Cześć !
Ostatni kwartał roku to moment, w którym swoje premiery ma wiele nowych książek.
Dla Twórców to zaś chwila, kiedy trzeba opracować miejsce, w których ich książka będzie sprzedawana. Warto zrobić to w jak najlepszy sposób, żeby mieć konkretny efekt 📈
Sam aktualnie opracowuję dwa landing page do sprzedaży dla naszych Klientów i wiem, jak wymagająca jest to praca. 🛠️
Właśnie dlatego w dzisiejszym newsletterze postanowiłem odświeżyć temat tworzenia landing page do sprzedaży książki.
Jeżeli szukasz inspiracji (i gotowych rozwiązań), to zapraszam Cię do lektury! 🚀
Wprowadzenie – jak sprzedawać?
Gdy rozpoczynasz sprzedaż swoich książek w internecie, musisz zdecydować się, jak będzie wyglądała Twoja strona sprzedażowa.
Bardzo często gotowy wygląd, w formie karty produktu, otrzymujesz wraz
z rodzajem wybranego oprogramowania sklepowego (trochę więcej o tym pisałem o tym w poradniku Self-publishing. Jak zacząć samodzielnie sprzedawać w internecie? »).
Jest jednak skuteczniejszy sposób na zaprezentowanie książki potencjalnym klientom: stworzenie dedykowanego landing page’a.
Strona sprzedażowa książki „Mine”!
Dużo można mówić o tym, co taka dobra witryna docelowa mieć powinna,
a czego nie…
Znacznie lepszym sposobem jest jednak pokazanie Ci konkretnego przykładu strony do sprzedaży książek, która w ostatnim czasie najbardziej wpadła mi
w oko
Przed Tobą strona sprzedażowa książki „Mine!: How the Hidden Rules of Ownership Control Our Lives”:
Na pierwszym ekranie strony (widocznym na ekranie) umieszczono tutaj to, co najważniejsze:
- dużą, wyraźną okładkę
- krótki filmik promocyjny
- dobrze zaprojektowane menu z dodatkowymi informacjami
- przyciski akcji: dowiedz się więcej i zakupowy (ten pojawia się po najechaniu na okładkę).
Chwilę później zebrane są cytaty od pierwszych recenzentów książki – ekspertów w danym temacie.
Twórcy strony zbierają także aktywnie listę mailingową i oferują darmowego e-booka w zamian za pozostawienie swoich danych kontaktowych (imię oraz adres e-mail). Później takim osobom mogą proponować zakup samej książki.
Następne dowiadujemy się więcej o samej książce oraz poznajemy opinie recenzentów. Zebrane są też wzmianki prasowe dotyczące wydawanego tytułu z różnych mediów.
Autorzy nie sprzedają swojej książki na stronie bezpośrednio (a powinni, pewnie nie znają jeszcze usług IMKER! :)), odsyłają użytkowników do wszystkich księgarni online, gdzie tytuł jest dostępny.
Na Twoją uwagę zasługują również:
1) sekcja opisująca autorów (z opcją szerszych informacji po kliknięciu):
2) świetne wprowadzenie odnośników do social mediów dotyczących autorów – osobno są podane linki do Twittera i LinkedIn twórców, a osobno do Instagrama i Facebooka dotyczącego samej książki.
Zobacz:
Strona „Mine!” bardzo dobrze prezentuje się także na mobile – elementy, na które nie ma miejsca są przeniesione niżej lub ukryte w menu zbiorczym.
Czy strona jest idealna? Nie ma takich stron 😎
Jest świetnie zrobiona, ale też można przyczepić się do kilku rzeczy.
Na pewno na stronie „Mine!” zmieniłbym moment pojawiania się pop-upu z propozycją zapisu do newslettera (wyskakuje od razu po wejściu). Idealnie byłoby, gdyby odkrywał się przy przewijaniu strony, np. w połowie jej wysokości. Jeżeli jednak statystyki pokazują, że lepiej go pokazać od razu, to oczywiście nic bym nie ruszał 😉
Brakuje mi też sekcji „Dlaczego warto przeczytać?” i „Dla kogo jest ta książka?”. Sporo odpowiedzi na te pytania znajduje się w samym opisie, jednak jestem fanem lepszego wyróżnienia tych informacji.
To wszystko jednak drobne szczegóły.
Podsumowanie i konkretny poradnik
W mojej ocenie dobrze przygotowany landing page do sprzedaży książki niemal zawsze konwertuje lepiej, niż typowa strona produktowa w sklepie internetowym.
Masz tylko kilka chwil (i zwykle tylko jedną szansę…) na pokazanie swojej książki odbiorcy – wykorzystaj ją najlepiej, jak potrafisz!
Jeżeli chcesz poznać obowiązkowe elementy strony do sprzedaży książek do koniecznie sprawdź też poradnik:
Nie zapomniałem w nim wymienić jeszcze większej liczby przykładów, którymi możesz się inspirować.
No i na koniec…
Bądź o krok do przodu przed autorami „Mine!” i sprzedawaj swoje książki bezpośrednio 😎. W IMKER znajdziesz wszystko, czego do tego potrzebujesz 📚
Spodziewaj się kolejnych wiadomości ode mnie na temat self-publishingu oraz sprzedaży książek w Internecie w najbliższym czasie.
—
Pozdrawiam
Krzysztof Bartnik / imker.pl