fbpx

Zapisz się! » do newslettera i odbierz Biznesplan dla self-publisherów!

Jakie produkty może sprzedawać twórca w Internecie?

  z dnia: 12 maja 2022

Rozwój technologii mobilnej oraz sytuacja związana z koronawirusem sprawiły, że światowy rynek e-commerce urósł do nieprawdopodobnych rozmiarów. Aktualnie w sieci można tak naprawdę sprzedawać wszystko.

Jak przekłada się to na branżę wydawniczą i czytelniczą? Właśnie temu zagadnieniu poświęciliśmy nasz dzisiejszy artykuł, z którego dowiesz się, jakie produkty twórcy mogą sprzedawać w internecie.


Wiedza, która sprzedaje się najlepiej

W sieci dostępnych jest szereg badań i ankiet, które dotyczą ogólnej kwestii sprzedaży prowadzonej przez internet. Na pierwszym miejscu najlepiej sprzedających się produktów znajdują się odzież i kosmetyki. Natomiast drugie miejsce (aż 70%) zajmują książki, filmy i muzyka.

W sieci można zauważyć popyt przede wszystkim na produkty związane z rozwojem osobistym, wiedzą i udoskonalaniem zdobytych umiejętności. Z tego powodu odbiorcy chętnie kupują książki i materiały eksperckie, takie jak różnego rodzaju poradniki, kursy online czy podręczniki.


Co twórca może sprzedawać w sieci?

Twórcy mają niezwykle wiele możliwości, jeśli chodzi o sprzedaż swoich autorskich produktów w sieci. Dystrybuować można tak naprawdę wszystko, co niesie za sobą konkretną wartość dla potencjalnego odbiorcy. Jakie produkty z branży wydawniczej są wybierane najchętniej?

  • Książki materialne – choć wciąż wielu czytelników woli zakupić książkę drogą tradycyjną, czyli w księgarni, sprzedaż tego typu produktów w internecie stale rośnie w siłę. Dla odbiorców kusząca jest także możliwość otrzymania egzemplarza ze spersonalizowaną dedykacją od autora.
  • Ciekawym pomysłem na wsparcie sprzedaży fizycznych książek jest tzw. insertowanie, o którym pisaliśmy już na naszym blogu.
  • E-booki i audiobooki – książki elektroniczne i audiobooki to formaty, które już w zamyśle są nastawione na sprzedaż internetową. I choć niektóre księgarnie i salony multimedialne posiadają w swoim asortymencie pliki możliwe do zakupienia stacjonarnie, zdecydowana większość odbiorców preferuje wygodne zakupy online.
  • Szkolenia online i inne produkty cyfrowe – wielu twórców jest ekspertami w swojej dziedzinie, a autorska książka jest prawdziwym zwieńczeniem ich dotychczasowych doświadczeń i zawodowego dobytku. Poradniki i podręczniki sprzedają się doskonale, a odbiorcy równie chętnie sięgają po kursy i szkolenia stworzone przez tych samych autorów. Z tego powodu zdecydowanie warto rozważyć taką formę dzielenia się zdobytą wiedzą.
  • Kalendarze i materiały promocyjne – wielu twórców stara się oferować swojej społeczności szeroki wybór produktów, które dotyczą konkretnej dziedziny lub problemu. Koszulki, kubki, długopisy czy kalendarze – to tylko ułamek tego, co możesz wprowadzić do sprzedaży jako autor.
  • Bilety na wydarzenia – istotną częścią budowania silnej społeczności są regularne spotkania z fanami. Mogą mieć one formę zarówno klasycznych wydarzeń autorskich, jak i różnego rodzaju konferencji, szkoleń czy prelekcji. Bilety na tego typu wydarzenia również z łatwością wprowadzisz do sprzedaży internetowej.
  • Konsultacje online – wielu twórców oferuje swoim odbiorcom indywidualne szkolenia i doradztwo. Sprzedaż konsultacji online ma się coraz lepiej, głównie za sprawą dostępu do dedykowanych narzędzi, które znacznie ułatwiają ich realizację.

Jak zacząć sprzedawać przez internet?

Istnieje kilka możliwości sprzedawania własnych produktów za pośrednictwem internetu.

Pierwszą (i zdecydowanie najdroższą) z nich jest oczywiście założenie sklepu internetowego, który będzie wyposażony we wszystkie niezbędne interakcje i narzędzia umożliwiające sprzedaż.

Druga możliwość to sprzedaż zdalna np. za pomocą mediów społecznościowych czy autorskiego bloga. To rozwiązanie jest jednak dość przestarzałe, a brak wtyczek do szybkich płatności czy wybrania formy dostawy sprawia, że potencjalni klienci często rezygnują z zakupu w takiej postaci.

Ostatnią i coraz chętniej wybieraną przez twórców opcją jest tzw. fulfillment, czyli nawiązanie współpracy z zewnętrzną firmą oferującą kompleksowe usługi z zakresu e-commerce. Wówczas autor nie tylko zyskuje wsparcie techniczne, ale może liczyć również na fachowe doradztwo m.in. z zakresu sprzedaży, promocji czy rozwoju prowadzonej działalności.

W IMKER do każdego twórcy podchodzimy w pełni indywidualnie, dlatego każdorazowo staramy się dopasować ofertę do jego preferencji i potrzeb. Do sprzedaży i dystrybucji wszystkich wymienionych powyżej rodzajów produktów świetnie sprawdzi się system SalesCRM.


Podsumowanie

Sprzedaż internetowa jest obecnie podstawą współczesnego biznesu, niezależnie od branży i rodzaju prowadzonej działalności. Zdecydowana większość twórców korzysta z kanałów online, dzięki czemu są w stanie realnie oceniać poziom sprzedaży w czasie rzeczywistym i nieustannie poszerzać swoją wiedzę z zakresu preferencji i zachowań swojej grupy docelowej.

Jeśli jesteś twórcą i chcesz wprowadzić swoje produkty do sprzedaży internetowej, ale nie do końca wiesz, od czego zacząć – skontaktuj się z nami. Z przyjemnością pomożemy ci w wyborze najlepszego rozwiązania.

IMKER
IMKER

Firma IMKER od 2015 roku wspiera twórców i producentów we wprowadzaniu własnych produktów na rynek. Wyróżnia się kompleksowością usług - oferując m.in. doradztwo, usługi fulfillment, support (obsługa klienta) oraz SalesCRM (oprogramowanie do sprzedaży). IMKER prowadzi Twórców przez całość procesów związanych ze sprzedażą w internecie, od uruchomienia sprzedaży, poprzez przedsprzedaż, magazynowanie, pakowanie i wysyłkę, aż do profesjonalnej obsługi klienta i zwrotów.

Odbierz wartościowy bonus przy zapisie do newslettera!

Wzór biznesplanu książki dla selfpublishera na 12 miesięcy! Będziemy Ci także regularnie (co wtorek) wysyłać ciekawe inspiracje dotyczące świata twórców online.

    Twoje dane osobowe będą przetwarzane w celu obsługi newslettera przez IMKER spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością (dawniej „IMKER KRZYSZTOF BARTNIK”) z siedzibą w Zamościu, ul. Szczebrzeska 55A, 22-400 Zamość, KRS: 0000967893, na zasadach opisanych w polityce prywatności. W każdej chwili możesz zrezygnować.

    Twoje dane są u nas bezpieczne. 🛡️