Pięć materiałów dla Ciebie ⏩ ✍️

Dzień dobry!

Jak co tydzień, zapraszam Cię do lektury nowego newslettera dla Twórczyń i Twórców od IMKER.

Moja poprzednio wysłana wiadomość, pt. Jak zbierać listę adresową? 📝 + okazje do marketingu na maj 2022 🛍️, finalnie miała współczynnik open rate na poziomie 46,6%, a w linki kliknęło 10,6% osób. Dzięki!

W dzisiejszym newsletterze znajdziesz:

​➡️ Raport o twórcach internetowych AD 2022 od Linktree
​➡️ Trzy praktyczne porady, których zastosowanie ulepszy Twoje teksty
​➡️ Krótka analiza prowadzenia niszowego wydawnictwa dla specjalistów IT
​➡️ Jak tworzyć skuteczny landing page do sprzedaży książek?
​➡️ Polecenie nowej książki o pisaniu angażujących treści w sieci

Zaczynajmy!


Raport o twórcach internetowych AD 2022 od Linktree

Zachodni serwis Linktree opublikował raport dotyczący rynku twórców internetowych. Zawsze lekturę tego typu materiałów zaczynam od końca, czyli sprawdzenia jak była robiona analiza i tutaj zebrano odpowiedzi od ponad 9,5 tys. osób.

Ciekawe wnioski z publikacji?

  • Zdecydowana większość ankietowanych twórców operuje w zakresie od 1 do 10 tys. obserwujących / fanów / subskrybentów.
  • Grupa doświadczonych twórców (3 i więcej lat na rynku) jest praktycznie taka sama jak początkujących (1-12 miesięcy) – 34% vs 36%.
  • Najczęściej na produkcję treści ankietowani przeznaczają 1-5 godzin tygodniowo, a drugiej kolejności 5-10 godzin. Mało kto poświęca tworzeniu więcej, niż 20 godzin na tydzień.
  • Ponad połowa przepytanych osób nie zarabia jeszcze na swojej działalności.
  • Twórcy najczęściej oferują do sprzedaży produkty fizyczne.

Cały raport Linktree jest do przeczytania tutaj.


Trzy praktyczne porady, które usprawnią redakcję Twoich tekstów

W myśl zasady, że zanim udzielisz komuś porady dotyczącej pisanie, warto przetestować ją na sobie i podzielić się wynikami, chcę Ci pokazać trzy porady od Dickie’go Busha (podane na Twitterze):

porady pisanie

U mnie wszystkie trzy punkty sprawdzają się znakomicie. Jedynie w ostatnim przypadku nie zmieniam ekranu do publikacji, lecz program.
Np. piszę w Google Docs, a później przerzucam to do iA Writer czy innego, prostego edytora.

Polecam przetestować na sobie!


Krótka analiza prowadzenia niszowego wydawnictwa dla specjalistów IT

Will Larson opublikował pod koniec 2021 roku swoją analizę założenia i prowadzenia małego wydawnictwa książek dla specjalistów z rynku IT.

Całość jest oparta o realia zachodnie oraz mocno uproszczona, jednak sporo rzeczy można przenieść też na polski grunt.

Warto zerknąć i policzyć.


Jak tworzyć skuteczny landing page do sprzedaży książek?

Jak w dobie współczesnego marketingu / sprzedaży obniżyć koszty CPA (akcji) i zwiększyć konwersję? Jednym z najlepszych sposobów na zrealizowanie tych założeń jest… stworzenie świetnego landing page produktowego 📄.

Skuteczny landing page powinien odpowiadać odbiorcy na najważniejsze pytania, takie jak (przykładowo):

✅ co to jest za produkt?
✅ co mi daje?
✅ dlaczego powinienem go kupić?
✅ kto już korzysta z tego produktu?
✅ czy inni są zadowoleni?
✅ czy to najlepszy moment na zakup danego produktu?
✅ jak mogę zdobyć ten produkt najszybciej?

Do tego powinna dojść atrakcyjna wizualnie forma, która spozycjonuje produkt, tak jak tego oczekujemy.

Omówmy to na przykładzie.

W piątek swoją premierę miała miejsce strona sprzedażowa dla nowej książki Miłosz Brzeziński, pt. Zaufarium.

Miłosz jest naszym (zadowolonym!) Klientem od wielu, wielu miesięcy. Jako jeden z pierwszych autorów korzystał z naszego softu do sprzedaży czy platformy do słuchania audiobooków, więc robienie z nami premiery nowej książki wydało się kolejnym dobrym krokiem we współpracy. Sam od zawsze byłem fanem jego pisania, jeszcze z czasów czytania magazynów o grach czy prób grania w RPG 🙂

Tworzenie landingu wzięliśmy na siebie w IMKER. Miłosz dał nam jasne wytyczne – książka jest w jego przypadku produktem premium (ponad 700 stron i ponad 30 godzin do słuchania w wersji audio, którą czyta autor!) i strona sprzedażowa miała dobrze oddawać ten charakter.

Postawiliśmy na czarny kolor, ładnie dopasowane elementy, dodaliśmy możliwość kupowania różnych wydań, zestawów oraz sekcję z najczęściej zadawanymi pytaniami i odpowiedziami. Nie zabrakło też fragmentu książki do pobrania, bez konieczność podawania e-maila.

Dodatkowo, zmieniliśmy również komunikację w samym sklepie i proces zakupowy, gdyż „Zaufarium” znajduje się w przedsprzedaży – premiera książki odbędzie się pod koniec maja, zaś pozostałe książki autora są dostępne od ręki.

Efekt 1? Znaczący wzrost transakcji w sklepie Miłosza od momentu premiery i opublikowania pierwszej informacji o książce. Z przyjemnością będziemy wysyłać wszystkie podpisane egzemplarze pod koniec przyszłego miesiąca.

Efekt 2? Miłosz zlecił nam kolejny projekt do wykonania, jeszcze ciekawszy… 🙂

Jeżeli zatem myślisz, jak zmniejszyć koszty reklam i poprawić konwersję, spróbuj podejścia z budową dedykowanych landing page. A ja pozbieram dla Ciebie więcej danych na potwierdzenie moich słów przy kolejnych stronach tworzonych dla klientów…

Przy okazji polecam Ci jeszcze lekturę moich archiwalnych wpisów na temat tworzenia stron sprzedażowych (ciągle aktualne):


Polecana książka: „The Art and Business of Online Writing” – Nicolas Cole

książka pisanie

Nowość w moim prywatnym podium książek o pisaniu. Dla mnie książka-odkrycie ostatnich miesięcy i często do niej wracam.

Do zdobycia od ręki jako ebook, a na książkę drukowaną chwilę trzeba poczekać. Tylko po angielsku.

Nicolas Cole to człowiek skoncentrowany na pisaniu do Internetu i właśnie o tym jest ta publikacja.

Jak wygrać w grze na przyciągnięcie i utrzymanie uwagi czytelnika scrollującego stronę? Tutaj znajdziesz konkretne odpowiedzi na to pytanie.

W środku „The Art and Business of Online Writing” nie brakuje przykładów świetnych tytułów czy nagłówków, przykładów tego, jak konstruować artykuły na różny temat, jak budować samą dynamikę tekstu. Jak i kiedy edytować teksty po napisaniu, żeby nie wyszedł z tego Paulo Coelho biznesu.

O taki efekt (w Internecie) chodzi!

Przeczytaj też: Self-publishing krok po kroku: przegląd książek o… pisaniu książek »


Tyle na dziś.

Spodziewaj się zatem kolejnych wiadomości ode mnie na temat self-publishingu oraz sprzedaży własnych produktów w Internecie w najbliższym czasie.

Pozdrawiam
Krzysztof Bartnik / imker.pl​

 

PS #PomagamUkrainie

PS 2 Moja prośba na koniec – jeżeli w moim newsletterze jest coś ciekawego, to poleć go proszę jednej osobie. Przygotowałem nawet specjalną podstronę, na którą możesz odesłać znajomą lub znajomego: https://imker.pl/newsletter/.​ Dziękuję! 🤟

facebook twitter youtube vimeo linkedin instagram whatsup