Ile kosztują reklamy na Facebooku i w Google? Mixtape vol. 9 ▶️ 💿

Dzień dobry!

Jak w każdy wtorek, zapraszam Cię do kolejnej edycji newslettera dla Twórczyń i Twórców od IMKER.

Moja ostatnia wiadomość, pt. 3,5 tys. klientów w tydzień na szkoleniu online? Case study 🚀, miała współczynnik open rate na poziomie 52,6%, a w link tam dostępny kliknęło 9,6% osób. Dziękuję!

Ciągle duży wpływ na powyższe wyniki ma porada, żeby wysyłać newsletter ponownie, z innym tematem, do wszystkich, którzy nie otworzyli za pierwszym razem. Dwie minuty pracy, a statystyki rosną średnio o 10%. Warto to stosować i nie zapominać.

Od tego tygodnia testuję też coś zupełnie nowego.

Planuję codziennie publikować krótkie wpisy w swoich prywatnych social mediach – na Facebooku, na LinkedIn oraz na Twitterze.

Poruszana tematyka będzie wykraczała poza rynek twórców w Internecie. Będę pisał o e-commerce ogólnie, o ciekawych projektach internetowych czy podzielę się spostrzeżeniami biznesowymi.

Moja Żona, Ewa, pilnuje, żeby w tych przemyśleniach nie wyszedł mi Paulo Coelho, dlatego nie lękaj się 😎 Zapraszam do „śledzenia” mnie prywatnie oraz do interakcji.

Będę Cię stopniowo informował, jak idzie pisanie i ogólnie „co mi to dało” (o ile coś da…) i w czym to może pomóc Tobie.

A dzisiaj zapraszam Cię do najnowszego mixtape – zestawu ciekawych materiałów i inspiracji pochodzących z wartościowych źródeł. Poprzednie znajdziesz tutaj, w archiwum newslettera.

Zaczynajmy!


Ile kosztują reklamy na Facebooku i w Google? Coraz więcej…

Koszt reklam na Facebooku

Analiza kosztów reklam w serwisie społecznościowym Facebook oraz w wyszukiwarce Google. Dane dotyczą rynku e-commerce i pochodzą z około 200 sklepów, które monitoruje zespół Common Thread Collective. Myślę jednak, że i Twórcy internetowi mogą zgodzić się z tymi informacjami.

Koszty dla reklamodawców przedstawiają się następująco:

  • Facebook CPM (czyli koszt tysiąca odsłon) szacowany jest na 14,10 USD (wzrost opłat o 42,1%)
  • Facebook CPC (kliknięcie) to średnio 0,92 USD (wzrost opłat o 34,4%)
  • Google CPC to poziom 0,83 USD (wzrost opłat o 22,7%)

Tymczasem ROAS, czyli zwrot sprzedaży z reklam, systematycznie spada. Na Facebooku o 13,2% do 1,53, zaś na Google spada o 15% do poziomu 4,51.

W skrócie: płacimy za reklamy coraz więcej i mając oraz mniejszą skuteczność…

Zapraszam do przejrzenia szczegółowych informacji na stronie Common Thread Collective. Ciekawie wygląda zwłaszcza temat promocji w takie dni jak Black Friday.


10 wskazówek na temat tego, jak wygrywać na Tik Toku

Jak wygrywać na Tik Tok?

Meagan Loyst napisała rewelacyjny poradnik na temat tego, jak skutecznie radzić sobie z działaniami na Tik Toku. Choć jest skierowany oryginalnie do założycieli start-upów, to bez problemu każda Twórczyni czy każdy Twórca znajdzie tutaj coś dla siebie (oni także mają swoje firmy).

Z moich ulubionych wskazówek: podglądanie konkurencji, tworzenie materiałów inhouse, bycie przygotowanym na pierwszy viral (on na pewno nastąpi). Lektura poradnika zajmie chwilę, ale zdecydowanie warto!


„Złapałem grupę scammerów. Oto jak się na nich zemszczę”

Wyobraź sobie, że sprzedajesz kurs za minimum kilka tysięcy złotych, po czym trafiasz do miejsca, gdzie grupa użytkowników zrobiła na niego zrzutkę i udostępniają go sobie nawzajem… Oczywiście bez żadnego płacenia…

Taką historię opisuje Daniel Throssell i pokazuje krok po kroku jak poradził sobie z tego typu oszustwem. Od momentu znalezienia tematu, przez wniknięcie w struktury tej grupy, aż do jej zlikwidowania.

Polecam nie tylko dla tej historii, ale również ze względu na to, jak wszystko jest świetnie napisane.


Jak pozyskać 10 tys. odbiorców newslettera z informacjami lokalnymi?

Nathan Barry opisał jak rozwija lokalny newsletter dla miasta Boise w Stanach Zjednoczonych. Pokazuje jak zdobył pierwszych subskrybentów, jak powiększył bazę oraz z jakim odbiorem spotkał się jego newsletter. Na koniec czytamy, jak pomysł newslettera zamienia się w biznes, co wcale nie jest takie łatwe i wymaga sporych nakładów.

Pytanie: czy Twoim zdaniem taki lokalny newsletter sprawdziłby się w Polsce?


Jak YouTuber zbudował swoją społeczność (i biznes) na filmikach z lekcjami gry na gitarze

Song Notes - biznes YouTubera

Simon Owens w swoim newsletterze opisał szczegółowo historię Davida Potsa – YouTubera, który publikuje materiały wideo z instrukcjami, jak grać na gitarze popularne kawałki. Wszystko zaczęło się od „Let It Go” – piosenki z filmu Frozen.

David szukał sposobów na monetyzację swojej wiedzy i lekcji. Do tego celu wykorzystał serwis Patreon i połączył go ze swoją stroną internetową. Oprócz samych wideo, oferuje swoich fanom PDFy z nutami oraz dodatkowe materiały.

Ciekawa historia z jednym przesłaniem – nic nie dzieje się samo i potrzeba czasu, by zgromadzić dużą społeczność. David zaczął w 2013 roku. Tu nie mowy o overnight success, a tak to często jest postrzegane.


16 porad odnośnie używania Google Docs

Google Docs porady

Google Docs to jedno z najpopularniejszych narzędzi w IMKER, zaraz po wewnętrznym chacie i skrzynkach e-mail. Jak sobie ułatwić pracę w tej aplikacji? Na łamach serwisu freelance bold pojawił się poradnik ze wskazówkami, które usprawniają codzienną pracę. Sam na pewno przetestuję ukrycie wizualizacji kartki A4 podczas pisania. Więcej porad w samym materiale.


Dziesięć grafik w stylu LEGO, które sprawią, że zmienisz myślenie o swoim dniu

Na koniec polecam 10 grafik opublikowanych przez Kristin Portsmout na jej profilu na Twitterze. Ciekawy sposób na wizualizację swoich codziennych działań.

Moja ulubiona grafika poniżej:

LEGO życie


Spodziewaj się zatem kolejnych wiadomości ode mnie na temat self-publishingu oraz sprzedaży własnych produktów w Internecie w najbliższym czasie.

Pozdrawiam
Krzysztof Bartnik / imker.pl

PS Mam do Ciebie prośbę – poleć proszę ten newsletter jednej osobie. Przygotowałem nawet specjalną podstronę, na którą możesz odesłać znajomą lub znajomego: https://imker.pl/newsletter/.

Wielkie dzięki! 🤟

PS 2 #PomagamUkrainie

facebook twitter youtube vimeo linkedin instagram whatsup