fbpx

Zapisz się! » do newslettera i odbierz Biznesplan dla self-publisherów!

Przygotowanie sklepu odzieżowego na szczyty sprzedaży | Imker

  z dnia: 18 listopada 2024

Sezonowe szczyty sprzedaży to ogromna szansa dla internetowych sklepów z odzieżą. Popyt gwałtownie rośnie, a klienci są bardziej skłonni do wydania pieniędzy na oferowany przez Ciebie towar. Aby sprostać temu wyzwaniu i cieszyć się zauważalnym wzrostem dochodów, musisz właściwie się do niego przygotować. Większa liczba zamówień nie powinna powodować znaczącego wydłużenia czasu ich realizacji oraz kłopotów z dostępnością produktów. Spowoduje to niezadowolenie konsumentów, którzy skorzystają z usług konkurencji. Zastanówmy się nad tym, co można zrobić, żeby poradzić sobie z sezonowym szczytem sprzedaży.

Spis treści:

  1. Sezonowe szczyty sprzedaży – wyzwanie dla sklepu online z odzieżą
  2. Jak zapewnić płynność funkcjonowania sklepu podczas peaków sprzedażowych?
  3. Umiejętne zarządzanie zapasami i zminimalizowanie ryzyka braków towarowych
  4. Odpowiednio liczny personel gwarancją sprawnie realizowanych zamówień
  5. Fulfillment ecommerce – sposób na optymalizację procesów logistycznych

Sezonowe szczyty sprzedaży – wyzwanie dla sklepu online z odzieżą

Sezonowe szczyty sprzedaży, takie jak okresy wyprzedaży, Black Friday, czy Boże Narodzenie, to wyjątkowy czas dla sklepów odzieżowych online. Ich obroty są wtedy znacznie wyższe, co sprawia, że od właścicieli i personelu takich butików wymaga się pełnej mobilizacji. Konieczna jest doskonała organizacja, która pozwoli uniknąć błędów i umożliwi sprawne funkcjonowanie biznesu. Będziesz musiał efektywnie zarządzać wszystkimi procesami, od logistyki aż po obsługę klientów. Nie da się ukryć, że najtrudniejszym zadaniem będzie monitorowanie i realizacja dużej ilości zamówień. Niewystarczająca liczba pracowników, przeciążenie serwerów oraz braki w asortymencie to problemy, z którymi najczęściej borykają się internetowe sklepy odzieżowe. Aby ich uniknąć, musisz stworzyć odpowiednią i kompleksową strategię działania.

Jak zapewnić płynność funkcjonowania sklepu podczas peaków sprzedażowych?

Jednym z kluczowych aspektów przygotowania sklepu na sezonowe szczyty sprzedaży jest zadbanie o to, by podczas peaku zachował on płynność funkcjonowania. Zrobisz to między innymi poprzez zwiększenie wydajności serwera strony internetowej. Wzmożony ruch może prowadzić do jej przeciążenia i sprawić, że będzie ładowała się znacznie dłużej. W skrajnych przypadkach jej otworzenie nie będzie możliwe i doprowadzi do utraty potencjalnych klientów. Warto przeprowadzić testy obciążeniowe witryny, dzięki którym przewidzisz potencjalne problemy i im zapobiegniesz. Bardzo możliwe, że przedświąteczna gorączka zakupów sprawi, że wielu konsumentów po raz pierwszy trafi na stronę Twojego sklepu. Jeśli zrobi na nich dobre wrażenie, prawdopodobnie na nią wrócą, a Ty zyskasz lojalnych klientów. Zoptymalizuj ścieżkę zakupową tak, by była ona jak najbardziej intuicyjna i przyjazna użytkownikowi. Łatwo zauważalne informacje na temat asortymentu, szybki dostęp do wielu opcji płatności i dostawy oraz atrakcyjny design uczynią całe doświadczenie zakupowe przyjemnym i zachęcą do ponownej wizyty.

Umiejętne zarządzanie zapasami i zminimalizowanie ryzyka braków towarowych

Klienci oczekują, że zamówione przez nich produkty będą dostępne, a opóźnienia w realizacji zamówień mogą prowadzić do frustracji i rezygnacji z zakupu. Dlatego tak ważne jest, aby odpowiednio zarządzać zapasami i minimalizować ryzyko braków towarowych. Jak się do tego zabrać? Poprzez prognozowanie popytu na podstawie trendów rynkowych oraz danych dotyczących obrotów sklepu podczas wcześniejszych peaków sprzedażowych. Analiza danych i śledzenie tego, co jest w danym momencie na topie w branży fashion, pozwolą Ci przewidzieć, które artykuły będą cieszyły się największym zainteresowaniem. Ogromnie istotna jest również współpraca z godnymi zaufania, sprawdzonymi dostawcami. Dzięki temu nie będziesz musiał martwić się o to, że dostawa nie dotrze na czas albo pojawią się inne problemy, których z łatwością można uniknąć. Pamiętaj o regularnym monitorowaniu stanów magazynowych. Musisz być świadomy tego, ile towaru posiadasz oraz dysponować miejscem potrzebnym do obsługi zwrotów. Ich liczba także rośnie podczas sezonowych szczytów sprzedaży. Interesującym rozwiązaniem jest sięgnięcie po alternatywne rozwiązania, które zaproponujesz konsumentom w kryzysowej sytuacji. Przykładowo, jeśli dany model ubrania został wyprzedany, zaoferuj zbliżony produkt o podobnych cechach. To pozwoli utrzymać sprzedaż na wysokim poziomie, nawet jeśli nie wszystkie artykuły będą dostępne.

Odpowiednio liczny personel gwarancją sprawnie realizowanych zamówień

Bez odpowiedniej liczby pracowników realizacja zamówień będzie przebiegała wolniej. Wzrośnie też prawdopodobieństwo tego, że personel obciążony zbyt dużą ilością obowiązków będzie popełniał błędy. To z kolei znajdzie odzwierciedlenie w negatywnych opiniach konsumentów, których z wiadomych względów wolałbyś unikać. Upewnij się, że dysponujesz wystarczająco liczną kadrą. Sprawdź, czy zbyt wielu jej członków nie zawnioskowało o urlop w terminie, który przypada na sezonowy szczyt sprzedaży. Miej też na uwadze to, że zawsze istnieje możliwość, że ktoś się rozchoruje. Zadbaj o rozwiązanie na taką ewentualność i już wcześniej skontaktuj się z osobami, które mógłbyś dodatkowo zatrudnić. Zapewnij im stosowne przeszkolenie tak, by od pierwszego dnia pracy mogły się w niej odnaleźć. Rozważ też udostępnienie specjalnej instrukcji omawiającej najważniejsze procedury związane z obsługą klientów, realizacją zamówień, czy przyjmowaniem zwrotów i reklamacji. Pozwoli Ci to uchronić się przed pomyłkami. Każda dodatkowa para rąk okaże się nieoceniona. Bez wątpienia kluczowe jest też elastyczne podejście do zarządzania zespołem w trakcie peaków sprzedażowych. Opcja dostosowania grafików pracy do rzeczywistego zapotrzebowania pozwala na optymalne wykorzystanie zasobów ludzkich.

Fulfillment ecommerce – sposób na optymalizację procesów logistycznych

Stawianie czoła sezonowym szczytom sprzedaży nie jest proste. Niekiedy potrafi przysporzyć sporych kłopotów nawet doświadczonym przedsiębiorcom o ugruntowanej pozycji na rynku. Na szczęście można dziś skorzystać z profesjonalnego wsparcia, którym jest fulfillment ecommerce. Sam określasz, czy chcesz zlecić firmie zewnętrznej jedynie konkretną usługę, na przykład magazynowanie, czy decydujesz się na kompleksową obsługę. Nie da się ukryć, że to niezwykle korzystne i wygodne rozwiązanie. Cały proces realizacji zamówień, od momentu ich złożenia, przez pakowanie, aż po dostawę spoczywa wtedy w rękach specjalistów. Dzięki temu, że mają do swojej dyspozycji szereg nowoczesnych narzędzi i programów, wiele procesów zostaje usprawnionych. Przyjmowanie i kompletowanie zamówień, sortowanie towaru i generowanie etykiet wysyłkowych przebiega szybko i jest zautomatyzowane. Firmy fulfillmentowe posiadają odpowiednie zaplecze wymagane do realizacji ogromnych ilości zamówień. Zniknie więc kłopot związany z brakiem przestrzeni logistycznej. Zamiast wynajmować większy magazyn z myślą o peakach sprzedażowych, znacznie korzystniej będzie outsourcować magazynowanie asortymentu. To niższy koszt i płacisz tylko za to, czego naprawdę potrzebujesz. Inwestując w fulfillment, wiesz, że wszystkie artykuły zostaną starannie zapakowane i dotrą do odbiorców na czas oraz w nienaruszonym stanie. Większość z nich wyrusza w drogę jeszcze w tym samym dniu, w którym klient dokonał zakupu! Może on także na bieżąco śledzić status przesyłki. Nie musisz martwić się brakami kadrowymi, niewystarczającą ilością produktów znajdujących się na stanie, a koszty związane z obsługą logistyczną Twojego sklepu są zoptymalizowane.

W Imker z przyjemnością pomożemy Ci przygotować się do sezonowych szczytów sprzedaży. Indywidualne podejście do klienta to nasza mocna strona, dlatego jesteśmy przekonani, że sprostamy Twoim oczekiwaniom.

IMKER
IMKER

Firma IMKER od 2015 roku wspiera twórców i producentów we wprowadzaniu własnych produktów na rynek. Wyróżnia się kompleksowością usług - oferując m.in. doradztwo, usługi fulfillment, support (obsługa klienta) oraz SalesCRM (oprogramowanie do sprzedaży). IMKER prowadzi Twórców przez całość procesów związanych ze sprzedażą w internecie, od uruchomienia sprzedaży, poprzez przedsprzedaż, magazynowanie, pakowanie i wysyłkę, aż do profesjonalnej obsługi klienta i zwrotów.

Odbierz wartościowy bonus przy zapisie do newslettera!

Wzór biznesplanu książki dla selfpublishera na 12 miesięcy! Będziemy Ci także regularnie wysyłać ciekawe inspiracje dotyczące świata twórców online.

    Twoje dane osobowe będą przetwarzane w celu obsługi newslettera przez Imker Spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Zamościu, ul. Szczebrzeska 55A, 22-400 Zamość, KRS: 0000967893, na zasadach opisanych w polityce prywatności. W każdej chwili możesz zrezygnować.

    Twoje dane są u nas bezpieczne. 🛡️