Nie ma wyjścia, trzeba to ogarnąć 🧰⚙️🛠️

Zapisz się! » do newslettera i odbierz Biznesplan dla self-publisherów!

Nie ma wyjścia, trzeba to ogarnąć 🧰⚙️🛠️

  z dnia: 23 stycznia 2024

Dzień dobry! 👋

Tydzień temu pisałem, że jestem wielki fanem newsletterów. To bez wątpienia świetny sposób na komunikację z odbiorcami i klientami (potencjalnymi i faktycznymi).

Jednak jak wszystko, co robimy w Internecie, tak i wysyłka e-maili wymaga raz na jakiś czas wykonania obsługi technicznej. I z taką sytuacją mamy do czynienia teraz.

Począwszy od lutego tego roku operatorzy poczty Gmail i Yahoo wprowadzają nowe, bardziej restrykcyjne zasady dla wszystkich nadawców wiadomości (tych wysyłających >5000 emaili dziennie już szczególnie).

Jeżeli zatem wysyłasz wiadomości regularnie i nie chcesz, by były oznaczane jako spam lub w ogóle nie docierały do Twoich adresatów, musisz jak najszybciej zająć się ogarnięciem tego tematu.


🛠️ Jak dostosować się do nowych wymogów Gmail / Yahoo?

W skrócie cały temat sprowadza się do kilku kroków / informacji:

1️⃣ Nie będzie można wysyłać (podając za adresata) wiadomości z darmowych domen takich jak @gmail, @yahoo, itd. Po prostu czas na zakup Twojej własnej, unikalnej domeny i używanie jej do tego celu.
2️⃣ Trzeba uwierzytelnić swoją domenę za pomocą DKIM.
3️⃣ Trzeba uwierzytelnić swoją domenę za pomocą DMARC.
4️⃣ Ciągłego dbania o bardzo niski współczynnik oznaczania wiadomości jako spam / niechciane (poniżej 0,3%!).


O ile ten ostatni punkt wydaje się dość zrozumiały, tak pozostałe są już trochę bardziej skomplikowane techniczne…

Na szczęście w Internecie jest już sporo poradników od różnych dostawców usług, które szczegółowo wyjaśniają temat, np.

➡️ Restrykcyjne Wymagania Gmail i Yahoo – Jakie Zmiany Nadawcy Muszą Wprowadzić Przed Lutym 2024? »

W tym tekście są też wytyczne do konfiguracji u różnych dostawców hostingu, oczywiście wskazówki dotyczą systemu Emaillabs, a jeżeli korzystasz z innych, to sięgaj do odpowiednich źródeł.

Podlinkuję jeszcze:

Koniecznie zapoznaj się z tymi materiałami (lub znajdź odpowiedniki dla siebie) i weź się do roboty jeżeli tylko newsletter jest wysoko na liście Twoich biznesowych priorytetów (a powinien być!).

W razie czego korzystaj z pomocy administratorów u swojego dostawcy hostingu.

Na Twoje działanie został niewiele ponad tydzień, dlatego już chyba nie będzie lepszego momentu, żeby się tym sprawnie zająć.

A teraz dalszy ciąg programu…


📰 Różne testy dotyczące sposobu prezentacji ceny (dwa materiały warte Twojego kliknięcia):

Która propozycja ceny będzie lepsza: 1 dolar dziennie czy 29 dolarów za miesiąc?
Bardzo fajny wątek na X (dawny Twitter), w którym znajdziesz szereg opinii na temat sposobu prezentacji ceny danego produktu. Koniecznie przeczytaj wypowiedzi i zastanów się, jak podejść do tematu.

Która cena konwertuje lepiej: 57 dolarów czy 59 dolarów?
W powyższym wpisie jest też podlinkowany inny, ciekawy wątek – tym razem trzynastodniowe porównanie ceny 57 vs 59 dolarów i pokazanie, która konwertowała lepiej. Do uwzględnienia oczywiście rodzaj czy specyfika (specyfikacja?) oferowanego produktu, ale zgadniesz bez patrzenia, co działało lepiej? 😉


Do tego jeszcze takie podsumowanie:

Rozważania cenowe


🔔 Na zakończenie: zapraszam Cię na nowy sezon spotkań live z cyklu Imker Office Hours!

W nieco zmienionej formule wracam do spotkań z cyklu Imker Office Hours (poprzednie znajdziesz tutaj).

Tym razem chcę narzucić trochę mniejsze tempo przekazywania wiedzy dla wszystkich zainteresowanych – tak, żeby po prostu był czas na wdrożenie! 🚀

Pierwsze tegoroczne spotkanie odbędzie się już 8 lutego (czwartek) o godzinie 11:00.

Szykuję dla Ciebie następujący temat:

Nowy Start w Biznesie Online – Case Study z przejścia Andrzeja Tucholskiego na Narzędzia Imker »

Sam Andrzej zapowiedział swoją obecność na wydarzeniu (ukłony!)
i opowie o migracji z innych rozwiązań do Imker ze swojej perspektywy.

Jakby nie patrzeć, przenieśliśmy u niego (chyba) dosłownie wszystko:

  • domeny – sklep internetowy i landing page’e sprzedażowe;
  • koszyk sprzedażowy z płatnościami i automatyzacjami;
  • platformę kursową i wszystkich dotychczasowych kursantów;
  • produkty cyfrowe, w tym e-booki i inne.

Do tego wyrobiliśmy się w mniej niż 30 dni od zakupu pakietu 😉

Imker Office Hours #7

Podczas spotkania będzie oczywiście okazja do zadawania pytań na chacie, dlatego zapraszam do udziału na żywo.

Kliknij w poniższy przycisk, a wówczas będę wiedział, żeby wysłać Ci link do spotkania:


Tyle na dziś.

Za tydzień spodziewaj się ode mnie kolejnego maila na temat self-publishingu oraz tworzenia i sprzedaży własnych produktów
w Internecie.

Do przeczytania!

Pozdrawiam
Krzysztof Bartnik / imker.pl


PS. Pamiętaj, że masz cały czas dostępne:
👉 Pełne archiwum newsletterów »
👉 Biznesplan do analizy opłacalności wydania książki » (dla selfpublisherów i nie tylko)
👉 Linki do wszystkich materiałów z newslettera »


PS 2. Polecam Ci też szczególnie nasze akademie:
🎓 Akademia Self-Publishing »
🎓 Akademia Tworzenia Kursów »

Newsletter IMKER
Newsletter IMKER

email-icon facebook twitter youtube linkedin instagram whatsup