Zapisz się! » do newslettera i odbierz Biznesplan dla self-publisherów!

E-mail marketing sklepu z odzieżą – od czego zacząć? | Imker

  z dnia: 14 października 2024


E-mail marketing może zauważalnie pomóc w rozwijaniu sklepu z odzieżą. Odpowiednio zaplanowane kampanie ułatwią nawiązywanie i zacieśnianie relacji z klientami. Przyczynią się do zwiększenia sprzedaży i umocnienia pozycji marki na rynku. Jak wiadomo, najtrudniejsze zawsze są początki, więc zanim przystąpisz do działania, powinieneś dobrze się do nich przygotować. Jak to zrobić? Oto zbiór sprawdzonych sposobów, które warto wypróbować.

Spis treści:

1. Jak zbudować bazę subskrybentów dla sklepu z odzieżą?
2. Tworzenie skutecznych kampanii e-mailowych – kluczowe zasady
3. Interesujący newsletter – najważniejsze elementy
4. Automatyzacja e-mail marketingu – jak zwiększyć efektywność działań?
5. Mierzenie wyników i optymalizacja kampanii e-mail marketingowych

Jak zbudować bazę subskrybentów dla sklepu z odzieżą?
Pierwszy krok to stworzenie bazy subskrybentów. To oni będą odbiorcami udostępnianych przez Ciebie treści, dlatego istotne jest pozyskanie osób, które rzeczywiście będą zainteresowane Twoimi produktami. Pamiętaj o tym, że internauci muszą przekazywać Ci swoje adresy poczty elektronicznej w pełni świadomie i dobrowolnie, a Ty masz obowiązek szanowania ich praw. Nasza rada? Zaoferuj coś wartościowego w zamian za zapis do newslettera. W przypadku internetowych sklepów z ubraniami znakomicie sprawdzają się atrakcyjne rabaty na pierwsze zakupy. Dzięki nim nie tylko otrzymujesz adres e-mail, ale i zwiększasz prawdopodobieństwo tego, że sprzedasz towar. Kolejna propozycja to obietnica darmowej dostawy, która dla wielu osób jest niezwykle atrakcyjna. Tym, którzy zapisali się do newslettera, możesz również udzielić dostępu do ekskluzywnych promocji przeznaczonych wyłącznie dla wybranych klientów. Dzięki temu poczują się wyjątkowi oraz docenieni. Zadbaj też o stronę techniczną budowania bazy subskrybentów. Formularz zapisu musi być prosty i doskonale widoczny na stronie Twojego sklepu. Bardzo dobrze sprawdzi się pop-up, który pojawi się kilka sekund po tym, jak użytkownik znajdzie się na stronie. Co jakiś czas udostępniaj też formularz w swoich mediach społecznościowych i na firmowym blogu. Niech dotrze do jak największej grupy odbiorców.

Tworzenie skutecznych kampanii e-mailowych – kluczowe zasady
Z dumą spoglądasz na pokaźną listę adresów poczty elektronicznej? Gratulacje. Teraz gdy masz już odpowiednio liczną bazę subskrybentów, możesz zająć się opracowaniem kampanii e-mailowej. Stawiając czoła temu wyzwaniu, pamiętaj o tym, że aby była skuteczna, musi być dobrze przemyślana oraz dopasowana do potrzeb Twojej grupy docelowej. Spraw, by każdy, kto otrzyma od Ciebie wiadomość, czuł, że powstała ona specjalnie z myślą o nim. Personalizowane treści mają znacznie wyższą skuteczność. Często wystarczy użycie imienia danej osoby, żeby odnieść zadowalający efekt. Możesz jednak pójść o krok dalej i sięgnąć po dostosowane do konkretnego klienta rekomendacje produktów, opierające się na wcześniejszych zakupach albo przeglądanych ubraniach. Jeżeli Twój sklep z odzieżą online ma szeroki asortyment, rozważ segmentację bazy subskrybentów. Pozwoli Ci to tworzyć skuteczniejsze kampanie. Przykładowo osoby, które nabywają odzież sportową, mogą otrzymywać inne wiadomości niż te, które preferują eleganckie elementy garderoby. Pamiętaj, by zawsze dokładać wszelkich starań ku temu, by e-maile były wartościowe. Ich zadaniem jest dostarczenie konsumentom czegoś praktycznego, angażującego i interesującego. Mogą to być informacje o nowych kolekcjach, porady dotyczące stylizacji, czy wyjątkowe zniżki. Dbaj też o właściwą częstotliwość wysyłania wiadomości. Nie mogą trafiać do odbiorców zbyt często, bo wzbudzą irytację, ale musisz systematycznie przypominać im o swojej marce.

Interesujący newsletter – najważniejsze elementy
Utrzymanie zainteresowania odbiorców jest konieczne do tego, by Twój newsletter odniósł sukces i przyniósł pożądane efekty. Nie może zabraknąć w nim nagłówka, który przykuwa uwagę. W końcu to on jest pierwszą rzeczą, którą zobaczy internauta. Powinien być krótki, ciekawy i zachęcający do otworzenia e-maila. Przykład? „Zimowa wyprzedaż – rabaty do 50% tylko dziś!”. Wykorzystuj zróżnicowane treści. Jeśli we wszystkich wiadomościach będziesz wysyłał wyłącznie informacje dotyczące promocji, szybko zaczną być traktowane jako spam. Dodaj do nich garść porad na temat stylizacji, czy ciekawostek ściśle związanych z Twoją marką odzieżową. Będą wtedy odbierane zupełnie inaczej. Umieść w nich również wyraźny CTA, by zachęcić do działania. Dobrze sprawdzą się przyciski: „Kup teraz”, „Zobacz nową kolekcję” lub „Odbierz rabat”. Bardzo istotny jest także aspekt estetyczny. Wygląd newslettera powinien być spójny z identyfikacją wizualną Twojej marki. Dobrze dobrane grafiki, atrakcyjne zdjęcia produktów i czytelna struktura treści to podstawa. Sporo osób przegląda dziś pocztę elektroniczną na swoich smartfonach, dlatego e-maile muszą być zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych. To sprawi, że będą prezentowały się doskonale na ekranach różnej wielkości.

Automatyzacja e-mail marketingu – jak zwiększyć efektywność działań?
Automatyzacja w e-mail marketingu to klucz do zwiększenia efektywności i zredukowania ilości pracy, jaką musisz włożyć w tworzenie kampanii. Pozwoli Ci z łatwością zaplanować serię wiadomości, harmonogram ich publikacji i ustalić konkretne daty udostępniania ich subskrybentom. Warto zacząć od wiadomości automatycznych, które będą wysyłane do osób zaraz po tym, jak zapiszą się do newslettera. To doskonały sposób na ich przywitanie i zachęcenie do dokonania pierwszego zakupu w Twoim sklepie. Znakomitym pomysłem są także personalizowane wiadomości automatycznie wysyłane subskrybentom z okazji ich urodzin. Najczęściej zawierają atrakcyjne zniżki albo prezenty w postaci darmowego ebooka. Są miłym akcentem i pozwalają na budowanie lojalności. Warto zainwestować w automatyzację, bo pozwoli Ci zaoszczędzić sporo czasu.

Mierzenie wyników i optymalizacja kampanii e-mail marketingowych
Jak ocenić skuteczność kampanii e-mail marketingowej? Najlepiej robić to poprzez systematyczne monitorowanie kilku wskaźników. To między innymi Open Rate, czyli wskaźnik informujący o tym, ile osób otworzyło Twoją wiadomość. Gdy jest niski, może to sugerować, że nagłówek nie jest wystarczająco angażujący. Bardzo ważny jest również wskaźnik kliknięć, który dostarcza Ci danych na temat tego, kto kliknął linki lub przyciski zawarte w wiadomości. Warto analizować, które elementy newslettera są najbardziej interesujące. Koniecznie przyjrzyj się wskaźnikowi konwersji. To on mówi o tym, ile osób podjęło pożądane działanie, na przykład dokonało zakupu po zapoznaniu się z e-mailem. Wszystkie te informacje są niezwykle cenne i powinny stanowić dla Ciebie punkt wyjścia podczas tworzenia kolejnych kampanii. Dzięki nim będziesz mógł testować różne rozwiązania. Zmieniać nagłówki, CTA czy układ treści, by przekonać się, czy dzięki temu wzrośnie zaangażowanie i sprzedaż. Dobrze zaplanowana strategia e-mail marketingu to inwestycja, która może przynieść Twojej marce odzieżowej zauważalne korzyści. Solidna baza subskrybentów, regularny kontakt z odbiorcami, wartościowe treści i automatyzacja to klucze do sukcesu. Nie da się ukryć, że to wszystko wymaga czasu, którego może Ci brakować. Rozważ skorzystanie ze wsparcia profesjonalistów takich jak Imker i skorzystaj z usługi, którą jest fulfillment ecommerce. Co dzięki temu zyskasz? Pewność, że kwestie logistyczne spoczywają w rękach specjalistów. Nie będziesz musiał samodzielnie zajmować się przygotowywaniem zamówień do wysyłki, kontrolowaniem stanów magazynowych, czy obsługą zwrotów i reklamacji. Skoncentrujesz się na innych aspektach, takich jak promowanie marki i rozwijanie swojego sklepu z ubraniami online. Powodzenia!

IMKER
IMKER

Firma IMKER od 2015 roku wspiera twórców i producentów we wprowadzaniu własnych produktów na rynek. Wyróżnia się kompleksowością usług - oferując m.in. doradztwo, usługi fulfillment, support (obsługa klienta) oraz SalesCRM (oprogramowanie do sprzedaży). IMKER prowadzi Twórców przez całość procesów związanych ze sprzedażą w internecie, od uruchomienia sprzedaży, poprzez przedsprzedaż, magazynowanie, pakowanie i wysyłkę, aż do profesjonalnej obsługi klienta i zwrotów.

Odbierz wartościowy bonus przy zapisie do newslettera!

Wzór biznesplanu książki dla selfpublishera na 12 miesięcy! Będziemy Ci także regularnie wysyłać ciekawe inspiracje dotyczące świata twórców online.

    Twoje dane osobowe będą przetwarzane w celu obsługi newslettera przez Imker Spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Zamościu, ul. Szczebrzeska 55A, 22-400 Zamość, KRS: 0000967893, na zasadach opisanych w polityce prywatności. W każdej chwili możesz zrezygnować.

    Twoje dane są u nas bezpieczne. 🛡️