Jak zbierać listę adresową? 📝 + okazje do marketingu na maj 2022 🛍️

Dzień dobry!

Zapraszam Cię do kolejnej edycji newslettera dla Twórczyń i Twórców od IMKER, który w każdy wtorek ląduje w najlepszych skrzynkach mailowych (czyli Twojej).

Ostatnia wiadomość, pt. Ile kosztują reklamy na Facebooku i w Google? Mixtape vol. 9 ▶️ 💿, miała współczynnik open rate na poziomie 44,9%, a w linki kliknęło 9,6% osób. Dziękuję!

Nie wysyłałem tym razem kampanii ponownie do wszystkich, którzy jej nie otworzyli (ze względu na święta).

Kontynuuję zapowiedziane pisanie na social media. Opublikowałem w sumie sześć wpisów:

  1. Korekta na rynku e-commerce 📊
  2. Newsletter, który warto subskrybować 📧
  3. Agency of one, czyli agencja jednoosobowa 🙋‍♂️
  4. Dwie różne kampanie sprzedażowe, jeden wspólny mianownik 📈
  5. 📚 Trzy rewelacyjne książki – nauczą Cię pisać teksty, obok których nie można przejść obojętnie!
  6. 🧮 Dwa równania biznesowo-życiowe, z procentami w tle

Jeżeli ciekawi Cię któryś z tych tematów, to wszystkie znajdziesz na moim Facebooku czy LinkedIn.

Na wrażenia i odpowiedź na pytanie „czy coś daje codziennie pisanie na social media?” jeszcze zbyt wcześnie. Zobaczymy, jak będą wyglądać kolejne dni. Na razie docieram się z procesem.

Zapraszam Cię do dzisiejszych tematów ⬇️


Zbieranie listy e-mailowej. Najlepsze praktyki

Pod jednym z wpisów na serwisach społecznościowych Anna (pozdrawiam serdecznie!) poprosiła o treści na temat tego, jak skutecznie zdobywać nowe kontakty na naszej liście adresowej.

To ciekawe zagadnienie, a jako że w newsletterze było już kilka materiałów dotyczących zbierania adresów, przytaczam je dla przypomnienia poniżej:

1) Jak zachęcić czytelników bloga do subskrypcji newslettera? – wprowadzenie do tematu

2) Jak zdobyć 1000 pierwszych subskrybentów? Konkretne sposoby – lista, jaką przygotował Stew Fortier. Oprócz swoich sposobów, Stew odsyła także do innych, ciekawych wątków na Twitterze, które opisują podobne działania. Warto zerknąć!

3) Jak budować listę e-mail marketingową? KONKRETNY system na pozyskiwanie 1000+ subskrybentów newslettera – to jest poradnik, do którego trzeba podchodzić na kilka razy… I to nie ze względu na jego długość (a jest zacna), tylko na liczbę faktycznych porad, jakie znajdziemy w środku!


19 Niewygodnych Prawd, których lepiej nie zapominać

Idealna infografika na wtorkowe (a raczej „poniedziałkowe po świętach”…) rozruszanie myślenia. Spisane przez Dickie Busha oraz narysowane przez Sachin Ramje.

Fragment:

 

Zatrzymaj się po każdym zdaniu na dłużej… A później bierz się do pracy!

 


Historie Twórców: Red Lipstick Monster

Na blogu IMKER pojawił się nowy wywiad z cyklu „Historie Twórców”.

Tym razem Bartek Przybyszewski przepytał Ewę Grzelakowską-Kostoglu, czyli Red Lipstick Monster – jedną z najpopularniejszych polskich influencerek, która w tym roku będzie świętowała 10 lat działalności na YouTubie.

Wywiad dotyczy działań Ewy na rzecz Ukrainy, ale nie tylko.

 

Fragment na zachętę:

Co robiłaś przed przejściem na influencing?
Byłam bardzo nieszczęśliwa zawodowo, szukałam swego miejsca i nie mogłam go znaleźć.
Jestem z wykształcenia pedagożką i kosmetolożką, przez lata byłam też piercerką, i to bardzo dobrą. Miałam sporo klientów. Ale to nadal nie dawało mi pełnej satysfakcji.
Chciałam działać jako wizażystka i szkoleniowiec jednocześnie, a dwa kierunki, które ukończyłam, teoretycznie powinny mnie pchnąć w tym kierunku.
Mieszkałam wtedy we Wrocławiu i na miejscu takiej pracy znaleźć nie mogłam.
Zdarzało mi się nawet usłyszeć wprost, że za wygląd nie dostanę pracy, nawet pomimo kompetencji…

Kalendarz okazji marketingowych na maj 2022

Do końca kwietnia już niewiele ponad tydzień, dlatego dobrym pomysłem jest zaplanowanie swoich działań marketingowych na maj.

Kolejny miesiąc (oprócz – mam nadzieję – ładnej pogody) przyniesie wiele świetnych okazji do promocji produktów dla Twórczyń i Twórców, z których warto skorzystać.

Pod ręką miej także kalendarz świąt nietypowych.

Oto kilka ciekawych okazji do wykorzystania w maju 2022:

 

Zaplanuj swoje komunikaty sprzedażowe z wyprzedzeniem i pamiętaj, by uwzględnić kilka dni na wysyłkę złożonych zamówień po przeprowadzeniu kampanii.

Chyba że wysyłasz paczki razem z nami w IMKER to spokojnie jeden, maksymalnie 2 dni robocze wystarczą 😎


Tyle na dziś.

Spodziewaj się zatem kolejnych wiadomości ode mnie na temat self-publishingu oraz sprzedaży własnych produktów w Internecie w najbliższym czasie.

Pozdrawiam
Krzysztof Bartnik / imker.pl

PS Mam do Ciebie prośbę – poleć proszę ten newsletter jednej osobie. Przygotowałem nawet specjalną podstronę, na którą możesz odesłać znajomą lub znajomego: https://imker.pl/newsletter/.

Wielkie dzięki! 🤟

PS 2 #PomagamUkrainie

facebook twitter youtube vimeo linkedin instagram whatsup