Dzień dobry!
Dziękuję za lekturę mojego ostatniego newslettera, tj. Rekord przedsprzedaży w self-publishingu 📚. Kampania miała współczynnik open rate na poziomie 57,7%. To najlepszy wynik w historii wysyłek!
ALE
Ten rezultat nie byłby możliwy, gdy niezastosowanie jednej z porad dotyczących e-mail marketingu.
Gdy nie ona, wówczas newsletter miałby „tylko” 46,7% open rate.
Czyli aż 11% mniej.
Wdrożenie tej porady trwało 2-3 minuty.
Jak zatem uzyskać 11% lepszy wynik z wysłanego newslettera za kilka minut pracy?
🚀 Wyślij ponownie swój newsletter do wszystkich osób, które nie otworzyły wiadomości. Zmień tylko temat wiadomości! 🚀
I właśnie tak zrobiłem.
W sobotę mój e-mail poleciał jeszcze raz do każdej osoby, która go nie otworzyła.
W temacie wiadomości dodałem tylko znak zapytania…
To przełożyło się na lepsze statystyki oraz rozmowy prywatne w odpowiedzi na newsletter.
Zrzut ekranu z ConvertKit na potwierdzenie:
Koniecznie przetestuj tę poradę u siebie.
Jest bardzo prosta, a widzę, że na co dzień niewiele osób wykorzystuje ją w praktyce!
Kompleksowe statystyki dotyczące e-mail marketingu
A skoro już jesteśmy w temacie e-mail marketingu, to zapraszam Cię do zerknięcia na kompleksowe statystyki zebrane przez firmę Campaign Monitor.
Do opracowania raportu wykorzystano dane z ponad 100 miliardów wiadomości, które były wysłane w 2021 roku.
Jak wyglądają wyniki branż zbliżonych do Twórczyń i Twórców?
- Reklama i marketing – średni open rate 20,5%, kliknięcia 1,8%
- Edukacja – średni open rate 28,5%, kliknięcia 4,4%
- Media, rozrywka, publishing – średni open rate 23,9%, kliknięcia 2,9%
- Usługi profesjonalne – średni open rate 19,3%, kliknięcia 2,1%
- Sprzedaż – średni open rate 17,1%, kliknięcia 0,7%
Oczywiście to są statystyki zbiorcze. Zwykle jest tak, że im mniejsza baza, tym wyniki są lepsze.
Z raportu otrzymujemy też podpowiedź, kiedy najlepiej wysyłać swoje wiadomości.
Największy open rate notują e-maile nadane w poniedziałki, a najwięcej kliknięć – nadane we wtorki.
Różnice są jednak minimalne.
Zerknij na poniższą tabelę:
Na końcu raportu znajdziesz porady dotyczące poprawiania statystyk każdej wysłanej wiadomości, dlatego koniecznie zapoznaj się z nimi.
Jak już pisałem na wstępie… Każda, nawet prosta porada, może zwiększyć Twoje wyniki w e-mail marketingu, więc dlaczego nie skorzystać?
Kilka słów o pisaniu
W nawiązaniu do mojego artykułu pt. Rekord self-publishingu, rekord przedsprzedaży i rekord crowdfundingu na książki! Oto kampania Brandona Sandersona, cały czas obserwuję Kickstarter i wyniki autora.
Aktualnie wynik zbliża się do zawrotnej kwoty 29 mln USD, a do końca kampanii jeszcze 16 dni…
Tymczasem Tobi Emonts-Holley w krótkim wątku na Twitterze opisuje sposób, w jaki Brandon Sanderson mógł osiągnąć ten wynik.
W skrócie: chodzi o konsekwencję i wytrwałość w pracy (pisaniu).
Swoje spojrzenie na pisanie opisuje również Oliver Burkeman (link do bloga).
Jego zdaniem zaczynanie pisania od pustej kartki jest najgorszą z możliwych opcji i warto skupić się na stworzeniu własnego systemu do zbierania notatek i informacji.
Pisanie powinno być ostatnim etapem procesu przekazywania wiedzy / prozy do odbiorcy.
W tym kontekście przypominała mi się porada z mixtape numer 2 o przygotowaniu sobie odpowiednich szablonów do pisania artykułów.
Coś w tym musi być 🤔
A jeżeli chcesz dokładniej przyjrzeć się szablonowi z obrazka powyżej, to tutaj znajdziesz jego dokładną kopię:
https://docs.google.com/
(kliknij Plik -> Utwórz kopię…)
Wędrowne Motyle — nowy wywiad z serii Historie Twórców
Marcin i Anna Nowak to self-publisherzy i autorzy między innymi bloga podróżniczego Wędrowne Motyle / GdzieWyjechac.pl.
W kolejnym wywiadzie z cyklu Historie Twórców możesz poznać ich historię oraz zrozumieć, jak budują aktualnie swój biznes.
Fragment na zachętę:
Poznaj montażystę YouTube, który ma na swoim koncie wideo z ponad 5 miliardami wyświetleń
Hillier Smith to topowy montażysta / edytor filmów na YouTube, który współpracuje z najpopularniejszymi Twórcami w tym serwisie (np. Logal Paul).
Oto ciekawy wywiad z tym specjalistą, w którym zawarto szereg porad do wykorzystania podczas procesu montażu wideo pod kątem swojej działalności na YouTube.
Wywiad po angielsku, ale warto się w niego zagłębić, by lepiej zrozumieć, co działa na YouTube. Polecam!
Spodziewaj się zatem kolejnych wiadomości ode mnie na temat self-publishingu oraz działaności Twórczyń i Twórców w Internecie.
—
Pozdrawiam
Krzysztof Bartnik / imker.pl