fbpx
Zapisz się! » do newslettera i odbierz Biznesplan dla self-publisherów!

Jak zachęcić czytelników bloga do subskrypcji newslettera?

  z dnia: 8 września 2021

Prowadzenie bloga to nie tylko regularne publikowanie interesujących treści, ale również rozwijanie go pod kątem zdobywania nowych czytelników. Niezwykle ważne jest także budowanie więzi z osobami, które są już częścią twojej blogowej społeczności. Najlepszym narzędziem do tego typu działań jest oczywiście lista mailingowa. Jak jednak zachęcić odbiorców do subskrypcji newslettera?

W poniższym artykule opisujemy takie kwestie jak:

  • Dlaczego czytelnik powinien zasubskrybować twój newsletter?
  • Widoczność
  • Komunikat
  • Zadbaj o lead magnet, czyli wartość dodaną
  • Rozwijaj bloga!
  • Nie odpuszczaj

Dlaczego czytelnik powinien zasubskrybować twój newsletter?

Zanim podejmiesz konkretne kroki w kierunku rozwoju swojego bloga i bazy mailingowej, odpowiedz sobie najpierw na niezwykle ważne pytania:

  1. Co subskrypcja newslettera da twoim czytelnikom?
  2. Dlaczego powinni zapisać się do twojej listy mailingowej?
  3. Jaką wartość dadzą im treści newslettera?

Zanim zaczniesz przekonywać do subskrypcji odbiorców bloga, musisz najpierw przekonać samego siebie, że twój newsletter jest czymś wyjątkowym i wartym uwagi.


Widoczność

Jeśli decydujesz się na budowanie bazy mailingowej, to zadbaj przede wszystkim o dobrą widoczność opcji zapisu do newslettera.

Nie chodzi oczywiście o to, aby czytelnik po wejściu na stronę spotkał się z ogromnym oknem i napisem ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA JUŻ DZIŚ! Takie działania bardziej irytują, niż ciekawią, dlatego należy w tym przypadku zachować zdrowy rozsądek i poczucie estetyki.

Najlepiej wykorzystać pop-up’y, czyli małe okienka, które pojawiają się na stronie w trakcie trwającej sesji.

Drugą skuteczną opcją jest umieszczenie opcji zapisu do newslettera zaraz przy polu z komentarzami. Osoba dodająca komentarz może wówczas zaznaczyć tzw. checkbox, który automatycznie przypisze ją do twojej listy mailingowej.


Komunikat

Kwestią równie ważną co widoczność opcji zapisu do newslettera, jest komunikat zachęcający do tej czynności. Jeśli odpowiesz sobie na pytania zawarte w 1. punkcie tego artykułu, nie będziesz mieć większych problemów z dostosowaniem takiego komunikatu.

Warto wykorzystać tutaj język korzyści, czyli np. zamiast zdania: „zapisz się do mojego newslettera i bądź na bieżąco!‟ lepiej jest napisać: „zapisując się do mojego newslettera zyskasz dostęp do limitowanych treści!”. Dzięki takiemu rozwiązaniu nie tylko wzbudzisz ciekawość odbiorców, ale także wprost zakomunikujesz konkretną wartość płynącą z zapisu do listy mailingowej.

Ważne jest także regularne aktualizowanie komunikatu. Jeśli czytelnik twojego bloga przez kilka miesięcy będzie widział to samo okno z tym samym tekstem, w końcu przestanie zwracać na nie uwagę. Postaw zatem na różnorodność: testuj komunikaty i sprawdzaj, który zadziałał najlepiej.

Skutecznym zabiegiem jest zastosowanie w komunikacie społecznego dowodu słuszności, czyli np. informacji, że już ponad 200 osób zasubskrybowało twój newsletter i otrzymało w zamian darmową publikację na dany temat.


Zadbaj o lead magnet, czyli wartość dodaną

Aby nakłonić czytelników bloga do subskrypcji newslettera, najlepiej jest dać im coś wartościowego w zamian. Dobrym pomysłem jest napisanie e-booka, który zostanie udostępniony odbiorcom zaraz po zapisie do listy mailingowej. Treść e-booka powinna nawiązywać do tematyki twojego bloga, rozwiązywać jakiś problem odbiorcy lub zaspokajać jego ciekawość w danym temacie.

E-book nie musi mieć kilkuset stron. Ważne, aby streszczenie jego zawartości skutecznie przekonało czytelników do zasubskrybowania newslettera. Nie bój się komunikować, że e-book dostępny jest tylko dla takich osób.

Zamiast e-booka możesz także zaproponować odbiorcom darmowy rozdział swojej nowej książki.

Nie są to jednak jedyne lead magnety, które możesz wykorzystać. Kolejnym pomysłem jest nagranie materiału wideo, w którym np. wyjaśniasz jakąś skomplikowaną kwestię. Jeśli natomiast prowadzisz sprzedaż jakichś produktów, lub w niedługim czasie planujesz organizację spotkania z fanami, świetnym lead magnetem będzie np. kod rabatowy.


Rozwijaj bloga!

Pamiętaj, że nic tak nie zachęci czytelników do subskrypcji newslettera, jak jakość treści publikowanych na twoim blogu. To właśnie one są twoją największą wizytówką.

Jeśli będą ciekawe i angażujące, to odbiorcy sami będą prosić o więcej i tym samym z chęcią zapiszą się do listy mailingowej. Staraj się zatem nieustannie dbać o jakość publikowanych wpisów, postaw na wartościowy content i przyjemną szatę graficzną.


Nie odpuszczaj

W zdobywaniu nowych subskrybentów newslettera niezbędna jest cierpliwość i wytrwałość. Nie zniechęcaj się, jeśli początkowo zapisanych czytelników jest zaledwie kilku. Jeżeli konsekwentnie będziesz dbać o content na swoim blogu i ustalisz konkretną strategię w dążeniu do rozwoju newslettera, efekty z czasem na pewno się pojawią.

Aby przyciągnąć nowych subskrybentów newslettera, najlepiej wykorzystać wszystkie powyższe porady. Pamiętaj jednak, aby testować i sprawdzać co najlepiej zadziała w twoim przypadku. Wytrwale realizuj swój plan i dziel się wiedzą. Powodzenia!

PS. Nie zapomnij zapisać się do newslettera IMKER – formularz znajdziesz tutaj »

IMKER
IMKER

Firma IMKER od 2015 roku wspiera twórców i producentów we wprowadzaniu własnych produktów na rynek. Wyróżnia się kompleksowością usług - oferując m.in. doradztwo, usługi fulfillment, support (obsługa klienta) oraz SalesCRM (oprogramowanie do sprzedaży). IMKER prowadzi Twórców przez całość procesów związanych ze sprzedażą w internecie, od uruchomienia sprzedaży, poprzez przedsprzedaż, magazynowanie, pakowanie i wysyłkę, aż do profesjonalnej obsługi klienta i zwrotów.