Cześć!
Wygląda na to, że zasięg moich newsletterów wraca do normy!
Po zmianie systemu do e-mail marketingu, ostatnia wiadomość, pt. Bestseller audio w mniej, niż 20 godzin? 🎙️ Case study sprzedaży podcastu Joanny Okuniewskiej miała wskaźnik open rate na poziomie 38,5%. Dzięki za lekturę!
Dzisiaj zapraszam Cię na najnowszy, świeżutki mixtape. 💿
Mixtape dla Twórczyń i Twórców ⏩ 📼 to zestaw ciekawych materiałów i inspiracji pochodzących z wartościowych źródeł. Co jakiś czas zbieram dla Ciebie konkretne porady (głównie z zachodu i po angielsku) oraz odsyłam Cię do oryginału.
Zapraszam do lektury szóstej już części tego cyklu!
Poprzednie wydania znajdziesz tutaj:
Jak w 30 dni stworzyć, przetestować
i sprzedać swój projekt?
Ryan Kulp podzielił się swoją historią o tym, jak stworzył i z powodzeniem sprzedał swój projekt internetowy – bota pokazującego jakie NFT i po ile się sprzedały.
|
W artykule szczegółowo opisuje, skąd wziął się pomysł, jak zbudował MVP (minimum viable product = produkt o minimalnej liczbie potrzebnych cech we wczesnej fazie rozwoju), jak promował całość krok po kroku i jak doprowadził do transakcji sprzedaży.
Jest też refleksja autora odnośnie tego, co mógł zrobić lepiej (dzięki czemu produkt byłby popularniejszy i mógłby sprzedać go drożej). Polecam dokładne zapoznanie się z całym tekstem!
Jak wyrobić w sobie nawyk pisania codziennie?
Ann Handley opisała na blogu swój pomysł na regularne wyrabianie w sobie nawyku pisania. W uproszczeniu polega na tym, by opisywać co się danego dnia:
- zrobiło
- widziało
- słyszało
+ do tego wszystkiego narysować obrazek.
Dzięki temu powstanie dziennik Twoich aktywności. A Ty nie masz odczucia, że musisz się dużo produkować, tylko przygotowujesz szybką listę. Warto sprawdzić i przetestować na sobie.
Z kolei w temacie planowania podoba mi się koncepcja zapisywania tylko jednej ważnej i pilnej rzeczy do zrobienia każdego dnia. Wszystkie inne są wtedy „miłymi” dodatkami.
Coś w stylu takiego arkusza:
Subskrybenci e-mail są znacznie lepsi, niż obserwujący / fani w social media
Świetny materiał, w którym znajdziesz dane potwierdzające to, co jest przytoczone w powyższym nagłówku – że kontakt do osób na Twojej liście mailingowej jest znacznie lepszy i więcej wart, niż posiadania obserwujących w różnych serwisach społecznościowych.
Od dawna piszę o tym, że lepiej budować na swoim już cudzym (patrz newsletter: Dwie podobne historie o budowaniu na cudzym, a nie swoim 🙀).
Jeżeli brakowało Ci do tego liczb, to znajdziesz je powyżej.
Jak zdobyć 1000 pierwszych subskrybentów? Konkretne sposoby
A skoro już jesteśmy w temacie e-mail marketingu i wiemy, że lepiej mieć odbiorców niż fanów, to z pewnością przyda Ci się lista konkretnych sposobów na zdobycie 1000 subskrybentów, jaką przygotował Stew Fortier.
Podoba mi się tutaj początkowa wizualizacja osiągnięcia:
Oraz opisane później metody na pozyskanie:
- 0-10 odbiorców
- 10-50 odbiorców
- 50-100 odbiorców
- itd.
Oprócz swoich sposobów, Stew odsyła także do innych, ciekawych wątków na Twitterze, które opisują podobne działania. Warto zerknąć!
A gdy już będziecie na etapie tysiąca czy dwóch tysięcy subskrybentów, nie zatrzymujcie się, tylko idźcie dalej i korzystajcie z porad takich jak ta: 15 Newsletter Growth Tips: How I Grew #SEOFOMO from +1K to 17K Subscribers within 2 Years »
YouTuber pokazuje, jak udało mu się wygenerować 4,79 mln dolarów przychodów w jego biznesie w 2021 roku
Ali Abdaal to YouTuber z ponad 2,57 milionami subskrybentów. Na początku stycznia opublikował bardzo interesujące wideo, w którym opisuje swoje dokładne zarobki w 2021 roku. Rzadko kiedy YouTuberzy decydują się na tak szczegółowe wylistowanie swoich przychodów, dlatego warto zerknąć co i jak może być robione na tym kanale.
Ile czasu minie, zanim moja strona pojawi się w czołówce wyników wyszukiwania Google?
To chyba jedno z najcześciej pojawiających się pytań w głowie każdej osoby, która zajmuje się tworzeniem ciekawych treści i ogólnie marketingiem swojego biznesu. Myślę, że nie trzeba tłumaczyć, że nie jest to proste zadanie…
Podczas robienia researchu, dotarłem do materiału Ahrefs z 2017 roku, który według mnie najlepiej odpowiada na to zagadnienie. Przydałoby się oczywiście coś nowszego, jednak dane przedstawione w tekście pokazują dość precyzyjne odpowiedzi na to, kiedy można spodziewać się efektów.
Przykładowo, duże znaczenie ma np. moment opublikowania swojego tekstu – największy procent czołowych artykułów jest bowiem starszy, niż 700 dni…
Kilka wykresów z opisywanego tekstu:
|
|
|
W przypadku SEO, podobnie jak z naszą drogą jako Twórcy, nastawiamy się na działanie długoterminowe.
Ile można zarobić na bezpłatnym newsletterze z reklamami? Poznaj wyniki Stacked Marketer za 2021 rok
Stacked Marketer to w pełni darmowy i jeden z ciekawszych newsletterów o marketingu internetowym. Zawiera newsy i porady przydatne do działania w Internecie i sam jestem jego czytelnikiem od dobrych kilkunastu miesięcy.
Jego twórcy zdecydowali się podzielić ze społecznością wynikami za 2021 rok. Rzadko kiedy mamy okazję zajrzeć „za kulisy” tego typu projektów, dlatego polecam Ci lekturę tego raportu.
W całym 2021 roku Stacked Marketer wysłał aż 4 709 952 wiadomości, a średni open rate mieli na poziomie 48,4%. Co ciekawe, e-maile notują aż 7% kliknięć w linki.
Baza subskrybentów wzrosła o 28%, zaś zysk wypracowany na reklamach to kwota 99 tys. USD za 12 miesięcy. Szczegóły w opisywanym dokumencie.
To świetnie pokazuje, że wprowadzanie opłat (patrz: Płatne newslettery jako pomysł na produkt dla twórców – co warto wiedzieć ») to nie jedyna droga do monetyzacji takiego medium.
Spodziewaj się kolejnych wiadomości ode mnie na temat self-publishingu oraz sprzedaży książek w Internecie w najbliższym czasie.
—
Pozdrawiam
Krzysztof Bartnik / imker.pl
PS. Mam prośbę. Skup się przez chwilę i pomyśl o JEDNEJ osobie, której spodobałyby się treści z tego newslettera… I śmiało podaj tego maila dalej 🙏
Przygotowałem nawet specjalną podstronę, na którą możesz odesłać znajomą lub znajomego: https://imker.pl/newsletter/.
Wielkie dzięki! 🤟