Dzień dobry!
Oto najnowsze, 186. wydanie newslettera dla Twórczyń i Twórców od Imker, który trafia do najlepszych skrzynek pocztowych – takich, jak Twoja
W grudniu dzieją się niesamowite rzeczy u naszych Klientów, które mamy przyjemność kompleksowo obsługiwać!
Przykładowo:
- Selfpublisherzy z średnio <100 zamówień miesięcznie robią promocje na 1500 transakcji w dosłownie jeden weekend (!)
- Rusza sprzedaż drukowanego magazynu Kanału Zero
i w zaledwie 5 godzin od startu przekracza 2000 sprzedanych egzemplarzy (!) - Audiobook, którego nie było tydzień temu, znajduje ponad 1580 odbiorców (!)
- Dostęp do merytorycznego webinaru w opcji „zapłać, ile chcesz” kupuje ponad 2150 osób u pewnej twórczyni (!)
To wszystko na rozwiązaniach od Imker, od stron, przez koszyk sprzedażowy, aż do platformy kursowej (o magazynie i wysyłkach nie wspominając ).
Oj, zdecydowanie będę miał co pokazywać i opisywać w kolejnych wydaniach – wszystko z korzyścią dla Ciebie i Twoich kampanii.
Czy któryś z tych tematów szczególnie Cię interesuje?
Daj mi znać, odpowiadając na tę wiadomość!
A teraz już zapraszam do lektury tego newslettera!
Praktyczne podejście do preorderu własnej książki w selfpublishingu
Jeżeli udało Ci się skorzystać z naszego biznesplanu dla self-publishera i uzupełnić wszystkie dane związane z kosztami wydania książki oraz jej prognozowaną sprzedażą, to zapewne wiesz już, że zwykle potrzeba ok. 450-500 sprzedanych egzemplarzy by zwrócić inwestycję w 1000 nakład publikacji .
Oczywiście jest dużo „to zależy” (format, oprawa, liczba kolorów, stron, itd.), jednak w moich modelach zwykle liczby odpowiadają takiemu scenariuszowi .
450-500 sztuk to dużo i niedużo, jednak możesz znacznie obniżyć tę liczbę jeżeli zastosujesz kilka sprawdzonych rozwiązań Autorek i Autorów decydujących się na samodzielne wydanie .
Zrozum, że chodzi tutaj o powiększenie średniej wartości pojedynczego zamówienia. Czyli nie 49,90 / 59,90 / 69,90 zł za książkę, ale chcesz, żeby każdy klient zostawił u Ciebie w kasie więcej pieniędzy .
Jakie pomysły stosować?
Jeżeli masz taką możliwość, to oprócz oferty na samą książkę, oferuj także:
- Pakiety różnych formatów (druk, ebook, audiobook)
.
- Zestawy 1 książka dla Ciebie, 1 na prezent dla kogoś
.
- Spotkanie online dla kupujących
- Indywidualna sesja coachingowa na wybrany temat
- Inne rzeczy, które przyjdą Ci do głowy, a które zwiększą wartość zamówienia
Decydując się na takie rozwiązanie, zdecydowanie szybciej osiągniesz zwrot z inwestycji w wydanie książki i zaczniesz zarabiać .
Przykłady?
Proszę bardzo:
Rob Walling i Sherry Walling ruszyli z przedsprzedażą książki „Exit Strategy” na Kickstarterze. Potrzebowali ok. 81 tysięcy na wydanie publikacji, a ten cel zrealizowali z nawiązką tylko dzięki 280 klientom / wspierającym (!). Zerknij, jak przygotowali swoją ofertę »
Albo Louis Grenier, który podzielił się swoim case study na LinkedIn – ponad 17 tysięcy USD sprzedaży w zaledwie 5 dni od startu preorderu! A tam trzy pakiety + postawienie na dotarcie bezpośrednie i świetne bonusy do samej książki. Sprawdź podsumowanie ze startu od Louisa »
Podobne scenariusze z powodzeniem realizują też Autorki i Autorzy w Polsce .
Podsumowując: nie oferuj tylko pojedynczej książki
i szukaj sposobu na zwiększenie wartości koszyka zakupowego.
Wtedy liczba transakcji potrzebnych do zwrotu z inwestycji szybko się zmniejsza!
Powyższe pomysły zdecydowanie nadają się też do innych produktów, niż książka, dlatego nie wahaj się ich jak najszybciej przetestować.
Materiały warte Twojego kliknięcia:
7 trochę szalonych, ale skutecznych pomysłów na budowę listy mailingowej »
Świeży wpis z lubianego przeze mnie bloga Growth In Reverse, w którym Chenell Basilio opisała jej zdaniem najbardziej szalone pomysły na zbieranie odbiorców newslettera. Były to metody skuteczne, dlatego warto zerknąć jeżeli szukasz inspiracji dla siebie do tego typu działań. Podoba mi się tutaj szczególnie metodyczne podejście z punktu 3.
Jak szybko zamienić swoje treści w infografiki »
Tylko trzy całkiem małe kroki dzielą Cię od zamiany Twoich treści w atrakcyjne infografiki. Dusten Carlson podzielił się swoim sposobem (z wykorzystaniem Canvy), jak to zrobić, a że grafiki przyciągają uwagę ludzi bardziej niż ściana tekstu, to warto przetestować.
Od YouTube do firmy sprzedającej herbatę w sieci »
Twórca podróżniczy z ponad 900 tys. subskrybentów na YT uruchamia swój biznes – nie byłoby w tym nic ciekawego, gdyby nie zdecydował się pokazać, jak to robi! W tym materiale Brett Conti podzielił się koncepcją swojej firmy produkującej i sprzedającej herbatę oraz trudnościami, z jakimi się mierzy. Całkiem fajny materiał „z zaplecza” biznesu.
Ostatnie przypomnienie o naszych darmowych webinarach: Jak stworzyć własny newsletter + Zarabiaj na tworzeniu
A co gdyby… nie dość, że zacząć tworzyć własny newsletter, to jeszcze na nim zarabiać?
Brzmi jak plan idealny, prawda? Ale dobrze by było plan wcielić też w życie Dlatego dzisiaj i jutro opowiemy Ci jak to zrobić.
Zaczniemy od tworzenia newslettera i mojej prezentacji o tym, jak ruszyć z tematem budowania listy / regularnych wysyłek / automatyzacji. A że sam piszę ten newsletter od niemal 4 lat, to czuję, że mam co opowiadać.
Ale to nie wszystko! Zaprosiliśmy również Aleksandrę Janiak z buycoffee.to, która już jutro opowie o tym, jak można zarabiać na swojej twórczości. A w tym temacie do powiedzenia ma wiele, bo jako ekspertka od kreowania contentu i budowania marki regularnie edukuje Twórców w temacie skutecznej monetyzacji twórczości.
To już ostatni dzwonek, aby się zapisać, bo nasz cykl o tworzeniu i zarabianiu rusza już dzisiaj o 19:00
Dlatego zapraszam do wypełnienia formularza i do zobaczenia na webinarach!
„Overnight success”, czyli niespodziewana nagroda po 10 lat działania Imker 
W ostatni czwartek braliśmy udział w konferencji serwisu GIRLBOSSKIE, który wydaje Ola Gościniak. Jednym z punktów eventu była wieczorna Gala i przyznanie nagród Kursory Roku w różnych kategoriach dla wyróżnienia Twórczyń i Twórców (tutaj lista nagrodzonych).
ALE…
Kompletnie nie spodziewałem się, że również my – Imker – otrzymamy takie wyróżnienie i w to niezwykłej kategorii „Wsparcie dla Twórców„. To było dla nas totalne zaskoczenie
Pamiętam jak w zimnym grudniu 2014 roku wysyłaliśmy pierwsze zamówienia pierwszego self-publishera, który nam zaufał i powierzył obsługę swojego sklepu / pierwszej książki…
I tak krok po kroku , nieprzerwalnie już od 10 lat (!) rozwijamy ofertę po to, by wszyscy Twórcy internetowi mogli sprzedawać produkty fizyczne i cyfrowe na własnych zasadach!
Nie byłoby tej nagrody gdyby nie codzienna, ciężka praca i zaangażowanie całego zespołu Imker. Ukłony dla Każdej i Każdego z Was, którzy się przyczynili do zdobycia tego wyróżnienia!
Mam teraz jeszcze większą motywację do dalszej pracy!
Jeżeli zatem chcesz w 2025 roku ruszyć ze swoim biznesem online i sprzedawać własne produkty (książki, kursy, ebooki, audiobooki i wiele innych), to zapraszam do kontaktu z nami!
Tyle na dziś.
W przyszłym tygodniu dostaniesz ode mnie kolejną wiadomość na temat self-publishingu oraz tworzenia i sprzedaży własnych produktów w Internecie.
Do przeczytania!
Pozdrawiam
Krzysztof Bartnik / imker.pl
PS. Pamiętaj, że masz cały czas dostępne:
Pełne archiwum newsletterów »
Biznesplan do analizy opłacalności wydania książki » (dla selfpublisherów i nie tylko)
Linki do wszystkich materiałów z newslettera »
PS 2. Polecam Ci też nasze akademie:
Akademia Self-Publishing »
Akademia Tworzenia Kursów »
Akademia Tworzenia Ebooków »
Akademia Twórcy Internetowego »