Ponad 5 mln USD na sprzedaży książek. Co ta self-publisherka zrobiłaby inaczej?

Dzień dobry!

Zapraszam Cię do kolejnej edycji newslettera dla Twórczyń i Twórców od IMKER, która tym razem wyjątkowo pojawia się w Twojej skrzynce w środę (wczoraj było wolne). Kolejne wydanie standardowo we wtorek.

Ostatnia wiadomość, pt. Pięć materiałów dla Ciebie ⏩ ✍️, miała współczynnik open rate na poziomie 41,9%, a w linki kliknęło w niej 8,5% osób. Dziękuję!

Zaczynajmy!


Ponad 5 mln USD na sprzedaży książek. Co ta self-publisherka zrobiłaby inaczej?

Ash Ambirge to jedna z moich ulubionych autorek zagranicznych. Uwielbiam jej styl pisania, głównie za bezpośredniość i konkret, jaki wypływa z tekstów.

Ash na co dzień prowadzi bloga The Middle Finger Project i jest autorką książki o tym samym tytule (“Sztuka zarabiania na tym, co się lubi robić”) , którą miałem przyjemność wydać w Polsce (znajdziesz ją do kupienia na przykład tutaj).

Ash zarobiła na sprzedaży książek ponad 5 mln dolarów od początku swojej ścieżki, a niedawno opublikowała bardzo ciekawy artykuł na temat tegoco zrobiłaby inaczej, gdyby zaczynała swój biznes od nowa w 2022 roku.

Co self-publisherka zrobiłaby, jeżeli dzisiaj startowałaby ze swoimi działaniami w Internecie?

1. Uruchomiłaby newsletter, a nie stronę / bloga.
Oczywiście będzie potrzebna strona zapisu do newslettera, ale zamiast przeznaczać czas na dopieszczanie wyglądu bloga, znacznie lepiej zbierać zapisy do newslettera.

2. Napisałaby dwanaście najlepszych porad na dany temat.
Artykuły, które będą odpowiedziami na wszystkie pytania, jakie początkujący mogą zadać w danej dziedzinie.

3. Artykuły zamieniłaby na newslettery.
Idealnie jeżeli każdy będzie miał od 2 do 3 tys. słów.

4. Ustawiłaby automatyczną sekwencję.
Żeby wysyłać swoje maile automatycznie do każdego, kto zapisze się do newslettera. 3x w tygodniu nowa treść.

5. Przygotowałaby ofertę
Do sekwencji wiadomości dodałaby ofertę na swój produkt / usługę.

6. Szukałaby publiczności
Dopiero mając to wszystko powyżej, zaczęłaby się przejmować social mediami i zdobywaniem popularności => kierowaniem ludzi do newslettera.

7. Nauczyłaby się szybciej pisać dobre nagłówki
Kluczowa zdaniem Ash (i moim też) umiejętność w dobie tworzenia i dystrybucji treści cyfrowych.

Co sądzisz o takiej ścieżce?

Oczywiście każdy z punktów skróciłem do minimum i pełne ich rozwinięcie (a przy okazji próbkę tego, jak pisze Ash) znajdziesz tutaj.

Polecam ten artykuł bez żadnego wahania. To najlepszy tekst, jaki możesz dzisiaj przeczytać!


📖 Polecane artykuły z bloga IMKER:

1) 4 konkretne pomysły na zarabianie na wydanej książce (nie tylko sprzedaż bezpośrednia!) »
Istnieje więcej sposobów na zarobienie na publikacji, niż sprzedaż dużej liczby egzemplarzy.

2) Czy outsourcing magazynu to dobre rozwiązanie dla self-publisherów? »
Początkujący autorzy, którzy decydują się na wydanie własnej twórczości w modelu self-publishingu, często zastanawiają się, w jaki sposób najlepiej realizować zamówienia swoich czytelników oraz jak zorganizować odpowiednią przestrzeń magazynową.

3) Wydanie książki pod pseudonimem – czy warto? »
Czy warto wydać książkę pod pseudonimem, czy może lepiej pozostać przy własnym nazwisku? Na te i inne pytania odpowiadamy w tekście.


✍️ Opublikowałem ostatnio w social mediach:


Tyle na dziś.

Spodziewaj się zatem kolejnych wiadomości ode mnie na temat self-publishingu oraz sprzedaży własnych produktów w Internecie w najbliższym czasie.

Pozdrawiam
Krzysztof Bartnik / imker.pl​

PS #PomagamUkrainie

PS 2 Moja prośba na koniec – jeżeli w moim newsletterze jest coś ciekawego, to poleć go proszę jednej osobie. Przygotowałem nawet specjalną podstronę, na którą możesz odesłać znajomą lub znajomego: https://imker.pl/newsletter/.​ 🤟

facebook twitter youtube vimeo linkedin instagram whatsup