Dwie wartościowe wiadomości 📨

Zapisz się! » do newslettera i odbierz Biznesplan dla self-publisherów!

Dwie wartościowe wiadomości 📨

  z dnia: 25 czerwca 2024
Dzień dobry! 👋

Teoretycznie wszystko możesz zrobić „zgodnie ze sztuką”:

  • Tworzysz wartościowy produkt
  • Masz świetną stronę sprzedażową
  • Sprowadzasz na nią wartościowy ruch

… a mimo wszystko liczba zamówień nie wygląda, tak jak zakładał Twój plan.

Co zatem idzie nie tak?

Powodów takiego stanu rzeczy może być mnóstwo, jednak w tej sytuacji rekomenduję wysłanie dwóch wiadomości 🚀📬.

Pierwsza może uratować lub wzmocnić sprzedaż w obecnej kampanii.
Druga pomoże Ci przy kolejnej okazji.
Obie zaś pomogą przy okazji konstruowania oferty i rozbijania wątpliwości potencjalnych klientów.

Jakie to maile? ⬇️


Wiadomość #1: Co Cię powstrzymuje?

Tę wiadomość wysyłasz mniej więcej przed końcem preorderu, okresu premierowego czy okienka sprzedażowego (konkretna data ⏰).

Moment może być dowolny, jednak jestem fanem tego, by to było na finiszu całej kampanii sprzedażowej.

Przypominasz w niej, że sprzedajesz produkt, jak wygląda Twoja propozycja (idealnie: dlaczego jest najlepsza z możliwych) oraz pytasz wprost odbiorców, dlaczego jeszcze nie kupili.

Zachęcasz wtedy do klikania w „odpowiedz”.

Oczywiście nie zapominasz odpisać na wszystkie takie wiadomości (!) 😊

Dzięki temu mailowi poznajesz powody czy obawy osób, które zastanawiają się nad kupnem Twojego produktu czy usługi.

Być może nie do końca rozumieją Twoją propozycję.
Być może jakiś element oferty ich zniechęcił..
Być może coś jeszcze…

Jeżeli nie zapytasz wprost, to wówczas możesz tylko przypuszczać i snuć swoje teorie. Zamiast tego lepiej jest zapytać u źródła.

Co ciekawe, takie przypomnienie podnosi samą sprzedaż – jest dobrym motywatorem do zakupów zanim najlepsza obecnie propozycja wygaśnie. Warto zatem ją sprawdzić.


Wiadomość #2: Co Cię powstrzymało?

Rzadziej wykorzystywana wiadomość w polskim świecie twórczyń i twórców, ale zdecydowania warta uwagi 🧐.

Zbierasz osoby, które nie kupiły Twojego produktu w jeden segment i pytasz ich, dlaczego finalnie nie kliknęły „kupuję”.

To może być krótka ankieta do wypełnienia, to może być kilka pytań otwartych.

Gdy już opadną emocje związane z premierą, wiedza zebrana w takiej sytuacji pozwoli Ci podejść do sprzedaży z zupełnie nową lub przerobioną propozycją 🔄.

Pamiętaj, że to jest Internet i oferta może cały czas się zmieniać. Widziałem okienka sprzedażowe, które poszły „tak sobie” za pierwszym razem, a po uwzględnieniu sugestii od użytkowników drugie otwarcie wypracowało bardzo dobre wyniki.


Pamiętaj o tym!

Podczas wysyłki powyższych wiadomości pamiętaj o tym, żeby odpowiednio segmentować swoją grupę odbiorców.

Dobrze jest z niej wykluczyć z niej osoby, które już kupiły, ALE nawet jak tego nie zrobisz, to nic złego się nie wydarzy 🙌.

Jeżeli zatem czujesz, że wszystko w sprzedaży Twojej książki / kursu / ebooka czy audiobooka masz ogarnięte jak w podręczniku, a pomimo tego sprzedaż produktu nie idzie jak trzeba, śmiało korzystaj z takich wiadomości.

Zbierzesz wartościową wiedzę, a jednocześnie przypomnisz o swojej ofercie 🌟.

 

A teraz już czas na standardowe sekcje mojego newslettera dla Twórczyń i Twórców od Imker! Zapraszam:


📰 Materiały warte Twojego kliknięcia:

📝 – WYWIAD: Tworząc kursy, wsłuchuję się zawsze w potrzeby mam – wywiad z Karoliną Hyjek »
Zapraszam do lektury najnowszej rozmowy z cyklu Historie Twórców. Tym razem na nasze pytania odpowiedziała Karolina Hyjek – autorka bloga Akademia BLW i Akademia Snu Dziecka, autorka kursów i warsztatów dla rodziców. W wywiadzie sporo wiedzy na start dla nowych osób, ale nie tylko.

 

🧵 – WĄTEK NA TWITTER / X: Używasz Maca? Lista opcji, o których chciałbym wiedzieć wcześniej »
Choć używam Maca od wielu lat, tak niektóre z opcji przedstawionych w tym wątku mnie zaskoczyło. A jedna nawet pozwoliła szybko „odgruzować” mój pulpit. Jeżeli znasz wszystkie możliwości w tym materiale – czapki z głów 🎩

 

🎬 – WIDEO: Jak zebrać 5 tysięcy odbiorców newslettera w mniej, niż 48 godzin? »
Louis Nicholls w 8-minutowym nagraniu pokazuje krok po kroku, jak uruchomił swój newsletter i zebrał bardzo dużą grupę subskrybentów. Wszystko pokazane krok po kroku, łącznie z treściami publikowanymi na social media czy nawet wysyłanymi w wiadomościach prywatnych do innych.

 

🖼️ – GRAFIKA: Moje zasady bycia założycielem (po osiągnięciu przychodów powyżej 10 milionów) »
Codie Sanchez, która już była gościnią tego newslettera, opublikowała na Twitterze / X swoją listę zasad bycia przedsiębiorcą. Ponad 600 tysięcy wyświetleń pokazuje, że świetnie się rozeszła, a ja potwierdzam, że zdecydowanie warto się z nią zapoznać. I teraz najlepsze – na tej grafice jest drobny błąd, a mimo to została opublikowana… Liczą się efekty, a nie drobne potknięcia!


💪🏆🏋️ Darmowe wyzwanie dotyczące ecommerce od Imker!

Jeżeli chcesz usprawnić realizację zamówień w Twoim sklepie internetowym, ale nie wiesz, jak to zrobić, to Ewa Bartnik z Imker przygotowała dla Ciebie w pełni darmowe, siedmiodniowe wyzwanie e-mail.

Wyzwanie 7 dni

Jeżeli chcesz wiedzieć:

  • co motywuje ludzi do robienia zakupów?
  • z jakich etapów składa się proces realizacji zamówienia?
  • jak usprawnić proces pakowania i na co zwracać uwagę przy wysyłce?
  • czy można, a jeśli tak, to w jaki sposób zredukować koszty wysyłek?
  • jak skrócić czas dostawy?
  • jakie czynniki mają wpływ na zadowolenie klientów?
  • jak ustalać cenę wysyłki dla klienta?
  • jak działać sprawniej i efektywniej?

to wyzwanie zdecydowanie jest dla Ciebie! Zapraszam do zapisu tutaj:

📋 Wypełnij ankietę – który z tych tematów bardziej Cię interesuje?

Ostatnie tygodnie były dla mnie i zespołu Imker bardzo intensywne. Pojawiliśmy się we Wrocławiu, a dwa tygodnie później byliśmy obecni na imprezie See Bloggers w Łodzi.

Miałem wtedy okazję do poprowadzenia dwóch prezentacji / warsztatów:

1️⃣ – Twój pierwszy autorski produkt. Od czego zacząć, jak go stworzyć i sprzedać?
2️⃣ – Książki, ebooki i kursy online. Kulisy najlepszych kampanii sprzedażowych polskich twórców internetowych 2023/2024


Bardzo dziękuję za Wasze opinie po tych prelekcjach i za aktywne odwiedzanie naszego stoiska!

Jako, że uważam, że dobrej wiedzy nigdy dość, chciałbym powtórzyć te tematy w internetowej formie.

Daj mi proszę znać, która z prezentacji jest dla Ciebie ciekawsza i postaram się od niej zacząć w najbliższym czasie:

⬇️ Która prezentacja jest dla Ciebie ciekawsza? / Na jaką zapiszesz się w pierwszej kolejności? ⬇️

Przy okazji też testuję ankiety w e-mailach 😎


💪 Na zakończenie

Znaleziony na profilu Psyche Wizard obrazek. Niech będzie Twoją dzisiejszą motywacją!

Motywacja na dzisiaj
„Łatwo jest fachowo wyglądać, jeżeli niczego jeszcze nie zrobiłeś.”

Tyle na dziś.

Za tydzień spodziewaj się ode mnie kolejnego maila na temat selfpublishingu oraz tworzenia i sprzedaży własnych produktów
w Internecie.

Do przeczytania!

Pozdrawiam
Krzysztof Bartnik / imker.pl​​

PS. Pamiętaj, że masz cały czas dostępne:
👉 Pełne archiwum newsletterów »
👉 Biznesplan do analizy opłacalności wydania książki » (dla selfpublisherów i nie tylko)
👉 Linki do wszystkich materiałów z newslettera »


PS 2. Polecam Ci też szczególnie nasze akademie:
🎓 Akademia Self-Publishing »
🎓 Akademia Tworzenia Kursów »
🎓 Akademia Tworzenia Ebooków »


Newsletter IMKER
Newsletter IMKER

email-icon facebook twitter youtube linkedin instagram whatsup