Jak zwiększać zaangażowanie odbiorców 📈

Zapisz się! » do newslettera i odbierz Biznesplan dla self-publisherów!

Jak zwiększać zaangażowanie odbiorców 📈

  z dnia: 3 lipca 2024

Dzień dobry! 👋

Czas na 171. wydanie newslettera dla Twórczyń i Twórców od Imker, który trafia do najlepszych skrzynek pocztowych – takich, jak Twoja 😉

Ostatnia wiadomość, pt. Dwie wartościowe wiadomości 📨, którą wysłałem do 3210 adresatów, miała współczynnik open rate na poziomie 57,5%, zaś w linki kliknęło w niej 4,7% osób. Dziękuję! 🤗

(Bez ponownej wysyłki do wszystkich osób, które nie otworzyły za pierwszym razem wynik byłby taki: 50,5% open rate oraz 4,3% kliknięć… Jak zwiększać te liczby? Swój sposób opisałem tutaj »)


W dzisiejszym newsletterze znajdziesz:

  • Jak zwiększać zaangażowanie odbiorców Twojego kursu online?
  • Jak wysyłamy tysiące paczek dziennie i pomagamy twórcom zarabiać?
  • Metoda 100 powtórzeń (tylko wtedy to rób!)
  • Czy da się zarobić na darmowym kursie online? Jeżeli tak, to ile?
  • Cztery automatyczne sekwencje e-maili, z których powinien korzystać każdy twórca
  • Jak założyć kanał na YouTube w 2024 roku
  • Zaproszenie na bezpłatny webinar „Twój pierwszy autorski produkt. Od czego zacząć, jak go stworzyć i sprzedać?”


Miłej lektury! 🚀


👩‍🏫 Jak zwiększać zaangażowanie odbiorców Twojego kursu online?

Jay Clouse opublikował na Twitterze / X swoje sposoby na to, by mieć więcej zaangażowanych kursantów, którzy nie tylko osiągną dla siebie dobre rezultaty, ale dadzą Ci wartościowy feedback na temat samego kursu.

To takie „telepatyczne” rozwinięcie mojego ostatniego newslettera, w którym pisałem o wysyłce dwóch wiadomości.

Otóż wspomniany Jay proponuje, żeby wysyłać ich… jeszcze więcej.

A dokładniej?

✅ Najbardziej podoba mi się pierwsza wskazówka: poproś nowych kursantów o to, żeby napisali zobowiązanie do ukończenia kursu i się pod nim podpisali. Myślę, że jeżeli nie emailem, to powinna być to pierwsza z lekcji w Twoich kursie online.

✅ Następnie w ciągu pierwszego tygodnia należy wysłać do nich wiadomość z pytaniem, jak idzie.

✅ Po 14 dniach od zakupu wysyłamy zaś automatycznego maila, czy nie mają jakichś pytań.

✅ A po 30 dniach prosimy ich o możliwość opisania ich wrażeń / historii / przemiany jako opinii na stronie kursu. Dodawanie na bieżąco takich referencji powinno przekładać się na większą sprzedaż.

To świetne porady, które zdecydowanie warto wdrożyć!

Świetna wiadomość jest taka, że każdą z takich wiadomości automatycznych bez problemu możesz ustawić w platformie kursowej od Imker. Poszliśmy nawet o krok dalej!

✅ Przede wszystkim masz u nas możliwość ustawienia automatycznej wiadomości, jeżeli ktoś kupił dostęp do kursu, ale się do niego nie zalogował!

✅ Następnie możesz ustawić wysyłkę emaili po ukończeniu dowolnej lekcji.

✅ Na koniec warto też wzmocnić radość z przejścia całego kursu (również wiadomość automatyczna) i zaprosić użytkownika do wygenerowania certyfikatu.

✅ Możesz też wysłać mu informację o wygaśnięciu dostępu do kursu i zaproponować przedłużenie na kolejny okres

To wszystko dzieje się dosłownie za pomocą kilku kliknięć:

Platforma Imker

Im więcej tego typu działań ustawisz, tym moim zdaniem szybciej zdobędziesz zadowolonego orędownika swojej pracy. A każda pozytywna opinia może przekonać kolejną osobę do zakupu.

Spróbuj podejść do wdrożenia swoich pomysłów i zerknij na to, co oferujemy dla autorów kursów poniżej:

🚚 Jak wysyłamy tysiące paczek dziennie
i pomagamy twórcom zarabiać?

To był najdłużej umawiany wywiad, ale z pierwszych opinii oglądających / słuchających wiem, że było warto czekać!

Miłosz Jarosiewicz rok temu zaprosił mnie do swojego podcastu „Jesteśmy w zapisie” i dzisiaj mogę dać Ci link do całego nagrania na YouTube.

Jesteśmy w zapisie x Imker

W rozmowie odpowiadam (między innymi) na takie kwestie czy pytania:

👉 Jak mając biuro przygotowane na wysyłkę maksymalnie 1000 paczek, udało nam się zrealizować wysyłkę 10 000 książek Michała Szafrańskiego i co się przy okazji nie udało
👉 Jak wyglądały moje pierwsze kroki jako twórca, bloger oraz przedsiębiorca – i czy z tego zrezygnowałem
👉 Czego nauczyłem się od największych twórców w Polsce i czego bym nie chciał w swoim życiu
👉 Czy były momenty, gdy chciałem ze wszystkiego zrezygnować
👉 Czym różni się wydawanie książki w self-publishingu od współpracy z wydawnictwem
👉 Jaki wpływ ma na mnie prowadzenie firmy ze swoją Żoną
👉 Jak wyglądało przyjęcie na pokład firmy zewnętrznego inwestora, i jak go znaleźliśmy

 

Miłosz zrobił bardzo fajny research przed rozmową i poruszył sporo kwestii, o których jeszcze publicznie nie opowiadałem (wielkie dzięki!).

Jeżeli chcesz wiedzieć trochę więcej o tym, kim jest osoba, której słowa czytasz co tydzień i jak wygląda biznes twórców internetowych z mojej perspektywy, to zapraszam:

📰 Materiały warte Twojego kliknięcia:

➡️ Metoda 100 powtórzeń (tylko wtedy to rób!) »
Josh Spector opublikował drogowskaz dla wszystkich, którzy chcą ruszyć z nowymi projektami. Otóż zastanów się na początku, czy jesteś gotów zrobić to sto razy. Niezależnie od tego, czy chodzi o newsletter czy pisanie w social media czy uruchamianie sprzedaży. Jeżeli myśl o 100. powtórzeniach Cię przeraża, to może raczej nie warto? Takie podejście wymusza też myślenie długoterminowe, bardzo przydatne zwłaszcza jak dopiero startujesz.

➡️ Czy da się zarobić na darmowym kursie online? Jeżeli tak, to ile? »
Webowa wersja newslettera projektowego od Jakuba Mrugalskiego, w którym dzieli się case study z wypuszczenia darmowego kursu, na którym… zarobił ponad 27 tysięcy złotych. Jak to zrobił, jaki był efekt uboczny wypuszczenia bezpłatnego kursu online, itd. – znajdziesz to w tym materiale. Warto zapisać się też do samego newslettera Jakuba!

➡️ Cztery automatyczne sekwencje e-maili, z których powinien korzystać każdy twórca »
Jeżeli budujesz swoją listę mailingową, to zdecydowanie warto stworzyć i optymalizować 4 automatyczne sekwencje: powitalną (największy open rate), odzyskiwania (jeżeli ktoś dłuższy czas nie otwiera Twoich wiadomości), sprzedaży i uruchomianą w określonym momencie (zdarzeniu wykonanym przez użytkownika). Szczegółowa rozpiska w tym poradniku.

➡️ Jak założyć kanał na YouTube w 2024 roku »
Założenie kanału na YouTube to ciągle świetny sposób na dziele się swoją pasją, budowanie marki i zarabianie pieniędzy. W tym poradniku Pat Flyyn szczegółowo opisuje jak się zabrać za ten temat krok po kroku. To też świetny przykład ciągle aktualnego, evergreenowego contentu, który wystarczy co jakiś czas odświeżać (zobacz na rok w url poradnika).

👩‍💻🧑‍💻 Bezpłatny webinar „Twój pierwszy autorski produkt. Od czego zacząć, jak go stworzyć i sprzedać?”

Jeżeli zastanawiasz się, czy to dobry moment na Twój pierwszy autorski produkt, ale nie wiesz od czego zacząć, jak go stworzyć i – co najważniejsze – jak go sprzedać…

To weź udział w darmowym webinarze „Twój pierwszy autorski produkt. Od czego zacząć, jak go stworzyć i sprzedać?”.

👉 Już za trzy tygodnie, 25 lipca (czwartek) o godz. 11:00 wprowadzę Cię w świat ekonomii twórców w Polsce!

Webinar promo

Podczas tego spotkania pokażę Ci:

✅ kiedy jest dobry moment, aby zacząć sprzedawać swoje produkty?
✅ od czego zacząć?
✅ jak sprawdzić, czy Twój pomysł ma sens?
✅ jak oszacować, czy Ci się to opłaci?
✅ jak sprzedawać, aby odnieść sukces?

Wyjdziesz z tego spotkania nie tylko z wiedzą, ale przede wszystkim z konkretnymi krokami i sprawdzoną ścieżką do realizacji swoich planów!

Więcej informacji o webinarze znajdziesz na tej stronie, ale skoro już subskrybujesz mój newsletter, to wystarczy, że klikniesz w poniższy przycisk – wówczas wyślę Ci informacje o tym wydarzeniu i link do spotkania na żywo!

💬 Na zakończenie:

Znaleziony w Internecie cytat, bardzo dobry na wakacje:

„Never quit something that makes your heart smile. You may pause. You may take longer, but just don’t quit.”

=

„Nigdy nie rezygnuj z czegoś, co sprawia, że w Twoim sercu pojawia się uśmiech. Możesz na chwilę się zatrzymać. Możesz potrzebować więcej czasu, ale nigdy
z tego nie rezygnuj.”


Tyle na dziś.

Za tydzień spodziewaj się ode mnie kolejnego maila na temat selfpublishingu oraz tworzenia i sprzedaży własnych produktów
w Internecie.

Do przeczytania!

Pozdrawiam
Krzysztof Bartnik / imker.pl


PS. Pamiętaj, że masz cały czas dostępne:
👉 Pełne archiwum newsletterów »
👉 Biznesplan do analizy opłacalności wydania książki » (dla selfpublisherów i nie tylko)
👉 Linki do wszystkich materiałów z newslettera »


PS 2. Polecam Ci też szczególnie nasze akademie:
🎓 Akademia Self-Publishing »
🎓 Akademia Tworzenia Kursów »
🎓 Akademia Tworzenia Ebooków »


Newsletter IMKER
Newsletter IMKER

email-icon facebook twitter youtube linkedin instagram whatsup