Dzień dobry!
Oto 158. wydanie newslettera dla Twórczyń i Twórców od Imker, które co tydzień trafia do najlepszych skrzynek pocztowych – takich, jak Twoja
Ostatnia wiadomość, pt. Co warto wiedzieć zanim się zacznie? , którą wysłałem do 2161 adresatów, miała współczynnik open rate na poziomie 56,3%, zaś w linki kliknęło w niej 6,1% osób.
Dziękuję!
(Bez ponownej wysyłki do wszystkich osób, które nie otworzyły za pierwszym razem wynik byłby taki: 46,7% open rate oraz 5,0% kliknięć… Jak zwiększać te liczby? Swój sposób opisałem tutaj »)
W dzisiejszym newsletterze znajdziesz:
- Jednorazowa oferta za zapis do Imker newslettera – jak idzie?
- Moda w e-commerce. Jak rozwijać internetowy sklep w najlepszym stylu?
- Kreatywny marketing w 2024 – przepis na viralowe kampanie
- Wyniki ankiety State of Creators ’24 od Kajabi
- 4 poparte naukowo taktyki, które pomogły sprzedać nowy produkt cyfrowy
- Jak stworzyć kurs gotowania online? Praktyczne wskazówki
- Jak Codie Sanchez pozyskała ponad 250 tys. subskrybentów w zaledwie 3 lata
- Pisanie, selfpublishing i sprzedaż ponad miliona egzemplarzy książki
Let’s go!
Jednorazowa oferta za zapis do newslettera Imker – jak idzie?
Tak jak pisałem w newsletterze Perpetuum mobile dla twórców? , od mniej więcej połowy lutego testuję koncepcję płatnego pozyskiwania subskrybentów do tego newslettera w połączeniu z jednorazową ofertą na wszystkie książki z serii Historie Twórców.
W tym momencie wydatki na kampanię na FB prezentują się następująco:
Z kolei sama jednorazowa oferta wygenerowała następujące przychody:
Zarówno kwota wydatków, jak i przychodów są dość blisko siebie, a liczba pozyskanych odbiorców newslettera przekracza setkę.
Dla mnie w tym momencie są to OK wyniki, jednak trzeba pamiętać, że ponosimy też koszty za druk i wysyłkę. Konfiguracja reklam również nie była za darmo… Więc na razie realny koszt pozyskania jest znacznie większy.
Zamierzam jednak kontynuować płatne powiększanie bazy newslettera, kilka nowych osób już zostało (lub zaraz zostanie) naszymi klientami na platformę kursową, więc widzę tutaj realne korzyści biznesowe.
Do rozważenia jest jeszcze zmiana jednorazowej oferty z książek drukowanych na produkt cyfrowy (korzystaj póki możesz!), ale decyzje w tym zakresie będę podejmował w przyszłym miesiącu.
Daj znać jak to wygląda u Ciebie!
Testujesz taką jednorazową ofertę OTO przy zapisie do newslettera / sprzedaży produktów czy raczej czekasz na konkretne efekty takiego eksperymentu u mnie?
Moda w e-commerce. Jak rozwijać internetowy sklep w najlepszym stylu? [prezentacja]
Zgodnie z zapowiedzią, zapraszam Cię do przejrzenia prezentacji Ewy Bartnik z zeszłotygodniowych targów Fashion w Łodzi.
Polecam zwrócenie uwagi na fragment z modelem finansowym – zarówno zakładanych kosztach, jak i udziale tych kosztów w całej sprzedaży.
Niezależnie od tego, jaki produkt chcesz samodzielnie sprzedawać, warto rozważyć taki scenariusz z zewnętrznym operatorem.
Mamy w Imker takich Klientów, którzy od samego początku zlecili nam wysyłki (dosłownie od jednego regału produktów, a teraz ich towar zajmuje kilkaset metrów…) i w tej prezentacji (a konkretnie w podanych liczbach) widać dokładnie, dlaczego to była dobra decyzja.
Pozostałe materiały warte Twojego kliknięcia:
Kreatywny marketing w 2024 – przepis na viralowe kampanie (nagranie webinaru) »
Co roku mniej więcej o tej porze, Jakub Biel wypuszcza kolejną edycję swojego kursu, której towarzyszy świetny webinar o marketingu. Zapraszam Was do obejrzenia całego nagrania z kilku powodów: po pierwsze wiedza, po drugie sposób komunikacji / sprzedaży samego kursu i jego odniesienie cenowe. Bardzo dobrze zrobione, nic tylko się inspirować!
Wyniki ankiety State of Creators ’24 »
Firma Kajabi zaprezentowała podsumowanie swojego badania o stanie rynku twórczyń i twórców internetowych, który powstał w oparciu o ponad 2000 odpowiedzi. Co ciekawe, ciągle w tym momencie najczęstszą formą monetyzacji zasięgów jest współpraca z markami, ale ten trend się zmienia. Raport trzeba czytać „po swojemu” i wyciągać z niego co się może przydać w Twojej przygodzie z własnymi produktami. Na uwadzę zasługują wartościowe kanały dotarcia do odbiorców (newsletter i… YouTube!) oraz chęć dywersyfikacji przychodów przez ankietowanych.
4 poparte naukowo taktyki, które pomogły sprzedać nowy produkt cyfrowy »
Katelyn Bourgoin na X / Twitter pokazała, jakie taktyki zastosowała przy okazji premiery produktu cyfrowego. Jak sama pisze, samo posidanie tego rodzaju oferty nie wystarcza i potrzebne jest skuteczne zaprezentowanie jej odbiorcom. Oprócz wyjaśnienia użytych sposobów warto przeczytać też dlaczego to faktycznie działa.
Jak stworzyć kurs gotowania online? Praktyczne wskazówki (artykuł) »
Chcesz podzielić się swoją pasją do gotowania z innymi, awansować do poziomu eksperta, a do tego zacząć zarabiać na swoim talencie i umiejętnościach? Jeśli tak, zdecydowanie rozważ stworzenie autorskiego kursu gotowania. W tym artykule wyjaśnimy, jak poradzić sobie z tym wyzwaniem.
Jak Codie Sanchez pozyskała ponad 250 tys. subskrybentów w zaledwie 3 lata »
Na blogu Growth in Reverse pojawiła się ostatnio szczegółowa analiza wzrostu bazy odbiorców Codie Sanchez. Sam obserwuję tę twórczynię od dłuższego czasu (fajne treści) i to super sprawa, że można zajrzeć trochę za kulisy jej rozwoju w ostatnich latach. Wybrane rzeczy oczywiście warto przetestować w swoim biznesie.
Pisanie, selfpublishing i sprzedaż ponad miliona egzemplarzy książki „Almanach Navala Ravikanta” »
W sumie to cieszę się, że ten newsletter wysyłam w środę, a nie we wtorek, bo dosłownie wczoraj wieczorem trafiłem na ten wątek na X / Twitter. Eric Jorgenson opisuje w telegraficznym skrócie (ale z konkretami!), jak wyglądała jego droga od pomysłu do sprzedaży ponad miliona egzemplarzy książki „Almanach Navala Ravikanta”. To ogólnie świetna publikacja, którą polecam.
Chcesz byśmy razem pracowali nad Twoim biznesem online?
Jeżeli szukasz dla siebie, sprawdzonych w boju (i polecanych przez czołowych twórców w Polsce!) narzędzi czy usług do sprzedaży oraz dostarczenia produktów do swoich klientów, takich jak:
katalog / sklep internetowy
strona sprzedażowa
koszyk do zamówień
platforma do streamingu audio i wideo
platforma kursowa
pakowanie i wysyłka produktów fizycznych
obsługa klienta
To wiedz, że to wszystko czeka na Ciebie gotowe do startu.
Dostarczone i codziennie pilnowane przez zespół Imker!
Pisz śmiało (może być w odpowiedzi na tę wiadomość!) – wspólnie przekonajmy się, co możemy dla Ciebie zrobić!
Tyle na dziś.
Za tydzień spodziewaj się ode mnie kolejnego maila na temat selfpublishingu oraz tworzenia i sprzedaży własnych produktów
w Internecie.
Do przeczytania!
Pozdrawiam
Krzysztof Bartnik / imker.pl
PS. Pamiętaj, że masz cały czas dostępne:
Pełne archiwum newsletterów.
Biznesplan do analizy opłacalności wydania książki (dla selfpublisherów i nie tylko).
Linki do wszystkich materiałów z newslettera.