Wszelkiego rodzaju materiały dodatkowe to niezwykle istotny element każdego kursu online. Nie tylko uatrakcyjniają całe szkolenie, ale umożliwiają ci również generowanie dodatkowych zysków. Jakie dodatki do kursu online warto przygotować i dlaczego to takie ważne? Zapraszamy do lektury kolejnego artykułu naszej Akademii dla twórców kursów, w którym omawiamy te kwestie.
Podstawą każdego kursu online są różnego rodzaju materiały dodatkowe, które pomogą odbiorcom lepiej zrozumieć kluczowe zagadnienia. Mogą mieć one formę lekcji bonusowych, specjalnie skonstruowanych notatek, instrukcji, opracowań czy ćwiczeń. Wszystko zależy tak naprawdę od specyfiki twojego szkolenia i tematyki, którą się zajmujesz. Co ważne, większość autorów kursów online dzieli materiały dodatkowe na te darmowe oraz dodatkowo płatne (lub dostępne w wyższym planie kursu). Jeśli np. jesteś autorem własnego poradnika, to doskonałym materiałem płatnym (lecz dostępnym w promocyjnej cenie) będzie właśnie jego egzemplarz.
Przynależność do społeczności
Aby zaangażować odbiorców w regularne i konsekwentne przechodzenie twojego kursu online, warto stworzyć zamkniętą społeczność, do której zaproszenie otrzymują kursanci (często jest to opcja dostępna za dodatkową opłatą). Tego typu społeczność możesz stworzyć np. za pomocą grupy na Facebooku. Wówczas odbiorcy zyskują poczucie przynależności do społeczności oraz możliwość prowadzenia dyskusji na temat konkretnych zagadnień z kursu. Jako swego rodzaju moderator, powinieneś podczas kolejnych lekcji inicjować różnego rodzaju aktywności i zapraszać do zadawania pytań. Tego typu inicjatywy motywują twoich odbiorców do przechodzenia kolejnych modułów, a informacje zawarte na grupie inspirują do dyskusji.
Wysyłka newsletterów
Kolejną rzeczą, którą zdecydowanie warto wdrożyć przy okazji tworzenia autorskiego kursu online, są specjalne newslettery, czyli regularne wysyłki mailingów do osób z bazy adresów. Newslettery to doskonała forma promocji własnego kursu, ponieważ możesz umieszczać w nich różnego rodzaju argumenty i kody rabatowe racjonalizujące zakup twojego szkolenia. To także świetny sposób na przekazanie nabywcom kursu dodatkowych, wartościowych materiałów: różnego rodzaju opracowań, analiz czy praktycznych porad. Newslettery również budują w twoich odbiorcach poczucie przynależności do określonej społeczności, co jeszcze bardziej zacieśnia waszą więź.
Spotkania 1:1 w formie konsultacji
Dla wielu odbiorców twoja osoba będzie swego rodzaju mentorem i autorytetem. Nic więc dziwnego, że kursanci będą próbowali nawiązać z tobą kontakt, by móc przedyskutować poszczególne zagadnienia. To doskonały powód do zorganizowania np. specjalnego spotkania online z nabywcami szkolenia lub zaoferowania im specjalnych konsultacji 1:1, podczas których będą oni mogli omówić z tobą niejasne kwestie lub po prostu się poradzić. Konsultacje możesz również dodać do najwyższego planu szkolenia w formie dodatkowego bonusu lub zorganizować konkurs, w którym będą one nagrodą.
Produkty fizyczne
Dodatki do kursu online to nie tylko materiały dostępne w formie online, ale również przedmioty fizyczne. Na co konkretnie warto postawić? Jeśli twój kurs dostępny jest w kilku wariantach cenowych, nabywcom najwyższego planu możesz zaproponować np. darmowy egzemplarz twojego poradnika lub spersonalizowany notatnik, który został zaprojektowany specjalnie w celu tworzenia notatek ze szkolenia. Możliwości w tym zakresie masz naprawdę wiele.
Certyfikat po zakończonym szkoleniu
Jak się z pewnością domyślasz, wielu odbiorców decyduje się na zakup kursu online z uwagi na możliwość uzyskania certyfikatu po zakończonym szkoleniu, który pozytywnie wpłynie na ich wizerunek wśród potencjalnych pracodawców czy klientów. Warto zatem już na etapie promocji kursu przekazać potencjalnym kursantom przejrzystą informację o imiennym certyfikacie, który otrzymają. Dla ciebie jego wystawienie to dosłownie kilka kliknięć, a dla twojego klienta naprawdę wielka rzecz.
Dlaczego materiały dodatkowe są tak istotne?
Materiały dodatkowe dołączane na różnych etapach twojego autorskiego szkolenia przede wszystkim podnoszą jego wartość i umożliwiają ci zwiększanie dochodów ze sprzedaży. Są także atrakcyjne z punktu widzenia samych odbiorców, którzy otrzymując różnego rodzaju dodatki, czują się wyróżnieni i często po prostu łatwiej im przyswoić pewne zagadnienia. Dzięki temu ty jako twórca budujesz z nimi relację i rozwijasz swoją społeczność, co jest niezwykle ważne podczas budowania własnej marki osobistej i kreowania swojego wizerunku eksperta.
Kolejny artykuł z naszego cyklu poświęcimy kwestiom sprzedażowym. Zastanowimy się, w jaki sposób najlepiej sprzedawać autorskie szkolenie i szczegółowo omówimy wszystkie możliwości. Już dziś serdecznie zapraszamy cię do lektury!