Skuteczny landing 📈 do sprzedaży książek 📚

Cześć !

Ostatni kwartał roku to moment, w którym swoje premiery ma wiele nowych książek.

Dla Twórców to zaś chwila, kiedy trzeba opracować miejsce, w których ich książka będzie sprzedawana. Warto zrobić to w jak najlepszy sposób, żeby mieć konkretny efekt 📈

Sam aktualnie opracowuję dwa landing page do sprzedaży dla naszych Klientów i wiem, jak wymagająca jest to praca. 🛠️

Właśnie dlatego w dzisiejszym newsletterze postanowiłem odświeżyć temat tworzenia landing page do sprzedaży książki.

Jeżeli szukasz inspiracji (i gotowych rozwiązań), to zapraszam Cię do lektury! 🚀


Wprowadzenie – jak sprzedawać?

Gdy rozpoczynasz sprzedaż swoich książek w internecie, musisz zdecydować się, jak będzie wyglądała Twoja strona sprzedażowa.

Bardzo często gotowy wygląd, w formie karty produktu, otrzymujesz wraz
z rodzajem wybranego oprogramowania sklepowego (trochę więcej o tym pisałem o tym w poradniku Self-publishing. Jak zacząć samodzielnie sprzedawać w internecie?  »).

Jest jednak skuteczniejszy sposób na zaprezentowanie książki potencjalnym klientom: stworzenie dedykowanego landing page’a.


Strona sprzedażowa książki „Mine”!

Dużo można mówić o tym, co taka dobra witryna docelowa mieć powinna,
a czego nie…

Znacznie lepszym sposobem jest jednak pokazanie Ci konkretnego przykładu strony do sprzedaży książek, która w ostatnim czasie najbardziej wpadła mi
w oko

Przed Tobą strona sprzedażowa książki „Mine!: How the Hidden Rules of Ownership Control Our Lives”:

Na pierwszym ekranie strony (widocznym na ekranie) umieszczono tutaj to, co najważniejsze:

  • dużą, wyraźną okładkę
  • krótki filmik promocyjny
  • dobrze zaprojektowane menu z dodatkowymi informacjami
  • przyciski akcji: dowiedz się więcej i zakupowy (ten pojawia się po najechaniu na okładkę).

Chwilę później zebrane są cytaty od pierwszych recenzentów książki – ekspertów w danym temacie.

Twórcy strony zbierają także aktywnie listę mailingową i oferują darmowego e-booka w zamian za pozostawienie swoich danych kontaktowych (imię oraz adres e-mail). Później takim osobom mogą proponować zakup samej książki.

Następne dowiadujemy się więcej o samej książce oraz poznajemy opinie recenzentów. Zebrane są też wzmianki prasowe dotyczące wydawanego tytułu z różnych mediów.

Autorzy nie sprzedają swojej książki na stronie bezpośrednio (a powinni, pewnie nie znają jeszcze usług IMKER! :)), odsyłają użytkowników do wszystkich księgarni online, gdzie tytuł jest dostępny.

Na Twoją uwagę zasługują również:

1) sekcja opisująca autorów (z opcją szerszych informacji po kliknięciu):

2) świetne wprowadzenie odnośników do social mediów dotyczących autorów – osobno są podane linki do Twittera i LinkedIn twórców, a osobno do Instagrama i Facebooka dotyczącego samej książki.

Zobacz:

Strona „Mine!” bardzo dobrze prezentuje się także na mobile – elementy, na które nie ma miejsca są przeniesione niżej lub ukryte w menu zbiorczym.


Czy strona jest idealna? Nie ma takich stron 😎

Jest świetnie zrobiona, ale też można przyczepić się do kilku rzeczy.

Na pewno na stronie „Mine!” zmieniłbym moment pojawiania się pop-upu z propozycją zapisu do newslettera (wyskakuje od razu po wejściu). Idealnie byłoby, gdyby odkrywał się przy przewijaniu strony, np. w połowie jej wysokości. Jeżeli jednak statystyki pokazują, że lepiej go pokazać od razu, to oczywiście nic bym nie ruszał 😉

Brakuje mi też sekcji „Dlaczego warto przeczytać?”„Dla kogo jest ta książka?”. Sporo odpowiedzi na te pytania znajduje się w samym opisie, jednak jestem fanem lepszego wyróżnienia tych informacji.

To wszystko jednak drobne szczegóły.


Podsumowanie i konkretny poradnik

W mojej ocenie dobrze przygotowany landing page do sprzedaży książki niemal zawsze konwertuje lepiej, niż typowa strona produktowa w sklepie internetowym.

Masz tylko kilka chwil (i zwykle tylko jedną szansę…) na pokazanie swojej książki odbiorcy – wykorzystaj ją najlepiej, jak potrafisz!

Jeżeli chcesz poznać obowiązkowe elementy strony do sprzedaży książek do koniecznie sprawdź też poradnik:

Nie zapomniałem w nim wymienić jeszcze większej liczby przykładów, którymi możesz się inspirować.

No i na koniec…

Bądź o krok do przodu przed autorami „Mine!” i sprzedawaj swoje książki bezpośrednio 😎. W IMKER znajdziesz wszystko, czego do tego potrzebujesz 📚


Spodziewaj się kolejnych wiadomości ode mnie na temat self-publishingu oraz sprzedaży książek w Internecie w najbliższym czasie.


Pozdrawiam
Krzysztof Bartnik / imker.pl

facebook twitter youtube vimeo linkedin instagram whatsup