11% lepszy wynik za 3 minuty pracy? 🤔

Dzień dobry!

Dziękuję za lekturę mojego ostatniego newslettera, tj. Rekord przedsprzedaży w self-publishingu 📚. Kampania miała współczynnik open rate na poziomie 57,7%. To najlepszy wynik w historii wysyłek!

ALE

Ten rezultat nie byłby możliwy, gdy niezastosowanie jednej z porad dotyczących e-mail marketingu.

Gdy nie ona, wówczas newsletter miałby „tylko” 46,7% open rate.

Czyli aż 11% mniej.

Wdrożenie tej porady trwało 2-3 minuty.

Jak zatem uzyskać 11% lepszy wynik z wysłanego newslettera za kilka minut pracy?


🚀 Wyślij ponownie swój newsletter do wszystkich osób, które nie otworzyły wiadomości. Zmień tylko temat wiadomości! 🚀

I właśnie tak zrobiłem.

W sobotę mój e-mail poleciał jeszcze raz do każdej osoby, która go nie otworzyła.

W temacie wiadomości dodałem tylko znak zapytania…

To przełożyło się na lepsze statystyki oraz rozmowy prywatne w odpowiedzi na newsletter.

Zrzut ekranu z ConvertKit na potwierdzenie:

Koniecznie przetestuj tę poradę u siebie.

Jest bardzo prosta, a widzę, że na co dzień niewiele osób wykorzystuje ją w praktyce!


Kompleksowe statystyki dotyczące e-mail marketingu

A skoro już jesteśmy w temacie e-mail marketingu, to zapraszam Cię do zerknięcia na kompleksowe statystyki zebrane przez firmę Campaign Monitor.

Do opracowania raportu wykorzystano dane z ponad 100 miliardów wiadomości, które były wysłane w 2021 roku.

Jak wyglądają wyniki branż zbliżonych do Twórczyń i Twórców?

  • Reklama i marketing – średni open rate 20,5%, kliknięcia 1,8%
  • Edukacja – średni open rate 28,5%, kliknięcia 4,4%
  • Media, rozrywka, publishing – średni open rate 23,9%, kliknięcia 2,9%
  • Usługi profesjonalne – średni open rate 19,3%, kliknięcia 2,1%
  • Sprzedaż – średni open rate 17,1%, kliknięcia 0,7%

Oczywiście to są statystyki zbiorcze. Zwykle jest tak, że im mniejsza baza, tym wyniki są lepsze.

Z raportu otrzymujemy też podpowiedź, kiedy najlepiej wysyłać swoje wiadomości.

Największy open rate notują e-maile nadane w poniedziałki, a najwięcej kliknięć – nadane we wtorki.

Różnice są jednak minimalne.

Zerknij na poniższą tabelę:

Na końcu raportu znajdziesz porady dotyczące poprawiania statystyk każdej wysłanej wiadomości, dlatego koniecznie zapoznaj się z nimi.

Jak już pisałem na wstępie… Każda, nawet prosta porada, może zwiększyć Twoje wyniki w e-mail marketingu, więc dlaczego nie skorzystać?

źródło


Kilka słów o pisaniu

W nawiązaniu do mojego artykułu pt. Rekord self-publishingu, rekord przedsprzedaży i rekord crowdfundingu na książki! Oto kampania Brandona Sandersona, cały czas obserwuję Kickstarter i wyniki autora.

Aktualnie wynik zbliża się do zawrotnej kwoty 29 mln USD, a do końca kampanii jeszcze 16 dni…

Tymczasem Tobi Emonts-Holley w krótkim wątku na Twitterze opisuje sposób, w jaki Brandon Sanderson mógł osiągnąć ten wynik.

W skrócie: chodzi o konsekwencję i wytrwałość w pracy (pisaniu).

Swoje spojrzenie na pisanie opisuje również Oliver Burkeman (link do bloga).

Jego zdaniem zaczynanie pisania od pustej kartki jest najgorszą z możliwych opcji i warto skupić się na stworzeniu własnego systemu do zbierania notatek i informacji.

Pisanie powinno być ostatnim etapem procesu przekazywania wiedzy / prozy do odbiorcy.

W tym kontekście przypominała mi się porada z mixtape numer 2 o przygotowaniu sobie odpowiednich szablonów do pisania artykułów.

Coś w tym musi być 🤔

A jeżeli chcesz dokładniej przyjrzeć się szablonowi z obrazka powyżej, to tutaj znajdziesz jego dokładną kopię:

https://docs.google.com/document/d/1tF8blc5wWzpbNv7lBydKJLsmGhEBHTzi5AP0YvQmko8/edit?usp=sharing

(kliknij Plik -> Utwórz kopię…)


Wędrowne Motyle — nowy wywiad z serii Historie Twórców

Marcin i Anna Nowak to self-publisherzy i autorzy między innymi bloga podróżniczego Wędrowne Motyle / GdzieWyjechac.pl.

W kolejnym wywiadzie z cyklu Historie Twórców możesz poznać ich historię oraz zrozumieć, jak budują aktualnie swój biznes.

Fragment na zachętę:


Poznaj montażystę YouTube, który ma na swoim koncie wideo z ponad 5 miliardami wyświetleń

Hillier Smith to topowy montażysta / edytor filmów na YouTube, który współpracuje z najpopularniejszymi Twórcami w tym serwisie (np. Logal Paul).

Oto ciekawy wywiad z tym specjalistą, w którym zawarto szereg porad do wykorzystania podczas procesu montażu wideo pod kątem swojej działalności na YouTube.

Wywiad po angielsku, ale warto się w niego zagłębić, by lepiej zrozumieć, co działa na YouTube. Polecam!


Spodziewaj się zatem kolejnych wiadomości ode mnie na temat self-publishingu oraz działaności Twórczyń i Twórców w Internecie.

Pozdrawiam
Krzysztof Bartnik / imker.pl

PS #PomagamUkrainie

facebook twitter youtube vimeo linkedin instagram whatsup