Zapisz się! » do newslettera i odbierz Biznesplan dla self-publisherów!

Jak zapewnić szybkie dostawy klientom sklepu odzieżowego? | Imker

  z dnia: 21 października 2024


Nikt nie lubi zbyt długo czekać na zamówiony towar. Szybka i bezproblemowa dostawa jest więc jednym z najważniejszych aspektów, które decydują o sukcesie internetowego sklepu odzieżowego. Zasada jest bardzo prosta – im krótszy czas oczekiwania na przesyłkę, tym lepiej. Warto więc zastanowić się nad tym, jak zoptymalizować procesy logistyczne i z jakich rozwiązań korzystać. Poniżej prezentujemy kilka sprawdzonych sposobów, które każdy właściciel butiku online powinien wypróbować.

Spis treści:

1. Wybierz odpowiednich partnerów logistycznych
2. Pakowanie zamówień – działaj szybko i dokładnie
3. Zapewnij kilka opcji wysyłki
4. Fulfillment sposobem na usprawnienie współpracy z kurierami
5. Na bieżąco informuj klientów o statusie zamówienia

Wybierz odpowiednich partnerów logistycznych
Zacznij od wybrania odpowiednich partnerów logistycznych. Godna zaufania firma kurierska, która będzie świadczyć dla Ciebie usługi to podstawa. Przeanalizuj kilka ofert i zastanów się nad tym, która z nich jest najkorzystniejsza. Nie kieruj się wyłącznie cenami. Weź pod uwagę także inne aspekty. Nie wszyscy przewoźnicy działają w taki sam sposób, a czas dostawy może się różnić w zależności od regionu. Sprawdź, ile dni potrzebują poszczególne firmy na doręczenie różnego rodzaju przesyłek. Upewnij się, że obsługują wszystkie regiony, do których wysyłasz swoje produkty. Jeśli prowadzisz międzynarodową sprzedaż, warto zwrócić uwagę na partnerów oferujących sprawną obsługę przesyłek zagranicznych. Sporym atutem będą udogodnienia, takie jak opcja ekspresowej wysyłki albo możliwość wyboru godzin dostawy. Kolejnym ważnym aspektem są warunki współpracy. Zastanów się, jakiego rodzaju umowę chcesz podpisać. Preferujesz długoterminowe kontrakty, czy cenisz sobie elastyczność i nie chcesz wiązać się z jednym partnerem logistycznym na wiele miesięcy? Przed podjęciem decyzji koniecznie omów kwestie związane z ubezpieczeniem paczek i polityką zwrotów. Dla klientów kluczową rolę odgrywa możliwość śledzenia zamówień. Wybierając partnera logistycznego, upewnij się, że firma oferuje zaawansowane opcje monitorowania przesyłek. Dzięki temu zyskasz w oczach konsumentów.

Pakowanie zamówień – działaj szybko i dokładnie
Proces pakowania zamówień jest równie ważny, co sam transport. Szybkie, ale staranne pakowanie towarów pozwala na oszczędność czasu. Najważniejsze jest to, by w magazynie panowała doskonała organizacja. Ubrania muszą być odpowiednio rozmieszczone. Zarówno Ty, jak i pracownicy, jeżeli takich zatrudniasz, muszą mieć do nich łatwy dostęp. Podobnie jak do wszystkich niezbędnych materiałów, takich jak: kartony, folie ochronne, taśmy klejące i etykiety. Dbaj o to, by nigdy ich nie zabrakło i uzupełniaj zapasy z odpowiednim wyprzedzeniem. Zorganizuj odpowiednio wyposażone stanowiska służące do pakowania zamówień. Powinny być komfortowe i umożliwiać sprawne wykonywanie zadań przez wiele godzin.

Zapewnij kilka opcji wysyłki
Każdy klient to nieco inne potrzeby i preferencje. Właśnie dlatego najlepiej będzie zapewnić kilka różnych opcji wysyłki. Tak, by poszczególne osoby mogły wybrać rozwiązanie, które najlepiej odpowiada ich oczekiwaniom. Podstawową opcją w Twoim sklepie powinna być standardowa wysyłka, która zazwyczaj zajmuje od 2 do 5 dni roboczych. Jest najbardziej ekonomiczną propozycją, dlatego możesz wyjść naprzeciw oczekiwaniom konsumentów i oferować ją w cenie zamówienia. W przypadku internetowych marek odzieżowych darmowa dostawa jest często kluczowym czynnikiem, który przekonuje klientów do finalizacji zakupów. Ekspresowa wysyłka to idealna opcja dla tych, którzy chcą możliwie jak najszybciej otrzymać kupione produkty. Kosztuje więcej, ale mimo tego cieszy się dużym zainteresowaniem. Bardzo często jest wybierana szczególnie w sezonie weselnym, przedświątecznym oraz w czasie wyprzedaży. Bądź elastyczny. Upewnij się, że artykuły są dostarczane zarówno pod wskazany adres, jak i do paczkomatów. To bardzo dogodne rozwiązanie, które ceni sobie spore grono konsumentów robiących zakupy w sieci.

Fulfillment sposobem na usprawnienie współpracy z kurierami
Jeżeli zależy Ci na maksymalnej optymalizacji realizacji zamówień, skorzystaj z rozwiązania, którym jest fulfillment ecommerce. To szereg usług z zakresu logistyki, które obejmują między innymi kompleksową obsługę magazynową, a także pakowanie i wysyłkę zamówień. Przedsiębiorstwa, które je świadczą, dysponują szerokim i rozbudowanym zapleczem magazynowym oraz zaawansowanymi rozwiązaniami technologicznymi. Efekt? Cały proces kompletacji i realizacji zamówień przebiega znacznie szybciej niż wtedy, gdy zajmujesz się nim samodzielnie. Firmy logistyczne mają liczny personel, który jest w stanie na bieżąco kontaktować się z kurierami. Gdybyś sam miał to robić, musiałbyś zrezygnować z wielu innych obowiązków, żeby móc osobiście nadawać i odbierać paczki. Nie miałby to większego sensu, bo czas, który trzeba byłoby na to poświęcić, możesz spożytkować w znacznie lepszy sposób. Profesjonaliści zajmujący się fulfillmentem dysponują też nowoczesnymi systemami zarządzania magazynem i doświadczoną kadrą. W rezultacie mogą błyskawicznie przetwarzać zamówienia, pakować je i przekazywać do doręczenia. Nierzadko pozwala to zapewnić dostawę w ciągu 24 lub 48 godzin, co staje się standardem w branży odzieżowej. Dzięki fulfillmentowi będziesz w stanie obsługiwać znacznie większe wolumeny zamówień. To szczególnie istotne w przypadku sezonowych wzrostów sprzedaży, takich jak wyprzedaże czy okres przedświąteczny. Współpraca z profesjonalnymi partnerami logistycznymi pozwala na elastyczne dopasowanie się do zmieniającego się popytu.

Na bieżąco informuj klientów o statusie zamówienia
Zadbaj o to, by klienci mogli w dowolnym momencie sprawdzić status zamówienia. Niewielkie opóźnienia mogą zdarzyć się każdemu, a opcja śledzenia przesyłki sprawi, że konsument nie będzie niepotrzebnie się denerwował. Specjalne systemy, z których korzystają firmy fulfillmentowe, z reguły automatycznie powiadamiają klientów o poszczególnych etapach realizacji. Robią to poprzez wysyłanie wiadomości e-mail albo SMS. Dzięki temu dokładnie wiadomo, kiedy przyjęto zamówienie do realizacji, kiedy je skompletowano i wysłano oraz w jakim terminie paczka zostanie dostarczona. Taka transparentna komunikacja sprawia, że Twoja marka cieszy się zaufaniem i szacunkiem.

Większość firm kurierskich oferuje możliwość śledzenia przesyłek w czasie rzeczywistym. Dzięki temu każdy zainteresowany będzie mógł z łatwością zlokalizować swoją paczkę. To proste rozwiązanie nie tylko poprawia komfort zakupów, ale także minimalizuje liczbę zapytań kierowanych do obsługi klienta. Pamiętaj, że nie da się przewidzieć wszystkiego. Niekiedy nawet najlepsze systemy i starannie dopracowane procedury zawodzą. Przygotuj się więc na sytuacje, w których dostawa zostanie znacząco opóźniona lub przesyłka zaginie. W takich przypadkach najważniejsze jest to, by niezwłocznie reagować i na bieżąco informować klientów o tym, co dzieje się z ich zamówieniem. Zapobiegniesz w ten sposób negatywnym opiniom.

Zapewnienie szybkiej dostawy w sklepie odzieżowym to jeden z najważniejszych czynników, które pozwalają marce cieszyć się zaufaniem. To dzięki niej konsumenci wracają i dobrze wspominają zakupy. Wybór odpowiednich partnerów logistycznych, optymalizacja procesu pakowania, elastyczne opcje wysyłki oraz współpraca z firmami fulfillmentowymi mogą znacząco przyspieszyć realizację zamówień. W Imker zapewniamy kompleksową obsługę dopasowaną do indywidualnych potrzeb. Zajmiemy się dla Ciebie kompletowaniem, pakowaniem, wysyłką i nie tylko. Wszystko po to, żebyś mógł prowadzić swój biznes bez zbędnych problemów.

IMKER
IMKER

Firma IMKER od 2015 roku wspiera twórców i producentów we wprowadzaniu własnych produktów na rynek. Wyróżnia się kompleksowością usług - oferując m.in. doradztwo, usługi fulfillment, support (obsługa klienta) oraz SalesCRM (oprogramowanie do sprzedaży). IMKER prowadzi Twórców przez całość procesów związanych ze sprzedażą w internecie, od uruchomienia sprzedaży, poprzez przedsprzedaż, magazynowanie, pakowanie i wysyłkę, aż do profesjonalnej obsługi klienta i zwrotów.

Odbierz wartościowy bonus przy zapisie do newslettera!

Wzór biznesplanu książki dla selfpublishera na 12 miesięcy! Będziemy Ci także regularnie wysyłać ciekawe inspiracje dotyczące świata twórców online.

    Twoje dane osobowe będą przetwarzane w celu obsługi newslettera przez Imker Spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Zamościu, ul. Szczebrzeska 55A, 22-400 Zamość, KRS: 0000967893, na zasadach opisanych w polityce prywatności. W każdej chwili możesz zrezygnować.

    Twoje dane są u nas bezpieczne. 🛡️