Potrzebujesz restartu sprzedaży?💰

Zapisz się! » do newslettera i odbierz Biznesplan dla self-publisherów!

Potrzebujesz restartu sprzedaży?💰

  z dnia: 8 września 2024

Dzień dobry! 👋

Wrzesień, październik i listopad to miesiące, w których klienci Imker mają najwięcej premier swoich produktów. Dotyczy to książek wydanych w ramach self-publishingu, ale nie tylko – również kursów, ebooków czy audiobooków.

Wykres sprzedaży w większości przypadków wygląda bardzo podobnie – największy skok w momencie premiery, a potem stopniowe zbliżanie się do dolnej krawędzi osi.

Sprzedaż książek w czasie

Typowy wykres sprzedaży książek w czasie

Im więcej czasu mija, tym bardziej widać, że jest coraz mniejsze zainteresowanie (i to zarówno kupowaniem, jak i sprzedawaniem – ciężko jest bowiem utrzymać ten początkowy entuzjazm, który towarzyszy przy debiucie czyjegoś dzieła).

Jeżeli zatem 12 miesięcy temu na rynku pojawił się Twój autorski produkt i szukasz teraz pomysłów, jak zrestartować jego sprzedaż, to mam dla Ciebie konkretne wskazówki.

strzalka

Jak maksymalnie wykorzystać okazję
w postaci pierwszej rocznicy Twojego produktu na rynku?

Krok po kroku:

1 – Przyjrzyj się swojej ofercie i aktualnej stronie sprzedażowej

Zacznij od powrotu do miejsca, gdzie będziesz kierować użytkowników, czyli Twojej strony sprzedażowej z ofertą.

Przejrzyj nagłówki, teksty i przede wszystkim uzupełnij ją o nowe opinie kupujących (po roku od premiery na pewno coś nazbierasz!).

Być może coś wymaga przerobienia (np. kolejność sekcji), być może potrzebujesz całkiem nowej strony, bo na dotychczasową nie możesz się patrzeć.

Upewnij się czy Twoja oferta:

  • pokazuje efekt dla kupującego
  • wyjaśnia, w jaki sposób produkt doprowadza do tego efektu
  • ma dowody na potwierdzenie skuteczności
  • pokazuje, dlaczego warto uczyć się od Ciebie
  • rozwiewa WSZYSTKIE potencjalne obawy

Przyjrzyj się też atrakcyjności zdjęć na stronie, mockupów produktów – może wymagają odświeżenia?

2 – Dodaj bonusy lub nowe oferty zakupu (i nie zapomnij o zaopatrzeniu)

A skoro już o odświeżeniu mowa, to nie znaczy, że musisz trzymać się wcześniej ustalonych schematów sprzedażowych. Ofertę można modyfikować i z okazji rocznicy warto to zrobić.

Jeżeli sprzedajesz książkę fizyczną, możesz dodać inne formaty (np. e-book czy audiobook) oraz rozmaite zestawy. Polecam też opcję kup 1 egzemplarz dla siebie, 1 na prezent.

Jeżeli masz produkty cyfrowe, to pomyśl o jakimś bonusie (może w międzyczasie dorobiłeś jakiś darmowy produkt, który by tu pasował albo możesz zrobić kompilację udostępnianych materiałów czy wpisów)?

Patrz przede wszystkim na to, czy to będzie atrakcyjne dla aktualnych odbiorców. Warto pamiętać też o osobach, które kupiły wcześniej i rozważyć, czy nowości w ofercie nie wysłać im za darmo lub z bardzo dużą zniżką (np. audiobook do książki).

Na koniec krótko o zaopatrzeniu: nie zapomnij o tym, ile sztuk produktów fizycznych posiadasz w magazynie, żeby nie dać się zaskoczyć dobrą sprzedażą w momencie rozpoczęcia nowej kampanii.

3 – Przypomnij swojej publiczności o własnym produkcie!

Punkt prosty, oczywisty i najcześciej zapominany w komunikacji z odbiorcami 🤦

Jeżeli sprzedajesz produkty, to Twoim zadaniem jest dotarcie z informacją o tym do każdej osoby, która odkrywa Cię w sieci.

Jako, że minęło 12 miesięcy od premiery, to możesz wspomnieć o wynikach sprzedażowych (ponad 1000 osób kupiło książkę!) albo o ocenach Twojej pracy.

Zakładam też, że od ubiegłego roku doszło Ci sporo nowych obserwujących – pochwal się tym, że jesteś Autorką / Autorem super produktu!

4 – Przeprowadź rocznicową kampanię sprzedażową (nie zapomnij o prostej segmentacji)

Mój ulubiony punkt, w którym masz (lub raczej masz) gotowca.

Wystarczy, że posegmentujesz swoją listę adresową na osoby które kupiły i nie kupiły Twojego produktu. Możesz też dodać datę (od premiery), ale nie jest to konieczne.

Masz gotową kampanię, którą przecież była zrealizowana rok temu! Te same maile, komunikaty – z lekkim odświeżeniem lub bez – możesz wysłać do osób, które nie kupiły jeszcze Twojego produktu.

Na bazie kampanii z zeszłego roku możesz też przygotować zupełnie nowe, bardziej aktualne kreacje. Zobaczyć, które maile działały / konwertowały najlepiej, a które reklamy nie miały reakcji. Masz konkretne narzędzia, które warto użyć i po prostu zrobić fajną kampanię rocznicową.

Pamiętaj oczywiście o zachętach związanych z zakupem, wprowadź też jakieś ograniczenie czasowe.

Do Ciebie należy decyzja czy idziesz w promocję cenową (nie jest to mój pierwszy wybór), czy raczej w kierunku bonusów (zwłaszcza, jak rok temu była przedsprzedaż z „najniższą możliwą ceną” – uważaj na to!).

Co ciekawe, na bazie powyższego możesz zrobić też automatyzacje, która będzie wysyłana do każdej nowej osoby. Ale to zdecydowanie wątek do rozwinięcia przy innej okazji.

Podsumowanie

Masz w swoich rękach gotowy, świetny produkt i do tego podstawy marketingowe do zrobienia nowej akcji sprzedażowej.

Nie wymaga to aż tak wielkiego nakładu pracy jak za pierwszym razem i nie musisz wymyślać specjalnej okazji (to w końcu rocznica!), dlaczego więc nie skorzystać z tak świetnej okazji do restartu sprzedaży?

Zachęcam Cię do działania! 🚀

Jeżeli dopiero startujesz i nie masz produktu do restartu sprzedaży, to potraktuj powyższą listę jako prosty drogowskaz:
– przygotuj ofertę i stronę sprzedażową;
– wymyśl atrakcyjne propozycje zakupu;
– poinformuj swoją społeczność;
– przeprowadź kampanię sprzedażową.
Bez tego nie będzie efektów 😊

 

strzalka

📰 Materiały warte Twojego kliknięcia:

➡️ Jak od zupełnych podstaw zebrać swoją publiczność w 2024 roku? »
Shaan Puri z konkretami na temat budowania społeczności od podstaw. Człowiek wie o czym mówi (lista mailingowa ponad 500 tys. adresów i również ponad 500 tys. subskrypcji na YouTube) i przekazuje to w dziewięciu krótkich punktach. Szkoda tylko, że wykonanie i wdrożenie tych wszystkich rzeczy zajmuje więcej czasu, niż przeczytanie tekstu 😎 Podoba mi się lekcja 4, a lekcja 8 to rzecz, na którą poświęcam coraz więcej uwagi w swoich nowych publikacjach.

➡️ Staram się oddzielać życie prywatne od zawodowego – wywiad z Joanną Rułkowską »
Nowy wywiad z mojego ulubionego cyklu Historie Twórców. Tym razem na nasze pytania odpowiedziała Joanna Rułkowska, twórczyni bloga “Prawo Mamy”, autorka książek i kursów o działalności nierejestrowanej i prawach kobiet w okresie okołoporodowym. Co zajmuje jej najwięcej czasu, z jakich narzędzi korzysta, jak wygląda jej praca na co dzień – to wszystko (i więcej) znajdziesz w tym materiale.

➡️ 10 prostych sposobów na poprawę współczynnika otwarć Twoich wiadomości e-mail »
Zaktualizowana na lipiec wersja poradnika o tym, co można robić w nieskończoność jeżeli tylko zajmujesz się wysyłką newsletterów. Od prostych porad po bardziej zaawansowane (podoba mi się szczególnie segmentacja + pisanie z myślą o jednej osobie – jak ja o Tobie, Rafał 😉). Co ciekawe, na liście zabrakło ponownej wysyłki e-maila do wszystkich, którzy nie otworzyli za pierwszym razem – polecam to szczególnie!

➡️ Zwariowana historia o tym, jak można było zarobić na produkcie fizycznym podczas pandemii »
Zdecydowanie warty podania dalej wątek na X / Twitter, w którym Marshall Haas pokazał, jak udało mu się wygenerować ponad 1 mln dolarów przychodów w 60 dni po starcie pandemii w marcu 2020 roku. Być może widzieliście ten produkt (Shepherd) na reklamach lub artykułach w tamtym czasie – takie „proste” narzędzie do otwierania drzwi czy wciskania przycisków w miejscach publicznych. W tej historii jest zaś mnóstwo ciekawych, zakulisowych informacji. Szybkie działanie FTW!

 

strzalka

Zapraszam Cię na webinar, który poprowadzę za dwa tygodnie: Jak sprzedawać e-booki na autopilocie?

Tworzysz własne e-booki od dawna, a może jesteś dopiero na początku swojej drogi i potrzebujesz wsparcia oraz wskazówek dotyczących ich skutecznej sprzedaży?

Jeśli Twoja odpowiedź brzmi TAK! to z przyjemnością zapraszam Cię na mój nadchodzący webinar, który stworzyłem specjalnie dla osób takich jak Ty – autorów e-booków, którzy chcą w końcu zacząć zarabiać na swojej pracy. 📚

Webinar e-booki

Zarezerwuj czas 19 września (czwartek) o godzinie 19:00. Webinar jest darmowy, jedyne czego potrzebujesz to poświęcenie godziny swojego czasu. ⏰

Dowiesz się jak:

💸 sprzedawać e-booki w zautomatyzowany sposób,
🛠️ zaoszczędzić czas poświęcany na obsługę bieżącej sprzedaży,
💡 krok po kroku promować produkty elektroniczne i na nich zarabiać.

Przedstawię Ci przykłady twórców internetowych, którzy z sukcesem sprzedają duże ilości e-booków! 🔥

Jak zawsze możesz liczyć na moje wsparcie! To będzie świetna okazja, żeby poznać najlepsze praktyki i ruszyć z kopyta ze sprzedażą swoich e-booków. 🚀

Zapisz się na webinar o e-bookach! »


(trzeba wypełnić formularz na stronie i potwierdzić zapis)

Czujesz, że ten webinar byłby przydatny komuś jeszcze? Śmiało, podeślij mu ten link! 📚 niech dobre wieści idą w świat. ✈️

strzalka

Tyle na dziś.

Spodziewaj się ode mnie kolejnego maila na temat selfpublishingu oraz tworzenia i sprzedaży własnych produktów w Internecie.

Do przeczytania!

Pozdrawiam
Krzysztof Bartnik / imker.pl

PS. Pamiętaj, że masz cały czas dostępne:
👉 Pełne archiwum newsletterów »
👉 Biznesplan do analizy opłacalności wydania książki » (dla selfpublisherów i nie tylko)
👉 Linki do wszystkich materiałów z newslettera »

 

PS 2. Polecam Ci też nasze akademie:
🎓 Akademia Self-Publishing »
🎓 Akademia Tworzenia Kursów »
🎓 Akademia Tworzenia Ebooków »
🎓 Akademia Twórcy Internetowego »

Newsletter IMKER
Newsletter IMKER

email-icon facebook twitter youtube linkedin instagram whatsup