Więcej, niż niejeden masterclass 😼

Zapisz się! » do newslettera i odbierz Biznesplan dla self-publisherów!

Więcej, niż niejeden masterclass 😼

  z dnia: 30 lipca 2024

Dzień dobry! 👋

Przed Tobą 173. wydanie newslettera dla Twórczyń i Twórców od Imker, który trafia do najlepszych skrzynek pocztowych – takich, jak Twoja 😉

Ostatnia wiadomość, pt. Twórca-cień ⚫. Czy to o Tobie?, którą wysłałem do 3301 adresatów, miała współczynnik open rate na poziomie 57,4%, zaś w linki kliknęło w niej 5,1% osób. Dziękuję! 🤗

(Bez ponownej wysyłki do wszystkich osób, które nie otworzyły za pierwszym razem wynik byłby taki: 48,0% open rate oraz 4,3% kliknięć… Jak zwiększać te liczby? Swój sposób opisałem tutaj »)

W dzisiejszym newsletterze znajdziesz:

  • 18-minutowe case study, które zawiera więcej konkretów o sprzedaży, niż niejeden masterclass
  • Posiadanie obserwujących to nie jest to samo, co posiadanie społeczności (WYWIAD)
  • Nie zaczynaj podcastu, czyli 10 lekcji z 10 tys. pobrań podcastu Ahrefs
  • Czy wykorzystanie danych do kierowania reklam do konkretnych odbiorców sprawia, że reklamy są skuteczniejsze?
  • Sprzedałem 50 tys. książek (i tego też nie przewidziałem)

Naprzód! 🚀

18-minutowe case study, które zawiera więcej konkretów o sprzedaży, niż niejeden masterclass

Alex Cattoni opublikowała na swoim kanale na YouTube wideo pt. „Sukcesy i lekcje z premiery ostatniego produktu (co zrobiłbym inaczej)”, kiedy w ciągu 8 dni wygenerowała sprzedaż na poziomie 472 tysięcy dolarów.

Wnioski z premiery produktu

Wideo sprowadza się do siedmiu konkretnych lekcji, jakie wyniosła z tego wydarzenia i zdecydowanie polecam zapoznanie się z nim każdemu, kto planuje kampanię sprzedażową. Oczywiście pamiętaj, że to nie sprawdza się zawsze i u każdego, jednak wszystkie wskazówki są warte przetestowania.

Moje notatki z tego materiału:

🚀 Lekcja 1: Deadline’y ciągle działają najlepiej

Zwykle kampanie sprzedażowe generują najlepszy wynik na sam koniec (kiedy okienko okazji do zakupu się zamyka i znika opcja kupowania), a tym razem dodano bonus za szybkie działanie w ciągu pierwszych 48 godzin od startu oferty.
Po tym jak bonus zniknął, sprzedaż „siadła” aż do ostatnich dni, dlatego warto pomyśleć o różnych bonusach na różnych etapach kampanii sprzedażowej.

🔄 Lekcja 2: Bycie elastycznym i reagowanie w trakcie premiery

Monitorowanie i dostosowywanie przekazu na podstawie pierwszych opinii odbiorców podczas kampanii miało duże znaczenie. Jeżeli ktoś komentował / wskazywał luki w propozycji lub po prostu miał pytania, to były od razu adresowane. Alex słusznie zauważa, że na jedną wypowiadającą się osobę przypada wiele, którzy to samo pomyśleli…

 

📋 Lekcja 3: Zbuduj DEDYKOWANĄ listę mailingową na potrzeby premiery

BARDZO ciekawa rzecz i wnioski. Zamiast uderzać z komunikatem do wszystkich odbiorców na wszystkich listach adresowych, jakie Alex posiada, wybrano wariant stworzenia nowej, dedykowanej grupy.
To nie znaczy, że nie było komunikatu wysłanych do regularnych odbiorców np. newslettera, ale taka koncentracja na posegmentowanej grupie zwiększyła zainteresowanie i przełożyła się na skuteczność.

 

💸 Lekcja 4: Zwiększ wartość klienta na etapie finalizacji

Wprowadzenie dodatkowej oferty i upsellu podczas realizacji zamówienia przyniosło dodatkowe 7000 dolarów przychodu.
O tworzeniu upselli za pomocą narzędzi Imker pisałem więcej tutaj: Zrób to raz, a będzie działać cały czas.

 

📧 Lekcja 5: Wysyłaj ponownie e-maile do osób, które ich nie otworzyły

Piszę o tym w zasadzie co tydzień, ale dobrze jest taką wskazówkę przeczytać też u kogoś innego 🙂 Warto to robić, zwiększa zaangażowanie, zajmuje dosłownie chwilę…

 

💖 Lekcja 6: Daj najlepszym leadom dodatkową uwagę

Oprócz dedykowanej listy adresowej, Alex i jej zespół wydzielili jeszcze segment „najlepszych” klientów. Przesłanie im dodatkowych komunikatów czy materiałów dało dodatkową sprzedaż i przychody.

 

📊 Lekcja 7: ankietuj osoby, które NIE kupiły

Pisałem o tym trochę więcej tutaj. Wiedza, dlaczego ktoś nie kupił i jakie powody wskazał może przydać się przy okazji kolejnej premiery.

 

Jeżeli masz wolne 18 minut to przesłuchaj / obejrzyj całe nagranie i wyciągnij z niego swoje wnioski. 472 tysiące dolarów z listy 11 tysięcy zainteresowanych osób… Naprawdę fajny wynik!

📰 Pozostałe materiały warte Twojego kliknięcia:

➡️ Posiadanie obserwujących to nie jest to samo, co posiadanie społeczności (WYWIAD) »
Bardzo wartościowa rozmowa z Aleksandrą Pakułą (trenerką etykiety i ekspertką savoir-vivre, założycielką Instytutu Etykiety, autorką książek i kursów) na temat jej twórczości internetowej. Nie brakuje historii, ale też porad dla nowych osób, które chcą zacząć działać online. Nie brakuje wątku o hejcie i… frajdzie z tego, co się robi. Polecam lekturę, super mieć takich Klientów w Imker! 😎

 

➡️ Nie zaczynaj podcastu, czyli 10 lekcji z 10 tys. pobrań podcastu Ahrefs »
Tim Soulo podzielił się swoimi przemyśleniami po tym, jak jego firma przekroczyła 10 tysięcy pobrań swojego podcastu. Gdy Ahrefs startował z podcastem to wydawało się, że ten moment uda się osiągnąć szybciej, tymczasem rzeczywistość zweryfikowała te założenia. Więcej w materiale, jestem ciekaw opinii entuzjastów podcastów o tym!

 

➡️ Czy wykorzystanie danych do kierowania reklam do konkretnych odbiorców sprawia, że reklamy są skuteczniejsze? Rozbudowany, wymagający skupienia materiał o rynku reklamowym, który zdecydowanie warto przeczytać. Jeżeli żyjesz w przekonaniu, że precyzyjne targetowanie Twoich komunikatów przekłada się na większe efekty, to ten artykuł wyprowadzi Cię z takiego myślenia. Jak się okazuje, ze swoim przekazem reklamowym lepiej „iść szeroko”. Oczywiście jest też dużo „to zależy”.

 

➡️ Sprzedałem 50 tys. książek (i tego też nie przewidziałem) »
Paul Millerd gościł już na łamach tego newslettera z rewelacyjną prezentacją na temat self-publishingu (sprawdź wydanie: Jak grać w self-publishing?), a teraz przygotował ciekawe podsumowanie z okazji przekroczenia magicznej granicy 50 tysięcy sprzedanych książek. Nie brakuje liczb, zestawień i wniosków autora, dlatego polecam lekturę!

🖼️ Na zakończenie

Przesłanie od Dakoty Robertsona, aktualne dla wielu osób, które jeszcze nie zaczęły tworzenia:

Cytat Dakota

Jeżeli możesz poświęcić 20 godzin tygodniowo na przeglądanie treści innych, to możesz zainwestować
10 godzin na tworzenie własnych.


Tyle na dziś.

Za tydzień spodziewaj się ode mnie kolejnego maila na temat selfpublishingu oraz tworzenia i sprzedaży własnych produktów
w Internecie.

Do przeczytania!

Pozdrawiam
Krzysztof Bartnik / imker.pl


PS. Pamiętaj, że masz cały czas dostępne:
👉 Pełne archiwum newsletterów »
👉 Biznesplan do analizy opłacalności wydania książki » (dla selfpublisherów i nie tylko)
👉 Linki do wszystkich materiałów z newslettera »

 

PS 2. Polecam Ci też nasze akademie:
🎓 Akademia Self-Publishing »​
🎓 Akademia Tworzenia Kursów »​
🎓 Akademia Tworzenia Ebooków »
🎓 Akademia Twórcy Internetowego »

Newsletter IMKER
Newsletter IMKER

email-icon facebook twitter youtube linkedin instagram whatsup