Cześć !
Mixtape dla Twórców? ⏩ 📼 to zestaw ciekawych materiałów i inspiracji pochodzących z wartościowych źródeł. Zbieram dla Ciebie konkretne porady (głównie z zachodu i po angielsku) oraz odsyłam Cię do oryginału.
Zapraszam do lektury trzeciej części tego cyklu!
Archiwum:
- Czy wiesz, co to jest Mixtape dla Twórców? 💿 ⏩ Vol. 1
- Co się dzieje przez minutę w Internecie? 💻 Vol. 2
1️⃣ Zobacz studio YouTubera, który wydaje 48 milionów dolarów rocznie na tworzenie filmów?
MrBeast to obecnie najpopularniejszy YouTuber na świecie. Jego główny kanał (ma ich kilka) śledzi ponad 70,6 mln użytkowników, a opublikowane tam filmy odtworzono już ponad 12 724 041 166 razy (źródło).
W tym wywiadzie, opublikowanym na kanale Colin and Samir, pokazuje jak zrobił kolejny krok w realizowaniu swoich przedsięwzięć i za zawrotne 10 mln dolarów stworzył swoje studio do nagrań (prawie 2000 metrów kwadratowych).
I nie chodzi tutaj tylko o podziwianie osiągnięć, ale poznanie myślenia, które stoi za jego biznesem – bo według mnie MrBeast nie wydaje pieniędzy na robienie filmów po to, by zarobić wiecej pieniędzy, tylko wydaje pieniądze, żeby robić coraz lepsze filmy 🤯
Jeżeli nie znasz twórczości MrBeast, to koniecznie sprawdź. Od razu zobaczysz czym inspirują się polscy YouTuberzy z czołówki!
2️⃣ Ile e-maili warto wysyłać w ciągu tygodnia / miesiąca? Jak to konkretnie wpływa na statystyki newsletterów?
Wysyłanie zbyt dużej liczby e-maili może doprowadzić do odpływu subskrybentów z Twojej listy. Z kolei wysyłanie za rzadko może oznaczać utratę korzyści… Jak zatem to dobrze wyważyć?
Z pomocą przychodzi kompleksowy artykuł od dostawcy oprogramowania do newsletterów – mailerlite.
Co ciekawe, 18.52% badanych kont użytkowników wysyła po kilka wiadomości tygodniowo. I niezależnie od ich liczby, procent osób otwierających je NIE RÓŻNI się aż tak bardzo (średnio od 37,67% do 40,33%).
Trochę inaczej jest w przypadku kliknięć w newsletterach. W ramach statystyki można też popatrzeć, ile dni mija pomiędzy wiadomości w różnych branżach.
Na koniec porady dotyczące prowadzenia swojej komunikacji, czyli poradnik kompletny.
3️⃣ Porady od 102 twórców, którzy zarobili w karierze ponad 100 tys. dolarów
Świetny, obszerny materiał opublikowany przez Gumroad, w którym ponad setka twórczyń i twórców dzieli się wskazówkami ze swojego tworzenia biznesu.
Niekiedy porady to jedno konkretne zdanie (np. Twoja społeczność powie Ci dokładnie, jakie produkty tworzyć, JEŻELI będziesz dobrze słuchać), częściej to dłuższe wypowiedzi z przykładami. Bardzo dobrze działają na motywację do pracy i ułożenie sobie w głowie kilku tematów.
4️⃣ Osiem szorstkich prawd o rynku twórców
Własny biznes, czyli również biznes twórcy internetowego, nie jest tylko usłany różami. Pewnie masz już tego świadomość. W materiale poznasz osiem prawd, jakie w mojej ocenie zawsze trzeba mieć z tyłu głowy.
Jedna z ciekawszych – możliwość natychmiastowej weryfikacji pomysłów czy całych projektów od obcych osób w internecie, sprawia, że często myli się uwagę / zainteresowanie z konkretnym osiągnięciem.
Polecam Ci zapoznanie się z każdym z tych punktów.
5️⃣ Jak zachęcić czytelników bloga do subskrypcji newslettera?
Prowadzenie bloga to nie tylko regularne publikowanie interesujących treści, ale również rozwijanie go pod kątem zdobywania nowych czytelników.
Niezwykle ważne jest także budowanie więzi z osobami, które są już częścią twojej blogowej społeczności. Najlepszym narzędziem do tego typu działań jest oczywiście lista mailingowa. Jak jednak zachęcić odbiorców do subskrypcji newslettera?
Fajny materiał z bloga IMKER, który daje do myślenia i zachęca do działania.
6️⃣ Kupienie społeczności za 1400 dolarów. Czy to się może opłacać?
Brett Williams to właściciel serwisu usługowego DesignJoy. Dość niestandardowo podchodzi do tworzenia różnych rzeczy w Internecie i postanowił sprawdzić, czy zamiast tworzenia własnej społeczności w sieci… da się ją po prostu kupić i na tym zarobić?
Jak sam mówi: Negowałem budowanie publiczności i dzielenie się tym, co się nauczyłem przez wszystkie lata. Po prostu nie mam na to czasu. Dlatego wpadłem na pomysł kupna takiej społeczności.
W tym artykule opisuje swoje podejście do całego zagadnienia, to jak kupił konto na Instagramie z 60 tys. obserwujących za 1400 dolarów i… bardzo szybko znalazł tam klienta płacącego 2500 dolarów miesięcznie za jego usługi.
To wszystko wydarzyło się w 72 godziny. 🤯
7️⃣ Przemyślenia założycielki i prezeski Canva
Na ten wpis polecam zarezerwowanie sobie dłuższej chwili. Naprawdę warto!
Niedawno Canva – usługa, dzięki której każdy może łatwo projektować materiały graficzne – ogłosiła pozyskanie 200 milionów dolarów na dalszy rozwój, co sprawiło, że cała firma została wyceniona na zawrotną kwotę 40 miliardów dolarów.
Zrobiłem większy research o drodze Canvy do tego poziomu i natknąłem się na świetny wpis jej współzałożycieli i CEO, Melanie Perkins.
Ten artykuł był opublikowany na LinkedIn jeszcze w 2018 roku, ale nie natknąłem się na niego wcześniej. Pokazuje drogę Canvy na samym początku i obawy, z jakimi mierzą się założyciele takich biznesów (oraz to, jak sobie z nimi radzić).
Świetna i długa lektura, obok której nie warto przejść obojętnie!
8️⃣ O tym, jak opublikować 100 artykułów w 100 dni i przebić 100 tys. rocznego przychodu
Czy da się zrealizować cel postawiony w powyższym nagłówku? Anne-Laure Le Cunff udawadnia, że tak i jeszcze się tym wszystkim dzieli!
Założycielka Ness Labs opisuje,, jak przeszła z prowadzenia newslettera założonego w 2019 roku, do prowadzenia zaangażowanej społeczności.
Dużo konkretnych porad (np. jak zamieniać nawyk w rutynę, a później w rytuał czy radzić sobie z przeciwnościami) oraz pokazywania wyników.
Spodziewaj się kolejnych wiadomości ode mnie na temat self-publishingu oraz sprzedaży książek w Internecie w najbliższym czasie.
—
Pozdrawiam
Krzysztof Bartnik /imker.pl