fbpx

Zapisz się! » do newslettera i odbierz Biznesplan dla self-publisherów!

Content marketing w branży odzieżowej – jakie materiały tworzyć? | Imker

  z dnia: 9 października 2024


Content marketing odgrywa niezwykle istotną rolę w branży odzieżowej. Dzięki dobrze przemyślanej strategii dopasowanej do Twojej marki możesz nie tylko pozyskać nowych klientów, ale i konsekwentnie budować pozytywne relacje z tymi, których już posiadasz. To bardzo ważne, bo pozwoli Ci cieszyć się przewagą konkurencyjną. Aby odnieść sukces, musisz tworzyć i odpowiednio selekcjonować materiały, które będziesz publikować. Poniżej prezentujemy kilka przydatnych inspiracji.

Spis treści:

1. Blog firmowy jako fundament strategii content marketingowej
2. Atrakcyjne lookbooki – inspiracje dla klientów
3. Filmy wideo i ich znaczenie w promocji odzieży
4. Social media a content marketing
5. Ebooki i poradniki modowe – wartość dodana
6. Fulfillment ecommerce – szybki dostęp do treści

Blog firmowy jako fundament strategii content marketingowej
Blog firmowy to wszechstronne narzędzie, które może pełnić wiele funkcji w strategii content marketingowej. Jak już zdążyłeś się dowiedzieć z poprzednich artykułów, regularne umieszczanie wpisów potrafi zauważalnie poprawić pozycję strony sklepu w wynikach wyszukiwania Google. Twórz felietony, które poruszają aktualne problemy, z jakimi mierzy się branża. Odbiorcy lubią treści, które mają wartość merytoryczną i coś wnoszą do ich życia. Będą czytali je z przyjemnością i zainteresowaniem, a Twoja marka urośnie w ich oczach do pozycji eksperta. Bardzo dobrym pomysłem jest także systematyczne dzielenie się przeglądem sezonowych trendów. To temat, który nigdy się nie nudzi. Zachęcamy Cię do przeprowadzania wywiadów z projektantami, stylistami, czy influencerami. Taki content zawsze wzbudza zainteresowanie.

Atrakcyjne lookbooki – inspiracje dla klientów
Lookbooki są doskonałą formą wizualnego przedstawienia Twojej oferty. Dzięki nim zaprezentujesz nie tylko same produkty, ale także sposób, w jaki można je nosić, łączyć i stylizować. Lookbooki to również forma storytellingu – opowiadanie historii za pomocą obrazów, które budują emocjonalny związek między marką a klientem. Jeśli już zdecydujesz się na przygotowywanie tego rodzaju contentu, musisz wykazać się kompleksowym podejściem do pracy. Zdjęcia w lookbookach muszą być na najwyższym poziomie. Warto zainwestować w sesje z profesjonalnym fotografem oraz modelami lub modelkami, którzy pasują do wizerunku Twojej marki. Lookbook powinien być spójny pod względem estetyki i tematyki. Istotne jest to, by wszystkie elementy, od wyboru lokalizacji sesji zdjęciowej, przez stylizacje, aż po układ graficzny, tworzyły harmonijną całość. Obecnie coraz częściej odchodzi się od drukowanych lookbooków na rzecz cyfrowych. Ich atutem jest to, że mogą zawierać linki prowadzące bezpośrednio do konkretnych produktów dostępnych w sklepie. Ułatwi to konsumentom dokonanie zakupu ubrań, które spodobają się im na zdjęciach. Kiedy publikować lookbooki? Znakomicie sprawdzają się podczas prezentacji kolekcji sezonowych. Twórz je więc z myślą o kolekcjach na wiosnę, lato, jesień i zimę.

Filmy wideo i ich znaczenie w promocji odzieży
Filmy zyskują coraz większą popularność w content marketingu. Zwłaszcza w branży fashion. Wideo pozwala na ukazanie ubrań w dynamiczny sposób i zaobserwowanie, jak wyglądają w ruchu. Bardzo ciekawym pomysłem jest organizowanie wirtualnych pokazów mody. Dzięki nim dotrzesz do odbiorców z różnych zakątków świata i sprawisz, że poczują się częścią wyjątkowego wydarzenia. Zachęcamy do tworzenia materiałów, które są wartościowe dla klientów. Filmy instruktażowe pokazujące jak nosić dany produkt na różne sposoby, jak komponować modne stylizacje, czy jak dbać o ubrania, są nieocenioną pomocą dla osób, które nabywają odzież w Twoim sklepie. Nie tylko edukują, ale także budują zaufanie do marki jako doradcy. Zapewnij swoim odbiorcom dostęp do wyjątkowych materiałów i dziel się z nimi filmami zza kulis. Uchyl rąbka tajemnicy i pokaż, jak przygotowujesz się do sesji zdjęciowych albo rozmów z projektantami. Szybko się przekonasz, jak zwiększa to zaangażowanie internautów. Wideo ma większą moc przyciągania uwagi niż tekst czy obraz. Ruchome obrazy, dźwięk i narracja potrafią zachęcić do interakcji z marką. Filmy można też z łatwością udostępniać w mediach społecznościowych, co zwiększa ich zasięg. Dobrze wykonane wideo ma szansę stać się viralem, co przełoży się na wzrost rozpoznawalności marki.

Social media a content marketing
Obecność na platformach społecznościowych to nie tylko możliwość dotarcia do szerokiej publiczności, ale także angażowanie odbiorców oraz tworzenie społeczności wokół marki. Jeżeli zdecydowałeś się na założenie firmowego konta na kilku platformach, musisz dbać o to, by nie publikować na każdej z nich tych samych materiałów. Powinny być dostosowane do ich specyfiki. Przykładowo, na Instagramie najlepiej sprawdzą się wysokiej jakości zdjęcia ukazujące asortyment Twojego sklepu w niebanalny sposób. Pozwolą Ci wyróżnić się spośród treści publikowanych przez inne internetowe butiki. Na TikToku udostępniaj krótkie video, a na Facebooku sięgaj po zróżnicowane materiały. Pamiętaj, że content musi być spójny z wizerunkiem marki. Utrzymuj więc jednolitą estetykę, używaj tych samych kolorów i czcionek.

Ebooki i poradniki modowe – wartość dodana
Ebooki i poradniki modowe to zdecydowanie treści, którymi powinieneś dzielić się ze swoimi odbiorcami. Pozwalają wyczerpująco omawiać tematy, które są istotne dla Twoich klientów, jednocześnie udowadniając, że Twoja marka jest ekspertem, któremu można ufać i na którego można liczyć. Podstawa to wybór odpowiedniego zagadnienia. Pomyśl o tym, z jakimi problemami zmagają się konsumenci. Nie wiedzą, z jakich materiałów powinna być uszyta odzież na lato? A może zastanawiają się nad tym, jak dbać o skórzane wyroby? Celem ebooka jest rozwianie ich wątpliwości, dostarczenie im wiedzy i zadbanie o to, by wszystko to bezpośrednio wiązało się z ofertą Twojego sklepu internetowego. Miej na uwadze, że taki poradnik powinien być atrakcyjny także pod względem wizualnym. Rozważ powierzenie przygotowania go profesjonalnemu grafikowi, który zadba o odpowiedni design. Trendy modowe zmieniają się niezwykle szybko, dlatego ważne jest to, żebyś regularnie aktualizował ebooki. Dzięki temu Twoje treści będą zawsze aktualne i wartościowe dla odbiorców. Sezonowe poradniki, które doradzają, jakie ubrania wybrać na daną porę roku mogą stać się znakomitym narzędziem marketingowym. Klienci szukają inspiracji na nadchodzące miesiące, a Ty możesz im nie tylko doradzić, ale i polecić konkretne produkty, które mogą nabyć w Twoim sklepie.

Fulfillment ecommerce – szybki dostęp do treści
Tworzenie contentu, który jest interesujący, oryginalny i wartościowy dla odbiorców to spore wyzwanie. Będzie wymagało to od Ciebie nie tylko kreatywności, ale i czasu. Jak wiadomo, na jego nadmiar nie może narzekać żaden przedsiębiorca. Co więc zrobić? Zainwestuj w fulfillment ecommerce. W Imker wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów i dostosowujemy ofertę do ich wymagań. Możesz skorzystać z dodatkowej usługi polegającej na regularnym dostarczaniu Ci materiałów, które posłużą do przygotowywania contentu. Zajmiemy się fotografowaniem i filmowaniem Twojego asortymentu znajdującego się w naszym magazynie. Co miesiąc przekażemy Ci ustaloną ilość zdjęć i filmów, które będziesz mógł wykorzystać na wiele sposobów. Zobaczysz, jak dużo czasu dzięki temu zaoszczędzisz i jak bardzo usprawni Ci to pracę.

Podsumowując, treści content marketingowe w internetowej branży fashion powinna cechować wysoka jakość, atrakcyjna wizualnie forma i spójność. Dziel się z odbiorcami poradnikami, zbiorami inspiracji i angażującymi filmami video. Nie bój się eksperymentować!

IMKER
IMKER

Firma IMKER od 2015 roku wspiera twórców i producentów we wprowadzaniu własnych produktów na rynek. Wyróżnia się kompleksowością usług - oferując m.in. doradztwo, usługi fulfillment, support (obsługa klienta) oraz SalesCRM (oprogramowanie do sprzedaży). IMKER prowadzi Twórców przez całość procesów związanych ze sprzedażą w internecie, od uruchomienia sprzedaży, poprzez przedsprzedaż, magazynowanie, pakowanie i wysyłkę, aż do profesjonalnej obsługi klienta i zwrotów.

Odbierz wartościowy bonus przy zapisie do newslettera!

Wzór biznesplanu książki dla selfpublishera na 12 miesięcy! Będziemy Ci także regularnie wysyłać ciekawe inspiracje dotyczące świata twórców online.

    Twoje dane osobowe będą przetwarzane w celu obsługi newslettera przez Imker Spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Zamościu, ul. Szczebrzeska 55A, 22-400 Zamość, KRS: 0000967893, na zasadach opisanych w polityce prywatności. W każdej chwili możesz zrezygnować.

    Twoje dane są u nas bezpieczne. 🛡️