inne kwestie odpowiadamy w poniższym artykule. Mamy nadzieję, że nasze rady i sugestie pomogą ci w napisaniu własnej, […]

“Prowadziłam psychoedukację w sieci w sposób obrazkowy zanim stało się to modne” – rozmowa z Agnieszką Zapart, autorką bloga Obrazkoterapia

– Blog dał mi możliwość rozwoju na wielu płaszczyznach. Od takiej prostej rzeczy, jaką jest ćwiczenie umiejętności pisania, aż po odwagę, asertywność i nieprzejmowanie się tym, co pomyślą o mnie inni. Nauczyłam się podejścia, że albo kupujecie mnie taką, jaką jestem, albo nie – w końcu internet pełen jest ludzi, nikt nikogo tutaj na siłę […]

Dlaczego warto wydać audiobooka w modelu self-publishing?

Coraz więcej autorów decyduje się na wydanie już nie tylko książki papierowej czy elektronicznej, ale i audiobooka. To dodatkowe źródło dochodu dla twórcy oraz komfort dla czytelników i słuchaczy. Co warto mieć na uwadze rozważając wydanie książki do słuchania? Z tego tekstu dowiesz się, jak wygląda rynek audiobooków w Polsce, jak wydać książkę do słuchania […]

Jak zarabiać na szachach. Wywiad z Michałem Kanarkiewiczem

– Szachy z mojej największej pasji zmieniły się w pracę, z której jestem się w stanie utrzymywać. Prawdopodobnie nie byłoby to możliwe przed erą social mediów – rozmowa z Michałem „SzachMajkiem” Kanarkiewiczem w ramach cyklu Historie Twórców od IMKER. Prowadzisz własną firmę szkoleniową, występujesz publicznie, uczysz gry w szachy dorosłych, dzieci i gwiazdy, sprzedajesz książki […]

Płatne newslettery jako pomysł na produkt dla twórców – co warto wiedzieć?

Poniższy wpis powstał na podstawie e-maila wysłanego wcześniej tylko do subskrybentów newslettera IMKER. Zapisz się », by otrzymywać ciekawe informacje ode mnie dla Twórców, zanim zostaną opublikowane na blogu! W ostatnim czasie obserwuję na Zachodzie swego rodzaju wysyp płatnych newsletterów. To nowa forma dostarczania ciekawych treści dla odbiorców i zarabiania dla Twórców. Niektórzy z powodzeniem […]

Obowiązkowe egzemplarze biblioteczne. Czy to dotyczy self-publishingu?

Czy ustawa o obowiązkowych egzemplarzach bibliotecznych dotyczy też self-publisherów? Oczywiście! Dlatego przygotowaliśmy dla Was artykuł, w którym tłumaczymy wszystkie wątpliwości związane z egzemplarzami obowiązkowymi. Sprawdźcie ile książek i dokąd powinniście wysłać? Kiedy powinniście to zrobić? I co grozi za niedopełnienie tego obowiązku? Na liście zadań związanych z wydaniem książki self-publisherzy muszą dopisać sobie jeszcze jedno […]

facebook twitter youtube vimeo linkedin instagram whatsup