Archiwum newslettera IMKER

Oto materiały, jakie co tydzień wysyłamy najpierw do naszych prenumeratorów!

Szybciej do konkretów

Cześć! Przez kilka ostatnich wydań newslettera przestałem podawać, ile wynosił współczynnik otwarć ostatniej wiadomości, ile było kliknięć oraz jak zwiększać te parametry (a zrobisz to w ten sposób »). Chciałem sprawdzić, czy komuś będzie brakowało tych informacji i – zgodnie z przewidywaniami – nikt się nie upomniał  No bo, po co Ci tak naprawdę wiedza, że moje ostatnie wysyłki miały odpowiednio 58,6%, 58,2% oraz 59,2% open rate? Albo, że było w 12%, 8,6% i 11,6% kliknięć? No właśnie… Pomyśl zatem, czy jest jakaś […]

Nie planowałem tego robić, ale..

Dzień dobry! Nie planowałem tego robić, ale udało się! Jeżeli czytasz ten newsletter to możesz jutro (środa 1 marca 2023 r.), punktualnie o 20:00, wziąć udział w niepublicznym live, pt. Jak pozyskać licencję i wydać zagraniczną książkę w Polsce? Spotkanie organizuje Michał Szafrański i miało być dostępne wyłącznie dla chętnych osób będących w Klanie Finansowych Ninja, ale udało mi się namówić Michała, by mogli na nie przyjść wszyscy Czytelnicy tego newslettera […]

Jakie produkty kupujesz, a jakie sprzedajesz?

Hej! Zastanawiam się nad tym, jakie usługi czy produkty tak ogólnie warto tworzyć dla swoich odbiorców. Oczywista odpowiedź brzmi: takie, które odbiorcy będą kupować  Ale tutaj generalnie wyróżniam trzy opcje usług / produktów: 1. Nauczę Cię czegoś. 2. Pokażę Ci, jak coś robić. 3. Zrobię za Ciebie. (+ oczywiście kombinacje powyższych). No i teraz moje pytania:  Która opcja przemawia do Ciebie najbardziej?  Wolisz się nauczyć, […]

Zwiększ swoje szanse na sprzedaż

Cześć Jeżeli zabierasz się za sprzedaż swoich produktów (ze szczególnym wskazaniem na książkę ) to standardowa ścieżka zakupowa klienta wygląda zwykle tak (oczywiście w dużym uproszczeniu!): W takiej sytuacji najcześciej konwertuje pomiędzy 1 a 5% odwiedzających stronę (czyli tylko od 1 do 5 osób na 100 kupi u Ciebie). Jak zatem możesz zwiększyć swoje szanse na sprzedaż? Jeżeli kojarzysz system A-T-M (link), to wiesz, że potrzebujesz trzech rzeczy: 1. Przyciągania klientów (Attract), 2. Budowania zaufania (Trust) […]

Zapraszam Cię na pierwsze Office Hours

Dzień dobry!  W grudniu wspominałem o pomyśle cyklicznych spotkań z Twórczyniami i Twórcami. Czas przejść do realizacji! Serdecznie zapraszam Cię na pierwszy live z cyklu Office Hours od IMKER, który odbędzie się już w najbliższy czwartek (9 lutego) o godzinie 11:00. Spotkanie ze mną potrwa godzinę i będzie podzielone na dwie części: a. Krótki wykład / prezentacja na określony temat b. Sesja pytań i odpowiedzi Na pierwszym Office Hours od IMKER będę pokazywał, jak krok po kroku […]

#103: AI w służbie twórców

Cześć! W połowie grudnia po raz pierwszy wspominałem w tym newsletterze o narzędziu ChatGPT. Od tego czasu testowo korzystam z chata (i innych rozwiązań) w różnych sytuacjach związanym z pisaniem oraz konsumuję materiały poradnikowe związane z AI. Dla mnie osobiście ChatGPT to z jednej strony świetny asystent, który momentami wspiera mnie w działaniu, a z drugiej – bardzo często AI prezentuje się jak początkujący autor, który zajmuje się tylko zapełniałem strony znakami, bez przekazywania żadnej treści… W rozmowach […]

Sprzedaż książek 📚 w czasie ⌛

Hej !  Tworzę narzędzie do obliczania, jak aktualne zasięgi Autorki czy Autora w Internecie mogą w praktyce przekładać się na sprzedaż samodzielnie wydanej książki (self-publishing). To będzie idealne uzupełnienie biznesplanu. Wpiszesz tam liczbę odbiorców (Facebook, LinkedIn, Instagram, własna strona czy newsletter) i na podstawie zebranych danych arkusz pokaże, na jaki standardowy (to ważne!) wynik możesz liczyć (bo ogólnie to zależy od wielu czynników). Póki co, zebrane dane dają sporo do myślenia. […]

Jak działa algorytm YouTube’a?

Dzień dobry! Oto 101. wydanie regularnego newslettera dla Twórczyń i Twórców, które dzięki IMKER trafia do Twojej skrzynki pocztowej w każdy wtorek. Poprzednia wiadomość, pt. Newsletter #100 , miała współczynnik open rate na poziomie 60,7%, a w linki kliknęło w niej 10,7% osób. Dziękuję! (Bez ponownej wysyłki do wszystkich osób, które nie otworzyły za pierwszym razem wynik byłby taki: 52,0% open rate oraz 9,0% kliknięć… Jak zwiększać te liczby? Swój sposób opisałem tutaj ») ​ Pamiętaj, że pod tym adresem znajdziesz Biznesplan […]

Newsletter #100

Cześć  Świętuję dzisiaj wyjątkową okazję. I nie mógłbym tego zrobić, gdyby nie Ty, bo w tej wędrówce zdecydowanie idziemy razem. Dlatego chcę Cię zaprosić do świętowania razem ze mną!  Dzisiaj po raz setny z rzędu kliknąłem wyślij i do Twojej skrzynki pocztowej trafił newsletter dla Twórczyń i Twórców od IMKER… That was fast! Zebrało mi się na wspominki, powrót do korzeni, podziękowania, pokazanie zaplecza i w ogóle bardzo dużo rzeczy do opisania w jednym mailu. Dlatego wygospodaruj proszę […]

Szybciej czy wolniej?

Dzień dobry! 👋 Wszystkiego najlepszego dla Ciebie w Nowym Roku! 🎉 Życzę Ci powodzenia w realizacji Twoich planów (jakie by one nie były)! 🚀 Nie będę ukrywał, że pisząc ten newsletter chcę sprawić, by na Twoim koncie w 2023 roku pojawiły się przychody i zyski z tytułu sprzedaży własnych produktów, ze wskazaniem na samodzielnie wydaną książkę 📚 (a IMKER pomoże Ci w całym procesie!). Spodziewaj się zatem jeszcze większej liczby ciekawych treści na ten […]

Najlepsza wizytówka?

Dzień dobry! 👋 Witam w ostatnim newsletterze dla Twórczyń i Twórców od IMKER… Oczywiście w 2022 roku, bo za tydzień kolejna edycja 😎 Nie ukrywam, że cotygodniowe pisanie do Ciebie to zdecydowanie mój nawyk numer jeden i cieszę się, że tak chętnie czytasz dostarczane przeze mnie treści. Na podsumowania roku i plany na 2023 przyjdzie jeszcze czas. Jeżeli jednak masz jakiekolwiek uwagi czy sugestie, to pamiętaj, że jestem bardzo blisko Ciebie – wystarczy, że klikniesz „odpowiedz” […]

Zachowaj dobre proporcje

Dzień dobry !  Oto już 97. wydanie regularnego newslettera dla Twórczyń i Twórców, które dzięki IMKER trafia do Twojej skrzynki pocztowej w każdy wtorek. Moją poprzednią wiadomość, pt. Kiedy najlepiej publikować w social media?, miała współczynnik open rate na poziomie 59,5%, a w linki kliknęło w niej 12,5% osób. Dziękuję! Zapraszam do lektury treści dotyczących tworzenia i sprzedaży własnych produktów w Internecie, które wybrałem dla Ciebie w tym tygodniu:  Materiały warte Twojego kliknięcia: ​ The […]

Kiedy najlepiej publikować w social media?

Dzień dobry Intensywnie planuję rozpoczęcie internetowych spotkań „live” dla Twórczyń i Twórców, którzy czytają ten newsletter (ze szczególnym wskazaniem na self-publishing, ale nie tylko). Mam w związku z tym trzy pytania do Ciebie: Co sądzisz o takim pomyśle? Czy jest jakiś temat, który wydaje Ci interesujący na start takiego cyklu spotkań? Czy takie spotkanie to powinien być bardziej live na zasadzie „prezentacja + sesja pytań i odpowiedzi”, czy raczej mastermind, gdzie wszyscy widzą wszystkich i każdy […]

Ekonomia twórców będzie jak branża muzyczna?

Dzień dobry!  Przed Tobą już 95. wydanie newslettera dla Twórczyń i Twórców, które dzięki IMKER trafia do Twojej skrzynki pocztowej w każdy wtorek. Moją poprzednią wiadomość, pt. Z YouTube’a i książek, otworzyło ponad 667 osób zapisanych do newslettera (54,5% open rate), w linki w niej dostępne kliknięto w sumie 178 razy (7,8% click rate). Dzięki! Zapraszam do lektury treści dotyczących tworzenia i sprzedaży własnych produktów w Internecie, które wybrałem dla Ciebie w tym tygodniu:  Materiały warte Twojego kliknięcia: […]

Z YouTube’a i książek

Hej nie wiem, czy to przez to, że dni są coraz krótsze, czy raczej przez to, że zbliża się już setna edycja mojego newslettera dla Twórczyń i Twórców od IMKER… Jestem jednak przekonany, że w bardzo wielu przypadkach niepotrzebnie komplikujemy sobie życie. Tymczasem proste rozwiązania okazują się takimi, które są najbardziej skuteczne! Weźmy choćby ostatni Black Friday, a raczej Black Week. Pomijając to, czy Twój sklep brał w nim udział, czy nie, docierają do mnie sygnały, […]

Dwa kroki do przodu, jeden do tyłu

Dzień dobry!  Przed Tobą już 93. wydanie newslettera dla Twórczyń i Twórców, które dzięki IMKER trafia do Twojej skrzynki pocztowej w każdy wtorek. Moja poprzednia wiadomość, pt. Jak wykorzystać święta zakupów w self-publishingu? , miała współczynnik open rate na poziomie 58,0%, a w linki kliknęło w niej 8,7% osób. Dziękuję! (Bez ponownej wysyłki do wszystkich osób, które nie otworzyły za pierwszym razem wynik byłby taki: 48,7% open rate oraz 7,7% kliknięć… Jak zwiększać te liczby? Swój sposób opisałem tutaj […]

Jak wykorzystać święta zakupów w self-publishingu? 📆

Cześć! Jeżeli nie docierają do Ciebie żadne informacje, to wiedz, że w przyszły piątek odbędzie się Black Friday – swoiste rozpoczęcie sezonu zakupów przedświątecznych… Jak jednak podejść do Black Friday, Cyber Monday i Dnia Darmowej Dostawy, będąc jednocześnie sprzedawcą swojego produktu? Czy branie udziału w tych akcjach w ogóle ma sens z biznesowego punktu widzenia? A jeżeli tak, to w których? I z jakim komunikatem wyjść do odbiorców, by się przebić w gąszczu innych ofert […]

Materiały warte Twojego kliknięcia

    Dzień dobry!  Przed Tobą już 91. wydanie newslettera dla Twórczyń i Twórców, które dzięki IMKER trafia do Twojej skrzynki pocztowej w każdy wtorek. Moja poprzednia wiadomość, pt. Jakie treści produkować do social media?, miała współczynnik open rate na poziomie 60,1%, a w linki kliknęło w niej 14,4% osób. Dziękuję! (Bez ponownej wysyłki do wszystkich osób, które nie otworzyły za pierwszym razem wynik byłby taki: 48,2% open rate oraz 11,6% kliknięć… Jak zwiększać te liczby? […]

Jakie treści produkować do social media?

Dzień dobry!  Czy wiesz, że moment, w którym jesteś znudzony opowiadaniem o tym, czym się zajmujesz, jest dokładnie tym momentem, w którym tak naprawdę dopiero teraz masz zacząć to robić? Ja też się często na tym łapię, że „przecież wszyscy wiedzą, czym IMKER się zajmuje”, a wcale tak nie jest… Bo IMKER zaczął się od wysyłek książek, a obecnie wysyła towary z różnych branż (odzież, zabawki, suplementy, itd.). Bo oprócz wysyłek robimy też kompleksową obsługę Twoich klientów. Bo oprogramowanie […]

System A-T-M dla Twórców – znasz i stosujesz?

Dzień dobry!  Przed Tobą już 89. wydanie z rzędu newslettera dla Twórczyń i Twórców, które dzięki IMKER trafia do Twojej skrzynki pocztowej w każdy wtorek. Moja poprzednia wiadomość, pt. Jakim wydawcą jesteś, drogi self-publisherze?, miała współczynnik open rate na poziomie 57,8%, a w linki kliknęło w niej 10,2% osób. Dziękuję! (Bez ponownej wysyłki do wszystkich osób, które nie otworzyły za pierwszym razem wynik byłby taki: 48,3% open rate oraz 8,2% kliknięć… Jak zwiększać te liczby? Swój sposób opisałem tutaj […]

Jakim wydawcą jesteś, drogi self-publisherze?

Dzień dobry !  Z ust Autorek czy Autorów decydujących się na self-publishing często pada taki argument, że tradycyjny wydawca nigdy (przenigdy!) NIE będzie tak dobrze promował książki, jak oni sami. Że tylko wrzuci informację o publikacji do swoich social media, zamieści krótki wpis o premierze na stronie i – co najwyżej – roześle informacje prasową do mediów. A to przecież nie przełoży się na sprzedaż! Po czym ta sama Autorka czy ten sam Autor pracuje kilka, […]

Jak być konsekwentnym w roli Twórcy?

Dzień dobry  !  Przed Tobą 87. wydanie newslettera dla Twórczyń i Twórców, które dzięki IMKER trafia do Twojej skrzynki pocztowej w każdy wtorek. Moja poprzednia wiadomość, pt. Jak zwiększać otwieralność newslettera, takiego jak ten?, miała współczynnik open rate na poziomie 55,9%, a w linki kliknęło w niej 8,3% osób. Dziękuję! (Przy okazji ta kampania zanotowała też rekord wypisów, ale to… dobrze!) (Bez ponownej wysyłki do wszystkich osób, które nie otworzyły za pierwszym razem wynik byłby taki: […]

Jak zwiększać otwieralność newslettera, takiego jak ten?

Dzień dobry! Jeżeli działasz w social media, to z pewnością wiesz, że Twoje treści nie docierają do wszystkich fanów czy obserwujących. Platformy społecznościowe systematycznie przycinają Twoje zasięgi po to, żebyś zaczął kupować reklamy. W przypadku e-mail marketingu nie ma na szczęście takiego pośrednika, któremu trzeba dodatkowo zapłacić za zasięg. Od samego początku działania z własnym newsletterem warto jednak monitorować to, jak często wiadomości są otwierane i klikane. Jeżeli sprawisz, że więcej osób przeczyta wiadomość, to zwyczajnie masz większy zasięg […]

Od zera do bohatera skrzynki email i konkretnie o tym, jak zacząć budowanie społeczności

Dzień dobry ! Przed Tobą już 85. wydanie newslettera dla Twórczyń i Twórców, które dzięki IMKER trafia do Twojej skrzynki pocztowej w każdy wtorek. Moja poprzednia wiadomość, pt. Twórca ≠ influencer? Czyli o patrzeniu na świat subami, lajkami i wyświetleniami, miała współczynnik open rate na poziomie 59,8%, a w linki kliknęło w niej aż 9,3% osób. Dziękuję! (bez ponownej wysyłki do wszystkich osób, które nie otworzyły za pierwszym razem wynik byłby taki: 49,8% open rate oraz 7,8% kliknięć… […]

facebook twitter youtube vimeo linkedin instagram whatsup