fbpx

Witaj na blogu IMKER

Źródło wiedzy o self-publishingu, marketingu produktów oraz historie Twórczyń i Twórców.

Zapisz się! » do newslettera i odbierz Biznesplan dla self-publisherów!

Autor napisał książkę i co teraz? Jak ją teraz sprzedać? Jak dotrzeć do potencjalnych czytelników? Przykra wiadomość jest następująca: zwykle jest już za późno. Praca związana z promocją książki wydanej przez niezależnych autorów zaczyna się na długo przed jej napisaniem, wydaniem i sprzedażą.

W 2020 roku sklepy internetowe odnotowały gwałtowny wzrost liczby transakcji. Jednocześnie stan środowiska i związane z nim protesty klimatyczne rozbudziły świadomość ekologiczną konsumentów. To znaczy jedno. Przyszedł czas na produkty eko, w ekologicznych opakowaniach i dostarczone z poszanowaniem planety.

Uruchomienie sprzedaży ebooków to świetny pomysł na zwiększenie i zróżnicowanie źródeł przychodów niemal każdego serwisu internetowego. Ebooki są łatwiejsze w przygotowaniu niż książki tradycyjne (choć wiele kroków się powtarza) i, przy profesjonalnym podejściu, zdecydowanie mogą szybko przynieść autorowi wymierne korzyści. Właśnie z tego założenia wyszedł Grzegorz Ostrowski z popularnego portalu kulinarnego MniamMniam.pl i w sierpniu […]

Liczba autorów, z którymi współpracujemy, wkrótce przekroczy setkę! Nie poprzestajemy na tym. Codziennie zgłaszają się do nas kolejne osoby. Niektóre z nich są doświadczonymi self-publisherami, inne dopiero przygotowują swoją pierwszą książkę. Dla tych drugich przygotowaliśmy odpowiedzi na najczęściej zadawane nam pytania. Pogłębione informacje dotyczące najważniejszych zagadnień samodzielnego wydawania książek już znajdują się na naszym blogu […]

“Wydać książkę” – co to tak naprawdę znaczy? Jakie procesy i etapy kryją się za tym przedsięwzięciem? Kto za nie odpowiada, w zależności od tego czy autor zdecyduje się na współpracę z tradycyjnym wydawnictwem, publikację w modelu self-publishing, lub self-publishing ze wsparciem IMKER? W całym procesie tworzenia i sprzedaży produktu, jakim jest książka, można wyróżnić […]

Kiedy twórcy decydują się na outsourcing procesów logistycznych? Najczęściej wtedy, kiedy sukces wymyka się spod kontroli… Twórca, z natury rzeczy opiera swoją działalność na marce osobistej. To oznacza, że jego zaangażowanie w bieżącą działalność jest niezbędne, ponieważ na jego aktywności opiera się cały projekt biznesowy. Poza produkcją treści, musi się angażować w jej dystrybucję i […]

Wielu współpracujących z nami self-publisherów sprzedaje swoje książki fanom zgromadzonym wokół ich blogów, stron internetowych czy kanałów w mediach społecznościowych. Potencjalni czytelnicy – ci, którzy kupią książkę jako pierwsi – mają z autorem wyrobioną relację, darzą go zaufaniem, podzielają zainteresowanie poruszanymi przez niego tematami. To ich jest najłatwiej przekonać do zakupu. To im najbardziej zależy […]

Po początkowych etapach, jakimi było napisanie, redakcja i korekta tekstu, pora w procesie wydawania książki w modelu self-publishing przejść do kolejnego kroku przygotowania produktu do wydania. Z tym wiąże się ogromny proces tworzenia identyfikacji wizualnej, projektowania okładki i wielu innych działań, które niekiedy okazują się trudniejsze niż sama redakcja tekstu. Na co zwracać uwagę, przygotowując […]

Tworzenie książki w modelu self-publishing (a nawet ogólnie ogólnie) nie kończy się wraz z napisaniem ostatniego zdania oraz postawieniem kropki. Jest to zakończenie jednego etapu i rozpoczęcie kolejnych, czyli redakcji i korekty książki. Na czym polega ten proces i kto się nim zajmuje? Postanowiliśmy trochę wgłębić się w ten temat w ramach naszego cyklu Self-publishing […]

Samodzielne wydanie książki rozpoczyna się zwykle od pierwszego kroku, jakim jest stworzenie treści przez Autora. Niezależnie od tego, czy piszesz poradnik na określony temat czy może powieść, warto wykorzystywać najnowsze narzędzia. Dawno minęły czasy pisania na maszynie (aczkolwiek możesz znaleźć programy, które imitują takie pisanie z charakterystycznymi dźwiękami – sprawdzone! :)), dlatego powinieneś skierować się […]

Czy lubisz zapach świeżo wydrukowanej książki? Ja tak. Nie chcę jednak pracować w drukarni, tylko je pisać i wydawać. Ty pewnie też nie, skoro jesteś tutaj i czytasz artykuł o self-publishingu, a nie inny 🙂 Umówmy się: jedni traktują napisaną książkę jako swoje dzieło życia, inni podchodzą do kolejnego wolumenu maszynowo. Niektórzy chcą wydawać tylko […]

Sytuacja w kraju i na świecie w związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa zmienia rzeczywistość, w jakiej działają przedsiębiorcy. Rząd całkowicie słusznie promuje zakupy internetowe, jednak nie możemy zapominać, że do realizacji tych zamówień potrzebni są ludzie i sprawne działanie całego łańcucha dostaw – od firm wysyłkowych jak nasza IMKER logistyka, przez sortownie i centra dystrybucyjne […]

Amazon, największy sprzedawca książek na świecie, mniej więcej w połowie roku publikuje zestawienie “najlepszych książek tego roku / do tej pory” (Best books of the year so far). W kategorii “Biznes i bycie liderem” znajdziemy „Company of One”, czyli w polskim tłumaczeniu “Firma, czyli Ty. Jak będąc Małą firmą, możesz robić Wielkie rzeczy w biznesie”. Pisząc bez […]