Co warto wiedzieć zanim się zacznie? 🤔

Zapisz się! » do newslettera i odbierz Biznesplan dla self-publisherów!

Co warto wiedzieć zanim się zacznie? 🤔

  z dnia: 21 lutego 2024

Dzień dobry! 👋

Pewnie nie uwierzysz, ale dopiero po nadaniu zeszłotygodniowego newslettera (W książki nie wchodzi się dla kasy?! 🤯) zdałem sobie sprawę, że minęło właśnie 3 lata odkąd po raz pierwszy kliknąłem „wyślij”…

Dziękuję Ci za to, że tu jesteś i czytasz moje wiadomości!

Dzieliłem się już swoimi refleksjami na temat pisanie newslettera z okazji wydania nr 100 (sprawdź Newsletter #100), ale dzisiaj postanowiłem uzupełnić je o kilka nowych.

Zapraszam:


➡️ Pisanie cotygodniowego newslettera NIE jest dla każdego. Każdy mail to kilka godzin pracy (uwzględniając research, nie tylko tworzenie treści) i jest po prostu wymagające. Taka częstotliwość pozwala Ci jednak być blisko Twoich odbiorców oraz nie pozwala im o Tobie zapomnieć. Jeżeli niesystematyczny newsletter, to postaw na dobrze dopracowaną kampanię powitalną i nieregularne wysyłki.

➡️ TERAZ to najlepszy moment na rozpoczęcie zbieranie listy mailingowej (ciągle bez zmian). Nie znam nikogo w branży Twórczyń i Twórców, kto powiedziałby, że cieszy się, że tak późno zaczął zbieranie własnej listy mailingowej. Kompletnie nikogo. Zacznij to robić jak najszybciej. Nawet jeżeli na początku nie wszystko będzie perfekcyjne ustawione.

➡️ Nigdy nie wiesz, który newsletter / jakie treści spodobają się bardziej. Nie pamiętam każdego zdania ze swoich tekstów wysłanych na przestrzeni trzech lat (po to jest archiwum :)), ale już wielokrotnie złapałem się na tym, że nie zawsze te materiały, które dla mnie są super, są też ekstra dla Czytelników. Czasem reakcje wywołują inne rzeczy, niż pierwotnie zakładałem. Ale to jest OK. Po prostu trzeba wysyłać regularnie, bo nie wiesz, co zadziała lepiej.

➡️ Nie przestawaj zachęcać nowych odbiorców do subskrypcji! To jest temat równie ważny, co regularna komunikacja. Po prostu musisz wpisać w swój kalendarz regularne przypominanie o newsletterze i robić to na różne, kreatywne sposoby. Nie bój się też przetestować płatnych reklam, o ile masz oczywiście odpowiedni budżet i dobrze zbudowane flow powitalne (sam to obecnie testuję).

➡️ Relacje z subskrybentami newslettera biją na głowę relacje w social media. Odpowiedzi na maile, które dostaję (i nie tylko) prowadzą do takich relacji, których nie da się odnaleźć w świecie lajków i serduszek z serwisów społecznościowych. Tutaj jest czas i możliwość szerszego omówienia tematu, a nie tylko zwrócenia uwagi na siebie przez kilka sekund. Korzystaj z tej możliwości!

I to w sumie tyle 😎

Z jednej strony daleka droga za nami, a z drugiej nawet nie wiem kiedy to zleciało…

Daj proszę znać, o tym, co sądzisz o newsletterze od Imker, który piszę. Śmiało klikaj w „odpowiedz” na tego maila!

A teraz już czas na…


📰 Materiały warte Twojego kliknięcia:

📚 SELF-PUBLISHING: Jak w praktyce powstawała okładka nowej, bestsellerowej książki? »
Noah Kagan wydał ostatnio książkę, pt. Million Dollar Weekend (niedługo polska wersja od OSMPower!) i podzielił się faktycznym procesem powstawania okładki. Znajdziesz tutaj testy różnych koncepcji, w tym takie, które doprowadziły do finalnego wyboru projektu. Polecam mocno mieć to na uwadze przy okazji własnych publikacji!

💡 MARKETING: Jak zdobyć tysiące subskrybentów za mniej, niż 0,02 dolara za jeden kontakt? »
Jakub Kliszczak podzielił się w swoim newsletterze case study z organizacji akcji promocyjnej, która pozwoliła na zdobycie sporej grupy nowych odbiorców. Akcja rozdawania czegoś za polecenie innym zdecydowanie się do tego nadaje, a tutaj znajdziecie bardzo fajny plan do realizacji.

📚 SELF-PUBLISHING: Logistyka dla self-publisherów – jak magazynować i wysyłać książki? »
W tym tekście pomożemy Ci zrozumieć kluczowe aspekty dotyczące składowania i dostarczania publikacji do klientów. Dowiesz się jak zarządzać przestrzenią magazynową, jaki materiał do pakowania wybrać i nie tylko. Oczywiście możesz robić to sam, jednak znacznie lepiej (i stawiam, że taniej) wyjdzie Ci to robić z nami w Imker 😉

🎥 PORADNIK WIDEO: 13 rzeczy, które należy natychmiast usunąć ze swojej witryny »
Warto poświęcić 12 minut swojego czasu na obejrzenie tego materiału, w którym Andy z Orbit Media Studios „rozprawia” się z tym co działa (i przede wszystkim – nie działa) na różnego rodzaju stronach internetowych. Z niektórymi się bardzo zgadzam, o innych (np. daty postów na blogu) można dyskutować, ale warto mieć te porady z tyłu głowy jeżeli zabierasz się za przygotowanie nowej witryny (polecam do tego nasz Imkreator).

💬 OFFTOPIC: 5 ćwiczeń do wykonywania każdego wieczoru, jeśli siedzisz przy biurku »
Jeżeli (jak ja) spędzasz dużo czasu pracując przy komputerze, spróbuj wykonać zestaw ćwiczeń podany w tym wątku przez Dana Go. Osobiście miałem problem już z pierwszym (miałem tylko piłeczkę rehabilitacyjną pod ręką), ale po kilku chwilach było super. Ciało odżyło! 💪


Chcesz byśmy razem pracowali nad Twoim biznesem online? 🚀

Jeżeli szukasz dla siebie, sprawdzonych w boju (i polecanych przez czołowych twórców w Polsce!) narzędzi czy usług do sprzedaży oraz dostarczenia produktów do swoich klientów, takich jak:

👉 katalog / sklep internetowy
👉 strona sprzedażowa
👉 koszyk do zamówień
👉 platforma do streamingu audio i wideo
👉 platforma kursowa
👉 pakowanie i wysyłka produktów fizycznych
👉 obsługa klienta

To wiedz, że to wszystko czeka na Ciebie gotowe do startu.
Dostarczone i codziennie pilnowane przez zespół Imker!

Pisz śmiało (może być w odpowiedzi na tę wiadomość!) – wspólnie przekonajmy się, co możemy dla Ciebie zrobić!

 

Wielkie podziękowania dla naszych fantastycznych klientów, którzy polecają dalej nasze produkty. Tutaj polecenie od Magdy i Tomasza z Burzy w Mózgu / fragment ich newslettera:

Polecenie Imker


🚨 LAST MINUTE: Jesteśmy właśnie na targach Fashion w Łodzi!

Tak trochę ogłoszenie „last minute”, ale daję znać, że dzisiaj i jutro Ewa Bartnik, Ewa Zwolińska, Katarzyna Tymicka, Julia Miszczuk, Marta Kruk, Adrian Typiak i ja z ekipy Imker jesteśmy na targach Fashion Fair B2B 2024 w Łodzi.

Zapraszamy do naszego stoiska (EC18 w strefie e-commerce), a za tydzień podeślę Wam prezentację Ewy na temat kosztów logistycznych e-commerce i o tym, jak może rozwijać się Wasza marka.

Bo to nie jest tak, że każdy twórca wydaje tylko książki. Ubrania czy inne rzeczy / gadżety to również bardzo popularny temat i warto się temu przyjrzeć!


Tyle na dziś.

Za tydzień spodziewaj się ode mnie kolejnego maila na temat selfpublishingu oraz tworzenia i sprzedaży własnych produktów
w Internecie.

Pozdrawiam
Krzysztof Bartnik / imker.pl

PS. Pamiętaj, że masz cały czas dostępne:
👉 Pełne archiwum newsletterów »
👉 Biznesplan do analizy opłacalności wydania książki » (dla selfpublisherów i nie tylko)
👉 Linki do wszystkich materiałów z newslettera »


PS 2. Polecam Ci też szczególnie nasze akademie:
🎓 Akademia Self-Publishing »
🎓 Akademia Tworzenia Kursów »

Newsletter IMKER
Newsletter IMKER

email-icon facebook twitter youtube linkedin instagram whatsup