Dzień dobry!
Tydzień temu pisałem, że jestem wielki fanem newsletterów. To bez wątpienia świetny sposób na komunikację z odbiorcami i klientami (potencjalnymi i faktycznymi).
Jednak jak wszystko, co robimy w Internecie, tak i wysyłka e-maili wymaga raz na jakiś czas wykonania obsługi technicznej. I z taką sytuacją mamy do czynienia teraz.
Począwszy od lutego tego roku operatorzy poczty Gmail i Yahoo wprowadzają nowe, bardziej restrykcyjne zasady dla wszystkich nadawców wiadomości (tych wysyłających >5000 emaili dziennie już szczególnie).
Jeżeli zatem wysyłasz wiadomości regularnie i nie chcesz, by były oznaczane jako spam lub w ogóle nie docierały do Twoich adresatów, musisz jak najszybciej zająć się ogarnięciem tego tematu.
Jak dostosować się do nowych wymogów Gmail / Yahoo?
W skrócie cały temat sprowadza się do kilku kroków / informacji:
O ile ten ostatni punkt wydaje się dość zrozumiały, tak pozostałe są już trochę bardziej skomplikowane techniczne…
Na szczęście w Internecie jest już sporo poradników od różnych dostawców usług, które szczegółowo wyjaśniają temat, np.
Restrykcyjne Wymagania Gmail i Yahoo – Jakie Zmiany Nadawcy Muszą Wprowadzić Przed Lutym 2024? »
W tym tekście są też wytyczne do konfiguracji u różnych dostawców hostingu, oczywiście wskazówki dotyczą systemu Emaillabs, a jeżeli korzystasz z innych, to sięgaj do odpowiednich źródeł.
Podlinkuję jeszcze:
- Poradnik dla MailerLite » (ten system najczęściej polecam Klientom Imker)
- Poradnik dla ConvertKit » (z tego rozwiązania korzystam w newsletterze, który czytasz)
- Wskazówki dla nadawców e-maili od Google »
Koniecznie zapoznaj się z tymi materiałami (lub znajdź odpowiedniki dla siebie) i weź się do roboty jeżeli tylko newsletter jest wysoko na liście Twoich biznesowych priorytetów (a powinien być!).
W razie czego korzystaj z pomocy administratorów u swojego dostawcy hostingu.
Na Twoje działanie został niewiele ponad tydzień, dlatego już chyba nie będzie lepszego momentu, żeby się tym sprawnie zająć.
A teraz dalszy ciąg programu…
Różne testy dotyczące sposobu prezentacji ceny (dwa materiały warte Twojego kliknięcia):
Która propozycja ceny będzie lepsza: 1 dolar dziennie czy 29 dolarów za miesiąc?
Bardzo fajny wątek na X (dawny Twitter), w którym znajdziesz szereg opinii na temat sposobu prezentacji ceny danego produktu. Koniecznie przeczytaj wypowiedzi i zastanów się, jak podejść do tematu.
Która cena konwertuje lepiej: 57 dolarów czy 59 dolarów?
W powyższym wpisie jest też podlinkowany inny, ciekawy wątek – tym razem trzynastodniowe porównanie ceny 57 vs 59 dolarów i pokazanie, która konwertowała lepiej. Do uwzględnienia oczywiście rodzaj czy specyfika (specyfikacja?) oferowanego produktu, ale zgadniesz bez patrzenia, co działało lepiej?
Do tego jeszcze takie podsumowanie:
Na zakończenie: zapraszam Cię na nowy sezon spotkań live z cyklu Imker Office Hours!
W nieco zmienionej formule wracam do spotkań z cyklu Imker Office Hours (poprzednie znajdziesz tutaj).
Tym razem chcę narzucić trochę mniejsze tempo przekazywania wiedzy dla wszystkich zainteresowanych – tak, żeby po prostu był czas na wdrożenie!
Pierwsze tegoroczne spotkanie odbędzie się już 8 lutego (czwartek) o godzinie 11:00.
Szykuję dla Ciebie następujący temat:
Nowy Start w Biznesie Online – Case Study z przejścia Andrzeja Tucholskiego na Narzędzia Imker »
Sam Andrzej zapowiedział swoją obecność na wydarzeniu (ukłony!)
i opowie o migracji z innych rozwiązań do Imker ze swojej perspektywy.
Jakby nie patrzeć, przenieśliśmy u niego (chyba) dosłownie wszystko:
- domeny – sklep internetowy i landing page’e sprzedażowe;
- koszyk sprzedażowy z płatnościami i automatyzacjami;
- platformę kursową i wszystkich dotychczasowych kursantów;
- produkty cyfrowe, w tym e-booki i inne.
Do tego wyrobiliśmy się w mniej niż 30 dni od zakupu pakietu
Podczas spotkania będzie oczywiście okazja do zadawania pytań na chacie, dlatego zapraszam do udziału na żywo.
Kliknij w poniższy przycisk, a wówczas będę wiedział, żeby wysłać Ci link do spotkania:
Tyle na dziś.
Za tydzień spodziewaj się ode mnie kolejnego maila na temat self-publishingu oraz tworzenia i sprzedaży własnych produktów
w Internecie.
Do przeczytania!
Pozdrawiam
Krzysztof Bartnik / imker.pl
PS. Pamiętaj, że masz cały czas dostępne:
Pełne archiwum newsletterów »
Biznesplan do analizy opłacalności wydania książki » (dla selfpublisherów i nie tylko)
Linki do wszystkich materiałów z newslettera »
PS 2. Polecam Ci też szczególnie nasze akademie:
Akademia Self-Publishing »
Akademia Tworzenia Kursów »