Praktyczne porady na święta zakupów 💡

Dzień dobry! 🖐️
Przed Tobą 181. wydanie newslettera dla Twórczyń i Twórców od Imker, który trafia do najlepszych skrzynek pocztowych – takich, jak Twoja 😉
U mnie, oprócz intensywnego okresu premier książek i produktów naszych klientów (patrz koniec tej wiadomości) trwają testy HubSpota jako narzędzia do wysyłania e-maili.
Póki co notujemy gorsze wyniki, niż w przypadku (Convert)Kit, jednak szukamy sposobów na optymalizację wskaźnika open rate… Każda wysyłka to nowa zagadka… 🤗

W dzisiejszym newsletterze znajdziesz:

  • Praktyczne porady na tegoroczne święta zakupów
  • Twoje wydawnictwo  = Twoje zasady
  • Jaki jest najlepszy czas na publikowanie postów w mediach społecznościowych?
  • Dwa wywiady z serii Historie Twórców, które zamykają tom 4
  • Podcast, który zarabia – czyli jak skutecznie monetyzować swoje treści audio?
  • Na zakończenie: nie żalę się, tylko chwalę!

Zapraszam do lektury! 🚀


💡 Praktyczne porady na tegoroczne święta zakupów

Dzisiaj zaczynam od tematu zbliżających się świat zakupowych w czwartym kwartale tego roku.

Jak podejść do Black Friday, Cyber Monday i Dnia Darmowej Dostawy, będąc jednocześnie sprzedawcą swojego produktu?

Czy branie udziału w tych akcjach w ogóle ma sens z biznesowego punktu widzenia? A jeżeli tak, to w których? I z jakim komunikatem wyjść do odbiorców, by się przebić w gąszczu innych ofert pojawiających się dokładnie tego samego dnia?

Zapraszam do ciągle aktualnego poradnika na ten temat:

➡️ Black Friday, Cyber Monday, Dzień Darmowej Dostawy – jak skutecznie wykorzystać święta zakupów w self-publishingu? »

Moja rada dla Ciebie: na pewno nie przejmuj się tym, że „wszyscy robią promocję” i się tym nie sugeruj.

Jeżeli Excel pokaże Ci, że warto i zechcesz ruszyć z promocjami w tym roku na Black Friday oraz pozostałe okazje, to moje osobiste rekomendacje na akcje promocyjne są takie:

  • pakowanie prezentowe gratis (by Imker oczywiście)
  • cyfrowy gratis do produktu fizycznego (np. uzupełnienie książki / dodatkowy rozdział)
  • tworzenie zestawów produktów
  • darmowa dostawa od określonej kwoty zamówienia (np. więcej, niż jeden produkt)
  • spotkanie online z Tobą w określonym dniu (nie musi być 1:1, tylko np. ze wszystkimi, co przyjdą)
  • oraz inne tego typu.

Nie rób jednak przygotowań na ostatnią chwilę, tylko zajmij się tym jak najszybciej!


 

W naszym ebooku Najlepszy kwartał tego roku z połowy października umieściliśmy też kalendarz przełomu listopada i grudnia:
kalendarz-imker-1
Gdybym chciał i miał Ci zasugerować zagranie va banque to postawiłbym na dwie rzeczy (ciągle jednak pamiętając o tym, żeby zgadzał się biznesplan promocji!):

1️⃣ Darmowa dostawa Twoich produktów (niezależnie od kwoty)
2️⃣ W okresie od 25 listopada aż do 11 grudnia

Mówimy tutaj o działaniach, które potrwają tak naprawdę „jedyne” dwa tygodnie i dwa dni.

Obejmą wszystkie okazje po drodze (Black Friday, Cyber Monday, Dzień Darmowej Dostawy), płynnie trwają przez Mikołajki, a po drodze uwzględniają najczęstsze momenty wypłat wynagrodzeń u klientów.

Wykorzystanie swoich zasięgów i dotarcie z komunikatem do kupujących będzie tutaj kluczowe. Poinformowanie o starcie i końcu promocji to zawsze dobry impuls do działania, a cały koncept można też uatrakcyjnić promocję poprzez bonusy, o których pisałem powyżej.

No i pokrywa mi się to z poradą, którą obserwuję najcześciej w praktycznie każdym materiale zachodnim na ten temat – jeżeli możesz, to zacznij działania jak najwcześniej.

 

➡️ A jaki jest Twój pomysł na tegoroczne święta zakupów? Przygotowujesz jakąś ciekawą ofertę dla swoich odbiorców? Śmiało klikaj w „odpowiedz” i daj mi znać! Pogadajmy o tym!

📚 Twoje wydawnictwo = Twoje zasady

Wątek Legimi czy innych platform, które zajmują się dystrybucją treści, ciagle wywołuje emocje i komentarze w sieci. Na pewno jeszcze do niego wrócę (z niektórymi osobami ciągle koresponduję w odpowiedzi na swój newsletter sprzed dwóch tygodni!).

W tym miejscu chcę Ci jednak powiedzieć, że przygotowaliśmy naszą ofertę dla niezależnych wydawców.

dla-wydawcow
Otóż jako Imker faktycznie umożliwiamy sprzedaż książek, ebooków i audiobooków bezpośrednio do swoich klientów, bez pośredników i dużych prowizji.

Wiemy, że uruchomienie własnego sklepu internetowego i jego obsługa może wydawać się trudnym i czasochłonnym zadaniem,
a tym samym odstraszać od uniezależnienia się od pośredników.

Dlatego przygotowaliśmy pakiet usług, dzięki którym Twoja strona może być gotowa nawet w kilka dni, a Twoja sprzedaż zautomatyzowana.

Jeżeli to temat, który Cię interesuje, dowiedz się więcej tutaj:


⏰ Jaki jest najlepszy czas na publikowanie postów w mediach społecznościowych? (dane z Q3 2024)

Hannah Macready na blogu Hootsuite zebrała najnowsze dane dotyczące optymalnej godziny i dnia publikacji w social media. To dane z trzeciego kwartału tego roku, a wnioski pochodzą z ponad miliona opublikowanych wpisów.

Generalnie najlepszy czas na publikowanie postów w mediach społecznościowych to obecnie środa o godzinie 8:00.

Jednak każda platforma ma swoje „skuteczne” godziny:

  • Facebook: 7:00 w soboty.
  • Instagram: 5:00–7:00 w środy.
  • X (Twitter): 10:00–13:00 w poniedziałki i wtorki.
  • LinkedIn: 7:00–8:00 w dni robocze.
  • TikTok: 15:00 w czwartki.
  • Threads: 8:00 we wtorki.
  • Pinterest: 12:00 w piątki.

W tym artykule znajdziesz bardzo szczegółową rozpiskę, porady na temat publikacji i wiele innych. Polecam lekturę zwłaszcza, jeżeli próbujesz „wstrzelić się w algorytm, a ciągle nie wychodzi…”

💬 Dwa wywiady z serii Historie Twórców, które zamykają tom 4

Powoli zbliżamy się do premiery czwartego tomu książki z serii „Historie Twórców”, która w pierwszej kolejności trafi do rąk klientów Imker.

Ciągle jestem przekonany o tym, że z tych rozmów można bardzo wiele dla siebie wyciągnąć i zdecydowanie polecam lekturę.

Tegoroczne wydanie zamykają dwie rozmowy:

➡️ Wystarczy po prostu odważyć się i zacząć mówić po angielsku – wywiad z English Speaking Mum »

➡️ Marzenia nie spełniają się same. Marzenia się spełnia – wywiad z POLAND ON AIR »

W środku nie tylko opowieści o starcie działalności, ale też dużo praktycznych porad (nie tylko) dla osób rozpoczynających przygodę z profesjonalnym tworzeniem treści online.

🎙️ Podcast, który zarabia – czyli jak skutecznie monetyzować swoje treści audio?

Czy na podcastach da się zarabiać? Nie róbmy z tego tematu tabu! 🤫 Możesz monetyzować swój podcast nie tylko przez lokowanie produktów lub marek w swoich odcinkach.

📅 14 listopada o godzinie 19:00 organizuję webinar, podczas którego zaprezentuję Ci różne metody zarabiania, abyś mógł wdrożyć taki sposób, który z Tobą rezonuje.

W trakcie spotkania nie tylko podzielę się sprawdzonymi pomysłami na monetyzację, ale również omówię narzędzia i techniki, które pomogą Ci skutecznie zrealizować swoje cele. 💪

webinar podcast reklamy (9)
Uczestnictwo w webinarze pozwoli Ci:

  • zrozumieć kluczowe modele monetyzacji podcastów,
  • poznać sprawdzone narzędzia i platformy wspierające twórców w generowaniu przychodu,
  • zyskać inspirację i pewność w działaniu, czerpiąc wiedzę z doświadczeń podcasterów, którzy skutecznie zmonetyzowali swoją działalność.

To jak dołączysz? 🎧👇

Na zakończenie: nie żalę się, tylko chwalę!

Tak jak wspominałem we wstępie, jak co roku mamy teraz w Imker

bardzo intensywny czas ze względu na liczne premiery nowych książek i produktów.

Uwielbiam ten entuzjazm i energię osób, które odwiedzają nasze magazyny – czasem widzą swoje dzieło pierwszy raz właśnie u nas!

Ciężko jednak być wszędzie i u każdego, co mocno ograniczyło moje pozostałe aktywności – choćby z tego powodu nie było newslettera w zeszłym tygodniu…

Nie chcę się tutaj żalić, tylko podziękować za zaufanie oraz pochwalić się artefaktami, jakie otrzymałem ostatnio od twórców:

imker-wizyty

Jeżeli chcesz rozpocząć swoją przygodę z selfpublishingiem, to wiesz gdzie mnie znaleźć 😉

Tyle na dziś.

Za tydzień spodziewaj się ode mnie kolejnego maila na temat selfpublishingu oraz tworzenia i sprzedaży własnych produktów
w Internecie.

Do przeczytania!

Pozdrawiam
Krzysztof Bartnik / imker.pl

 

PS. Pamiętaj, że masz cały czas dostępne:
👉 Pełne archiwum newsletterów »
👉 Biznesplan do analizy opłacalności wydania książki » (dla selfpublisherów i nie tylko)
👉 Linki do wszystkich materiałów z newslettera »

 

PS 2. Polecam Ci też nasze akademie:
🎓 Akademia Self-Publishing »
🎓 Akademia Tworzenia Kursów »
🎓 Akademia Tworzenia Ebooków »
🎓 Akademia Twórcy Internetowego »

facebook twitter youtube vimeo linkedin instagram whatsup