Dzień dobry!
Przed Tobą 80. wydanie newslettera dla Twórczyń i Twórców, które dzięki IMKER trafia do Twojej skrzynki pocztowej w każdy wtorek.
Moja poprzednia wiadomość, pt. Jeszcze możesz uniknąć tej straty, miała współczynnik open rate na poziomie 59,7%, a w linki kliknęło w niej aż 11,4% osób. Dziękuję!
Zapraszam do lektury treści dotyczących tworzenia i sprzedaży własnych produktów w Internecie, które wybrałem dla Ciebie w tym tygodniu.
Ale najpierw…
Podziękowania i odpowiedzi na Wasze pytania
Dziękuję za reakcje po mojej zachęcie do wydania książki jeszcze w tym roku.
To zadanie jak najbardziej wykonalne przy wsparciu IMKER!
Wśród najczęściej pojawiających się pytań w Waszej korespondencji znalazły się:
- Do kiedy trzeba się przygotować książkę, żeby zdążyć z premierą w tym roku?
- Czy jest sens wydawać książkę, jeżeli nie ma się zbudowanej społeczności?
I chciałbym się do nich odnieść.
Ad. Do kiedy trzeba się przygotować książkę, żeby zdążyć z premierą w tym roku?
Według mnie idealnym terminem na rozpoczęcie sprzedaży jest druga połowa października.
Wtedy można uruchomić przedsprzedaż swojej książki, a później zrealizować pierwsze zamówienia na początku listopada.
Następnie można przygotować kolejne akcje sprzedażowe na koniec listopada (Black Friday) oraz grudzień (np. Dzień Darmowej Dostawy i ogólnie szczyt sezonu sprzedażowego). Dzięki temu jest szansa na najlepszy wynik.
By to zrobić, książka po redakcji, korekcie i składzie (z okładką), powinna być wysłana do drukarni najpóźniej w połowie października, a najlepiej na jego początku.
Czyli sama treść powinna być gotowa do połowy września, a nawet wcześniej.
Dużo zależy tutaj od objętości wydawanej publikacji, jej rodzaju, itd. Inaczej będą wyglądały prace przy książce dla dzieci z ilustracjami, a inaczej przy poradniku biznesowym. Dodatkowo, raczej nie ma tutaj zbyt wiele marginesu na opóźnienia, a te mogą zdarzyć się z powodów losowych…
A jak przyspieszyć tworzenie treści?
Zerknij tutaj Self-publishing krok po kroku: przegląd książek o… pisaniu książek » oraz do tego rewelacyjnego frameworka dotyczącego pisania: Jak uporządkować swoje pomysły, aby napisać książkę 10x szybciej »
Ad. Czy jest sens wydawać książkę, jeżeli nie ma się zbudowanej społeczności?
Odpowiadając dosłownie, wydanie książki zawsze ma sens! Kwestia tego, jaki konkretnie cel chcemy za jej pomocą zrealizować.
Sporo pisałem o tym tutaj: Jak zarabiać na książce, ale NIE na jej bezpośredniej sprzedaży?
Na pewno duża sprzedaż książki bez zgromadzonej publiczności będzie wyzwaniem.
Potrzebny jest tutaj plan marketingowy, jak chcemy bez społeczności promować publikację i w jakich miejscach. Do kogo mamy dostęp z zasięgiem wśród użytkowników, kto mógłby polecić kupienie naszej książki?
Jeżeli nie znamy odpowiedzi na to pytanie, to wówczas, zamiast pisania lepiej skupić się właśnie na zbieraniu fanów.
Pomysłem może być też organizacja (mini) kursu na temat, który miałby być poruszony w książce i realizowanie go razem z pierwszymi odbiorcami, w małej skali. A z czasem zrobienie z niego większego projektu.
—
Jeżeli masz jeszcze jakieś pytania odnośnie samodzielnego wydawania książek, to śmiało klikaj w „odpowiedz” i pisz do mnie! Pomogę, ile się da
A teraz dalszy ciąg programu…
Materiały, które warto przeczytać:
Jak być świetnym w tym, co sie robi? Po prostu bądź dobry i w kółko to powtarzaj »
Świetny poradnik motywacyjny po dłuższym weekendzie. Jeśli nie masz możliwości „robienia wielkich rzeczy”, skup się na konsekwentnym osiąganiu małych wygranych. Te małe rzeczy w rzeczywistości nie muszą być robione świetnie, ale wystarczy, że będą robione dobrze (w powtarzalny sposób). Autor radzi, żeby NIE skupiać się na perfekcji, która często jest wrogiem sukcesu.
Jak sprzedawać swój newsletter? 5 lekcji »
Wskazówki na temat tego, jak można sprzedać swój newsletter (i nie tylko newsletter). Do tego linki do wartościowych wywiadów z twórcami, którzy już to zrobili.
Algorytm YouTube Shorts – jak to działa? »
Seria pytań i odpowiedzi na temat tego, jak konkretnie działa algorytm wyświetlający krótkie materiały wideo na YouTube. Krótki i konkretny artykuł, zupełnie jak same Shorty.
Budowanie kariery jako freelancer tworzący treści »
Konkretne porady od autorki Kaleigh Moore na temat tego, jak kreować swoją karierę osoby tworzącej ciekawe treści do Internetu. Co robić na początku tej ścieżki, a co potem.
Narzędzie do sprawdzenia:
Zapewne widziałaś lub widziałeś interaktywne wykresy na różne tematy w sieci. Tutaj zaś świetne narzędzie do ich tworzenia. Dzięki Flourish możesz szybko zrobić fajne wykresy, mapy, czy przedstawić różne, interaktywne historie. A zaczynasz od zwykłego arkusza kalkulacyjnego z danymi…
Na zakończenie:
Znalezione na Twitterze. Kiedy robisz coś tylko dla efektu vs Kiedy robisz coś z pasji…
Tyle na dziś.
Spodziewaj się zatem kolejnych wiadomości ode mnie na temat self-publishingu oraz sprzedaży własnych produktów w Internecie w najbliższym czasie.
Pozdrawiam
Krzysztof Bartnik / imker.pl
PS. Jeżeli myślisz o innym produkcie, niż książka – audiobooku, płatnym odcinku podcastu, e-booku, kursie, newsletterze czy zamkniętej społeczności to też pisz do mnie śmiało. Podpowiem Ci, jak to można sprzedawać za pomocą SalesCRM