Dzień dobry!
W swojej książce „Sukces w relacjach międzyludzkich” Alex W. Barszczewski przedstawił wzór na wycenę wartości naszej wartości rynkowej.
Alex napisał, że:
Nasza wartość rynkowa = Umiejętności zawodowe x Umiejętność sprzedania siebie x nasze kontakty
Każdy z elementów należy możliwie jak najlepiej ocenić w skali od 1 do 10.
Najczęstszy scenariusz wyniku takiego działania wygląda niestety wygląda tak, że spotykamy na rynku osoby będące już specjalistami z doświadczeniem (umiejętności zawodowe 7-8), ale które posiadają słabe umiejętności sprzedania się (ocena 2) i bardzo ograniczony krąg znajomych (1).
Daje to: 7 × 2 × 1 = 14
(aż na – uwaga! – 1000 możliwych punktów)
Wniosek z tego jest taki, że podnoszenie samych umiejętności zawodowych przy tym równaniu zwiększa wartość rynkową, ale znacznie lepiej wypada koncentracja na umiejętnościach sprzedaży oraz rozbudowywaniu sieci kontaktów.
Jak pisał Alex, na powyższym przykładzie, jeżeli poprawimy sprzedaż i kontakty o 1, to przy niskich wartościach początkowych otrzymamy aż 200% wzrost wartości rynkowej.
7 × 3 × 2 = 42, czyli trzykrotny wzrost!
Pamiętam, że kiedy czytałem o tym pierwszy raz to mnie dosłownie „trafiło”. Że koncentracja na umiejętnościach to najczęstszy scenariusz fachowców, a zamiast tego znacznie lepsze efekty daje „sprzedawanie się” (w pozytywnym znaczeniu oczywiście) oraz poznawanie nowych osób.
A jak to przekłada się na rynkową wartość Twórcy internetowego?
Wydaje mi się, że jest bardzo podobnie.
Zacznijmy od zmiany samego wzoru. Przedstawiłbym go w następujący sposób:
Wartość rynkowa Twórcy internetowego = Wiedza / umiejętności zawodowe x Tworzenie treści x Zasięg w Internecie
I tutaj najczęstszy scenariusz, który sam obserwuje to dość dobra znajomość „swojego” tematu, a znacznie gorzej idzie z tworzeniem contentu (to męczące i wymagające i nużące…), nie wspominając o regularnym budowaniu REALNEGO zasięgu.
Czyli analogicznie jak powyżej, mamy 7 × 2 × 1 = 14 (na 1000 możliwych punktów!)
Koncentracja na drugim i trzecim składniku wzoru, czyli na tworzeniu contentu i zwiększaniu bazy odbiorców przyniesienie nam najszybsze efekty! Za tym idą też realne możliwości biznesowe, propozycje współprac czy okazje do tworzenia własnych produktów (co polecam we współpracy z Imker!).
Możemy pogadać, ile treści i jakiego należy obecnie tworzyć, ale mam takie przemyślenie, że ważniejsza od 100% jakości wydaje się być każda kolejna sztuka przekazanej treści.
Do tego należy dołożyć regularne budowanie zasięgu w Internecie i nie mam na myśli, tylko liczb bezwzględnych (ilu fanów, obserwujących czy subskrybentów newslettera), ale realne dotarcie do tych osób (social media – 1-10% max, newsletter na poziomie 40-60%).
I teraz my jako twórcy internetowi, podobnie jak typowi pracownicy dostępni na rynku, powinniśmy sobie raz na zawsze zakodować w głowie, że znacznie ważniejsze od researchu i poszerzania wiedzy jest tworzenie nowego contentu (to też może być remix wcześniejszego, np. wideo do tego samego tekstu!) oraz systematyczne (często mozolne) budowanie zasięgu!
Skupienie na tych elementach najszybciej podniesie Twoje wartość rynkową jako Twórcy internetowego.
Na co więc czekasz?
PS. Polecam przy okazji wszystkie książki Alexa i Karoliny (zwłaszcza te najnowsze!). Z przyjemnością spakujemy i wyślemy je do Ciebie!
Materiały warte Twojego kliknięcia:
Wywiad: Cała moja droga twórcza to próba przekazania ważnych treści w sposób zrozumiały – Piotr Stankiewicz »
Jeżeli miałbym polecić jeden link do kliknięcia w tym newsletterze, to bez wątpienia byłby właśnie wywiad z Piotrem Stankiewiczem. Piotr przeszedł drogę od wydawcy do bycia selfpublisherem i bardzo fajnie przedstawia w rozmowie z nami swoje początki, budowanie własnej społeczności i rozwój. Do tego to wszystko jest „podlane” stoicyzmem i tym, jak możemy wdrożyć najlepsze praktyki w swoim życiu. Warto zapoznać się z całością!
E-mail to najbardziej spójny i niezawodny kanał marketingowy w Internecie (i mogę to udowodnić) »
Rand Fishkin na blogu SparkToro przedstawia konkrety: spadek zasięgów w serwisach społecznościowych i zestawia z tym statystyki pochodzące z email marketingu. Liczby nie kłamią. Osobom korzystającym z gotowych platform do publikacji polecam szczególnie PS w tym artykule. Znacznie lepiej po prostu mieć rozwiązanie do wysyłki wiadomości i mieć pełną kontrolę nad jakością listy adresowej.
Jak zrobić świetną miniaturę (dla algorytmu 2024) »
30 minut świetnego poradnika wideo o tworzeniu miniatur na YouTube. Jeżeli tylko wideo jest na Twojej liście zadań i przygotowujesz tego typu treści, to odświeżenie swojej wiedzy na pewno Ci się przyda. Od zaciekawienia odbiorcy tekstem do samego wyglądu obrazka. Wszystko tutaj jest pięknie opisane.
Lista 38 rzeczy, których nauczyłem się w ciągu ostatnich 13 952 dni mojego życia »
Offtopic, ale moim zdaniem zdecydowanie wart przytoczenia i lektury. Andrew Wilkinson z okazji swoich 38. urodzin podzielił się bardzo ciekawym zbiorem przemyśleń, które może natchną też Ciebie. Spróbuję przetestować w praktyce poradę numer 5, a wiele innych doświadczyłem już na własnej skórze…
Slow to Build, Slow to Kill »
Tym razem zostawiłem angielski tytuł, bo jego tłumaczenie zwyczajnie nie było tak dobre. Jakie jest dla Ciebie właściwe tempo wzrostu? Jakie wartości dostarczasz odbiorcom? Jeżeli odpowiesz sobie na te pytania i znajdziesz sposób na radzenie sobie ze słabymi dniami (porady w materiale), to zbudujesz coś trwałego, czego nie skruszą żadne powiewy rynkowe jak niespodziewane zmiany algorytmów.
Chcesz byśmy razem pracowali nad Twoim biznesem online?
Jeżeli szukasz dla siebie, sprawdzonych w boju (i polecanych przez czołowych twórców w Polsce!) narzędzi czy usług do sprzedaży oraz dostarczenia produktów do swoich klientów, takich jak:
katalog / sklep internetowy
strona sprzedażowa
koszyk do zamówień
platforma do streamingu audio i wideo
platforma kursowa
pakowanie i wysyłka produktów fizycznych
obsługa klienta
To wiedz, że to wszystko czeka na Ciebie gotowe do startu.
Dostarczone i codziennie pilnowane przez zespół Imker!
Pisz śmiało (może być w odpowiedzi na tę wiadomość!) – wspólnie przekonajmy się, co możemy dla Ciebie zrobić!
Tyle na dziś.
Za tydzień spodziewaj się ode mnie kolejnego maila na temat selfpublishingu oraz tworzenia i sprzedaży własnych produktów
w Internecie.
Do przeczytania!
Pozdrawiam
Krzysztof Bartnik / imker.pl
PS. Pamiętaj, że masz cały czas dostępne:
Pełne archiwum newsletterów »
Biznesplan do analizy opłacalności wydania książki » (dla selfpublisherów i nie tylko)
Linki do wszystkich materiałów z newslettera »
PS 2. Polecam Ci też szczególnie nasze akademie:
Akademia Self-Publishing »
Akademia Tworzenia Kursów »
Akademia Tworzenia Ebooków »