Do prezentacji asortymentu Twojego sklepu odzieżowego online posłużą Ci nie tylko zdjęcia i filmy. Równie istotne są opisy. To one pomagają potencjalnym klientom zrozumieć, co dokładnie oferujesz. Są też w stanie przekonać ich do dokonania zakupu, pod warunkiem, że zostały odpowiednio napisane. O czym powinieneś pamiętać, tworząc opisy poszczególnych artykułów, by były skuteczne? Oto zbiór najważniejszych informacji.
Spis treści:
1. Krótki i treściwy – idealny opis produktu
2. Jakie elementy powinien zawierać odpowiedni opis odzieży?
3. Twórz opisy spójne z wizerunkiem Twojej marki
4. Optymalizacja opisów pod kątem SEO
5. Czy każdy produkt musi mieć swój opis?
Krótki i treściwy – idealny opis produktu
Niewielu konsumentów ma tak wiele cierpliwości, by zapoznawać się z długimi blokami tekstu umieszczonymi na stronie sklepu. Właśnie dlatego najlepiej sprawdzają się te, które są zwięzłe i konkretne. Właściwie skonstruowany opis powinien przy pomocy kilku zdań przekazać wszystko to, co musi wiedzieć potencjalny klient. Wystarczy umieścić w nim charakterystykę danego artykułu oraz zachęcić czytelnika do dokonania zakupu. Zamiast rozbudowanych zdań pełnych metafor lepiej postawić na te krótkie i rzeczowe.
Jakie elementy powinien zawierać odpowiedni opis odzieży?
Dobry opis odzieży musi być kompletny. Klient powinien dowiedzieć się z niego wszystkiego, co może mieć wpływ na jego decyzję zakupową. Po pierwsze, materiał. Koniecznie poinformuj o jego składzie, bo to on ma wpływ na komfort noszenia ubrań, na ich pielęgnację, a nierzadko także na cenę. Warto uwzględnić to, jak odzież układa się na ciele. Czy to luźna sukienka, a może dopasowana kreacja? Dla wielu osób krój i fason są kluczowym aspektem branym pod uwagę w trakcie kompletowania garderoby. Choć zdjęcia zazwyczaj dobrze oddają kolor, radzimy wspomnieć o nim w opisie. Zwłaszcza jeżeli artykuł jest dostępny w różnych wariantach kolorystycznych. Koniecznie zaznacz, czy ubranie jest zgodne ze standardową rozmiarówką. Jeśli jest nieco mniejsze lub większe, a klient nie będzie tego świadomy, dokonując zakupu, najprawdopodobniej zwróci towar i zniechęci się do Twojego sklepu. Oferowana przez Ciebie odzież ma unikalne cechy, takie jak wodoodporność, albo elastyczność? Podkreśl to w opisie. W końcu Twoim celem jest uwypuklenie atutów asortymentu.
Twórz opisy spójne z wizerunkiem Twojej marki
Opis produktu nie musi służyć wyłącznie do informowania konsumentów i zachęcania ich do nabycia artykułów. To znakomite narzędzie pozwalające kreować wizerunek marki. Jak to zrobić? Zwróć uwagę na język, który stosujesz. Nie ma tutaj miejsca na przypadek. Osoby, które zajmują się sprzedażą eleganckiej, luksusowej odzieży, powinny tworzyć opisy w stylu, który przywodzi na myśl prestiż. Nie sprawdzą się zbyt bezpośrednie zwroty i potoczne słownictwo. Zdania muszą być pełne finezji i metafor pobudzających wyobraźnię. Z kolei asortyment marki odzieżowej dla młodzieży może być opisany w mniej formalny sposób, z przymrużeniem oka i dużą dozą humoru. Spójność to klucz do sukcesu. Internauta powinien czuć, że każdy element Twojego sklepu, od opisów produktów po grafikę i układ strony, tworzy jednolitą całość. Opisy, które współgrają z wizerunkiem marki, pomagają budować zaufanie i liczne grono lojalnych konsumentów.
Optymalizacja opisów pod kątem SEO
Poprawnie skonstruowany opis produktu musi być zoptymalizowany pod kątem wyszukiwarek internetowych. Dzięki temu znacząco przyczyni się do poprawy widoczności Twojego sklepu w wynikach wyszukiwania. Starannie dobieraj słowa kluczowe i dobrze zastanów się nad tym, jak wpleść je w tekst, by brzmiały naturalnie.
Pamiętaj także o strukturze tekstu. Odpowiednie nagłówki, wypunktowania i krótkie akapity sprawiają, że całość jest czytelna i przyjazna algorytmom wyszukiwarek.
Czy każdy produkt musi mieć swój opis?
Zastanówmy się jeszcze nad tym, czy aby na pewno każdy produkt znajdujący się w asortymencie Twojego sklepu musi mieć swój opis. Owszem, jeśli chcesz, żeby wszystkie były unikalnymi tekstami wysokiej jakości, ich przygotowanie będzie czasochłonne. Warto jednak tak zorganizować sobie pracę, żeby być w stanie to zrobić. Możesz na przykład skorzystać z usługi, którą jest fulfillment ecommerce. Doświadczeni specjaliści przejmą przygotowywanie zamówień do wysyłki i wiele innych kwestii logistycznych, a Ty będziesz mógł skupić się na działaniach marketingowych. Szybko się przekonasz, że naprawdę Ci się to opłaci. Wyjątkowy opis może wyróżnić produkt na tle innych, bardzo podobnych artykułów, które oferujesz, oraz zwiększyć jego atrakcyjność w oczach kupujących. Są jednak przypadki, w których nie będzie to opłacalne. Na przykład wtedy, gdy masz w swojej ofercie wiele wariantów tej samej sukienki albo swetra, które różnią się jedynie kolorem. W zupełności wystarczy wtedy stworzyć jeden opis i dostosować go do poszczególnych wersji. Jeżeli asortyment Twojego sklepu jest bardzo szeroki, najrozsądniej będzie rozważyć przyjęcie nieco innej strategii. Skoncentruj się wyłącznie na artykułach, które są kluczowe dla oferty. Pozostałe produkty nie muszą mieć swoich opisów, bo nie wpłynie to negatywnie na markę ani na sprzedaż.
Pisanie opisów produktów w sklepie odzieżowym online nie jest tak trudne, jak Ci się wydawało, prawda? Pamiętaj o kilku najważniejszych zasadach, które omówiliśmy, a znakomicie sobie z tym poradzisz.