Dzień dobry!
Jeżeli nie wiesz, kim jest Brandon Sanderson (pisarz odpowiedzialny za rekord self-publishingu, rekord przedsprzedaży i rekord crowdfundingu na książki! z 2022 roku) to zdecydowanie warto nadrobić tę wiedzę, a jest ku temu znakomita okazja.
Takiego wywiadu zawierającego esencję dotyczącą pisania i faktycznego zarabiania na byciu własnym wydawcą nie było od dawna… Dlatego polecam całość bez żadnego wahania! Czytaj dalej!
Wartościowe linki polecane w tym tygodniu:
➡️ Praktyczna wskazówka na więcej wyświetleń już opublikowanych wideo na YouTube »
Marcus Jones podzielił się konkretnym rozwiązaniem swoich problemów z utrzymywaniem uwagi widzów (nawet gdy opublikował wideo jakiś czas temu). W zasadzie kilka minut roboty przy każdym materiale, a Twoje filmy mogą notować więcej wyświetleń. Warto spróbować!
➡️ 11 sposobów na rozwój swojego newslettera BEZ social media »
Czy bez serwisów społecznościowych można zadbać o solidny wzrost liczby subskrybentów newslettera? Można, jednak trzeba skoncentrować się na innych wyzwaniach. Chenell Basilio w swoim artykule pokazuje jedenaście sposobów, jak to zrobić (od SEO do płatnej promocji). Polecam wybrać sobie 1-2 przykłady i wdrożyć je u siebie.
➡️ 6 pomysłów na skuteczne zapamiętanie niemal wszystkiego, czego się uczysz »
Infografika streszczająca metody pozwalające lepiej zapamiętywać to, czego się uczymy. Krótkie streszczenie każdego punktu to dobry wstęp do rozpoznania tematu. Do mnie szczególnie trafia sposób numer 4.
➡️ Jak pisać angażujące tematy wiadomości e-mail, aby reaktywować odbiorcę »
Bardzo dobry poradnik z licznymi przykładami. Jeżeli uwaga odbiorców Twojego newslettera spada, to możesz za pomocą tych wskazówek ich skutecznie reaktywować.
➡️ 34 życiowe lekcje z okazji skończenia 34 lat »
Trochę offtopic, ale zdecydowałem się polecić ten lifestyle’owy temat. Jestem w trakcie lektury nowej książki Sahila Blooma i uważam, że warto zapoznać się z jego wpisami. Czytaj śmiało!
Masterclass od Brandona Sandersona – nauka pisania w erze algorytmów i prawdziwego zarabiania na self-publishingu
Brandon Sanderson jako pisarz i samodzielny wydawca jest „na fali” od wielu lat. Według niektórych źródeł ten autor sprzedał w 2023 roku więcej książek, niż sam Stephen King, a według innych – zdecydowanie więcej zarabia na swojej twórczości!
W świecie, gdzie 90% debiutów literackich znika bez śladu, Brandon Sanderson zbudował imperium warte dziesiątki milionów dolarów. Jak? Łącząc średniowieczną dyscyplinę mnicha z przebiegłością biznesową, stawiając na bycie swoim własnym wydawcą/selfpublishing.
Niedawno Brandon Sanderson udzielił ekskluzywnego wywiadu w podcaście Tima Ferrisa.
Moim zdaniem spokojnie tę rozmowę można nazywać prawdziwym masterclassem, z którym dosłownie każdy piszący powinien się zapoznać!
- Sekrety dotyczące jego sposobu pisania
- Harmonogram dnia, który wyciska 2500 słów jak z taśmy produkcyjnej
- Metody tworzenia historii, świata, współpracy z beta czytelnikami
Sanderson pokazuje, jak przekształcić pisanie w maszynę generującą przychody – od skórzanych edycji po gadżety związane z książkami.
Zacznij od obejrzenia całego wywiadu, a poniżej przygotowałem moje podsumowanie i zebranie najciekawszych wątków z tej rozmowy. Myślę, że każdy piszący znajdzie tutaj coś dla siebie!
Brandon Sanderson Masterclass »
Gdyby Brandon Sanderson współpracował na co dzień z Imker (pomarzyć zawsze można… wręcz trzeba!)
Całkiem spora część tego wywiadu dotyczy tematu ogarniania zaplecza, czyli wszystkich rzeczy, które Brandon Sanderson musiał przygotować, by móc być własnym wydawcą.
Mowa zarówno o logistyce wysyłek książek, jak i zestawów z gadżetami. Przy tak rozbudowanej ofercie stanowi to prawdziwe wyzwanie, gdzie bardzo łatwo o niezadowolenie klientów.
- Regularna sprzedaż byłaby prowadzona w ramach sklepu internetowego Imker Store (zapewniamy hosting i skalowanie w razie potrzeb na duży ruch!)
- Imker Store odpowiadałby za wysyłkę ebooków (ustawilibyśmy automatyczną wysyłkę maila i dodatkową kampanię do tych, którzy nie otworzyli pierwszej wiadomości)
- Audiobooki udostępnilibyśmy odbiorcom na platformie streamingowej tresci.online powiązanej z Imker Store – tutaj również oparlibyśmy się na wysyłce kampanii e-mailowej oraz ponowieniu jej do tych, którzy nie otworzyli wiadomości
- Przy wysyłce ebooków i audiobooków czuwałby zespół Supportu, który odpowiadałby na pytania fanów i reagował na ewentualne problemy użytkowników
- Książki nadawalibyśmy wybranym przewoźnikiem, korzystając z pracy pracowników działu – kilkanaście tysięcy przesyłek w skali miesiąca nie byłoby dla nas wyzwaniem
- Podobnie byłoby z kompletacją paczek z akcesoriami i gadżetami – fulfillment realizuje już takie kampanie crowdfundingowe w mniejszej skali z dużym powodzeniem
Jednym słowem, każde z wyzwań, które autor musi mieć zapewnione, jesteśmy w stanie wzorowo zrealizować już teraz. Aż szkoda, że nie działamy w Stanach Zjednoczonych, ale kto wie.
Jeżeli chcesz ze swoimi książkami działać w Polsce i mieć dostęp do rozwiązań, z których korzystają najwięksi selfpublisherzy, to jesteśmy do Twojej dyspozycji!
Sprawdź Imker dla self-publishingu »
Na zakończenie – motywacja do działania na przyszły tydzień!
Czasami jesteśmy wystawiani na próbę nie po to, by pokazać swoją słabość, ale by odkryć swoją siłę!
(znalezione na X, polecam cały wątek)
Tyle na dziś.
W przyszłym tygodniu dostaniesz ode mnie kolejną wiadomość na temat self-publishingu oraz tworzenia i sprzedaży własnych produktów w Internecie.
Do przeczytania!
Pozdrawiam,
Krzysztof Bartnik / imker.pl
PS. Pamiętaj, że masz cały czas dostępne:
- Pełne archiwum newsletterów »
- Biznesplan do analizy opłacalności wydania książki » (dla selfpublisherów i nie tylko)
- Linki do wszystkich materiałów z newslettera »
PS 2. Polecam Ci też nasze akademie: