Dzień dobry! 👋
Aż do ostatniej środy, mój Teść przez 35 lat prowadził firmę drzewną.
Można powiedzieć, że lokalnie był to całkiem sporej wielkości zakład, jednak zawsze bliżej było mu do manufaktury, niż typowej fabryki.
Jednym z najmniej przyjemnych, lecz koniecznych do funkcjonowania firmy zajęć było dosypywanie materiału do palenia w kotle (to napędzało suszarnię). Pomimo wielu różnych podejść, tego procesu nie udało się zautomatyzować.
Od razu wskazówka – bo nie wszystko się da i trzeba automatyzować. Ale to taka myśl na zupełnie inny newsletter.
I teraz, kiedy firma Teścia musi być niespodziewanie zamknięta, przypomniała mi się historia z jednego z wielu momentów dokładania trociny do kotła (mroźna zimowa niedziela, w czasie której tylko my mogliśmy to zrobić).
Otóż 14 lat temu dowiedziałem się od Teścia, że kluczem do sukcesu w prowadzeniu jakiejkolwiek firmy jest… machanie łopatą.
Regularne powtarzanie tych samych czynności.
Jeden raz więcej, niż Twoja konkurencja.
Idealnie z takim samym entuzjazmem, jak za pierwszym razem.
W przypadku Twórców internetowych może to być kolejny wpis na social media, kolejny wysłany newsletter czy przeprowadzona kampania sprzedażowa…
Aby skutecznie „machać łopatą” potrzeba środków finansowych i czasu, a także ważne jest nieustanne trwanie w postawionym celu.
Ile osób rezygnuje, bo ich produkt na samym początku nie sprzedaje się tak, jak tego oczekiwali? Zbyt wielu i w sumie żaden nie sprzedaje się tak, jak piszemy w biznesplanie…
Jeżeli Twoja konkurencja również „macha łopatą”, to konieczne jest robienie tego dłużej, niż oni. Oczywiście można też machać efektywniej, jednak sama czynność pozostaje.
Nie ma magicznego sposobu na to, że ktoś przyjdzie i wykona kluczową robotę za Ciebie.
A taką zdecydowanie jest marketing i sprzedaż w świecie tworzenia własnych produktów opartych na treści (jak książki, ebooki czy kursy).
To Twoje zadanie i do Ciebie należy jego wykonanie.
NIKT nie będzie znał lepiej Twoich produktów.
Nikt też nie będzie o nich odpowiadał z takim nastawieniem, jak Ty – Autorka czy Autor.
Tak samo było też w firmie drzewnej Teścia. On znał proces i wszystko najlepiej.
I dlatego tak samo jest w Imker, gdzie od 9 lat systematycznie tworzymy całe zaplecze do działania dla twórców (od wysyłek produktów fizycznych, po własny sklep i obsługę klienta).
Jedno machnięcie łopatą, drugie i kolejne.
Aż do skutku i efektu, choć na co dzień nie zawsze widać jakikolwiek postęp.
Spróbuj tego podejścia w swoim biznesie.
Myślę, że po kilku miesiącach zobaczysz pierwsze efekty, a po kilku latach będziesz z nich zwyczajnie dumny!
A teraz czas na…
Materiały warte Twojego kliknięcia:
Zarabianie na wiedzy to działka, w której trzeba zaopiekować się wieloma obszarami – wywiad z Burzą w mózgu »
Czy nie jest jeszcze za późno na tworzenie kursów internetowych, kiedy już powstało ich tak wiele? O to (i o wiele innych tematów) zapytaliśmy autorów Burza w mózgu. A jako że Magda i Tomek to specjaliści od dzielenia się wiedzą, wywiad to prawdziwa kopalnia inspiracji dla osób, które chcą rozpocząć swoją działalność internetową. Bardzo polecam lekturę!
„Ale ona ma ciężką pracę, że musi tak w łóżku leżeć i miliony za to zgarnia” »
Opublikowany fragment książki „Influenza. Mroczny świat influencerów” Jakuba Wątora. Jako, że na rynku nie ma zbyt wielu publikacji poruszających temat, warto przeczytać i ewentualnie zdecydować się na zakup całości. Mi przytoczone sekcje po raz kolejny przypomniały, że kierunek twórca jest znacznie lepszy niż kierunek influencer. Choć to się w pewien sposób przenika…
31 sposobów na poprawę swojego pisania »
Praca przy pisaniu w zasadzie nigdy się nie kończy, zupełnie jak w swojej własnej firmie. Dlatego polecam Cię ten poradnik (archiwalne wydanie newslettera) od Davida Perella, gdzie punktuje aktualne podejście do tworzenia treści. Mój ulubiony punkt to numer 15: „Kiedy pogodzisz się z faktem, że Twój pierwszy napisany szkic będzie badziewny, pisanie stanie się znacznie łatwiejsze. I da Ci więcej frajdy”. Konkret!
Pięć świetnych taktyk biznesowych, które mogą zmienić biednych autorów w milionerów »
Niecałe 50 minut nagrania bardzo ciekawej rozmowy Sama Parra z Shanem Puri na temat metod, które okazały się bardzo skuteczne w przypadku różnych autorów książek. W środku niezwykły przypadek self-publishingu, ale też inne ciekawe zagrania. Jak np. darmowy ebook, a płatna tylko wersja drukowana publikacji. Polecam obejrzeć i pomyśleć, czy coś z tego nie wykorzystać w swojej działalności.
Stwórz skuteczny, 4-miesięczny harmonogram do wypuszczenia swojego produktu (kompletna lista zadań) »
Wartościowy poradnik od ConvertKit, w którym Dana Nicole prezentuje bardzo solidny szkielet całego harmonogramu do wypuszczenia własnego produktu. Lista czynności przechodzi od testów, przez tworzenie treści, aż do nawet wyceny produktu. Oczywiście bierz poprawkę na realia amerykańskie, a jeżeli potrzebujesz narzędzi do sklepu czy sprzedaży i dystrybucji, to jestem do dyspozycji wraz z całą ekipą Imker.
NOWOŚĆ! Akademia Tworzenia Ebooków od Imker
Zgodnie z zapowiedziami, startujemy właśnie z trzecią już, darmową Akademią Wiedzy dla Twórczyń i Twórców Internetowych.
Tym razem jest to Akademia Tworzenia Ebooków, w ramach której przygotowaliśmy aż dwadzieścia dwa teksty / poradniki, które poprowadzą Cię krok po kroku po całym procesie.
Z nowej akademii dowiesz się między innymi:
- Co wybrać – ebooka czy książkę?
- Jak zrobić ebooka z książki?
- Kiedy ebook nie jest dobrym pomysłem?
- Jakie są narzędzia do tworzenia ebooka?
- Jak określić grupę docelową?
- Jak sprzedawać ebooka?
Całość jest przeznaczona dla początkujących Autorek i Autorów i ma stanowić bardzo wartościowy punkt wyjścia do faktycznej pracy nad własną publikacją.
Zapraszam do lektury!
Na zakończenie
Ukłony dla naszych Klientów, którzy sami z siebie polecają Imker przy okazji materiału o narzędziach dla Twórców.
Bardzo dziękujemy!
Zapraszam do sprawdzenia nas w akcji!
Tyle na dziś.
Za tydzień spodziewaj się ode mnie kolejnego maila na temat selfpublishingu oraz tworzenia i sprzedaży własnych produktów
w Internecie.
Do przeczytania!
Pozdrawiam
Krzysztof Bartnik / imker.pl