Zrób to raz, a będzie działać cały czas! 🔄

Dzień dobry! 👋

Czas na 136. wydanie newslettera dla Twórczyń i Twórców od Imker, które co tydzień trafia do fajnych skrzynek pocztowych – takich, jak Twoja 😉

Ostatnia wiadomość, pt. Jak bronić praw autorskich do swoich treści? ⚖️, miała współczynnik open rate na poziomie 55,3%, zaś w linki kliknęło w niej 4,7% osób. Dziękuję!

(Bez ponownej wysyłki do wszystkich osób, które nie otworzyły za pierwszym razem wynik byłby taki: 46,8% open rate oraz 3,8% kliknięć… Jak zwiększać te liczby? Swój sposób opisałem tutaj »)

Za chwilę najciekawsze linki dotyczące tworzenia treści i sprzedaży produktów, jakie wybrałem dla Ciebie w tym tygodniu, ale najpierw konkretne zadania do zrobienia:


Zrób to raz, a będzie działać cały czas! 🔄

Jedną z fajniejszych rzeczy w biznesie internetowym jest to, że jest sporo rzeczy, które można zrobić raz, a działają potem cały czas (!).

Warto zatem skupić się na tym, by wprowadzić je w pierwszej kolejności. Bez czekania na lepsze czasy…

Przykładem takiego działania jest dodanie upsella w koszyku 🛒.

Tak samo, jak często sprzedawcy tradycyjni pytają nas przy kasie „czy coś jeszcze?”, tak samo możemy (i powinniśmy!) robić w swoich sklepach internetowych.

Upsell sprawdza się w przypadku sprzedaży ciągłej, ale też widziałem jego zastosowanie przy „okienkach promocyjnych”.

W przypadku sprzedaży książki możesz upsellować:
➡️ e-booka;
➡️ audiobooka;
➡️ zestaw różnych formatów.

Upsell świetnie sprawdzi się też na inne książki / produkty z Twojej oferty.

Czasem dobrym sposobem jest po prostu stworzenia upsella, ze szczególnym wskazaniem na cyfrową formę (e-book / audiobook).

Nawet jeżeli z takiej propozycji dołożenia czegoś do koszyka skorzysta 1 na 10 osób (w praktyce bywa różnie, czasem więcej / czasem mniej…), to masz dodatkowe przychody bez generowania kosztów.

To zdecydowanie jest rzecz, którą robisz raz, a działa cały czas!


Perfekcyjny przykład dodania opcji upsell w koszyku?

Chyba najlepszym przykładem, jaki znam, na upsellowanie w koszyku (do sprawdzenia) jest zakup książki Michała Szafrańskiego, czyli „Finansowy Ninja”.

Dodaj sobie ją do koszyka i patrz na upselle, które pojawia się (czy to na mobile, czy na desktop).

Dzięki dobrze dobranym produktom / ofercie i fajnym tekstom jesteśmy zachęcani do tego, by dołożyć do koszyka coś więcej, niż sama książka… I jeszcze więcej! 💰

Krótka animacja na potwierdzenie:

Upsell u Michała Szafrańskiego

 

Myślę, że Michał nie będzie miał nic przeciwko, gdy skończysz swoje testy poprzez złożenia i opłacenie zamówienia na jego książkę 📚


Coś mniej skomplikowanego?

Dzisiaj zachęciłem do takiego kroku Zbigniewa Jankowskiego z Gamebooka, który wystartował z premierą albumu „Konsole do gier 2.0”.

Udostępnił swoim klientom opcję szybkiego zakupu e-booka przy okazji dodana do koszyka książki czy zestawu. Wygląda to tak:

Upsell Gamebook

Dosłownie kilkoma kliknięciami i w mniej, niż 5 minut, doszedł upsell i już po pierwszych godzinach sprzedaży widać, że było warto 😎


Zadanie dla Ciebie – nie kombinuj, tylko dodaj upsell u siebie!

Zrób dzisiaj tylko jedną rzecz i dodaj upsell w swoim koszyku.

Do najlepiej sprzedającego się produktu zaproponuj swoim klientom coś dodatkowo. Moim zdaniem to będzie jedna z tych rzeczy, które raz zrobione w Twoim biznesie będą działać cały czas!

Upsell w koszyku


Twój koszyk nie ma upsella?

Powyższe przykłady pokazuje na systemie sprzedażowym od Imker, czyli SalesCRM.

Jeżeli Twój koszyk czy sklep nie ma takiej opcji, zapraszam do kontaktu.

Wdrożymy Ci nowy, sprytny i elastyczny system najszybciej, jak tylko będzie to możliwe!

 

A teraz już czas na obiecane:


📰 Materiały warte Twojego kliknięcia:

📝 – Poradnik: Tworzenie promptów – co powinien wiedzieć selfpublisher? »
Sztuczna inteligencja przestała być nam znana jedynie z filmów i seriali fantasy. Szturmem wkroczyła do naszego życia. Żeby korzystać z niej we właściwy sposób, musisz wiedzieć, jak się z nią porozumiewać. Właśnie dlatego piszemy dziś o promptach.

🧵 – Wątek na Twitterze: Garść przemyśleń o tworzeniu treści do Internetu »
Jakub Mrugalski w swoim stylu opisuje doświadczenia w tworzeniu treści do internetu (filmy, teksty, podcasty, itd.). Jako że podpisuje się pod jego wnioskami z przyjemnością, zapraszam do lektury!

📝 – Poradnik: Najlepsze praktyki dotyczące tworzenia i publikacji rolek na Instagramie »
Podesłany przez Krzyśka (wielkie dzięki!) link do materiału na temat tworzenia rolek na Instagramie, który opublikował na swoim blogu Nick Gray. Zebrane i zaktualizowane na początku września konkrety, do zastosowania jeżeli tylko korzystasz z tego serwisu i formatu treści. Warto.

📝 – Artykuł: Creator Economy 2.0: Czego się nauczyliśmy, dlaczego jest to trudne i co dalej »
Na koniec przemyślenia inwestora, Andrew Chena, na temat branży twórców internetowych, ale z perspektywy dostawców usług.
W środku (będzie trzeba podać swojego maila, by czytać dalej… – patrz wnioski Jakuba :))) dotrzesz do ciekawych informacji na temat „żywotności” określonych produktów (i nie tylko).


Tyle na dziś.

Za tydzień spodziewaj się ode mnie kolejnej wiadomości na temat selfpublishingu oraz tworzenia i sprzedaży własnych produktów
w Internecie.

Pozdrawiam
Krzysztof Bartnik / imker.pl

PS. Pamiętaj, że masz cały czas dostępne:
👉 Pełne archiwum newsletterów »
👉 Biznesplan do analizy opłacalności wydania książki » (dla selfpublisherów i nie tylko)
👉 Linki do wszystkich materiałów z newslettera »


PS 2. Polecam Ci też szczególnie nasze akademie:
🎓 Akademia Self-Publishing »
🎓 Akademia Tworzenia Kursów »

PS 3. W ramach trwającego wyzwania „Wydaj książkę jeszcze w 2023 roku!” przygotowałem prosty arkusz do śledzenia postępów w pisaniu. Coś takiego:

Jeżeli nie bierzesz udziału w wyzwaniu, ale chcesz również skorzystać z takiego arkusza, to odpisz na tę wiadomość. Podeślę Ci bezpośredni odnośnik. Dobrych narzędzi nigdy dość! 😉

facebook twitter youtube vimeo linkedin instagram whatsup