Nie czuję potrzeby walki ze stereotypami. Zamiast tego po prostu pokazuję siebie – wywiad z Darią Latałą
Rozmawiamy z Darią Latałą – rolniczką z Małopolski, prowadzącą gospodarstwo oparte na bioróżnorodności, JEdynie, oraz współtwórczynią kombuchy Baddi. W sieci inspiruje do życia bliżej natury, dzieli się codziennością z gospodarstwa i opowiada o tym, jak prowadzić działalność w zgodzie z rytmem przyrody. Twoje gospodarstwo „JEdynie” jest pełne zapomnianych, ale niezwykle ciekawych warzyw. Jak zaczęła się […]
Trzeba być kreatywnym, ale też mieć odwagę, by zaryzykować – wywiad z Jackiem Małagowskim
Rozmawiamy z Jackiem Małagowskim – twórcą internetowym znanym jako Mr Jaca, który zyskał popularność dzięki błyskotliwym parodiom „typowej mamy”. Łączy wyczucie humoru z trafnymi obserwacjami, budując silną więź z widzami, którzy odnajdują w jego filmach zachowania i relacje znane z własnego życia. Jak zaczęła się Twoja przygoda w internecie? Jak wyglądał Twój pierwszy filmik, co […]
Współprace z markami na dłuższą metę prowadzą do utraty wiarygodności – wywiad z Oskarem Lipińskim
Z Oskarem Lipińskim, przedsiębiorcą i twórcą internetowym, rozmawiamy o jego niestandardowym podejściu do e-commerce. Zamiast gonić za zasięgami, Oskar buduje stabilne systemy rozwoju marki. Jako twórca DAAG i Master eCommerce Hub pokazuje, że to dobry content, przemyślany produkt i podejście biznesowe influencerów są kluczem do sukcesu w sprzedaży online. Jak zaczęła się Twoja przygoda z e-commerce i marketingiem? […]
Jak oni kupują? Jak naprawdę wygląda ścieżka zakupowa klientów i jak z tego efektywnie korzystać?
Przez lata wszyscy twórcy internetowi wierzyli w prosty model trzech kroków: przyciągnij, zbuduj zaufanie, sprzedaj. Prosta ścieżka z góry do dołu: poznają Cię, zaufają Ci, kupują. Choć w teorii wszystko się zgadza, tak jednak rzeczywistość wygląda zupełnie inaczej...
5 sposobów na nagłówki, które zwiększą Twoją sprzedaż
Pierwsza część z serii poradników o tworzeniu ofert sprzedażowych, którą obiecałem w newsletterze. Zaczynamy od fundamentu każdej oferty sprzedażowej - nagłówka. Każdy czas jest dobry, żeby przejrzeć swoje oferty sprzedażowe i poprawić to, co nie działa. Po analizie dziesiątek tysięcy sprzedanych produktów prezentujemy pięć dobrych sposobów na stworzenie nagłówka, który faktycznie sprzedaje.
Większość osób myśli, że komicy są świetnymi mówcami. Mnie się wydaje, że przede wszystkim są świetnymi słuchaczami – wywiad z Piotrem Szumowskim
Rozmawiamy z Piotrem Szumowskim - stand-uperem, komikiem, który wystąpił w 50 krajach i w trzech językach, co opisał w swoich książkach "Komik dookoła świata". W stand-upie łączy absurd z błyskotliwą obserwacją, udowadniając, że poczucie humoru bywa uniwersalne - ale nie zawsze.
Feminizm to samoodnawialna energia. Na świecie i w naszym kraju wciąż tyle się dzieje, że – jeśli chodzi o prawa kobiet – ciągle jest co robić i o czym mówić – wywiad z Iloną Kostecką
Rozmawiamy z Iloną Kostecką – blogerką, autorką książek dla dzieci i influencerką, która od lat przełamuje stereotypy związane z macierzyństwem i równością w rodzinie. Twórczyni bloga „Mum and the City” porusza tematy partnerstwa, świadomego rodzicielstwa i praw kobiet pokazując, że rodzinę można budować na własnych zasadach, bez presji utartych schematów
Jak tworzyć treści, które zmieniają życie? Od amatora do profesjonalisty
W świecie pełnym szumu informacyjnego istnieje fundamentalna różnica między treściami, które znikają bez śladu, a tymi, które zostawiają trwały ślad w życiu odbiorców. Ta różnica to granica między działaniem amatora a profesjonalisty. I nie chodzi tu o talent czy doświadczenie, ale o podejście. Po lekturze książki Stevena Pressfielda „Stań się PRO” postanowiłem przerobić i zaadaptować […]
Magazynowanie i wysyłka książek z domu vs. profesjonalny fulfillment – porównanie kosztów i korzyści [dane za 2025 rok]
Jako self-publisher, poza samym procesem twórczym, stajesz przed ogromnym wyzwaniem logistycznym – gdzie i jak magazynować setki, a czasem tysiące egzemplarzy swoich dzieł? Czy lepiej robić to na własną rękę, czy może zlecić profesjonalnej firmie? W tym artykule dokonamy szczegółowego porównania obu rozwiązań, przedstawimy dokładne wyliczenia i podpowiemy, kiedy outsourcing do firmy takiej jak Imker […]
Koniec z marnowaniem czasu! 7 powodów, dla których self-publisherzy powinni zlecić wysyłkę swoich książek
Pamiętasz ten moment, kiedy po miesiącach ciężkiej pracy Twoja książka jest wreszcie gotowa? Jesteś na fali – prowadzisz intensywny marketing, realizujesz strategię promocji w mediach społecznościowych, udzielasz wywiadów, odpisujesz na komentarze fanów… I nagle dopada Cię brutalna rzeczywistość. Zamówienia zaczynają napływać, a Ty musisz zmierzyć się z ich fizyczną realizacją. Kartony z egzemplarzami zalegają w […]
100 sprawdzonych pomysłów na promocję Twojej książki. Praktyczny przewodnik dla autorów
Dlaczego promocja książki jest ważniejsza, niż kiedykolwiek wcześniej? W dzisiejszym, zatłoczonym świecie wydawniczym sama dobra książka już nie wystarczy. Każdego dnia na polskim rynku ukazuje się średnio 70 nowych tytułów, a globalnie ta liczba sięga tysięcy. Jak w tym szumie informacyjnym sprawić, by to właśnie Twoja książka została zauważona? Sekret sukcesu najlepiej sprzedających się autorów […]
Chcę, żeby w przestrzeni publicznej istniała przeciwwaga dla treści pseudonaukowych, aby ludzie mieli szansę usłyszeć również rzetelne informacje – wywiad z Doktorem z Tik Toka
Rozmawiamy z Konradem Skotnickim, znanym jako Doktor z Tik Toka, popularyzatorem nauki i autorem książki „111 faktów, które zniszczą twoje wyobrażenie o świecie”. Posiada doktorat z chemii i specjalizuje się w naukach ścisłych, kosmosie, edukacji klimatycznej oraz ekologii. Jego filmy w angażujący i przystępny sposób pomagają tysiącom osób lepiej zrozumieć skomplikowane zagadnienia naukowe. Jak zaczęła […]
Dlaczego niektórzy YouTuberzy tak słabo zarabiają na milionach swoich wyświetleń?
Sporo twórców na YouTube popełnia ten sam błąd – skupia się na liczbie wyświetleń, ignorując potencjał budowania prawdziwego biznesu. W rozmowie z Jay Clouse’em, Mark Manson (autor bestsellerowej książki „Subtelnie mówię F*ck” i przedsiębiorca z 2 milionami subskrybentów) ujawnił szokującą prawdę o biznesowej naiwności najpopularniejszych YouTuberów i przedstawia konkretne strategie przekształcenia kanału w stabilne przedsiębiorstwo. […]
Twórz i zarabiaj, czyli dlaczego twórcy internetowi mają dzisiaj przewagę nad tradycyjnymi biznesami ecommerce
Ten artykuł powstał na podstawie wywiadu przeprowadzonego podczas targów e-handlu przez Marka Kicha w ramach podcastu „Sztuka E-commerce”. W tekście dzielę się moimi sprawdzonymi strategiami budowania społeczności, skutecznego testowania pomysłów przed ich realizacją oraz tworzenia produktów cyfrowych, które faktycznie się sprzedają. Dowiesz się, dlaczego twórca ma dziś przewagę nad tradycyjnym e-commerce i jak krok po […]
„Chłopki” w self-publishingu – czy to w ogóle możliwe?
Analiza fenomenu wydawniczego i potencjału samodzielnego wydania bestsellerowej książki Joanny Kuciel-Frydryszak, pt. „Chłopki”. Poniższy materiał powstał na podstawie webinaru z dnia 26 marca, który możesz obejrzeć w całości poniżej. Zapraszam do oglądania / słuchania i wyciągania własnych wniosków na podstawie podsumowania.
Edukatorka finansowa to zawód, który sama wymyśliłam i stworzyłam – wywiad z Dominiką Nawrocką
Rozmawiamy z Dominiką Nawrocką – przedsiębiorczynią, edukatorką finansową i autorką książek. Założycielka marki Kobieta i Pieniądze, od lat wspiera kobiety w budowaniu niezależności finansowej, ucząc je, jak zarządzać budżetem, inwestować i rozwijać swoją przedsiębiorczość. Prowadzi warsztaty, szkolenia oraz społeczność kobiet świadomych finansowo, inspirując do działania i podejmowania odważnych decyzji finansowych. Czy zaradność finansowa to twój […]
Blaski i cienie kariery MrBeasta. Czy najpopularniejszy YouTuber na świecie jest szczęśliwy? Jak tworzy treści i jak wygląda jego biznes?
Dopiero co opublikowałem podsumowanie wspaniałej rozmowy Tima Ferrisa z Brandonem Sandersonem, a dosłownie chwilę później wyszedł podcast, w którym Steven Bartlett zadał masę interesujących pytań Jimmy’emu Donaldsonowi (bardziej znanemu światu jako MrBeast). I tego też nie można ominąć! Mnie przede wszystkim interesowało, czy Mr Beast jest w ogóle szczęśliwy z bycia najpopularniejszym YouTuberem na świecie, […]
Moim celem jest pokazać, że nie zawsze zauważymy atak, nawet jeśli zostaliśmy ostrzeżeni, że zaraz będziemy atakowani – wywiad z Niebezpiecznikiem
Rozmawiamy z Piotrem Koniecznym – ekspertem ds. cyberbezpieczeństwa, założycielem i redaktorem naczelnym serwisu Niebezpiecznik, największego w Polsce serwisu poświęconego bezpieczeństwu IT. Od 19 lat doradza firmom, jak chronić ich sieci przed atakami, szkoli administratorów, programistów i użytkowników, a jego wykłady pomogły już ponad 500 tys. Polaków zwiększyć swoją cyfrową odporność. Regularnie występuje na konferencjach, prowadzi […]
Masterclass od Brandona Sandersona – nauka pisania w erze algorytmów i prawdziwego zarabiania na self-publishingu
Powiedzieć, że Brandon Sanderson jako pisarz i samodzielny wydawca jest “na fali” od wielu lat, to jakby mocno umniejszyć jego dokonania. Według niektórych źródeł ten autor sprzedał w 2023 roku więcej książek, niż sam Stephen King, a według innych innych – zdecydowanie więcej zarabia na swojej twórczości! W świecie, gdzie 90% debiutów literackich znika bez […]
Staramy się potrząsać myśleniem bańkowym i bezpiecznym, pokazywać, że ten świat ma różne oblicza – wywiad z Socjolożkami
Wszyscy tkwimy w bańkach zgodnych z naszymi przekonaniami na temat młodych, dojrzałych, kobiet, mężczyzn i tak dalej. Wbrew temu, jest to często wąski zakres wiedzy, co zmotywowało nas do decyzji o opowiadaniu i pokazywaniu, że świat może wyglądać trochę inaczej niż nam się wydaje – mówią Katarzyna Krzywicka-Zdunek oraz Dorota Peretiatkowicz, założycielki bloga i kanałów […]
Jak pisze (i żyje z pisania) Katarzyna Bonda – królowa polskiego kryminału?
W ostatnim programie „Godzina Zero” na YouTube Maria Stepan rozmawiała z Katarzyną Bondą – jedną z najbardziej znanych polskich autorek kryminałów, która właśnie wydała kolejną powieść (w sumie ten ostatni fragment jest zawsze aktualny!). W rozmowie autorka odsłania kulisy swojej twórczości, dzieląc się inspiracjami, wyzwaniami i procesem pisarskim, a po przesłuchaniu całości uważam, że ten […]
Fascynuje mnie naukowe zrozumienie tego, co dzieje się w piekarniku, misce czy mikserze – wywiad z Orchideli
Uwielbiam zgłębiać rzeczy do samego dna, niemal do atomu. Pod tym względem pieczenie, które z perspektywy laika to po prostu mieszanie składników, to dla mnie dużo ciekawszy proces – mówi Beata Kuryło znana jako Orchideli, domowa cukierniczka, autorka książek i bloga, która z pasji do wypieków dzieli się swoimi przepisami oraz filmami instruktażowymi w internecie. […]
Przygotowanie sklepu odzieżowego na szczyty sprzedaży | Imker
Sezonowe szczyty sprzedaży to ogromna szansa dla internetowych sklepów z odzieżą. Popyt gwałtownie rośnie, a klienci są bardziej skłonni do wydania pieniędzy na oferowany przez Ciebie towar. Aby sprostać temu wyzwaniu i cieszyć się zauważalnym wzrostem dochodów, musisz właściwie się do niego przygotować. Większa liczba zamówień nie powinna powodować znaczącego wydłużenia czasu ich realizacji oraz […]
Zarządzanie zwrotami w sklepie internetowym z odzieżą | Imker
Zarządzanie zwrotami w sklepie internetowym z odzieżą Nie od dziś, że w branży modowej zwroty stanowią nieodłączny element prowadzenia biznesu. Są bardzo częstym zjawiskiem, zwłaszcza w przypadku internetowych sklepów odzieżowych. W Twoich oczach stanowią spory problem? Potraktuj je raczej jako wyzwanie. Aby sobie z nim poradzić, będziesz musiał nauczyć się skutecznie zarządzać zwrotami. Klucz do […]