Przed Tobą 181. wydanie newslettera dla Twórczyń i Twórców od Imker, który trafia do najlepszych skrzynek pocztowych – takich, jak Twoja 😉
W dzisiejszym newsletterze znajdziesz:
- Praktyczne porady na tegoroczne święta zakupów
- Twoje wydawnictwo = Twoje zasady
- Jaki jest najlepszy czas na publikowanie postów w mediach społecznościowych?
- Dwa wywiady z serii Historie Twórców, które zamykają tom 4
- Podcast, który zarabia – czyli jak skutecznie monetyzować swoje treści audio?
- Na zakończenie: nie żalę się, tylko chwalę!
Zapraszam do lektury! 🚀
💡 Praktyczne porady na tegoroczne święta zakupów
Dzisiaj zaczynam od tematu zbliżających się świat zakupowych w czwartym kwartale tego roku.
Jak podejść do Black Friday, Cyber Monday i Dnia Darmowej Dostawy, będąc jednocześnie sprzedawcą swojego produktu?
Czy branie udziału w tych akcjach w ogóle ma sens z biznesowego punktu widzenia? A jeżeli tak, to w których? I z jakim komunikatem wyjść do odbiorców, by się przebić w gąszczu innych ofert pojawiających się dokładnie tego samego dnia?
Zapraszam do ciągle aktualnego poradnika na ten temat:
Moja rada dla Ciebie: na pewno nie przejmuj się tym, że „wszyscy robią promocję” i się tym nie sugeruj.
Jeżeli Excel pokaże Ci, że warto i zechcesz ruszyć z promocjami w tym roku na Black Friday oraz pozostałe okazje, to moje osobiste rekomendacje na akcje promocyjne są takie:
- pakowanie prezentowe gratis (by Imker oczywiście)
- cyfrowy gratis do produktu fizycznego (np. uzupełnienie książki / dodatkowy rozdział)
- tworzenie zestawów produktów
- darmowa dostawa od określonej kwoty zamówienia (np. więcej, niż jeden produkt)
- spotkanie online z Tobą w określonym dniu (nie musi być 1:1, tylko np. ze wszystkimi, co przyjdą)
- oraz inne tego typu.
Nie rób jednak przygotowań na ostatnią chwilę, tylko zajmij się tym jak najszybciej!
W naszym ebooku Najlepszy kwartał tego roku z połowy października umieściliśmy też kalendarz przełomu listopada i grudnia:
Gdybym chciał i miał Ci zasugerować zagranie va banque to postawiłbym na dwie rzeczy (ciągle jednak pamiętając o tym, żeby zgadzał się biznesplan promocji!):
1️⃣ Darmowa dostawa Twoich produktów (niezależnie od kwoty)
2️⃣ W okresie od 25 listopada aż do 11 grudnia
Mówimy tutaj o działaniach, które potrwają tak naprawdę „jedyne” dwa tygodnie i dwa dni.
Obejmą wszystkie okazje po drodze (Black Friday, Cyber Monday, Dzień Darmowej Dostawy), płynnie trwają przez Mikołajki, a po drodze uwzględniają najczęstsze momenty wypłat wynagrodzeń u klientów.
Wykorzystanie swoich zasięgów i dotarcie z komunikatem do kupujących będzie tutaj kluczowe. Poinformowanie o starcie i końcu promocji to zawsze dobry impuls do działania, a cały koncept można też uatrakcyjnić promocję poprzez bonusy, o których pisałem powyżej.
No i pokrywa mi się to z poradą, którą obserwuję najcześciej w praktycznie każdym materiale zachodnim na ten temat – jeżeli możesz, to zacznij działania jak najwcześniej.
➡️ A jaki jest Twój pomysł na tegoroczne święta zakupów? Przygotowujesz jakąś ciekawą ofertę dla swoich odbiorców? Śmiało klikaj w „odpowiedz” i daj mi znać! Pogadajmy o tym!
📚 Twoje wydawnictwo = Twoje zasady
Wątek Legimi czy innych platform, które zajmują się dystrybucją treści, ciagle wywołuje emocje i komentarze w sieci. Na pewno jeszcze do niego wrócę (z niektórymi osobami ciągle koresponduję w odpowiedzi na swój newsletter sprzed dwóch tygodni!).
W tym miejscu chcę Ci jednak powiedzieć, że przygotowaliśmy naszą ofertę dla niezależnych wydawców.
Otóż jako Imker faktycznie umożliwiamy sprzedaż książek, ebooków i audiobooków bezpośrednio do swoich klientów, bez pośredników i dużych prowizji.
Wiemy, że uruchomienie własnego sklepu internetowego i jego obsługa może wydawać się trudnym i czasochłonnym zadaniem,
a tym samym odstraszać od uniezależnienia się od pośredników.
Dlatego przygotowaliśmy pakiet usług, dzięki którym Twoja strona może być gotowa nawet w kilka dni, a Twoja sprzedaż zautomatyzowana.
Jeżeli to temat, który Cię interesuje, dowiedz się więcej tutaj:
⏰ Jaki jest najlepszy czas na publikowanie postów w mediach społecznościowych? (dane z Q3 2024)
Hannah Macready na blogu Hootsuite zebrała najnowsze dane dotyczące optymalnej godziny i dnia publikacji w social media. To dane z trzeciego kwartału tego roku, a wnioski pochodzą z ponad miliona opublikowanych wpisów.
Generalnie najlepszy czas na publikowanie postów w mediach społecznościowych to obecnie środa o godzinie 8:00.
Jednak każda platforma ma swoje „skuteczne” godziny:
- Facebook: 7:00 w soboty.
- Instagram: 5:00–7:00 w środy.
- X (Twitter): 10:00–13:00 w poniedziałki i wtorki.
- LinkedIn: 7:00–8:00 w dni robocze.
- TikTok: 15:00 w czwartki.
- Threads: 8:00 we wtorki.
- Pinterest: 12:00 w piątki.
W tym artykule znajdziesz bardzo szczegółową rozpiskę, porady na temat publikacji i wiele innych. Polecam lekturę zwłaszcza, jeżeli próbujesz „wstrzelić się w algorytm, a ciągle nie wychodzi…”
💬 Dwa wywiady z serii Historie Twórców, które zamykają tom 4
Powoli zbliżamy się do premiery czwartego tomu książki z serii „Historie Twórców”, która w pierwszej kolejności trafi do rąk klientów Imker.
Ciągle jestem przekonany o tym, że z tych rozmów można bardzo wiele dla siebie wyciągnąć i zdecydowanie polecam lekturę.
Tegoroczne wydanie zamykają dwie rozmowy:
➡️ Wystarczy po prostu odważyć się i zacząć mówić po angielsku – wywiad z English Speaking Mum »
➡️ Marzenia nie spełniają się same. Marzenia się spełnia – wywiad z POLAND ON AIR »
W środku nie tylko opowieści o starcie działalności, ale też dużo praktycznych porad (nie tylko) dla osób rozpoczynających przygodę z profesjonalnym tworzeniem treści online.
🎙️ Podcast, który zarabia – czyli jak skutecznie monetyzować swoje treści audio?
Czy na podcastach da się zarabiać? Nie róbmy z tego tematu tabu! 🤫 Możesz monetyzować swój podcast nie tylko przez lokowanie produktów lub marek w swoich odcinkach.
📅 14 listopada o godzinie 19:00 organizuję webinar, podczas którego zaprezentuję Ci różne metody zarabiania, abyś mógł wdrożyć taki sposób, który z Tobą rezonuje.
W trakcie spotkania nie tylko podzielę się sprawdzonymi pomysłami na monetyzację, ale również omówię narzędzia i techniki, które pomogą Ci skutecznie zrealizować swoje cele. 💪
.png)
Uczestnictwo w webinarze pozwoli Ci:
- zrozumieć kluczowe modele monetyzacji podcastów,
- poznać sprawdzone narzędzia i platformy wspierające twórców w generowaniu przychodu,
- zyskać inspirację i pewność w działaniu, czerpiąc wiedzę z doświadczeń podcasterów, którzy skutecznie zmonetyzowali swoją działalność.
To jak dołączysz? 🎧👇
Na zakończenie: nie żalę się, tylko chwalę!
Tak jak wspominałem we wstępie, jak co roku mamy teraz w Imker
bardzo intensywny czas ze względu na liczne premiery nowych książek i produktów.
Uwielbiam ten entuzjazm i energię osób, które odwiedzają nasze magazyny – czasem widzą swoje dzieło pierwszy raz właśnie u nas!
Ciężko jednak być wszędzie i u każdego, co mocno ograniczyło moje pozostałe aktywności – choćby z tego powodu nie było newslettera w zeszłym tygodniu…
Nie chcę się tutaj żalić, tylko podziękować za zaufanie oraz pochwalić się artefaktami, jakie otrzymałem ostatnio od twórców:
Jeżeli chcesz rozpocząć swoją przygodę z selfpublishingiem, to wiesz gdzie mnie znaleźć 😉
Tyle na dziś.
Za tydzień spodziewaj się ode mnie kolejnego maila na temat selfpublishingu oraz tworzenia i sprzedaży własnych produktów
w Internecie.
Do przeczytania!
Pozdrawiam
Krzysztof Bartnik / imker.pl
PS. Pamiętaj, że masz cały czas dostępne:
👉 Pełne archiwum newsletterów »
👉 Biznesplan do analizy opłacalności wydania książki » (dla selfpublisherów i nie tylko)
👉 Linki do wszystkich materiałów z newslettera »
PS 2. Polecam Ci też nasze akademie:
🎓 Akademia Self-Publishing »
🎓 Akademia Tworzenia Kursów »
🎓 Akademia Tworzenia Ebooków »
🎓 Akademia Twórcy Internetowego »