Cześć !
Chyba nikomu nie trzeba tłumaczyć, po co autorom własna, zaangażowana społeczność 📣.
Kluczowe pytania są inne:
✅ Jak tę społeczność zgromadzić?
✅ Jak przekonać do zainteresowania własnymi treściami?
✅ Jak to zainteresowanie podtrzymywać?
✅ I w jaki sposób nie uzależniać się jedynie od kapryśnych zasięgów Facebooka?
Tego wszystkiego dowiesz się z mojego poradnika 📕 na temat budowania własnej społeczności w internecie. ⬇️
Cztery warunki sukcesu w self-publishingu (i nie tylko)
Wiele razy na naszym blogu wspominaliśmy (np. w tekście Siedem najczęstszych pytań o self-publishing czy w drugim odcinku podcastu “Dodaj do koszyka”), że autorzy i autorki, którym zależy na sprzedaży książki powinni: 👇
1️⃣ posiadać własną przestrzeń w internecie (strona www, blog)
2️⃣ zgromadzić wokół siebie zaangażowaną społeczność (odbiorcy newslettera, fani na Facebooku, obserwujący na Instagramie, subskrybenci na YT)
3️⃣ dostarczać wartościowe treści dla społeczności,
4️⃣ stworzyć książkę spójną z prezentowanymi treściami i tematyką swoich mediów.
Powyższy plan jest prosty i konkretny. ✅ Ciężko z nim dyskutować, wszystko jest logiczne – nic tylko brać się za jego realizację! W rzeczywistości na każdym kroku trafiamy na przeszkody, które blokują nasze pójście dalej.
Jak zatem podejść do tematu budowania własnej społeczności
w internecie, żeby nie zwariować i cały czas mieć poczucie, że idziemy
w dobrym kierunku? 🤔
Oto garść wartościowych wskazówek, które ułatwią start:
Spodziewaj się kolejnych wiadomości ode mnie na temat self-publishingu oraz sprzedaży książek w Internecie w najbliższym czasie.
—
Pozdrawiam
Krzysztof Bartnik / imker.pl