Cześć !
Mixtape to kompilacja utworów 🎹, z różnych źródeł czy albumów, połączona
w jedną, trafiającą do słuchacza składankę. 💿
Takie rozwiązanie świetnie sprawdza się w muzyce, dlatego przeniosłem je do newslettera. ⤵️
Mixtape dla Twórców? ⏩ 📼 to zestaw ciekawych materiałów i inspiracji pochodzących z wartościowych źródeł. Zbieram dla Ciebie konkretne porady (głównie z zachodu i po angielsku) oraz odsyłam Cię do oryginału.
Zapraszam Cię do drugiego wydania!
(Jeżeli chcesz przeczytać pierwsze, to znajdziesz je tutaj).
1️⃣ Co się dzieje w Internecie w każdej minucie 2021 roku?
Co 60 sekund online dzieje się mnóstwo niesamowitych rzeczy. 🌎
Tylko tyle czasu potrzeba na to, by na YouTube wgrano 500 godzin nowych treści czy opublikowano 695 tysięcy stories na Instagram.
W ciągu minuty poprzez WhatsApp czy Facebook Messengera wysyłanych jest 70 milionów wiadomości, a także – co ciekawe – wydawanych jest aż 1,6 mln dolarów.
Tak to wygląda na infografice:
Nie dziw się zatem, że cieżko przebić się ze swoimi treściami, by zdobyć uwagę odbiorcy. Ilość informacji może być przytłaczająca, trzeba wyróżniać się jakością.
2️⃣ Jak zdobyć więcej obserwujących na Instagramie (ale bez kupowania ich)
Kompleksowy, rzetelny poradnik, który pozwoli Ci szybciej zdobyć nowych obserwujących na Instagramie.
Nie ma tutaj drogi na skróty, bo oczywiście możesz „kupić” sobie audytorium, jednak to grozi banem, utratą zaufania, itd. 🚀
W tym artykule jest kilka założeń, np. to, że znasz swoją publiczność czy masz też dobrze zdefiniowanie cele.
Oprócz samych poleceń do wykonania, znajdziesz też realne przykłady zastosowań w komunikacji z odbiorcami (z różnych branż).
Siedem głównych wskazówek dla Ciebie:
- Spraw, by Twoja marka była bardziej ludzka
- Niech Twój przekaz będzie spójny
- Przygotowuj treści na różne etapy opracowanej ścieżki klienta
- Współpracuj z influencerami, żeby zwiększać zasięgi
- Wykorzystaj social proof
- Używaj sensownych hashtagów (a nie tych banalnych i oczywistych)
- Monitoruj wyniki i optymalizuj działania na ich podstawie
3️⃣ Jak przyspieszyć pisanie na co dzień? Zaczynaj od szablonu ✔️
Nicolas Cole na Twitterze pokazał, jak można sobie usprawnić pisanie na co dzień. 📝
Mnie osobiście przeraża pusta karta w edytorze tekstu, dlatego zwykle ruszam z pisaniem w notatniku (tak powstaje ten newsletter!), a dopiero później przenoszę się do programu (Google Docs).
Nicolas proponuje, żeby pójść krok dalej i utworzyć sobie odpowiednie szablony, które sprawią, że pisanie stanie się znacznie prostsze!
Wręcz będziesz mieć wrażenie, że połowa roboty jest już wykonana, pozostaje „tylko” dokończyć 😀
4️⃣ Dlaczego każda strona zapisu na newsletter wygląda niemal identycznie? Ponieważ to DZIAŁA!
Bardzo fajny, rozbudowany wątek na Twitterze (autor: Kolby Hatch) związany z prowadzeniem newslettera. Pokazuje on typowy (ale zarazem bardzo skuteczny!) układ strony zapisu.
Tego typu witryna musi zawierać odpowiednie sekcje – formularz zapisu, zdjęcie produktu (tutaj – wydania newslettera), dowód społeczny, a także idealnie mieć opcje testów A/B, żeby wybrać wariant najlepiej konwertujący.
Na obrazku wygląda to następująco:
Polecam lekturę całego wątku.
5️⃣ Kompleksowy poradnik na temat e-mail marketingu dla e-commerce
Jakby nie patrzeć, skoro jako Twórca sprzedajesz swoje produkty w Internecie, działasz w branży e-commerce.
A tutaj e-mail marketing może być jednym z najbardziej efektywnych kanałów dotarcia do klienta i generować największe współczynniki konwersji.
Dlatego zapraszam Cię do kompleksowego poradnika na temat e-mail marketingu dla e-commerce 📧, który obejmuje takie zagadnienia jak:
- ustawienia / wybór dostawcy platformy do wysyłek wiadomości
- budowanie listy adresowej
- automatyzację ścieżki powitalnej, porzuceń koszyka oraz po zakupie
- dopracowywania kampanii marketingowych
- tworzenia dobrych tytułów e-maili czy przycisków akcji
- testowania doręczalności wiadomości do odbiorców
- ustalania strategii e-mail marketingowej
Świetny, bardzo długi materiał, do którego warto często wracać!
6️⃣ Przy sprzedaż produktów postaw na wizualizację praktycznych zastosowań
Jeżeli możesz w prosty sposób pokazać potencjalnym klientom to, jak zastosowanie Twojego produktu wygląda w rzeczywistości, nie wahaj się ani przez chwilę! 🛒
Idealnie pokazać to zdjęciami czy filmikiem na stronie sprzedażowej na zasadzie „typowa rzecz” vs „oferowana przeze mnie rzecz!”.
Prosty przykład z Twittera – po lewej byle jaka torba do ćwiczeń, a po prawej oferowany produkt:
W ten sposób szybko i konkretnie pokazujesz, jak zmieni się życie klienta po zakupie Twojego produktu.
📜 Na koniec dzisiejszego mixtape cytat – mocno się z nim utożsamiam:
Świat (mediów i nie tylko) za bardzo idealizuje miliarderów. Zamiast Bezosa czy Zuckerberga zarabiających kolejny miliard dolarów, wolę zobaczyć 10 tysięcy niezależnych twórców, którzy zarabiają 100 tysięcy dolarów rocznie.
– Justin Jackson
Spodziewaj się kolejnych wiadomości ode mnie na temat self-publishingu oraz sprzedaży książek w Internecie w najbliższym czasie.
—
Pozdrawiam
Krzysztof Bartnik / imker.pl