Cześć !
Dziękuję Ci za lekturę ostatniego newslettera, tj. 💿 Mixtape dla Twórczyń i Twórców ⏩ vol. 5.
Cała kampania miała wskaźnik open rate na poziomie 37,25%!
Rejestracja znaku towarowego – może i bywa nudna, ale jest niezbędna!
Przeklikałem sobie największych youtuberów w Polsce i do niedawna w pierwszej trójce tylko jeden miał zarejestrowany znak. – ten cytat z naszej najnowszej rozmowy mnie najbardziej szokuje.
Mikołaj Lech to rzecznik patentowy, autor bloga i kanału YouTube „Znaki towarowe” o prawnej ochronie marki.
Zaprosiliśmy go do rozmowy z cyklu Historie Twórców,, bo temat, którym się zajmuje jest bardzo ciekawy i konkretny. A często jest przez Twórczynie i Twórców pomijany…
Mikołaj Lech w rozmowie z Bartkiem Przybyszewskim omawia takie sprawy jak Apple vs ap.pl, popularna Ekipa i ich lody, czy nawet zastrzeganie własnego nazwiska jako znaku towarowego.
Podobnie jak on, jestem zaskoczony, że przy tak dużych zasięgach influencerów czy tak ogromnych pieniądzach, które są tam generowane, nikt nie pomyślał o zabezpieczeniu czy w ogóle o zadbaniu o własność intelektualną…
Więcej konkretów i porad w najnowszym wywiadzie:
BOK / support dla Twórców internetowych – jak to robimy w IMKER?
Codzienna praca w sklepie internetowym, a taki prowadzą przecież Twórczynie i Twórcy sprzedający własne produkty, to nie tylko dbanie o marketing i sprzedaż czy ofertę, ale także – a często przede wszystkim – o obsługę klienta.
Prowadzenie biura obsługi klienta jest według mnie idealną propozycją oszczędzającą czas dla obsługiwanych przez nas firm i nie wyobrażam sobie oferty IMKER bez usługi supportu.
Jako, że ciągle mamy początek nowego roku, zebrałem kilka statystyk na podsumowanie tego, jak rozwija się ta część naszej działalności.
Dane pochodzą z aplikacji HelpScout, z której korzystamy na co dzień w procesie obsługi klientów.
W ciągu całego 2021 roku pomogliśmy ponad 35 tysiącom klientów.
W poszczególnych miesiącach kształtowało się to następująco:
Oto lista najczęściej pojawiających się problemów, które rozwiązujemy:
- prośby o zmianę adresów
- pytania o termin realizacji zamówienia
- pytania o to czy płatność dotarła
- problemy z doręczeniem przesyłki
- prośby o połączenie zamówień
- prośby o interwencję u przewoźników
- prośby o wystawienie faktury pro form
- prośby o zmianę danych do faktury
- prośby o modyfikację zamówień
- pytania o wysyłki hurtowe pozasystemowe
W sumie w ciągu roku przeprowadziliśmy ponad 146 tysięcy „konwersacji” e-mail i wysłaliśmy ponad 68 tysięcy odpowiedzi. Do tego należy doliczyć rozmowy telefoniczne i inne sprawy realizowane na rzecz klientów (np. opracowywanie zestawień).
Nasz support cieszy się świetnymi opiniami zwłaszcza za błyskawiczne reagowanie na zapytania klientów.
Na 40% wszystkich wiadomości (w godzinach roboczych) reagujemy w czasie poniżej 15 minut i robimy wszystko, by każdy wątek zakończyć najpóźniej w ciągu 24 godzin:
Na co dzień obsługujemy klientów, którzy nadają u nas paczki, oferują wyłącznie produkty cyfrowe (jak audiobooki czy kursy), mamy też osoby bez żadnych dodatkowych usług – jesteśmy ich działem obsługi klienta.
Wszystko powyższe sprawia, że realnie oszczędzamy Twórczyniom i Twórcom roboczogodziny związane z odpisywaniem na e-maile klientów czy odbieranie telefonów, a oni mogą skupić się na sprzedaży i docieraniu z ofertą do nowych odbiorców.
Jeżeli nie korzystasz z delegowania zadań związanych z obsługą klienta, to zastanów się, być może support od IMKER byłby dla Ciebie świetnym rozwiązaniem w nadchodzących miesiącach!
Wielkie podziękowania dla wszystkich osób, które tworzą support od IMKER
na co dzień – Magdalenie, Elizie, Beacie, Iwonie, Ani, Julii, Iwonie, Pawłowi, Rafałowi i Lambertowi. Bez Was nie byłoby to możliwe! ❤️
Na zakończenie
Fragment książki The Messy Middle autorstwa Scotta Belsky’ego, dotyczący procesu pisania / tworzenia / sprzedaży… W sumie każdego:
Spodziewaj się zatem kolejnych wiadomości ode mnie na temat self-publishingu oraz sprzedaży książek w Internecie w najbliższym czasie.
—
Pozdrawiam
Krzysztof Bartnik / imker.pl
PS. Pomyśl o JEDNEJ osobie, której spodobałyby się treści z tego newslettera…
I śmiało podaj tego maila dalej 🙏
Przygotowałem nawet specjalną podstronę, na którą możesz odesłać znajomą lub znajomego: https://imker.pl/newsletter/.
Wielkie dzięki! 🤟