💿 Mixtape dla Twórczyń i Twórców ⏩ vol. 4

 

Cześć !

Mixtape dla Twórców? ⏩ 📼 to zestaw ciekawych materiałów i inspiracji pochodzących z wartościowych źródeł. Co jakiś czas zbieram dla Ciebie konkretne porady (głównie z zachodu i po angielsku) oraz odsyłam Cię do oryginału.

Zapraszam do lektury czwartej części tego cyklu!

Poprzednie wydania znajdziesz tutaj:


1️⃣ Jak zamienić przychody 1500 USD na 100 000 USD dziennie (!) w 18 miesięcy?

Nik Sharma, który doradza różnym markom D2C (direct to consumer), opublikował na Twitterze bardzo ciekawy wątek dotyczący rozwoju jednego z klientów. W ciągu ostatnich 18 miesięcy firma przeszła drogę z 1500 USD przychodów dziennie do aż 100 tys. dolarów co 24 godziny.

Można tutaj wyczytać konkrety o:

  • optymalizacji kampanii w social mediach (każda powinna skupiać się na odpowiedzi na pytania, czym jest Twój produkt, jaki problem rozwiązuje i dlaczego warto z niego korzystać)
  • regularnym testowaniu nowych pomysłów na kampanie (80% wydatków na to, co działa, a pozostałe 20% na nowe testy)
  • poprawkach strony sprzedażowej (testuj nagłówki, teksty, formularze zapisu, różne oferty)
  • zbieraniu danych od klientów (nie tylko ankiety, ale też bardziej bezpośrednie podejście – „niech Twoja Mama lub Babcia przejdą ścieżkę zakupową od startu do końca” lub „niech Twój przyjaciel po kilku drinkach przejdzie Twoją ścieżkę zakupową” 😏)

Jeżeli promujesz swoje produkty nawet w mniejszej skali, to takie zwielokrotnienie przychodu dziennego z pewnością wpłynie na Twój biznes. Porady wydają się proste, ale kluczem do sukcesu będzie tutaj systemowe podejście systemowe do całego procesu.

źródło


2️⃣ Siedemnaście darmowych kursów o marketingu internetowym

To nie pomyłka w nagłówku!

Świetna, konkretna lista zamieszczona na blogu Ahrefs -> darmowe kursy do nauki marketingu w Internecie.

Jak używać TikToka dla biznesu, kurs SEO, kurs Instagrama dla biznesu, kurs content marketingu, wprowadzenie do social media, blogowanie, Google Ads i wiele innych – zestawienie jest naprawdę obszerne.

Z pewnością wybierzesz tam coś dla siebie.

źródło


3️⃣ Co mówić w sytuacji, kiedy ktoś twierdzi, że Twoje ceny są zbyt wysokie?

tym trzynastominutowym wideo Chris Do dzieli się swoim sposobem na reagowanie w sytuacjach, kiedy ktoś twierdzi, że ceny za naszą usługę są zbyt wysokie.

Tutaj omawiany przypadek, w którym klient chce zapłacić 1000 dolarów za wideo wycenione na 4000 dolarów. Jeżeli nie spotkasz się z potencjalnym kupującym już na etapie ceny, to później będzie tylko gorzej…

źródło


4️⃣ Jak robić dobre SEO na YouTube? Poradnik

YouTube już dawno ze strony z filmikami zamienił się w kompleksową platformę do promocji materiałów. Jednym z ciekawszych pomysłów na to, by lepiej pozycjonować się tam ze swoimi dziełami może być optymalizacja pod kątem wyszukiwarek.

poradnika opublikowanego na blogu Semrush dowiadujemy się, jakie słowa kluczowe wypadają na YouTube lepiej, niż pozostałe, czy jak działa dystrybucja wideo. Dostajemy też konkretne porady, co samodzielnie możemy zrobić z tytułami oraz opisami filmów, by szybko zadziałało to na naszą korzyść.

Kilka wniosków:

1. Nie sugeruj się liczbą subskrybentów Twojej konkurencji. Przy niektórych słowach kluczowych inne kanały nie mają znaczenia. Skupiaj się na jakości wideo.

2. Koniecznie poświęć czas na promocję wideo w różnych kanałach marketingowych, ze wskazaniem na social media.

3. Dobry kanał na YouTube broni się nie tyle liczbą subskrybentów, co ich zaangażowaniem w lajkowanie, polecanie, itd.

4. Niezależnie od tego, jakie materiały wrzucasz, zawsze poświęcić dłuższą chwilę na dopracowanie opisu pod kątem oglądających.

Więcej w samym poradniku.


5️⃣ 10 sposobów na to, by zamieniać swoje podcasty w artykuły na blogu

Na łamach bloga PodReacher pojawił się ciekawy materiał z przykładami  na to, jak można zamieniać kolejne odcinki swoich podcastów w wartościowe artykuły.

Oprócz samej teorii o skutecznych formatach tekstów (np. pytania i odpowiedzi, poradniki jak coś zrobić, listy, przeglądy rynku, itd. ), znajdziesz tutaj konkretne przykłady artykułów na blogach podcasterek i podcasterów.

Im szybciej dodasz do swoich odcinków audio stronę domową / bloga, tym lepiej dla Ciebie w dłuższym terminie (nie uzależnisz się od jednego kanału dystrybucji materiałów, będziesz mieć reakcję na spadające zasięgi).

źródło


6️⃣ Jaki sprzęt będzie najlepszy do wideokonferencji?

Piotr Konieczny z Niebezpiecznik.pl podzielił się na Facebooku swoją konfiguracją sprzętu do wideorozmów. Efekt ustawień i sprzętu Piotra powyżej.

Jak ktoś słusznie zauważył, kiedyś taki wpis pojawiłby się na blogu i każdy mógłby go skutecznie share’ować, a tak przepadnie w czeluściach Internetu… Dlatego postanowiłem go zapisać 🙂

Jeżeli chcesz poprawić jakość rozmów online to tutaj jest konkretna informacja jak to zrobić!

źródło


7️⃣ Rampy dla psów jako wielomilionowy biznes?

Ramon van Meer zamieścił swoją historię na Twitterze o tym, jak wyskalował biznes polegający na sprzedaży ramp dla małych psów (nawet nie wiedziałem, że taki produkt istnieje!).

Co ciekawe, nie tworzył tego od zera, tylko kupił działający sklep z historią, przychodami, itd.

Jak opisuje, łatwiej mu było wziąć ten pomysł od 1 do 10, niż od 0 do 1… Ramon widział, że rampy dla psów rozwiązują konkretny problem dla odbiorców oraz to, że poprzedni właściciel praktycznie nie inwestował w marketing.

Po zakupie marki, zainwestował w nowy sklep internetowy, wprowadził reklamy w social mediach, zbudował kanał e-mail, itd. Warto poznać takie podejście!

źródło


8️⃣ Jak budować listę e-mail marketingową? KONKRETNY system na pozyskiwanie 1000+ subskrybentów newslettera

Specjalnie napisałem KONKRETNY w powyższym nagłówku, to jest poradnik, do którego trzeba podchodzić na kilka razy… I to nie ze względu na jego długość (a jest zacna), tylko na liczbę faktycznych porad, jakie znajdziemy w środku!

Bryan Harris pokazał od wewnątrz system używany do budowy jego własnych list e-mail marketingowych. Używa go także do tworzenia list jego klientów, działających w różnych branżach.

W samym materiale jest opisane znacznie więcej, niż tylko podanie używanych sposobów – dostajemy tutaj podejście strategiczne, wezwania do działania, wiele konkretnych przykładów kampanii i działań.

Artykuł był pierwotnie opublikowany w 2019 roku, ale w listopadzie 2021 doczekał się aktualizacji. Nawet jeżeli nie przeczytasz go teraz, to koniecznie zapisz na później. Na pewno skorzystasz 🙂

źródło


Spodziewaj się kolejnych wiadomości ode mnie na temat self-publishingu oraz sprzedaży książek w Internecie w najbliższym czasie.


Pozdrawiam
Krzysztof Bartnik / imker.pl

facebook twitter youtube vimeo linkedin instagram whatsup