Szybciej do konkretów
Cześć! Przez kilka ostatnich wydań newslettera przestałem podawać, ile wynosił współczynnik otwarć ostatniej wiadomości, ile było kliknięć oraz jak zwiększać te parametry (a zrobisz to w ten sposób »). Chciałem sprawdzić, czy komuś będzie brakowało tych informacji i – zgodnie z przewidywaniami – nikt się nie upomniał No bo, po co Ci tak naprawdę wiedza, że moje ostatnie wysyłki miały odpowiednio 58,6%, 58,2% oraz 59,2% open rate? Albo, że było w 12%, 8,6% i 11,6% kliknięć? No właśnie… Pomyśl zatem, czy jest jakaś […]
Nie planowałem tego robić, ale..
Dzień dobry! Nie planowałem tego robić, ale udało się! Jeżeli czytasz ten newsletter to możesz jutro (środa 1 marca 2023 r.), punktualnie o 20:00, wziąć udział w niepublicznym live, pt. Jak pozyskać licencję i wydać zagraniczną książkę w Polsce? Spotkanie organizuje Michał Szafrański i miało być dostępne wyłącznie dla chętnych osób będących w Klanie Finansowych Ninja, ale udało mi się namówić Michała, by mogli na nie przyjść wszyscy Czytelnicy tego newslettera […]
Jakie produkty kupujesz, a jakie sprzedajesz?
Hej! Zastanawiam się nad tym, jakie usługi czy produkty tak ogólnie warto tworzyć dla swoich odbiorców. Oczywista odpowiedź brzmi: takie, które odbiorcy będą kupować Ale tutaj generalnie wyróżniam trzy opcje usług / produktów: 1. Nauczę Cię czegoś. 2. Pokażę Ci, jak coś robić. 3. Zrobię za Ciebie. (+ oczywiście kombinacje powyższych). No i teraz moje pytania: Która opcja przemawia do Ciebie najbardziej? Wolisz się nauczyć, […]
Zwiększ swoje szanse na sprzedaż
Cześć Jeżeli zabierasz się za sprzedaż swoich produktów (ze szczególnym wskazaniem na książkę ) to standardowa ścieżka zakupowa klienta wygląda zwykle tak (oczywiście w dużym uproszczeniu!): W takiej sytuacji najcześciej konwertuje pomiędzy 1 a 5% odwiedzających stronę (czyli tylko od 1 do 5 osób na 100 kupi u Ciebie). Jak zatem możesz zwiększyć swoje szanse na sprzedaż? Jeżeli kojarzysz system A-T-M (link), to wiesz, że potrzebujesz trzech rzeczy: 1. Przyciągania klientów (Attract), 2. Budowania zaufania (Trust) […]
Zapraszam Cię na pierwsze Office Hours
Dzień dobry! W grudniu wspominałem o pomyśle cyklicznych spotkań z Twórczyniami i Twórcami. Czas przejść do realizacji! Serdecznie zapraszam Cię na pierwszy live z cyklu Office Hours od IMKER, który odbędzie się już w najbliższy czwartek (9 lutego) o godzinie 11:00. Spotkanie ze mną potrwa godzinę i będzie podzielone na dwie części: a. Krótki wykład / prezentacja na określony temat b. Sesja pytań i odpowiedzi Na pierwszym Office Hours od IMKER będę pokazywał, jak krok po kroku […]
#103: AI w służbie twórców
Cześć! W połowie grudnia po raz pierwszy wspominałem w tym newsletterze o narzędziu ChatGPT. Od tego czasu testowo korzystam z chata (i innych rozwiązań) w różnych sytuacjach związanym z pisaniem oraz konsumuję materiały poradnikowe związane z AI. Dla mnie osobiście ChatGPT to z jednej strony świetny asystent, który momentami wspiera mnie w działaniu, a z drugiej – bardzo często AI prezentuje się jak początkujący autor, który zajmuje się tylko zapełniałem strony znakami, bez przekazywania żadnej treści… W rozmowach […]
Sprzedaż książek 📚 w czasie ⌛
Hej ! Tworzę narzędzie do obliczania, jak aktualne zasięgi Autorki czy Autora w Internecie mogą w praktyce przekładać się na sprzedaż samodzielnie wydanej książki (self-publishing). To będzie idealne uzupełnienie biznesplanu. Wpiszesz tam liczbę odbiorców (Facebook, LinkedIn, Instagram, własna strona czy newsletter) i na podstawie zebranych danych arkusz pokaże, na jaki standardowy (to ważne!) wynik możesz liczyć (bo ogólnie to zależy od wielu czynników). Póki co, zebrane dane dają sporo do myślenia. […]
Jak działa algorytm YouTube’a?
Dzień dobry! Oto 101. wydanie regularnego newslettera dla Twórczyń i Twórców, które dzięki IMKER trafia do Twojej skrzynki pocztowej w każdy wtorek. Poprzednia wiadomość, pt. Newsletter #100 , miała współczynnik open rate na poziomie 60,7%, a w linki kliknęło w niej 10,7% osób. Dziękuję! (Bez ponownej wysyłki do wszystkich osób, które nie otworzyły za pierwszym razem wynik byłby taki: 52,0% open rate oraz 9,0% kliknięć… Jak zwiększać te liczby? Swój sposób opisałem tutaj ») Pamiętaj, że pod tym adresem znajdziesz Biznesplan […]
Newsletter #100
Cześć Świętuję dzisiaj wyjątkową okazję. I nie mógłbym tego zrobić, gdyby nie Ty, bo w tej wędrówce zdecydowanie idziemy razem. Dlatego chcę Cię zaprosić do świętowania razem ze mną! Dzisiaj po raz setny z rzędu kliknąłem wyślij i do Twojej skrzynki pocztowej trafił newsletter dla Twórczyń i Twórców od IMKER… That was fast! Zebrało mi się na wspominki, powrót do korzeni, podziękowania, pokazanie zaplecza i w ogóle bardzo dużo rzeczy do opisania w jednym mailu. Dlatego wygospodaruj proszę […]
Szybciej czy wolniej?
Dzień dobry! 👋 Wszystkiego najlepszego dla Ciebie w Nowym Roku! 🎉 Życzę Ci powodzenia w realizacji Twoich planów (jakie by one nie były)! 🚀 Nie będę ukrywał, że pisząc ten newsletter chcę sprawić, by na Twoim koncie w 2023 roku pojawiły się przychody i zyski z tytułu sprzedaży własnych produktów, ze wskazaniem na samodzielnie wydaną książkę 📚 (a IMKER pomoże Ci w całym procesie!). Spodziewaj się zatem jeszcze większej liczby ciekawych treści na ten […]
Najlepsza wizytówka?
Dzień dobry! 👋 Witam w ostatnim newsletterze dla Twórczyń i Twórców od IMKER… Oczywiście w 2022 roku, bo za tydzień kolejna edycja 😎 Nie ukrywam, że cotygodniowe pisanie do Ciebie to zdecydowanie mój nawyk numer jeden i cieszę się, że tak chętnie czytasz dostarczane przeze mnie treści. Na podsumowania roku i plany na 2023 przyjdzie jeszcze czas. Jeżeli jednak masz jakiekolwiek uwagi czy sugestie, to pamiętaj, że jestem bardzo blisko Ciebie – wystarczy, że klikniesz „odpowiedz” […]
Zachowaj dobre proporcje
Dzień dobry ! Oto już 97. wydanie regularnego newslettera dla Twórczyń i Twórców, które dzięki IMKER trafia do Twojej skrzynki pocztowej w każdy wtorek. Moją poprzednią wiadomość, pt. Kiedy najlepiej publikować w social media?, miała współczynnik open rate na poziomie 59,5%, a w linki kliknęło w niej 12,5% osób. Dziękuję! Zapraszam do lektury treści dotyczących tworzenia i sprzedaży własnych produktów w Internecie, które wybrałem dla Ciebie w tym tygodniu: Materiały warte Twojego kliknięcia: The […]
Kiedy najlepiej publikować w social media?
Dzień dobry Intensywnie planuję rozpoczęcie internetowych spotkań „live” dla Twórczyń i Twórców, którzy czytają ten newsletter (ze szczególnym wskazaniem na self-publishing, ale nie tylko). Mam w związku z tym trzy pytania do Ciebie: Co sądzisz o takim pomyśle? Czy jest jakiś temat, który wydaje Ci interesujący na start takiego cyklu spotkań? Czy takie spotkanie to powinien być bardziej live na zasadzie „prezentacja + sesja pytań i odpowiedzi”, czy raczej mastermind, gdzie wszyscy widzą wszystkich i każdy […]
Ekonomia twórców będzie jak branża muzyczna?
Dzień dobry! Przed Tobą już 95. wydanie newslettera dla Twórczyń i Twórców, które dzięki IMKER trafia do Twojej skrzynki pocztowej w każdy wtorek. Moją poprzednią wiadomość, pt. Z YouTube’a i książek, otworzyło ponad 667 osób zapisanych do newslettera (54,5% open rate), w linki w niej dostępne kliknięto w sumie 178 razy (7,8% click rate). Dzięki! Zapraszam do lektury treści dotyczących tworzenia i sprzedaży własnych produktów w Internecie, które wybrałem dla Ciebie w tym tygodniu: Materiały warte Twojego kliknięcia: […]
Z YouTube’a i książek
Hej nie wiem, czy to przez to, że dni są coraz krótsze, czy raczej przez to, że zbliża się już setna edycja mojego newslettera dla Twórczyń i Twórców od IMKER… Jestem jednak przekonany, że w bardzo wielu przypadkach niepotrzebnie komplikujemy sobie życie. Tymczasem proste rozwiązania okazują się takimi, które są najbardziej skuteczne! Weźmy choćby ostatni Black Friday, a raczej Black Week. Pomijając to, czy Twój sklep brał w nim udział, czy nie, docierają do mnie sygnały, […]
Dwa kroki do przodu, jeden do tyłu
Dzień dobry! Przed Tobą już 93. wydanie newslettera dla Twórczyń i Twórców, które dzięki IMKER trafia do Twojej skrzynki pocztowej w każdy wtorek. Moja poprzednia wiadomość, pt. Jak wykorzystać święta zakupów w self-publishingu? , miała współczynnik open rate na poziomie 58,0%, a w linki kliknęło w niej 8,7% osób. Dziękuję! (Bez ponownej wysyłki do wszystkich osób, które nie otworzyły za pierwszym razem wynik byłby taki: 48,7% open rate oraz 7,7% kliknięć… Jak zwiększać te liczby? Swój sposób opisałem tutaj […]
Jak wykorzystać święta zakupów w self-publishingu? 📆
Cześć! Jeżeli nie docierają do Ciebie żadne informacje, to wiedz, że w przyszły piątek odbędzie się Black Friday – swoiste rozpoczęcie sezonu zakupów przedświątecznych… Jak jednak podejść do Black Friday, Cyber Monday i Dnia Darmowej Dostawy, będąc jednocześnie sprzedawcą swojego produktu? Czy branie udziału w tych akcjach w ogóle ma sens z biznesowego punktu widzenia? A jeżeli tak, to w których? I z jakim komunikatem wyjść do odbiorców, by się przebić w gąszczu innych ofert […]
Materiały warte Twojego kliknięcia
Dzień dobry! Przed Tobą już 91. wydanie newslettera dla Twórczyń i Twórców, które dzięki IMKER trafia do Twojej skrzynki pocztowej w każdy wtorek. Moja poprzednia wiadomość, pt. Jakie treści produkować do social media?, miała współczynnik open rate na poziomie 60,1%, a w linki kliknęło w niej 14,4% osób. Dziękuję! (Bez ponownej wysyłki do wszystkich osób, które nie otworzyły za pierwszym razem wynik byłby taki: 48,2% open rate oraz 11,6% kliknięć… Jak zwiększać te liczby? […]
Jakie treści produkować do social media?
Dzień dobry! Czy wiesz, że moment, w którym jesteś znudzony opowiadaniem o tym, czym się zajmujesz, jest dokładnie tym momentem, w którym tak naprawdę dopiero teraz masz zacząć to robić? Ja też się często na tym łapię, że „przecież wszyscy wiedzą, czym IMKER się zajmuje”, a wcale tak nie jest… Bo IMKER zaczął się od wysyłek książek, a obecnie wysyła towary z różnych branż (odzież, zabawki, suplementy, itd.). Bo oprócz wysyłek robimy też kompleksową obsługę Twoich klientów. Bo oprogramowanie […]
System A-T-M dla Twórców – znasz i stosujesz?
Dzień dobry! Przed Tobą już 89. wydanie z rzędu newslettera dla Twórczyń i Twórców, które dzięki IMKER trafia do Twojej skrzynki pocztowej w każdy wtorek. Moja poprzednia wiadomość, pt. Jakim wydawcą jesteś, drogi self-publisherze?, miała współczynnik open rate na poziomie 57,8%, a w linki kliknęło w niej 10,2% osób. Dziękuję! (Bez ponownej wysyłki do wszystkich osób, które nie otworzyły za pierwszym razem wynik byłby taki: 48,3% open rate oraz 8,2% kliknięć… Jak zwiększać te liczby? Swój sposób opisałem tutaj […]
Jakim wydawcą jesteś, drogi self-publisherze?
Dzień dobry ! Z ust Autorek czy Autorów decydujących się na self-publishing często pada taki argument, że tradycyjny wydawca nigdy (przenigdy!) NIE będzie tak dobrze promował książki, jak oni sami. Że tylko wrzuci informację o publikacji do swoich social media, zamieści krótki wpis o premierze na stronie i – co najwyżej – roześle informacje prasową do mediów. A to przecież nie przełoży się na sprzedaż! Po czym ta sama Autorka czy ten sam Autor pracuje kilka, […]
Jak być konsekwentnym w roli Twórcy?
Dzień dobry ! Przed Tobą 87. wydanie newslettera dla Twórczyń i Twórców, które dzięki IMKER trafia do Twojej skrzynki pocztowej w każdy wtorek. Moja poprzednia wiadomość, pt. Jak zwiększać otwieralność newslettera, takiego jak ten?, miała współczynnik open rate na poziomie 55,9%, a w linki kliknęło w niej 8,3% osób. Dziękuję! (Przy okazji ta kampania zanotowała też rekord wypisów, ale to… dobrze!) (Bez ponownej wysyłki do wszystkich osób, które nie otworzyły za pierwszym razem wynik byłby taki: […]
Jak zwiększać otwieralność newslettera, takiego jak ten?
Dzień dobry! Jeżeli działasz w social media, to z pewnością wiesz, że Twoje treści nie docierają do wszystkich fanów czy obserwujących. Platformy społecznościowe systematycznie przycinają Twoje zasięgi po to, żebyś zaczął kupować reklamy. W przypadku e-mail marketingu nie ma na szczęście takiego pośrednika, któremu trzeba dodatkowo zapłacić za zasięg. Od samego początku działania z własnym newsletterem warto jednak monitorować to, jak często wiadomości są otwierane i klikane. Jeżeli sprawisz, że więcej osób przeczyta wiadomość, to zwyczajnie masz większy zasięg […]
Od zera do bohatera skrzynki email i konkretnie o tym, jak zacząć budowanie społeczności
Dzień dobry ! Przed Tobą już 85. wydanie newslettera dla Twórczyń i Twórców, które dzięki IMKER trafia do Twojej skrzynki pocztowej w każdy wtorek. Moja poprzednia wiadomość, pt. Twórca ≠ influencer? Czyli o patrzeniu na świat subami, lajkami i wyświetleniami, miała współczynnik open rate na poziomie 59,8%, a w linki kliknęło w niej aż 9,3% osób. Dziękuję! (bez ponownej wysyłki do wszystkich osób, które nie otworzyły za pierwszym razem wynik byłby taki: 49,8% open rate oraz 7,8% kliknięć… […]