Na czym (i ile) zarabiają Twórcy w Internecie? 💰

Dzień dobry! 👋

Śmieję się, że przez moment chciałem dać inny temat tego newslettera.

Miał on brzmieć: „Jakie wyniki miał newsletter o wynikach polecenia od Michała Szafrańskiego?”, bo nie spodziewałem się, że aż tak „siądzie” i zostanie ciepło przez Was przyjęty…

Moja poprzednia wiadomość, pt. Ile daje polecenie od Michała Szafrańskiego? 🔎 🕵️ miała bowiem współczynnik open rate na zawrotnym poziomie 67,0%, a w linki kliknęło w niej 15,6% osób. Dziękuję!

Cieszę się też, że nie krępujecie się z naciśnięciem „odpowiedz” i napisaniem mi paru zdań od siebie. To bardzo cenny feedback. Dzięki temu moja wiadomość często (i szybko) zmienia się w ciekawe konwersacje. Zapraszam do częstszego odpisywania!

A teraz życzę Ci miłej lektury 76. wydania newslettera dla Twórczyń i Twórców, które dzięki IMKER trafia do najlepszej skrzynki pocztowej (znaczy Twojej 😎) w każdy wtorek.


📙 Raport dla Twórczyń i Twórców internetowych od The Tilt

Zgodnie z zapowiedzią z poprzedniego tygodnia, wgryzłem się mocniej w raport dotyczący rynku Twórczyń i Twórców internetowych, jaki opracował serwis The Tilt.

Przepytano w nim ponad 1050 osób, z czego 3/4 posiada już swój biznes online, a pozostali dopiero zamierzają go uruchomić.

Moje notatki z raportu dla Ciebie:

  • Największa grupa Twórczyń i Twórców dopiero zaczyna zarabianie w sieci — notuje pierwsze przychody z tej działalności i planuje dalsze kroki.
  • Główne kanały docierania z informacjami do odbiorców to: social media, newslettery oraz własny blog.
  • Twórcy w niewielkim stopniu korzystają z płatnych form promocji własnych publikacji.
  • Najczęściej pojawiającym się sposobem zarabiania jest konsulting, a dalej wydawanie kursów internetowych oraz tworzenie własnych produktów (ze szczególnym wskazaniem na książki).
  • Kluczowe wyzwania Twórców to przede wszystkim pomysły na docieranie do nowych odbiorców oraz monetyzacja treści.
  • Średnie zarobki badanych Twórców przekraczają 100 tysięcy dolarów w skali roku. Aż 44% badanych wskazuje, że to ich główne źródło utrzymania.
  • Biznesy Twórców „ruszają z miejsca” mniej więcej po 2 latach regularnej działalności, a pierwsze zarobki statystycznie pojawiają się po około 6 miesiącach działalności.

Kilka zrzutów ekranu:

raport 1

raport 2

raport 3

Link do raportu:

Pełną treść raportu znajdziesz TUTAJ »


📖 Materiały, które warto przeczytać:

1️⃣Jak stać się pełnoetatowym twórcą jako programista – kontrowersyjne porady »
Jeden z tych artykułów, którego polecenie odkładałem w czasie. Gergely Orosz pisze o co chodzi w „byciu twórcą w Internecie” i mogę podpisać się pod jego słowami. Mindset przedsiębiorcy staje się tutaj kluczowy jeżeli chcesz działać długoterminowo. Jak się przygotować do działań i na czym konkretnie zarabiać? Odpowiedzi w środku tekstu.

​​2️⃣Dzieci i nastolatki spędzają teraz więcej czasu oglądając TikTok niż YouTube »
Fakt warty odnotowania i wbicia sobie do głowy. Jeżeli celujemy z naszymi treściami, produktami czy usługami do młodszej publiczności, to TikTok powinien być kierunkiem, w jakim zmierzamy z komunikatami marketingowymi. A tutaj dobry poradnik jak pozyskiwać zamówienia z TikToka za pomocą reklam (z newslettera #73).

​3️⃣Jak podejść do tematu SEO jako zupełnie nowy Twórca »

Prosty poradnik, który wykłada podstawy związane z optymalizacją treści pod kątem wyszukiwarek. W środku treści o tym, co zupełnie nowa twórczyni czy nowy twórca może zrobić, by wypadać w rankingach szukania wyżej. Ciągle są dobre nisze do zajęcia lub tematy, których inni nie poruszyli!

​4️⃣69 pytań biznesowych, które należy sobie zadać »

Bardzo fajna lista pytań, jakie należy sobie zadawać co jakiś czas prowadząc swój biznes. Sporo z nich może nakierować Cię na nowe tory lub przywrócić na wcześniej wybrane (jeżeli o nich zapomniano). Dobry przegląd tego, co możesz oferować i jak się dalej rozwijać.

​5️⃣Jak zbudować swój system usprawniający codzienną produktywność »

Ali Abdal opisuje temat budowania systemu, który docelowo ma usprawnić produktywność każdego dnia. Wszystko po to, by nasz umysł koncentrował się na tych sprawach, na jakich powinien, a nie na tych, do których nie został stworzony. Wymaga to wdrożenia i dyscypliny, ale może przełożyć się na świetne rezultaty!


✍️ Najnowsze publikacje na blogu (w tym dwa wywiady):

Jako, że w zeszłym tygodniu odpoczywałem z Rodziną na wakacjach, dzisiaj nie polecam moich wpisów z social media, tylko najnowsze artykuły na naszym blogu IMKER:

​➡️Historie Twórców: „Podcasty to wciąż nienasycony rynek” – wywiad z Markiem Jankowskim, MałaWielkaFirma »

– Podcasty wypełniają ci czas. A my nie umiemy w tej chwili nie robić nic. Media społecznościowe przy pomocy strzałów dopaminowych wyrobiły w nas taki nawyk, że musimy być czymś zajęci. I to jest z korzyścią dla podcastów, które włączamy, jak zmywamy naczynia czy jak robimy pranie. Włączamy je, żeby nie czuć, że marnujemy czas. Nawet, jeśli ręce, nogi czy oczy mam zajęte, to uszy wciąż mam wolne – mówi Marek Jankowski, autor podcastu Mała Wielka Firma.

​➡️Nie oceniaj książki po okładce? Czyli dlaczego warto zadbać o odpowiednią okładkę książki »

Z okładką książki jest trochę tak jak z opakowaniem artykułu spożywczego czy sklepową witryną. Większość konsumentów kupuje najpierw wzorkiem, a dopiero później sprawdza realną wartość danego produktu.

​➡️Historie Twórców: „Zawsze byłem leserem” – wywiad z Karolem Paciorkiem »

– Dla mnie celem jest zbudowanie takiej grupy osób, które stwierdzą, że nawet, jeśli nie wiedzą, kim jest dany gość, to posłuchają, bo lubią Imponderabilia. To tworzy nade mną nowy obowiązek: żeby prowadzić rozmowy tak, że nawet jeśli nie słyszałeś wcześniej o danej osobie, to i tak każdy znajdzie tu coś ciekawego dla siebie – mówi Karol Paciorek, współprowadzący “Lekko Stronniczych” i prowadzący talk-show o nazwie “Imponderabilia”.


📣 Na zakończenie — polecam Ci newsletter:

W myśl zasady „podaj dalej”, chcę Cię zaprosić do subskrypcji jednego z ciekawszych newsletterów, który sam czytam od kilku miesięcy.

Mowa o #52Notatki, za którymi stoi Przemysław Gerschmann.

W newsletterze Przemek dzieli się swoim doświadczeniem w budowaniu majątku, gromadzeniu wiedzy i zdobywaniu niezależności, a jako, że autor jest Doradcą Zarządu GPW i przy okazji wydawcą (a także Klientem IMKER), to zdecydowanie jest co czytać.

Treści dłuższe, wymagające skupienia. Mogą być dla Ciebie fajnym odkryciem.

Śmiało klikaj tutaj i dopisz się do newslettera Przemka, a później przeczytaj archiwalne wydania #52Notatki. Myślę, że Ci się spodobają!


Tyle na dziś.

Super, że czytasz moje wiadomości!

Spodziewaj się kolejnych newsletterów na temat self-publishingu oraz sprzedaży własnych produktów w Internecie w najbliższym czasie.

Pozdrawiam
Krzysztof Bartnik / imker.pl

facebook twitter youtube vimeo linkedin instagram whatsup