fbpx

Witaj na blogu IMKER

Zobacz, co robimy i co możemy zrobić dla Ciebie i Twojego biznesu.

Zapisz się! » do newslettera i odbierz Biznesplan dla self-publisherów!

– Wielu ludziom wydaje się, że dbanie o zdrowie wymaga licznych wyrzeczeń. Bardzo często, gdy wchodzę do sal pacjentów, w pośpiechu próbują ukryć kubki z kawą, ponieważ są przekonani, że popełniają straszne przewinienia wobec swoich serc. Właściwie codziennie tłumaczę, że kawa jest zdrowa! Wielu ludzi zaczyna oddychać z ulgą, niektórzy wręcz proszą o opinie na […]

Bez wątpienia każdy z was spotkał się kiedykolwiek z pojęciem „bestseller”. Czy jednak na pewno wiecie, co tak naprawdę oznacza to określenie i kiedy możemy mówić, że dane dzieło jest bestsellerem? Dziś poszukamy odpowiedzi właśnie na te pytania. Co to jest bestseller? Słowo bestseller pochodzi z języka angielskiego (połączenie „best” i „sell”, czyli „najlepiej sprzedający się”). Jak sama […]

Jednym z istotnych elementów promocji własnej książki jest organizacja spotkań autorskich. Wielu wydawców nie wyobraża sobie kampanii promocyjnej bez takich wydarzeń. Czytelnicy również w wielu przypadkach wyczekują tego typu spotkań. Dlaczego tak naprawdę warto je organizować? Temu zagadnieniu poświęcimy nasz dzisiejszy artykuł. Bliski kontakt z czytelnikami Wielu autorów sceptycznie podchodzi do tematu spotkań autorskich, głównie […]

– Praca zdalna dziś, w pandemii, jest oczywistością. Ale zostaliśmy do tej oczywistości przymuszeni. Ja eksperymentowałem z pracą zdalną znacznie wcześniej, bo szukałem najbardziej optymalnych sposobów, a nie czekałem, aż zmusi mnie do tego sytuacja. Rozmawiałem z kolegą, który ma firmę i w 2019 r. zrobił autem 100 tys. km… a rok później tylko raz […]

Wydawać by się mogło, że każdy wie, z czego składa się książka. Czy aby na pewno? Czy potrafisz wymienić wszystkie jej poszczególne części? Nie jest to wcale takie proste, ponieważ książka tak naprawdę składa się z wielu elementów. Omówimy je w dzisiejszym artykule. Okładka Okładka jest zewnętrzną częścią oprawy książki, trwale połączoną z jej pozostałymi […]

– Kilka lat przed tym, jak wystartowałam z podcastami, odpuściłam sobie przy blogu. Miałam już pierwsze sukcesy i współprace, co pozwoliło mi przetrwać pół roku na “bezrobociu”. Ale później poszłam do pracy, “dla bezpieczeństwa”. Zamiast rozwijać siebie i swoje pasje przez całe dnie, rozpoczęłam niesatysfakcjonujący etat za 3 tys. złotych miesięcznie. I blog zszedł na […]

Na okładkach książek często można znaleźć informację, że ich autor lub sama publikacja zostały wyróżnione jedną z literackich nagród. To bardzo ważna informacja dla czytelnika. Wskazuje bowiem na fakt, że dany tytuł został dostrzeżony i nagrodzony przez znawców literatury, a zatem niesie za sobą dużą wartość. Które polskie nagrody literackie warto znać? Poniżej przedstawiamy krótki […]

W naszym języku funkcjonuje charakterystyczne określenie „biały kruk“. Odnosi się do unikalnych egzemplarzy książek, które uchodzą za niezwykle rzadkie i wyjątkowe. Nie każdy wie, czym dokładnie jest „biały kruk“ i skąd pochodzi. Jeśli chcesz zgłębić tę kwestię, zapraszamy do lektury poniższego artykułu. W artykule „Biały kruk – co to jest?” przeczytasz o: Co to jest […]

Marzy Ci się napisanie i wydanie ciekawej książki? Siadasz do laptopa, zaczynasz pisanie i… pojawia się problem. Nie wiesz co chcesz przekazać czytelnikowi? Zastanawiasz się nad cechami bohaterów, albo nad tym, w jaki sposób poprowadzić historię? Jeśli tak, głowa do góry! Przygotowałem dla Ciebie zestawienie pięciu książek, które powinieneś przeczytać jeśli zastanawiasz się nad rozpoczęciem […]

Dystrybucja autorskiej, samodzielnie wydanej książki organizowana na własną rękę, często wiąże się z licznymi utrudnieniami. Do „ogarnięcia” jest naprawdę sporo spraw, a wraz ze wzrostem sprzedaży publikacji, pojawiają się również kolejne problemy. Z czym konkretnie musi zmierzyć się self-publisher w trakcie dystrybucji własnej książki? W tym artykule Najczęstsze problemy self publisherów przy dystrybucji książki przeczytasz […]

– Influencerom zdarza się reklamować i sprzedawać scamy, a potem ci sami ludzie mówią: “ja jestem tylko prostym youtuberem i nie kazałem nikomu inwestować w jakieś dziwne produkty finansowe, tylko wyjaśniałem, że coś takiego jest dostępne, a każdy ma swoją głowę”. Nie, stary. Jeśli masz wpływ na tysiące lub miliony ludzi, nierzadko młodych, to nie […]

W ostatnim czasie audiobooki stały się niezwykle popularne. Sięga po niej coraz większa liczba odbiorców, czego dowodzą wyniki badania przeprowadzonego przez PBS we współpracy z serwisem audiobook.pl. Wynika z niego, że około 4,8 mln Polaków chociaż raz sięgnęło po audiobooka. Liczba aktywnych użytkowników książek audio liczy przeszło 2,8 mln osób. Dziś zastanowimy się, dlaczego audiobooki […]

Planery i kalendarze roczne to od zawsze jedne z najbardziej popularnych gadżetów. Nie tylko ułatwiają codzienną organizację dnia i pilnowanie terminów, ale również przypominają właścicielowi o ważnych świętach oraz inspirują dawką wartościowych sentencji. Na rynku dostępnych jest wiele planerów dedykowanych osobom, które reprezentują np. konkretny zawód, lub interesują się daną tematyką. Czy warto w ten […]

– Z wielu stron słyszymy: “Zwolnij, żyj wolno, prowadź slow life”. Uważam, że każdy powinien żyć w takim tempie, jakie mu odpowiada. I nie zawsze będzie to slow. Myślę, że wystarczy, jak przestaniemy ciągle przyspieszać – mówi Anna Komorowska z wydawnictwa Nieśpieszne i pracowni projektowej Nieplac Zabaw. Prowadzicie m.in. działalność wydawniczą. Do kogo skierowane są […]

Insertowanie to termin pochodzący z języka angielskiego („insert‟ oznacza wkładać, umieszczać coś w środku) i związany jest z konfekcjonowaniem produktów. Polega na dokładaniu do głównego przedmiotu różnego rodzaju darmowych dodatków, np. gadżetów reklamowych, ulotek czy próbek. Najczęściej dotyczy wydawnictw prasowych i książkowych, które wykorzystując dystrybucję danego tytułu, dołączają do książek i czasopism materiały promujące inne […]

– W końcu dojrzałem do tego, żeby powiedzieć: chrzanić zasięgi. Do tego stopnia, że nie wiem już, ilu czytelników czyta moje teksty. Kolejna rzecz to regularność publikacji. Kiedyś uważałem, że regularność jest ważna i publikowałem po dwa wpisy tygodniowo. Rzeczywiście w fazie rozruchu bloga to jest kluczowe, żeby ludzie stale dostawali od ciebie coś nowego. […]

Outsourcing obsługi klienta w branży e-commerce (np. support w IMKER) to usługa, która polega na przekazaniu zadań i obowiązków związanych z komunikacją z klientami do zewnętrznej firmy. Jest to rozwiązanie dedykowane przede wszystkim przedsiębiorcom, których przerasta aktualna ilość obowiązków. Outsourcing obsługi klienta w sklepie internetowym wiąże się z szeregiem korzyści dla właściciela firmy. Najważniejsze z […]

– Kiedyś sklep internetowy wydawał się ubogim krewnym punktu stacjonarnego, na przykład w galerii. A teraz sklepy internetowe zakładają sobie punkty w galeriach, jeśli tylko chcą. Z kolei w Stanach Zjednoczonych tradycyjne centra handlowe są zamieniane na magazyny sklepów internetowych – mówi Krzysztof Bartnik, założyciel IMKER. Bartek Przybyszewski: Właściwie cała twoja kariera związana jest z […]

Prowadzenie bloga to nie tylko regularne publikowanie interesujących treści, ale również rozwijanie go pod kątem zdobywania nowych czytelników. Niezwykle ważne jest także budowanie więzi z osobami, które są już częścią twojej blogowej społeczności. Najlepszym narzędziem do tego typu działań jest oczywiście lista mailingowa. Jak jednak zachęcić odbiorców do subskrypcji newslettera? W poniższym artykule opisujemy takie […]

– Dostałem ultimatum, że albo odchodzę z pracy, albo zawieszam działalność kanału, dopóki będę pracował w tej firmie. Wybrałem robienie filmów na YouTube, i dziś się z tego cieszę. Gdybym podjął inną decyzję, to wydaje mi się, że do końca życia zadawałbym sobie pytanie: co by było, wybrał inną drogę – wspomina Damian Sobczyk, znany […]

W twojej głowie pojawił się pomysł napisania autorskiej książki, ale czujesz niepewność, ponieważ nie jesteś profesjonalnym pisarzem? Zastanawiasz się, czy uda ci się wydać swoje dzieło, skoro nie masz żadnego doświadczenia i znajomości? W tym artykule rozwiejemy twoje wątpliwości. Otóż wcale nie trzeba być profesjonalnym pisarzem, aby wydać własną książkę! W niniejszym artykule przeczytasz o: […]

Początkujący autorzy nie posiadają jeszcze tak bogatego doświadczenia, jak profesjonalni pisarze. Oczywistym jest, że na początku pisarskiej drogi pojawiają się liczne nieścisłości i potknięcia. Które z nich popełniane są najczęściej? Przeczytaj nasz artykuł i uniknij najpopularniejszych błędów początkujących self-publisherów! Brak analizy grupy docelowej. Brak wcześniejszego planu pracy. Przywiązywanie zbyt małej wagi do pisowni. Brak spójności […]

– Średni wskaźnik tego, jak długo słuchany jest podcast, to u mnie około 90% na Spotify. W przypadku YouTube’a to jakieś 40-50%. Na tym drugim serwisie jest więcej rozpraszaczy – zobaczymy jakąś miniaturkę po prawej stronie, wyskoczy coś na Facebooku i przerywamy oglądanie. W podcastach, jak już słuchamy, to zazwyczaj podczas jakiejś czynności i nawet […]

Sam pomysł napisania własnej książki jest dopiero początkiem drogi, którą musisz przebyć, aby sfinalizować swoje dzieło. W twojej głowie pojawia się najpewniej wiele pytań: od czego zacząć? Jakich zasad przestrzegać? Jak zaplanować pisanie książki? Na te i inne kwestie odpowiadamy w poniższym artykule. Mamy nadzieję, że nasze rady i sugestie pomogą ci w napisaniu własnej, […]

Odbierz wartościowy bonus przy zapisie do newslettera!

Wzór biznesplanu książki dla selfpublishera na 12 miesięcy! Będziemy Ci także regularnie (co wtorek) wysyłać ciekawe inspiracje dotyczące świata twórców online.

    Twoje dane są u nas bezpieczne. 🛡️