Dzień dobry!
Teoretycznie wszystko możesz zrobić „zgodnie ze sztuką”:
… a mimo wszystko liczba zamówień nie wygląda, tak jak zakładał Twój plan. Co zatem idzie nie tak? Powodów takiego stanu rzeczy może być mnóstwo, jednak w tej sytuacji rekomenduję wysłanie dwóch wiadomości . Pierwsza może uratować lub wzmocnić sprzedaż w obecnej kampanii. Wiadomość #1: Co Cię powstrzymuje?Tę wiadomość wysyłasz mniej więcej przed końcem preorderu, okresu premierowego czy okienka sprzedażowego (konkretna data ). Moment może być dowolny, jednak jestem fanem tego, by to było na finiszu całej kampanii sprzedażowej. Przypominasz w niej, że sprzedajesz produkt, jak wygląda Twoja propozycja (idealnie: dlaczego jest najlepsza z możliwych) oraz pytasz wprost odbiorców, dlaczego jeszcze nie kupili. Zachęcasz wtedy do klikania w „odpowiedz”. Oczywiście nie zapominasz odpisać na wszystkie takie wiadomości (!)
Dzięki temu mailowi poznajesz powody czy obawy osób, które zastanawiają się nad kupnem Twojego produktu czy usługi. Być może nie do końca rozumieją Twoją propozycję. Jeżeli nie zapytasz wprost, to wówczas możesz tylko przypuszczać i snuć swoje teorie. Zamiast tego lepiej jest zapytać u źródła. Co ciekawe, takie przypomnienie podnosi samą sprzedaż – jest dobrym motywatorem do zakupów zanim najlepsza obecnie propozycja wygaśnie. Warto zatem ją sprawdzić. Wiadomość #2: Co Cię powstrzymało?Rzadziej wykorzystywana wiadomość w polskim świecie twórczyń i twórców, ale zdecydowania warta uwagi . Zbierasz osoby, które nie kupiły Twojego produktu w jeden segment i pytasz ich, dlaczego finalnie nie kliknęły „kupuję”. To może być krótka ankieta do wypełnienia, to może być kilka pytań otwartych. Gdy już opadną emocje związane z premierą, wiedza zebrana w takiej sytuacji pozwoli Ci podejść do sprzedaży z zupełnie nową lub przerobioną propozycją . Pamiętaj, że to jest Internet i oferta może cały czas się zmieniać. Widziałem okienka sprzedażowe, które poszły „tak sobie” za pierwszym razem, a po uwzględnieniu sugestii od użytkowników drugie otwarcie wypracowało bardzo dobre wyniki. Pamiętaj o tym!Podczas wysyłki powyższych wiadomości pamiętaj o tym, żeby odpowiednio segmentować swoją grupę odbiorców. Dobrze jest z niej wykluczyć z niej osoby, które już kupiły, ALE nawet jak tego nie zrobisz, to nic złego się nie wydarzy . Jeżeli zatem czujesz, że wszystko w sprzedaży Twojej książki / kursu / ebooka czy audiobooka masz ogarnięte jak w podręczniku, a pomimo tego sprzedaż produktu nie idzie jak trzeba, śmiało korzystaj z takich wiadomości. Zbierzesz wartościową wiedzę, a jednocześnie przypomnisz o swojej ofercie .
A teraz już czas na standardowe sekcje mojego newslettera dla Twórczyń i Twórców od Imker! Zapraszam: Materiały warte Twojego kliknięcia: – WYWIAD: Tworząc kursy, wsłuchuję się zawsze w potrzeby mam – wywiad z Karoliną Hyjek »
– WĄTEK NA TWITTER / X: Używasz Maca? Lista opcji, o których chciałbym wiedzieć wcześniej »
– WIDEO: Jak zebrać 5 tysięcy odbiorców newslettera w mniej, niż 48 godzin? »
– GRAFIKA: Moje zasady bycia założycielem (po osiągnięciu przychodów powyżej 10 milionów) » Darmowe wyzwanie dotyczące ecommerce od Imker!Jeżeli chcesz usprawnić realizację zamówień w Twoim sklepie internetowym, ale nie wiesz, jak to zrobić, to Ewa Bartnik z Imker przygotowała dla Ciebie w pełni darmowe, siedmiodniowe wyzwanie e-mail. Jeżeli chcesz wiedzieć:
to wyzwanie zdecydowanie jest dla Ciebie! Zapraszam do zapisu tutaj: |
Wypełnij ankietę – który z tych tematów bardziej Cię interesuje?
Ostatnie tygodnie były dla mnie i zespołu Imker bardzo intensywne. Pojawiliśmy się we Wrocławiu, a dwa tygodnie później byliśmy obecni na imprezie See Bloggers w Łodzi.
Miałem wtedy okazję do poprowadzenia dwóch prezentacji / warsztatów:
Bardzo dziękuję za Wasze opinie po tych prelekcjach i za aktywne odwiedzanie naszego stoiska!
Jako, że uważam, że dobrej wiedzy nigdy dość, chciałbym powtórzyć te tematy w internetowej formie.
Daj mi proszę znać, która z prezentacji jest dla Ciebie ciekawsza i postaram się od niej zacząć w najbliższym czasie:
Która prezentacja jest dla Ciebie ciekawsza? / Na jaką zapiszesz się w pierwszej kolejności?
- Twój pierwszy autorski produkt. Od czego zacząć, jak go stworzyć i sprzedać?
- Książki, ebooki i kursy online. Kulisy najlepszych kampanii sprzedażowych polskich twórców internetowych 2023/2024
Przy okazji też testuję ankiety w e-mailach
Na zakończenie
Znaleziony na profilu Psyche Wizard obrazek. Niech będzie Twoją dzisiejszą motywacją!
Tyle na dziś.
Za tydzień spodziewaj się ode mnie kolejnego maila na temat selfpublishingu oraz tworzenia i sprzedaży własnych produktów
w Internecie.
Do przeczytania!
Pozdrawiam
Krzysztof Bartnik / imker.pl
PS. Pamiętaj, że masz cały czas dostępne:
Pełne archiwum newsletterów »
Biznesplan do analizy opłacalności wydania książki » (dla selfpublisherów i nie tylko)
Linki do wszystkich materiałów z newslettera »
PS 2. Polecam Ci też szczególnie nasze akademie:
Akademia Self-Publishing »
Akademia Tworzenia Kursów »
Akademia Tworzenia Ebooków »