Dzień dobry!
Oto 125. wydanie newslettera dla Twórczyń i Twórców od Imker, które co tydzień, w każdy wtorek, ląduje w najlepszych skrzynkach pocztowych (dokładnie takich, jak Twoja :)).
Poprzednia wiadomość, pt. Akademia Tworzenia Kursów , miała współczynnik open rate na poziomie 56,7%, a w linki kliknęło
w niej 11,0% osób. Dziękuję!
W tym tygodniu podrzucam sporo linków, dlatego śmiało wybieraj najciekawsze dla siebie.
Zaczynam od prawdziwej perełki na temat self-publishingu:
Czego nauczyłem się, stawiając na samodzielne wydanie książki i odrzucając umowę wydawniczą o wartości 200 tysięcy USD…
Paul Millerd, autor książki „The Pathless Path”, gościł już kilka razy na łamach tego newslettera. Raz polecałem jego materiał o zmianie newslettera w książkę / ebooka, innym pokazywałem jak po partyzancku promuje swoją publikację, a jeszcze wcześniej odsyłałem do jego refleksji na temat pisania własnej książki.
Tym razem zapraszam Cię do przejrzenia prezentacji Paula na temat jego przygody z self-publishingiem, w której zachęca Autorki i Autorów do postawienia na siebie i zdecydowanie się na samodzielne wydawanie książki.
Prezentacja jest dosłownie napakowana ciekawymi przemyśleniami
i wnioskami.
Zebrałem dla Ciebie kilka najciekawszych:
- Ludzie ciągle nie doceniają potęgi posiadania własnej publiczności
- Cały czas powstają nowe narzędzia czy do wydawania książek czy rozwiązania, z których łatwiej skorzystać
- Wydając książkę samodzielnie można pracować na jej sukces nawet długo po dacie premiery
- Myśl o self-publishingu czy swojej książce długoterminowo, ale też nie przesuwaj w czasie daty startu
- W tradycyjnym modelu wydawniczym pozbawiasz się praw do swojego tytułu, przy samodzielnym wydaniu masz wiele opcji monetyzacji treści
- Prestiż z wydania książki u znanego na świecie wydawcy to już nie to samo, co kiedyś…
- Masz pełną kreatywną kontrolę nad własną książką i możesz testować różne metody promocji (nawet po to, by tylko o tym napisać)
- Uwaga, jaką poświęca Ci tradycyjny wydawca, jest bezpośrednio powiązana z rozmiarem Twojej społeczności (!)
- Nie trać czasu na początku na podejmowanie decyzji tradycyjny wydawca vs selfpublishing, tylko dopracuj swoją książkę.
W materiale źródłowym znajdziesz tego znacznie więcej, dlatego polecam Ci uważną lekturę całości:
Polecane wpisy w social media:
Rozbudowuję te sekcję newslettera i począwszy od dzisiaj znajdziesz tutaj już nie tylko moje wpisy, ale też inne, ciekawe publikacje, jakie zapisuję sobie podczas czytania serwisów społecznościowych.
Klikaj w tytuły, by przeczytać całość:
Czy wiesz, że nie musisz drukować swojej książki w tysiącach egzemplarzy?
Strach przed wydrukiem zbyt dużego nakładu paraliżuje wielu autorów. Nikt nie chce, żeby książki leżały potem miesiącami w magazynie. My zresztą też – wolimy je wszystkie od razu spakować i wysłać. Jak sobie z tym poradzić?
Też tak masz?
Jedną z trudniejszych rzeczy do robienia w świecie Twórczyń i Twórców jest tak naprawdę faktycznie wdrażanie otrzymanych porad.
Jak szybko przekonać się, że będziesz w stanie samodzielnie sprzedawać swój produkt w Internecie (taki jak książka czy kurs
)?
Wystarczy, że sprawdzisz swoje umiejętności czy zasoby na trzech poziomach sprzedaży /uproszczenie moje, celowe/
Jak sprawdzić, czy Twoja książka będzie sukcesem finansowym? Pomocne narzędzie dla Ciebie
Przypomnienie o naszym arkuszu dotyczącym wyliczania opłacalności projektu self-publishingowego, od którego cały czas najlepiej rozpoczynać przygodę z samodzielnym wydawaniem.
Jakim wydawcą jesteś, drogi self-publisherze?
Z ust Autorek czy Autorów
decydujących się na self-publishing
często pada taki argument, że tradycyjny wydawca
nigdy (przenigdy!
) NIE będzie tak dobrze promował książki, jak oni sami…
WIDEO: Pięć sposobów na zarobienie miliona dolarów jako pisarz – Nicolas Cole + Ali Abdaal
Jeżeli szukasz konkretnych wskazówek na temat tego, jak zarabiać w Internecie dzięki pisaniu, to zarezerwuj sobie ponad 2 godziny na dokładne przejrzenie / przesłuchanie tego wywiadu.
Ali Abdaal rozmawia z jednym z polecanych przeze mnie twórców – Nicolasem Cole. Bardzo dużo wiedzy skłaniającej do refleksji (czy chcesz pisać dla innych czy dla siebie, o nieudanym projekcie o nazwie agencja copywritingu, o tworzeniu płatnych produktów, o podejściu do pracy, motywacja do startu, itd.).
Szczególnie polecam wychodzenie od odbiorcy w kontekście naszej własnej twórczości. Warto sobie cały czas odpowiadać na pytania: dla kogo piszę? Co wyniesie z tego mój Czytelnik?
Nikt bowiem nie kupuje książki, nikt nie kupuje płatnego newslettera, nikt nie kupuje kursu… Odbiorcy kupują konkretny rezultat, który im zapewni produkt!
Dużo złota w tym materiale dla każdej Twórczyni czy każdego Twórcy, dlatego polecam:
Materiały warte Twojego kliknięcia:
– Artykuł: Jak Pat Walls zmienił Starter Story z weekendowego bloga do rozwijającego się biznesu o wartości 1,4 miliona dolarów rocznie »
Bardzo fajny artykuł na temat projektu Pata Wallsa, w którym opisane są zarówno jego początki oraz rozwój do obecnego poziomu.
– Wątek na Twitterze: Zaprojektowałem ponad 500 miniatur do YouTube. Oto, co warto wiedzieć » Thomas Frank podzielił się swoimi metodami na szybsze tworzenie skutecznych miniatur do filmów, jakie zamieszcza na YouTube. Znajdziesz tutaj porady jak praktycznie podejść do tego tematu. Bardzo dobry hack!
– Artykuł: Symbole i motywy w książkach – jak z nich korzystać, aby urozmaicić historię? » Istnieje wiele sposobów na urozmaicenie fabuły autorskiej książki i dodanie jej nuty tajemniczości. Jednym z nich są popularne motywy i symbole w literaturze – ich umiejętne wykorzystanie z całą pewnością sprawi, że twoje dzieło stanie się jeszcze ciekawsze i bardziej wartościowe. Co warto wiedzieć w tej kwestii?
– Poradnik: 25 pomysłów na marketing książek dla autorów » Dość ogólny materiał na temat marketingu własnej książki. Warto jednak cały czas mieć taką listę pod ręką i jeżeli nie wiesz, za co w tym momencie się zabrać, to z tą listą nie będziesz się nudzić.
– Wątek na Twitterze: Potrzebujesz 25 tysięcy odbiorców newslettera, by zarabiać 1 mln USD jako twórca? » Ciekawe spojrzenie na temat monetyzacji swojej twórczości od Matta Raglanda. Z jego opisu wynika, że potrzebujesz minimum 25 tysięcy subskrybentów newslettera i różnego rodzaju strumieni przychodów (pięć produktów), by zapewnić sobie przychody na poziomie 1 mln USD rocznie… Sprawdź, jak wyglądają obliczenia.
Tyle na dziś.
Za tydzień spodziewaj się kolejnej wiadomości ode mnie na temat selfpublishingu oraz tworzenia i sprzedaży własnych produktów
w Internecie.
Pozdrawiam
Krzysztof Bartnik / imker.pl
PS. Pamiętaj, że masz cały czas dostępne:
Pełne archiwum newsletterów.
Biznesplan do analizy opłacalności wydania książki (dla selfpublisherów i nie tylko).
Linki do wszystkich materiałów z newslettera.