Dzień dobry! 🖐️
Bycie chorym (niestety grypa nie odpuszcza) ma dla mnie w zasadzie tylko jedną zaletę 🤒: pozwoliło przeczytać bardzo dużo książek odkładanych na później.
Mam tyle notatek 📝 i nowych koncepcji do przekazania odnośnie tworzenia w Internecie, że zwyczajnie nie mogę się doczekać Twoich reakcji na te odkrycia!
Dzisiaj piszę o zasadzie 7-11-4 👀
A tak ogólnie, w wydaniu #190 tego newslettera dla Twórczyń i Twórców od Imker znajdziesz:
- Dwie brutalne prawdy o prowadzeniu firmy usługowej – moje ulubiony cytaty z serialu Mad Men
- Fascynuje mnie naukowe zrozumienie tego, co dzieje się w piekarniku, misce czy mikserze – wywiad z Orchideli
- Zasada 8 minut na YouTube to jedna z największych i najczęściej powtarzanych głupot
- Jak pisze (i żyje z pisania) Katarzyna Bonda – królowa polskiego kryminału?
- Jak sprawić, by ludzie Cię pamiętali? Odkryj zasadę 7-11-4!
- Rozwój osobisty dokonuje się poprzez działania, nie tylko same pomysły
Zapraszam do lektury! 🚀
️ Materiały warte Twojego kliknięcia:
Dwie brutalne prawdy o prowadzeniu firmy usługowej – moje ulubiony cytaty z serialu Mad Men »
Jeśli prowadzisz firmę usługową, wiesz, że relacje z klientami to Twoje być albo nie być. Przy okazji weekendu spisałem dla Ciebie moje dwa ulubione cytaty z Mad Men – serialu, który (gdy przestaniemy patrzeć tylko na wątek głównego bohatera), rewelacyjnie pokazuje kulisy biznesu agencyjnego…
Fascynuje mnie naukowe zrozumienie tego, co dzieje się w piekarniku, misce czy mikserze – wywiad z Orchideli »
Tegoroczny cykl wywiadów “Historie Twórców” rozpoczynamy od inspirującej rozmowy z Beatą Kuryło – Orchideli. Twórczyni Beata zdradziła nam, jak odnalazła swoją niszę w momencie, kiedy w Internecie aż roiło się od blogów kulinarnych; jak zadbać o potrzeby klientów, wydając książkę i w jakim kierunku chce rozwijać swoją internetową działalność… Zapraszam do lektury!
Zasada 8 minut na YouTube to jedna z największych i najczęściej powtarzanych głupot »
Interesująca rozmowa opublikowana na portalu Wirtualne Media. Michał Pietrzykowski (byłego szefa YouTube w Kanale Zero, który dziś stoi na czele YT w ZPR Media) opowiedział o tym, co jego zdaniem warto robić na YouTube dzisiaj, by nie tylko się dobrze oglądał i zarabiał. Warto uzupełnić posiadaną wiedzę.
Jak pisze (i żyje z pisania) Katarzyna Bonda – królowa polskiego kryminału? »
W ostatnim programie „Godzina Zero” na YouTube Maria Stepan rozmawiała z Katarzyną Bondą – jedną z najbardziej znanych polskich autorek kryminałów. Oto podsumowanie rozmowy, które nie tylko uchyla rąbka tajemnicy warsztatu pisarskiego autorki, ale także dostarcza cennych wskazówek dla początkujących twórców i fanów literatury kryminalnej.
Jak sprawić, by inni ludzie Cię pamiętali? Odkryj zasadę 7-11-4!
„Twoja marka to nie logo – to miejsce, które zajmujesz w głowach innych”
W swojej książce Oversubscribed (już niedługo w Polsce dzięki MT Biznes) i wielu wywiadach, Daniel Prestley bardzo często przybliża metodę, która pomaga budować trwałe relacje i być zapamiętanym. Warto się w nią zagłębić.
Teoria jest taka:
Według badań psychologa Robina Dunbara, że nasza sieć relacji jest ograniczona – mamy miejsca na rodzinę, przyjaciół i znajomych (do 150), a maksymalnie możemy „luźno” zapamiętać około 1500 osób.
To oznacza, że aby wyróżnić się w tłumie innych osób, musisz zaistnieć w głowach ludzi. Jak to zrobić? Klucz to:
7 godzin, 11 interakcji, 4 platformy.
To właśnie tyle czasu i kontaktów potrzebujesz, aby ktoś naprawdę Cię zapamiętał i zbudował z Tobą relację.
Pomyśl na przykład o swoich ulubionych twórcach, aktorach czy liderach. Dlaczego masz wrażenie, że ich znasz?
To efekt „relacji paraspołecznych” – spędziłeś z nimi czas (np. oglądając ich wystąpienia, filmy lub posty), nawet jeśli osobiście ich nie spotkałeś. Po prostu Twój umysł działa tak, że wydaje Ci się, że ich znasz!
Jak zastosować to w praktyce?
Bądź widoczny: Publikuj regularnie na różnych platformach – newsletter, LinkedIn, Instagram, YouTube czy podcasty.
Zadbaj o różnorodność: Twórz treści, które pokazują Cię w różnych kontekstach: jako eksperta, lidera i po prostu jako człowieka.
Wchodź w interakcje: Odpowiadaj na komentarze, prowadź rozmowy, pojawiaj się na konferencjach online i offline.
Daj się poznać lepiej: Udostępniaj materiały, które pozwolą odbiorcom „spędzić z Tobą czas” – np. dłuższe posty, wideo czy webinary.
Przykład z mojego życia:
Podczas tworzenia własnej marki osobiście wdrożyłem zasadę 7-11-4. Regularne publikacje na LinkedIn i współpraca na webinarach zaowocowały tym, że wiele osób, które spotykam na konferencjach, rozmawia ze mną jakby mnie znała.
Jeszcze przyjemniej jest, gdy powtarzają do mnie… moje własne słowa z newslettera czy wideo!
To (anegdotyczny, ale jednak) dowód na to, że odpowiednia strategia buduje silne więzi, nawet w świecie online.
Pomyśl zatem:
Co Ty możesz robić, aby być zapamiętaną / zapamiętanym?
Jak budujesz swoje relacje w sieci i na ilu platformach?
Czy masz na tyle dużo contentu, żeby ktoś mógł spędzić z Tobą te magiczne 7 godzin?
A potem bierz się do roboty!
Chcesz byśmy razem pracowali nad Twoim biznesem online?
Jeżeli szukasz dla siebie, sprawdzonych w boju (i polecanych przez czołowych twórców w Polsce!) narzędzi czy usług do sprzedaży oraz dostarczenia produktów do swoich klientów, takich jak:
katalog / sklep internetowy
strona sprzedażowa
koszyk do zamówień
platforma do streamingu audio i wideo
platforma kursowa
pakowanie i wysyłka produktów fizycznych
obsługa klienta
To wiedz, że to wszystko w zasadzie czeka już na Ciebie gotowe do startu. Dostarczone i codziennie pilnowane przez zespół Imker!
Pisz śmiało (może być w odpowiedzi na tę wiadomość!) – wspólnie przekonajmy się, co możemy dla Ciebie zrobić!
Na zakończenie: Rozwój dokonuje się poprzez działania, nie tylko same pomysły
Sachin Ramje na X (dawny Twitter) o tym, jak można uzyskać realny postęp we wszystkim, co się robi:
Tyle na dziś.
W przyszłym tygodniu dostaniesz ode mnie kolejną wiadomość na temat self-publishingu oraz tworzenia i sprzedaży własnych produktów w Internecie.
Do przeczytania!
Pozdrawiam
Krzysztof Bartnik / imker.pl
PS. Pamiętaj, że masz cały czas dostępne:
Pełne archiwum newsletterów »
Biznesplan do analizy opłacalności wydania książki » (dla selfpublisherów i nie tylko)
Linki do wszystkich materiałów z newslettera »
PS 2. Polecam Ci też nasze akademie:
Akademia Self-Publishing »
Akademia Tworzenia Kursów »
Akademia Tworzenia Ebooków »
Akademia Twórcy Internetowego »