Cześć !
Mixtape dla Twórców? ⏩ 📼 to zestaw ciekawych materiałów i inspiracji pochodzących z wartościowych źródeł. Co jakiś czas zbieram dla Ciebie konkretne porady (głównie z zachodu i po angielsku) oraz odsyłam Cię do oryginału.
Zapraszam do lektury czwartej części tego cyklu!
Poprzednie wydania znajdziesz tutaj:
- Czy wiesz, co to jest Mixtape dla Twórców? 💿 ⏩ Vol. 1
- Co się dzieje przez minutę w Internecie? 💻 Vol. 2
- Mixtape dla Twórców takich, jak Ty – część 3
1️⃣ Jak zamienić przychody 1500 USD na 100 000 USD dziennie (!) w 18 miesięcy?
Nik Sharma, który doradza różnym markom D2C (direct to consumer), opublikował na Twitterze bardzo ciekawy wątek dotyczący rozwoju jednego z klientów. W ciągu ostatnich 18 miesięcy firma przeszła drogę z 1500 USD przychodów dziennie do aż 100 tys. dolarów co 24 godziny.
Można tutaj wyczytać konkrety o:
- optymalizacji kampanii w social mediach (każda powinna skupiać się na odpowiedzi na pytania, czym jest Twój produkt, jaki problem rozwiązuje i dlaczego warto z niego korzystać)
- regularnym testowaniu nowych pomysłów na kampanie (80% wydatków na to, co działa, a pozostałe 20% na nowe testy)
- poprawkach strony sprzedażowej (testuj nagłówki, teksty, formularze zapisu, różne oferty)
- zbieraniu danych od klientów (nie tylko ankiety, ale też bardziej bezpośrednie podejście – „niech Twoja Mama lub Babcia przejdą ścieżkę zakupową od startu do końca” lub „niech Twój przyjaciel po kilku drinkach przejdzie Twoją ścieżkę zakupową” 😏)
Jeżeli promujesz swoje produkty nawet w mniejszej skali, to takie zwielokrotnienie przychodu dziennego z pewnością wpłynie na Twój biznes. Porady wydają się proste, ale kluczem do sukcesu będzie tutaj systemowe podejście systemowe do całego procesu.
2️⃣ Siedemnaście darmowych kursów o marketingu internetowym
To nie pomyłka w nagłówku!
Świetna, konkretna lista zamieszczona na blogu Ahrefs -> darmowe kursy do nauki marketingu w Internecie.
Jak używać TikToka dla biznesu, kurs SEO, kurs Instagrama dla biznesu, kurs content marketingu, wprowadzenie do social media, blogowanie, Google Ads i wiele innych – zestawienie jest naprawdę obszerne.
Z pewnością wybierzesz tam coś dla siebie.
3️⃣ Co mówić w sytuacji, kiedy ktoś twierdzi, że Twoje ceny są zbyt wysokie?
W tym trzynastominutowym wideo Chris Do dzieli się swoim sposobem na reagowanie w sytuacjach, kiedy ktoś twierdzi, że ceny za naszą usługę są zbyt wysokie.
Tutaj omawiany przypadek, w którym klient chce zapłacić 1000 dolarów za wideo wycenione na 4000 dolarów. Jeżeli nie spotkasz się z potencjalnym kupującym już na etapie ceny, to później będzie tylko gorzej…
4️⃣ Jak robić dobre SEO na YouTube? Poradnik
YouTube już dawno ze strony z filmikami zamienił się w kompleksową platformę do promocji materiałów. Jednym z ciekawszych pomysłów na to, by lepiej pozycjonować się tam ze swoimi dziełami może być optymalizacja pod kątem wyszukiwarek.
Z poradnika opublikowanego na blogu Semrush dowiadujemy się, jakie słowa kluczowe wypadają na YouTube lepiej, niż pozostałe, czy jak działa dystrybucja wideo. Dostajemy też konkretne porady, co samodzielnie możemy zrobić z tytułami oraz opisami filmów, by szybko zadziałało to na naszą korzyść.
Kilka wniosków:
1. Nie sugeruj się liczbą subskrybentów Twojej konkurencji. Przy niektórych słowach kluczowych inne kanały nie mają znaczenia. Skupiaj się na jakości wideo.
2. Koniecznie poświęć czas na promocję wideo w różnych kanałach marketingowych, ze wskazaniem na social media.
3. Dobry kanał na YouTube broni się nie tyle liczbą subskrybentów, co ich zaangażowaniem w lajkowanie, polecanie, itd.
4. Niezależnie od tego, jakie materiały wrzucasz, zawsze poświęcić dłuższą chwilę na dopracowanie opisu pod kątem oglądających.
Więcej w samym poradniku.
5️⃣ 10 sposobów na to, by zamieniać swoje podcasty w artykuły na blogu
Na łamach bloga PodReacher pojawił się ciekawy materiał z przykładami na to, jak można zamieniać kolejne odcinki swoich podcastów w wartościowe artykuły.
Oprócz samej teorii o skutecznych formatach tekstów (np. pytania i odpowiedzi, poradniki jak coś zrobić, listy, przeglądy rynku, itd. ), znajdziesz tutaj konkretne przykłady artykułów na blogach podcasterek i podcasterów.
Im szybciej dodasz do swoich odcinków audio stronę domową / bloga, tym lepiej dla Ciebie w dłuższym terminie (nie uzależnisz się od jednego kanału dystrybucji materiałów, będziesz mieć reakcję na spadające zasięgi).
6️⃣ Jaki sprzęt będzie najlepszy do wideokonferencji?
Piotr Konieczny z Niebezpiecznik.pl podzielił się na Facebooku swoją konfiguracją sprzętu do wideorozmów. Efekt ustawień i sprzętu Piotra powyżej.
Jak ktoś słusznie zauważył, kiedyś taki wpis pojawiłby się na blogu i każdy mógłby go skutecznie share’ować, a tak przepadnie w czeluściach Internetu… Dlatego postanowiłem go zapisać 🙂
Jeżeli chcesz poprawić jakość rozmów online to tutaj jest konkretna informacja jak to zrobić!
7️⃣ Rampy dla psów jako wielomilionowy biznes?
Ramon van Meer zamieścił swoją historię na Twitterze o tym, jak wyskalował biznes polegający na sprzedaży ramp dla małych psów (nawet nie wiedziałem, że taki produkt istnieje!).
Co ciekawe, nie tworzył tego od zera, tylko kupił działający sklep z historią, przychodami, itd.
Jak opisuje, łatwiej mu było wziąć ten pomysł od 1 do 10, niż od 0 do 1… Ramon widział, że rampy dla psów rozwiązują konkretny problem dla odbiorców oraz to, że poprzedni właściciel praktycznie nie inwestował w marketing.
Po zakupie marki, zainwestował w nowy sklep internetowy, wprowadził reklamy w social mediach, zbudował kanał e-mail, itd. Warto poznać takie podejście!
8️⃣ Jak budować listę e-mail marketingową? KONKRETNY system na pozyskiwanie 1000+ subskrybentów newslettera
Specjalnie napisałem KONKRETNY w powyższym nagłówku, to jest poradnik, do którego trzeba podchodzić na kilka razy… I to nie ze względu na jego długość (a jest zacna), tylko na liczbę faktycznych porad, jakie znajdziemy w środku!
Bryan Harris pokazał od wewnątrz system używany do budowy jego własnych list e-mail marketingowych. Używa go także do tworzenia list jego klientów, działających w różnych branżach.
W samym materiale jest opisane znacznie więcej, niż tylko podanie używanych sposobów – dostajemy tutaj podejście strategiczne, wezwania do działania, wiele konkretnych przykładów kampanii i działań.
Artykuł był pierwotnie opublikowany w 2019 roku, ale w listopadzie 2021 doczekał się aktualizacji. Nawet jeżeli nie przeczytasz go teraz, to koniecznie zapisz na później. Na pewno skorzystasz 🙂
Spodziewaj się kolejnych wiadomości ode mnie na temat self-publishingu oraz sprzedaży książek w Internecie w najbliższym czasie.
—
Pozdrawiam
Krzysztof Bartnik / imker.pl