Centrum Pomocy SalesCRM

Konfiguracja

Statusy zamówień

Jak ustawić statusy zamówień w panelu SalesCRM? 


Statusy zamówień w panelu SalesCRM możesz ustawić, przechodząc do zakładki Konfiguracja > Statusy zamówień.

Domyślnie w panelu ustawione są 3 statusy:

  • Złożone
  • Opłacone
  • Zwrócone

Dodatkowo dodane są także:

  • Anulowane
  • Wysłane
  • Nieopłacone

By je aktywować, kliknij przycisk Edytuj znajdujący się przy statusie, a następnie zaznacz Automatyczna zmiana.

Jeżeli chcesz by dany status nie był widoczny w zakładce Do wysłania oznacz także checkbox Nie pokazuj zamówień z tym statusem w sekcji „Do wysłania” niezależnie od statusu płatności i przesyłki.


Konfiguracja wiadomości systemowej przypisanej do statusu

W panelu SalesCRM masz również możliwość skonfigurowania wiadomości systemowej, która będzie automatycznie wysyłana do klientów po zmianie statusu. W tym celu wybierz Konfiguruj przy statusie zamówienia, do którego chcesz dodać wiadomość.

W następnej kolejności zaznacz Wysyłaj e-mail po wybraniu i uzupełnij:

  • Nadawcę wiadomości
  • Adres e-mail, na jaki ma być wysłana kopia wiadomości (opcjonalnie)
  • Temat wiadomości
  • Treść wiadomości (w tym celu polecamy użyć opcji szablonu HTML)
  • Załączniki (opcjonalnie)

W wiadomości możesz również umieścić Znaczniki.

Po uzupełnieniu wszystkich danych zatwierdź operację przyciskiem Aktualizuj.


Dodawanie nowego statusu

Jeżeli na liście nie ma statusu, którego potrzebujesz, możesz dodać go ręcznie. By to zrobić, kliknij przycisk +Dodaj pod listą statusów.

Następnie nadaj nazwę nowemu statusowi i wybierz Utwórz. Nowy status zamówienia zostanie dodany do listy.

Gotowe! Właśnie dowiedziałeś się jak ustawić statusy zamówień w panelu SalesCRM!

Instrukcja jest dostępna również w wersji wideo:

email-icon facebook twitter youtube linkedin instagram whatsup