Jak określić grupę docelową dla książki? 👨‍👩‍👧‍👦

Cześć !

W rozmowach z wieloma autorami, które przeprowadzimy w ciągu ostatnich kilku lat, niemal zawsze 🙋 zadawaliśmy kluczowe pytanie: “dla kogo jest ta książka?”.

Zdecydowanie zbyt często odpowiedź brzmi jednak: “dla każdego”…

W rozwinięciu tego stwierdzenia, padało zazwyczaj: “przecież każdy chce lepiej się odżywiać, być lepszym rodzicem, osiągnąć zawodowy sukces, pogłębić taką czy inną kompetencję…”. Niestety takie podejście może być zgubne. 🙅

Dlaczego?

Jeśli książka nie będzie stworzona z myślą o konkretnych odbiorcach 👨‍👩‍👦‍👦, nie będzie zawierała odpowiedzi na ich pytania❓, nie będzie napisana właściwym językiem 📖 – zginie w morzu innych podobnych tematycznie publikacji.

Płatna promocja 💰 np. przy pomocy Google Ads czy w mediach społecznościowych też na niewiele się zda, jeśli właściwie nie określisz, komu informacja o Twojej książce powinna się wyświetlić. 🤔

Dlatego, mimo iż zapewne czujesz w sobie literacki zew, musisz przez chwilę dać wyraz swoim głęboko skrywanym analitycznym umiejętnościom.

W końcu zabierasz się za self-publishing, więc żadne wydawnictwo tego za Ciebie nie zrobi! 🔨

Jeśli wydaje ci się, że praca nad grupą docelową to zawracanie głowy, bo przecież twoja książka jest dla każdego, zatrzymaj się na chwilę i przeczytaj ten tekst.

Dzięki niemu nie tylko napiszesz lepszą książkę, ale także łatwiej będzie Ci dotrzeć do osób potencjalnie nią zainteresowanych. 👇


Spodziewaj się kolejnych wiadomości ode mnie na temat self-publishingu oraz sprzedaży książek w Internecie w najbliższym czasie.


Pozdrawiam
Krzysztof Bartnik / imker.pl

facebook twitter youtube vimeo linkedin instagram whatsup